Powiat

czwartek 02 lutego 2017 12:43:43

Niełatwo uratować WTZ-ty Niełatwo uratować WTZ-ty

Sprawa zakupu działki, na które są posadowione Warsztaty Terapii Zajęciowej w Proszówkach przez Starostwo Powiatowe posuwa się bardzo powoli. Pomimo zgody na geodezyjny podział działki Spółdzielni Inwalidów wydanej przez wójta Gminy Bochnia.

Okazało się, że do tej pory nie udało się tego podziału geodezyjnego przeprowadzić. A to dlatego, że zgodnie z ustawą o samodzielności lokali samodzielny lokal mieszkalny, a także lokale o innym przeznaczeniu mogą stanowić odrębne nieruchomości. Samodzielny lokal w rozumieniu  powyższej ustawy to lokal wydzielony trwałymi ścianami w obrębie budynku. Z załączonego załącznika graficznego - rzutu budynku wynika, że przedmiotowy podział dokonano po ścianie działowej w której znajdują się otwory drzwiowe.

- Jesteśmy jednak otwarci na znalezienie rozwiązania – powiedziała Czasowi pani Agnieszka Rudek, dyrektorka  wydziału Architektury i Budownictwa w Starostwie. - Można by przecież te otwory w ścianie zamurować.

Inna sprawa, może jeszcze trudniejsza to pieniądze. Spółdzielnia Inwalidów jest zadłużona na 1 mln 80 tys zł. Obciążona jest też hipoteka na kwotę ponad 500 tys. W ostatnim czasie likwidator Spółdzielni, chcąc zabezpieczyć doraźne funkcjonowanie tej instytucji, zaciągnął dwa kredyty, o łącznej wartości 200 tys. Wszystko to sprawia, że zadłużenie Spółdzielni nie zmniejsza się a wciąż rośnie, wpływając na cenę działki WTZ. Ostatnio została ona oszacowana przez likwidatora na 538 tys. zł.

- To jest suma przekraczająca możliwości Powiatu – powiedział podczas ostatniej sesji starosta Ludwik Węgrzyn.
Złożył on propozycję wszystkim wójtom i burmistrzom miast, z których rekrutują się uczestnicy WTZ aby dołożyli się do zakupu działki, po 3 zł od jednego mieszkańca.

Warto dodać, że PEFRON, który w 90% finansuje funkcjonowanie  warsztatów, odmówił w tym wypadku swojej pomocy. A to głównie z uwagi na olbrzymi dług jaki SI ma wobec PEFRON-u.

Wbrew obiegowej opinii, prowadzenie Warsztatów dla osób niepełnosprawnych nie należy do zdań własnych Powiatu. Jak zapewniał jednak starosta, Powiat zrobi wszystko co w jego mocy aby WTZ pomóc. Rozważane jest również ich przeniesienie w inne miejsce niż teren zbankrutowanej Spółdzielni Inwalidów.  

Na marginesie tych problemów warto się chwilę zatrzymać na przyczynami upadłości Spółdzieli Inwalidów, a zwłaszcza nad personalną za nią odpowiedzialność, Spółdzielnia miała przecież swojego długoletniego prezesa, pana Stanisława Golonkę oraz swoją Radę Nadzorczą. Dziwnym trafem na temat odpowiedzialności tych podmiotów panuje głuche milczenie. Tymczasem w sprawę ratowania tego „krajobrazu po bitwie”, jakim jest dziś Spółdzielnia zaangażowanych jest wiele instytucji i osób, a jeżeli plan starosty aby samorządy współfinansowały zakup działki się powiedzie, to wszyscy będziemy jakoś zaangażowani.

eb



Zgodnie z ustawą o samodzielności lokali samodzielny lokal mieszkalny, a także lokale o innym przeznaczeniu mogą stanowić odrębne nieruchomości. Samodzielny lokal w rozumieniu  powyższej ustawy to lokal wydzielony trwałymi ścianami w obrębie budynku. Z załączonego załącznika graficznego - rzutu budynku wynika, że przedmiotowy podział dokonano po ścianie działowej w której znajdują się otwory drzwiowe.

Napisz swój komentarz:

Nick:

Komentarz:

By uniknąć spamu wpisz kod z obrazka:

Komentarze użytkowników

Czasbocheński nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo, naruszajace dobra osób trzecich lub wypowiedzi prawem chronione mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Magda

2017-02-02 20:19:41
Likwidacja Spółdzielni trwa chyba już 4 miesiące i nie będzie trwać wiecznie, a z ilości obietnic o wykupie obecnie zajmowanych przez WTZ pomieszczeń i wsparciu dla uczestników można by wybudować wieżowiec, jednak decyzji w tej sprawie nadal nie ma. Jest to niezrozumiałe dlaczego Starostwo tak niechętnie traktuje propozycję zakupu wydzielonej części budynku (podana w artykule kwota o ile mi wiadomo nie jest ostateczna, ale do negocjacji) i rozważa przeniesienie WTZ do Cerekwi. Apeluję - Panie Starosto proszę pomyśleć jak czuje się młodzież niepełnosprawna z WTZ w Proszówkach dla której obecnie zajmowany obiekt jest dla nich jak sami o nim mówią drugim domem, a proponowane przenosiny nie oszukujmy się to nie uspołecznienie, ale rodzaj zsyłki i odsunięcie problemu jak najdalej od Bochni. Część z podopiecznych pamięta ten obiekt w Cerekwi z czasów szkolnych i nie kojarzy się im on pozytywnie. Mając na uwadze obecny stan budynku (do remontu) czas dojazdu i odległość od Bochni mówiąc oględnie nie wygląda to dobrze. Ufam że stać Starostę Bocheńskiego nie tylko na obietnice, ale też na ich dotrzymanie w formie satysfakcjonującej uczestników ich rodziców i kadrę WTZ, bowiem wielkość człowieka nie wynika z tego jaki piastuje urząd, ale ile serca, zrozumienia i prawdziwej pomocy potrafi potrzebującym ofiarować!
do wyżej

2017-02-02 21:08:21
W całości się z panią zgadzam ,najłatwiejszym i najbardziej prospołecznym rozwiązaniem /również ekonomicznym ....../ jest wykup obecnie zajmowanych pomieszczeń przez wtz . Z jakichś powodów nie jest to pomyśli rządzącej koalicji/PSL+PIS/ W POWIECIE. Niepełnosprawni nie będą przecięż protestować. Podawane kwoty w artykule są chyba nieprawdziwe. Likwidator na spotkaniu z rodzicami podawał zupełnie inne .Zastanówmy się czy manipulowanie prawdą lub jakieś głupie otwory dzwiowe usprawiedliwiają t0 co robi Władza z rodzicami ,opiekunami i uczestnikami . Czy WY NIE MACIE JUŻ ZA GROSZ LUDZKIEJ GODNOŚCI. Zainteresowani prawdopodobnie o problemach dowiadują się z mediów.
informator- do wiadomości Pana Starosty

2017-02-02 21:29:03
czytając wyżej zamieszczony artykuł chyba czegoś nie rozumiem, dlaczego do zadań powiatu nie należy prowadzenie WTZ jeśli "Ustawa z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych Art.35a" głosi inaczej. Odsyłam do wczytania sie w ustawę i pomoc tym którzy tego potrzebują. Wszelkie zapisy w/w ustawy są tutaj http://www.przepisy.gofin.pl/przepisyno,323,144855,0,0,20151001,3,0.html
Lex

2017-02-02 21:42:21
Starosto: Ustawa z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ART. 35a.1 : Do zadań powiatu należy: pkt. 8) dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej.
Jedyny

2017-02-02 21:53:36
No rzeczywiscie czytajac ustawe pisze ze do zadan powiatu nalezy: punkt 8 "dofinansowanie kosztow tworzenia i dzialania warsztatu terapii zajeciowej". Pisze ze nalezy wiec w czym problem by pomoc wtz? Niech ktos wyjasni nam wszystkim
EmKa

2017-02-03 07:50:19
Jeżeli chcemy zdobyć szczyt, to nie narzekajmy że musimy iść pod górę. Panie starosto,jeżeli chce pan sprawić radość podopiecznym WTZ i zyskać wdzięczność ich rodziców i opiekunów to przystąp Pan do finalizowania zakupu pomieszczeń w Proszówkach a nie zsyłaj ich na wygnanie do Cerekwi.
Edward Firek Kierownik WTZ Proszówki

2017-02-03 08:54:31
Otrzymałem aktualne dane od Likwidatora Bocheńskiej Spółdzielni Inwalidów w Likwidacji dotyczące spraw poruszanych w artykule, które przedstawiam: Likwidator informuje, że do dnia 31.01.2017r. spłacił zobowiązania wobec ZUS i Urzędu Skarbowego w kwocie 180 000,00 zł. Natomiast zadłużenie z tytułu podatku od nieruchomości do Urzędu Gminy Bochnia zostanie uregulowane do dnia 05.02.2017r i w związku z tym wpisy do hipoteki zostaną w całości wykreślone. Likwidator informuje również, że zaciągnięte pożyczki zostały wykorzystane do spłaty w/w zobowiązań co nie zwiększa zadłużenia Spółdzielni. Ponadto zadłużenie Spółdzielni nie ma żadnego wpływu na cenę sprzedaży działki, kwota 538 000,00zł. jest wyceniona przez rzeczoznawcę i podlega negocjacji ze Starostą Bocheńskim. Likwidator wyraża chęć współpracy w zakresie wydzielenia części działki pod potrzeby Warsztatu Terapii Zajęciowej. Jednocześnie Likwidator wyjaśnia, że Bocheńska Spółdzielnia Inwalidów jest w trakcie procesu likwidacji restrukturyzacyjnej mającej na celu utrzymanie stanowisk pracy i realizuje plan utrzymania dalszej działalności Spółdzielni zatwierdzony przez Walne Zgromadzenie członków Spółdzielni.
Eugeniusz Konieczny

2017-02-03 16:09:53
Powyższa informacja - Nie łatwo uratować WTZ- ty - daje sporą garść wiedzy o aktualnym stanie prawnym, wielu elementach dyskutowanej "układanki", wyjścia z przeciągającego się impasu w kwestii dalszego funkcjonowania WTZ-tu w Proszówkach. Podoba mi się,i podpisuję się pod tekstem twardo stąpającej po ziemi "Magdy" wzbogaconym o najświeższe dane, autorstwa Pana Edwarda Firka. Niepokoi natomiast zbyt wiele wątpliwości, a i sprzeczności, które od dłuższego czasu słychać z Starostwa Powiatowego. Ostatni wywiad Starosty Węgrzyna w TBB z 3 lutego, też nie przybliża decyzji, na którą czekają Uczestnicy WTZ. Temat nie jest łatwy, to chyba wszyscy wiedzą.Osobiście rozumiem "dylematy" w tym względzie, Pana Starosty. Dziwię się tylko tym, którzy "podrzucają", jako rozwiązanie CEREKIEW. Przecież to "monstrum" nadaje się tylko na wyburzenie, a w najlepszym razie na jakiś magazyn lub składowisko, np. soli drogowej.
anka

2017-02-03 16:36:05
Przeniesienie do Cerekwi to zły pomysł
Dla Starosty

2017-02-03 16:37:05
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisyno,323,144855,0,0,20151001,3,0.html
Dla Starosty

2017-02-03 16:37:06
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisyno,323,144855,0,0,20151001,3,0.html
szczera prawda

2017-02-03 16:40:31
Warto dodać, że PEFRON, który w 90% finansuje funkcjonowanie warsztatów, odmówił w tym wypadku swojej pomocy. A to głównie z uwagi na olbrzymi dług jaki SI ma wobec PEFRON-u.
Wik....

2017-02-03 17:11:50
"Trudności z którymi zmagasz się dzisiaj, przechodzą w siłę której potrzebujesz na jutro. tylko się nie poddawaj...!!!" życzę siły i wytrwałości kierownictwu kadrze i rodzicom i wszystkim uczestnikom, wasza "słabość" jest Siłą która pokona wszystkie trudności
konwalia

2017-02-03 17:21:02
jak się chce zostać zapamiętanym pozytywnie wypadałoby się ciut postarać... w prosty sposób niech starosta uruchomi nową placówkę w tej części powiatu, gdzie do tej pory zapominano że ludzie również tam potrzebują wsparcia, proste ośrodek dziennego pobytu również dla osób starszych im więcej takich ośrodków tym lepiej. niestety starzejemy się jesteśmy ułomni, potrzebujemy wsparcia. ale niech nie likwiduje placówki, która jest potrzebna i przynosi efekty, i od ponad 20 lat wspiera osoby niepełnosprawne, które gdyby nie obecna lokalizacja nie miały by możliwości udziału w terapii. nie dajmy się zwodzić, kłamstwo ma zawsze krótkie nogi a informacje udzielane przez starostę maja liczne nieścisłość... w wywiadach do prasy widać duże rozbieżności pomiędzy deklaracjami a stanem faktycznym. Czyzby pan Starosta zapomniał jakie deklaracje składał w listopadzie.....
Pracownik

2017-02-03 17:57:14
Obecna trudna sytuacja WTZ w Proszówkach przy Bocheńskiej Spółdzielni Inwalidów w likwidacji to nie tylko problem uczestników, ale także ich rodzin i sympatyków, a także kadry tam pracującej i ogólnie przyjaciół WTZ. Zarówno kierownik ośrodka, instruktorzy i rodzice wiele pracy, serca i pieniędzy włożyli w te budynki, by mogły one służyć nie tylko temu, ale i kolejnym pokoleniom młodzieży niepełnosprawnej. A dzisiaj Staroście bocheńskiemu się nie podobają - bo są brzydkie, barakowate i za drogie i w ogóle mało warte, a przecież jest to miejsce gdzie młodzież niepełnosprawna chętnie przyjeżdża i chętnie pracuje na miarę swoich możliwości. Podkreślić trzeba też fakt, że każdy z pracowników Spółdzielni biorąc pod uwagę zrewaloryzowane oraz coroczne udziały pozostawił w tych murach przez ostatnie lata konkretne pieniądze na zmniejszenie strat finansowych Spółdzielni (niektórzy nawet 50 tys. zł.w ciągu 30 lat pracy). A dziś mnożone są problemy, a to ściana działowa, a to hipoteka, a to brak oddzielnego przyłącza gazowego, które tak defakto jest od dawna oddzielne, to brak innych oddzielnych mediów i można tak bez końca, jeżeli nie ma się zamiaru pomóc. A oni pozostają sami z wątpliwą propozycją perspektywy zawodowej w Cerekwi, bowiem jak wynika z dotychczasowego podejścia - Starostwo chce pomóc w ten sposób, żeby pracownicy sami się pozwalniali, " bo przecież chętnych się na ich miejsce znajdzie" - gratuluję autorowi tych słów błyskotliwości pomysłu. Trudno się dziwić, że po takiej propozycji pomocy pozostaje niesmak, poczucie odepchnięcia i lekceważenia, co zapadnie na pewno na długo w pamięci i to nie na jedną kadencję wyborczą.
xyz

2017-02-03 21:46:41
Widać od razu że Starosta czy też osoba występująca w jego imieniu ma strasznie oporne podejście do sprawy. Powstał problem i należy go rozwiązać z korzyścią właśnie dla tych osób niepełnosprawnych i to niezwłocznie. Co da przeniesienie tych ludzi do Cerekwi; gdzie są liczone koszty przewozu tych osób tam; remontu. Przecież za to będzie płaciło właśnie Starostwo gdzie są konkretne wyliczenia długoterminowe takiego rozwiązania. Super się bryluje słowami POMOŻEMY i błyszczy w świetle reflektorów; ale jak przychodzą szczegóły to zaczyna być problem. Wziąść się do roboty Panowie i zakończyć ten temat. Panu eb piszącemu artykuł proponuje aby dobrze zapoznał się z przyczyną powstania długów; co było bezpośrednią przyczyną jego powstania i które instytucji doprowadziły do takiej sytuacji.
Psycholog

2017-02-04 01:26:41
Starosta jest oporny do pomocy ,a kto wie czy po tej kadencji psycha mu nie s iadzie i również tam nie wyląduję .
kolejny wał?

2017-02-04 06:34:15
Jak widzę takie kwoty i ktoś mówi że mało więc zaciąga kredyt to się do cholery pytam kto na tym i ile zarabia ?
A.B.

2017-02-04 08:34:47
Apeluje do Rady Rodziców o jak najszybsze zwołanie wszystkich rodziców uczestników, tak dalej być nie może, nie możemy pozwalać na to aby w dalszym ciągu tak pomiatano naszymi dziećmi i nami, musimy działać!!!!!
Zen

2017-02-04 08:41:16
Jak sa uroczystości w wtz to sa wszyscy starosta burmistrz wojt radni , a jak trzeba pomoc i szybko podjąć decyzje to nie ma już nikogo tylko jakieś pozorowane działania
bartolini

2017-02-04 09:13:48
obietnice czas spełnić Panie Starosto, nie można zostawić młodych niepełnosprawnych na lodzie a tym bardziej zesłać ich na odludzie (Cerekiew); jeśli by to się stało to gdzie tu mowa o uspołecznieniu- wręcz przeciwnie to będzie wycofanie społeczne . Nie pozwólmy na taki finał bo przecie nie chodzi o powrót do czasów zamierzchłych a integrację i możliwość życia w społeczeństwie sprawnych inaczej... tak naprawdę niczym się od nas nie różnią
wojtek

2017-02-04 09:56:18
Ja tu czegoś nie rozumiem - na innych portalach jest napisane że największym wierzycielem Spółdzielni Inwalidów (która jest właścicielem budynków WTZ) jest PFRON oraz ..... Gmina Bochnia - to rodzi się pytanie cze nie można umorzyć tej należności??? Przecież mamy wrażliwego Wójta na krzywdę ludzką a w Radzie Nadzorczej PFRON zasiada Starosta https://www.pfron.org.pl/pl/pfron/rada-nadzorcza-fundusz/2,Rada-Nadzorcza-PFRON.html
Maks

2017-02-04 10:10:53
W artykule Gazety Krakowskiej z dnia 03. 02. 2017 r. Starosta mówi, że północna część powiatu nie ma ośrodka dla osób niepełnosprawnych - to przecież można utworzyć w Cerekwi Środowiskowy Dom Samopomocy, jeżeli są chętni by z niego korzystać, zamiast tam przenosić dobrze funkcjonujący WTZ w Proszówkach. Tych którzy spełniają kryteria uczestnictwa w WTZ z tamtego rejonu jest bardzo mało, co więcej mieszkający w sąsiednich miejscowościach, mimo, że w linii prostej mają niewielką odległość od Cerekwi, to komunikacyjnie muszą najpierw dojechać do Bochni, by się tam dostać. Powstaje pytanie - jaki sens ma to wszystko? Przewożenie uczestników na trasie Bochnia - Cerekiew (dodatkowo ok. 35 km dziennie) ani czasowo, ani ekonomicznie, ani pro ekologicznie nie przystaje do bieżących standardów i oczekiwań samych zainteresowanych. Jeżeli obecna lokalizacja WTZ w Proszówkach z jakichś powodów nie jest dobra, to lepszym rozwiązaniem będzie postarać się znaleźć odpowiedni lokal w Bochni, jednak być może nie będzie to tańsze rozwiązanie, ale przynajmniej logistycznie rozsądne pod wieloma względami ( np. komunikacyjnym i integracyjnym), bowiem młodzieży niepełnosprawnej nie powinno się izolować w znacznie oddalonych od miasta ośrodkach, ale uspołeczniać w realnych warunkach funkcjonowania w mieście i w jego infrastrukturze. Mam nadzieje, ze Starosta Bocheński podejmie dobrą decyzje dla uczestników WTZ, a oni będą nie tylko wdzięczni, ale i dumni z tego, że mają swoje miejsce do nauki i pracy, gdzie mogą się spokojnie rehabilitować bez obawy o najbliższą przyszłość!!!
młoda

2017-02-04 11:28:46
w piątkowym artykule w gazecie krakowskiej starosta również poruszył kwestie, ze w tej części powiatu jest duzo takich osrodków.... bzdura nie mylmy środowiskowych domów samopomocy, domów pomocy społecznej z warsztatami terapii zajęciowej. w tamtych ośrodkach terapia zajęciowa nie ma nic wspólnego (poza wyniosłą nazwą) z terapią zajęciową warsztatu terapii zajęciowej, gdzie nadrzędnym celem jest uspołecznienie podopiecznych i umożliwienie pełnego korzystania z dóbr i ofert lokalnej społeczność a w DPS, SDS, głównie terapia skierowana jest na to by się "czymś "zająć i grać w karty.- nie neguje pracy i zadań wykonywanych przez DPS, SDS ale tam trafiają ludzie, którymi tak naprawdę mało kto się zajmuje by mieć spokój, ze nie musi się opiekować niedołężnym członkiem rodziny.... tak w powiecie mamy za duzo DPS bo społeczność jest w podeszłym wieku a prężnie działający WTZ Proszówki gdzie młodzież może doskonalić swoje umiejętności i wyrabiać ogólną zaradność chcą zlikwidować... i gdzie tu sens i logika... czyżby prawdą było ,że mężczyzna logicznie myśli tylko w momencie...............
papa Fran

2017-02-04 11:45:25
Długi w PFRON ma spółdzielnia a nie WTZ!!!! przestańcie grać w "kotka i myszkę" z osobami niepełnosprawnymi, bo Wy wyjdziecie z tego cało i w d... będziecie mieli co ludzie o Was myślą tak jjak macie w d... los osób niepełnosprawnych. to widać gdy się ktoś pcha do koryta to zrobi wszystko po trupach do celu by zdobyć władze a później przy korycie takie dziadostwo robi, że niewinni (niepełnosprawni) cierpią. a durni wierzą, ze jak się ktoś do nich uśmiechnie to znaczy , że ich lubi. Nie prawda. Widać, że ktos ma w tym cel aby starosta "obraził się" na WTZ, ale sądzę, że to nie przedszkole i nikt się nie będzie na nikogo i na nic obrażać bo to nie ten poziom zabawy lecz końcu podejmie decyzje odpowiednie dla dobra uczestników WTZ. Współczuję całej placówce WTZ, że muszą uczestniczyć w takim bagnie i że na nich najbardziej odbiją sie wszystkie niekorzystne decyzje jakie zapadną.
Inwalida

2017-02-05 08:34:56
A co na to wszystko Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie? Skrót PCPR można rozszyfrować inaczej - Powiatowe Centrum Pozorowanych Ruchów. Już sama lokalizacja i brak miejsca do zaparkowania samochodu zniechęca osoby niepełnosprawne do korzystania z ich pomocy, "a może jeszcze postawić na wjeździe w tę ulice zakaz wjazdu dla inwalidów i będzie po problemie". Orzecznictwo bocheńskie też nawiązuje do smutnej tendencji krajowej - 'cudownego uzdrawiania petentów'. Jak tak dalej pójdzie to wszyscy nawet jak zachorują, to już będą zdrowi i po co im leki, aparaty, oprzyrządowanie - przecież część z nich to cwaniacy i naciągacze, wiec koncentrujmy się na tym jak im niewiele dać, by nie zmarnotrawić pieniędzy, żeby też nie brakło na finansowanie urzędniczych stołków. I później tłumaczy się, że powiat ma takie niskie wskaźniki osób niepełnosprawnych i jeśli nadal nic się nie zmieni będzie miał jeszcze dużo niższe, a przecież niepełnosprawność nie jest przywilejem, ale utrudnieniem i obciążeniem w codziennym funkcjonowaniu człowieka i zrozumie to tylko ten, kto sam nie z własnej winy poważnie zachoruje, lub ulegnie wypadkowi, czego nikomu nie życzę. Pozdrawiam WTZ w Proszówkach - wasz przykład, że walczycie o utrzymanie w dostępnym miejscu rehabilitacji uczestników dodaje odwagi wszystkim niepełnosprawnym - tak trzymać !!!
xxxxxxx

2017-02-05 13:46:45
Po po przeczytaniu wcześniejszych komentarzy można stwierdzić że to Pan Starosta wyszukuje ciągle jakiś powodów aby nie wykupić pomieszczeń WTZ .Jak można nawet myśleć o pozbawieniu miejsca pracy Uczestników WTZ w dotychczasowym budynku!!! Zmiana miejsca będzie dla nich wielką tragedią, stracą poczucie bezpieczeństwa a ich funkcjonowanie znacznie się pogorszy. Runie cały ich dotychczasowy świat!!!! - najlepiej pozbyć się problemu i mieć święty spokój!!!!. Panie Starosto nie czas igrać z losem osób niepełnosprawnych tylko działać tak aby nie wyrządzić im krzywdy i nie narażać ich na pogorszenie funkcjonowania w społeczeństwie.
do Inwalidy...

2017-02-05 15:32:56
Powiatowe Centrum Przeciw Rewalidacji jak zwykle powie że o niczym nie wiedziało i że muszą się zajmować innymi niepełnosprawnymi bo WTZ ma się dobrze. Od dawna wiadomo , ze władze mało interesują się losem i problemami osób im "obcych" nie będących "ich dziećmi", to przykre. Na tym przykładzie widać jak ważni są rodzice ich wsparcie i pomoc bo gdyby nie rodzice WTZ już dawno by nie było. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Znajomy

2017-02-05 20:41:26
Rodzice i Opiekunowie walczcie dalej o losy Waszych dzieci!!!!!!!!!!!!!!!Nie poddajcie się , Wasze dzieci nie zasłużyły na takie traktowanie i odizolowanie społeczne .
Zosieńka

2017-02-06 01:03:54
Pan Starosta raczej nie rozumie działania WTZ. " Zsyłka" warsztatu do Cerekwi mija się z celem jego funkcjonowania. Uważam, że PEFRON powinien myśleć o osobach niepełnosprawnych będących w WTZ. A nie mówić, że BSI ma dług, więc nie pomożemy!
do Zen

2017-02-06 15:12:35
Wójt Bzdek wyraził zgodę na wydzielenie działki WTZ , Burmistrz Kolawiński z Prezesem Kopalni Soli p. Rojkiem organizują np. Bal Charytatywny dochód z którego jest przeznaczony na wykup pomieszczeń WTZ (sprawdź na portalach) a STAROSTA tylko mnoży problemy.......(tak samo jak przy budowie Hospicjum) - jak widzisz są różni samorządowcy, jedni dobrzy drudzy źli......!!!
Obserwator

2017-02-06 21:45:28
Patrząc z perspektywy czasu na ruchy Pana Starosty stwarzającego coraz to nowe trudności, myślę że może jakiś "kolega" jest zainteresowany zakupem budynków Spółdzielni razem z budynkiem WTZ. Ciężko uwierzyć że tyle determinacji w stwarzaniu problemów wypływa tylko z tęsknoty za świętym spokojem. Cała sprawa wygląda na jakąś układankę w której osoby niepełnosprawne zostały zakładnikami decyzji Starosty. Może Pan Wojewoda przekona Starostę do zmiany nastawienia?.
matka Polka

2017-02-07 17:02:59
Śmieszne to wszystko co się wokół WTZ dzieje, istny cyrk. Tyle osób walczy o dobro tych co już i tak są pokrzywdzeni przez los- a tu z drugiej strony są osoby które mają w zadaniach pomoc im i wcale tego nie robią. Panie Starosto, jeśli dobrze pamiętam w expose naczelnym hasłem było: "Praca, praca dla ludzi"- czy niepełnosprawność sprawia iż jest się podludziem? Mam nadzieję, że szybko będzie pomyślne rozwiązanie dla wszystkich, czyli pozostawienie Warsztatu tam gdzie jest i zakończy sie ta nierówna batalia o byt. Trzymam kciuki
M.P

2017-02-07 18:12:29
Byłem na kilku spotkaniach z Panem Starostą i rzeczywiście każde wyglądało podobnie jestem otwarty na pomoc, WTZ nie ucierpi tylko są problemy ( co rusz nowe). Działanie Pana Starosty zmierzają do rozbicia WTZ ,niepewność i stan zagrożenia odbija się niekorzystnie na uczestnikach i kadrze. Nie wiem w co gra Pan Starosta ale nam jest do Cerekwi zadaleko ,bliżej jest do starostwa ,tam z naszymi dziećmi się pomieścimy.A może Pan Starosta chce zastąpić kierownika i mieć warsztat na miejscu w STAROSTWIE?
rodzic

2017-02-07 20:25:37
Mam wrażenie , ze Pan Starosta chce postąpić tak jak u antycznych Inków. U nich niepełnosprawni byli odgradzani od pełnosprawnego społeczeństwa w specjalnych częściach miasta , albo tworzono dla nich inne skupiska ludzkie-w przypadku WTZ to zsyłka do Cerekwi.Przykre jest to , że mimo tylu starań i próśb rodziców , pracowników WTZ i innych osób nam przychylnych Pan Starosta nie robi aby pomóc naszym dzieciom. A może jest pozbawiony sumienia i takiego dobrego myslenia?
do M.P.

2017-02-08 18:41:02
fakt nie ludzi niezastąpionych ale "Kierownik jest tylko jeden!!!!" reszta to tylko nieudolna kopia Tego Wyjątkowego Egzemplarza :) wszystkiego dobrego dla Kierownika i całego zespołu WTZ za wykonywaną pracę i wkładane w codzienną prace wielkie serce i zaangażowanie.
XYZ

2017-02-12 19:23:48
rodzice walczcie o swoje!!!
K.B.

2017-02-14 17:06:34
Wczoraj zaproszenie do spotkania otrzymało 35 rodziców oraz starosta / od LIKWJDATORA BSI/. Na spotkanie przybył p.MROCZEK z ponad godzinnym opóżnieniem, nawet nie przeprosił czekających opiekunów . Na rzeczowe argumenty miał tylko najczęściej jedno wytłumaczenie ,,nie zależy to ode mnie" ,zero empatii ,wiadomości i chęci pomocy. Nie muszą rozmawiać z zainteresowanymi o ich dalszym losie. Taki jest obraz ,,dobrej zmiany " w powiecie.
rodzic

2017-02-14 17:28:13
na spotkaniu faktycznie wicestarosta nie miał wiele do powiedzenia poza bronieniem braku kompetencji pracowników urzędu i tłumaczeniem, ze nie do niego należy decyzja. A plany względem wtz i podopiecznych opiewają wielka tajemnicą i nie mają zamiaru informować nawet rodziców, czy dzieci będą miały zapewnioną opiekę. Wstyd żeby traktować osoby niepełnosprawne i ich rodziny niczym niepotrzebne i przeszkadzające śmieci. Nie taką Władze wybieraliśmy, nie takim bezdusznym powierzaliśmy ważne dla ludzi decyzje. Gdzie się podziali nasi starostowie, którym los osób niepełnosprawnych i wyborców nie był nigdy obcy, którzy zapewniali o wsparciu i pomocy???? czyżby od czasu rozlosowania stanowisk podmienili empatycznych i ludzkich starostów na ludzi dbających tylko o własne ego ??
Feliks

2017-02-14 19:20:18
Po ostatnim spotkaniu rodziców z wicestarostą bocheńskim coraz wyraźniej widać, że im więcej zapewnień o pomocy osobom niepełnosprawnym, to tym więcej wysiłku w wyszukiwaniu zastrzeżeń do proponowanego wykupu pomieszczeń, by jednak tej pomocy niepełnosprawni udzielili sobie sami, a jak nie potrafią sobie pomóc, to niech się rehabilitują choćby w Puszczy Niepołomickiej - może Starosta załatwi im tam transport, a oni za niego będą musieli zapłacić. Jest to smutne, bo w 2010 roku WTZ w Łapanowie potrzebował po powodzi takiej konkretnej pomocy na remont siedziby oddalonej od poprzedniej lokalizacji o 300m i ją słusznie otrzymał, wtedy WTZ Proszówki poradził sobie bez sięgania po środki publiczne, a dziś kiedy oczekuje podobnej pomocy w sytuacji w jakiej się znalazła placówka nie z własnej winy takiej pomocy nie ma, a proponowana alternatywna lokalizacja to bagatela ok. 17 km od Bochni. Czy Starostwo celowo czeka, żeby Likwidator ogłosił upadłość Spółdzielni i wypowiedział umowę o prowadzeniu WTZ , a uczestnicy z dnia na dzień zostali pozbawieni lokalu do nauki i pracy? Komu na tym zależy by tak się stało? Dlaczego brak elementarnej uczciwości? Przecież stawianie kolejnych wymagań bez zamiaru kupna obiektu to zwykłe naciąganie i tak zadłużonej Spółdzielni na zbędne koszty. Jakby to była wspaniała wiadomość dla osób niepełnosprawnych, gdyby Starosta i Zarząd Powiatu pomimo wątpliwości formalnych zdecydowali jednak w dobrej wierze pomóc w wykupie pomieszczeń, pomagając jednocześnie WTZ i pośrednio pracownikom Spółdzielni. Taka postawa zasługiwała by nie tylko na uhonorowanie i docenienie, ale też na pamięć przy urnie wyborczej, bo takich Samorządowców nam trzeba, którzy umieją słuchać i chcą realnie pomóc, a nie "próżno sprawę obmacywać obiecali obiecywać"!!!
Opiekun

2017-02-14 19:54:39
Popieram fakt ze wicestarosta na spotkanie z nami przybył kompletnie nie przygotowany . W dalszym ciągu nie ma dobrej woli i konkretnego działania ze strony Starosty - tylko obietnice. Mnoży się problemy i tak bez końca ......Obawiam się że Pan Starosta patrzy tylko na własne interesy a nie na dobro osób niepełnosprawnych co powinno być najwyższym celem.Szkoda że Pan Starosta nie odważył się przybyć na to spotkanie osobiście , czyżby się czegoś obawiał??? Nie potrafi spojrzeć nam prosto w oczy i powiedzieć że zsyła nasze dzieci do Cerekwi!!! Nie pozwolimy na to aby zostały pozbawione tego miejsca !!!!!!!
do Feliks

2017-02-14 20:07:50
Tylko wtedy w Starostwie byli Panowie Pająk i Całka, a teraz są..............
Q

2017-02-14 20:56:08
Nie zgadzamy się na wywóz do Cerekwi!!!!!!!!!!!!!! Wicestarosta pięknie tłumaczy , że pomieszczenia tam ogrzewają . Bzdura!!!!!!!! przez ledwo trzymające się w ramach okna i odpadające parapety widać , jak na środku sali "lodowisko" i pełno gruzu, ruina!!!!! Czyżby w wizji Starostwa Proszówki mają być podobną ruiną????? !!!!!!!!!!!!!! Nie możemy dopuścić do tego, by dzieci nie miały swojego miejsca do którego tak chętnie jeżdżą.!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zatrosany

2017-02-15 12:37:25
I co z WTZ? Pozwolisz biednym dzieciom Panie Węgrzyn na bruk iść! Wyrzucisz je?
zbulwersowana

2017-02-15 17:55:15
jak widać w naszym powiecie w dalszym ciągu pomoc społeczna jest tylko na papierze, widać, że osoby którym daliśmy kredyt zaufania zawodzą, że większość to papierowe marionetki, które muszą grać pod publikę. szkoda, ze tak naprawdę nie ma zrozumienia dla osób, które mają pod swoją pieczą osoby niepełnosprawne, ludzie którzy szczycą się wykształceniem, osiągnięciami czy nawet układami na różnych szczeblach nie maja na tyle ambicji i chęci by w minimalnym stopniu nagiąć swoje próżne upodobania i wykazać chęć pomocy. Słowa znaczą wiele, ale w niektórych ustach są puste i bezdźwięczne. Brak czynów i konkretnych zapewnień udowadniają jak bardzo nasze władze są nieudolne i potrzebują pomocy z góry by podjąć jakąkolwiek decyzję a i tak robią po swojemu, bez empatii, od ogłoszenia upadłości spółdzielni mijają 4 miesiące i w dalszym ciągu nie ma nic poza pustymi słowami, że nie możemy nic zrobić bo problemy spółdzielni i WTZ nie są problemami powiatu... a niepełnosprawni są na tyle sprawni, że mogą sobie pomóc sami... Wstyd, żeby tak załatwiano w naszym powiecie sprawę osób niepełnosprawnych, osób, które powinny mieć zapewniony aktywny udział w życiu społecznym. Może potrzeba poruszyć niebo i ziemie by w końcu świat dowiedział jaki bałagan panuje w powiecie bocheńskim, jak osoby niepełnosprawne są traktowane, jak w naszym mieście. Drodzy redaktorzy może najwyższy czas uruchomić swoje doświadczenie i napisać konkretny i szczegółowy artykuł o anty-rewalidacyjnej pracy naszego powiatu???? nie można do upadłego milczeć o bezduszności i pogardzie dla osób niepełnosprawnych. Apeluję o pomoc bo podopieczni WTZ jej potrzebują bardziej niż kiedykolwiek wczesniej!!!!!!!!!
Przechodzen

2017-02-15 18:43:21
Ta sprawa jest bardzo dziwna i widocznie ktos ma w tym interes, aby warsztaty zostaly zeslane do Cerekwi... Nie liczy sie dobro podopiecznych w nosie maja los niepelnosprawnych...czy naprawde bardziej oplacalne jest przenoszenie wtz do Cerekwi ? Przeciez remont tych pomieszczen przewyzszy kwote calego dlugu bsi.. To nie lepiej dac te pieniadze na wtz i utrzymanie ich w tym miejscu gdzie sa niz jakies przenoszenie na peryferia? A kto pozniej pokryje koszty dowozu podopiecznych na codzienne zajecia? Przeciez to sie wszystko nie kalkuluje... Mam taka mala sugestie: moze warto o tej sprawie poinformowac media publiczne np. Sprawa dla reportera? Skoro wladze nie chca sie dogadac polubownie moze trzeba to bardziej naglosnic? Trzymam mocno kciuki za rodziny podopiecznych a takze za pracownikow wtz - potrzebne jest Wam morze cierpliwosci do walki z ta cala biurokracja...a raczej brakiem dobrej woli ze strony co poniektorych osob...ta sprawa juz dawno powinna byc zakonczona pozytywnie na korzysc wtz oczywiscie...
konwalia

2017-02-15 19:52:50
Jeżeli faktycznie WTZ przeniosą do Cerekwi (choć remont tamtego obiektu pochłonie miliony!!! i masę czasu- bo nic nie jest trwałe jeśli powstaje w pospiechu a popękane ściany, rozchodzące się mury i sypiące się fundamenty nie gwarantują, ze po remoncie budynek się nie zawali!!!) to znaczy, że nasze władze powiatu i współzarządzający wzięli porządną łapówkę!!!! za pozbycie się niepełnosprawnych z terenów obleganych przez turystów i gości odwiedzających powiat!!! popieram nagłośnienie sprawy w mediach i to jak najszybciej!!!!!!!!!!!! Niepełnosprawni są wśród nas !!!!!!!!!!!! "przychodzi czas gdy nie słowa się liczą lecz czyny, przychodzi czas by zażądać wreszcie zmian!!!"
konwalia

2017-02-17 00:39:37
Musze zrobić małe sprostowanie... Zawsze wierzyłam, ze starosta jest przychylny osobom niepełnosprawnym, na przestrzeni ostatnich miesięcy dzięki śledzeniu publikowanych informacji to wierzenie zostało zachwiane, jednak w dalszym ciągu wierzę mocno, że Starosta znajdzie rozwiązanie dla WTZ . czy naprawę w mieście nie mamy żadnego lokalu, który spełniał by wymogi przeniesienia WTZ z upadającej spółdzielni, Czy ogół zatrudnionych specjalistów w Starostwie nie potrafi wskazać konkretów co do wydzielenia, bądź odpowiedniego zabezpieczenia miejsca rewalidacji do momentu znalezienia nowego lokum? Faktycznie przeniesienie do Cerekwi jest dla mnie oburzające, zwłaszcza, że na remont tamtejszych pomieszczeń trzeba czasu i dużego nakładu środków , a może się okazać, że tego czasu WTZ miał nie będzie i co wtedy? Cerekiew byłaby wspaniałym miejsce - po remoncie - na hospicjum, lub placówkę w której podopieczni potrzebują wyciszenia i oderwania od zgiełku miasta a nie dla osób, które ciągną do tego zgiełku, które chcą nauczyć się jak prawidłowo funkcjonować w mieście pełnym ludzi, chcą przejść ulicą bez wzbudzania nadmiernego zainteresowania ich "innością". A odnośnie wcześniejszego wpisu to naprawdę nie wierzę, że Starosta i inni zaangażowani w ten "trudny temat" mogliby wziąć jakąkolwiek łapówkę bo są ludźmi, którzy może nie zawsze to okazują ale w głębi duszy martwią się o losy osób niepełnosprawnych tylko obecna sytuacja jest zbyt beznadziejna... Ale i w beznadziei jest nadzieja więc mama nadzieję, że w końcu starostowie załatwią sprawę WTZ pomyślnie i cicho kibicuję sukcesowi. Nie możemy pozwolić aby nasz powiat był gorszy od sąsiadujących z nami powiatów !!!!!
Maks

2017-02-17 19:56:36
W pełni popieram propozycję utrzymania działalności rewalidacyjnej w obecnym lokalu w Proszówkach, do tego celu odpowiednio przystosowanym, a Ilość komentarzy w tej sprawie świadczy o tym, że losy WTZ nie są marginalnym i niepotrzebnym problemem, który można zamieść pod dywan. Ciekawy jest tez fakt, że również Radni Powiatu jak widać było na ostatnich sesjach Rady w większości nie sprzeciwiają się przeznaczeniu środków na wykup tych pomieszczeń, by zapewnić młodzieży niepełnosprawnej lokal nie na chwilę, ale na długie lata. To powstaje pytanie skąd taki opór Zarządu Powiatu w tej materii? Na argumenty tego typu, że za zakup tych pomieszczeń Wicestarosta nie myśli iść siedzieć odpowiem, ze nie ma przypadku żeby ktokolwiek za pomoc osobom niepełnosprawnym - czyli podjęcie wiążącej decyzji w dobrej wierze szedł do wiezienia. A czy np. w innej sprawie w sprawie Tankowni w Proszówkach ktoś został ukarany? To czego, lub kogo się Panowie obawiają? Panie Starosto, czy nie warto rozważyć ponownie nie tylko sprawy WTZ, ale może szerszego Pańskiego pomysłu utworzenia w tym miejscu centrum rehabilitacji, które też jest bardzo Bochni potrzebne - wierzę, że Samorząd Powiatu stanie na wysokości zadania i nie dopuści do zlikwidowania tak renomowanej placówki jaką jest WTZ w Proszówkach!!!
Maks

2017-02-17 19:56:45
W pełni popieram propozycję utrzymania działalności rewalidacyjnej w obecnym lokalu w Proszówkach, do tego celu odpowiednio przystosowanym, a Ilość komentarzy w tej sprawie świadczy o tym, że losy WTZ nie są marginalnym i niepotrzebnym problemem, który można zamieść pod dywan. Ciekawy jest tez fakt, że również Radni Powiatu jak widać było na ostatnich sesjach Rady w większości nie sprzeciwiają się przeznaczeniu środków na wykup tych pomieszczeń, by zapewnić młodzieży niepełnosprawnej lokal nie na chwilę, ale na długie lata. To powstaje pytanie skąd taki opór Zarządu Powiatu w tej materii? Na argumenty tego typu, że za zakup tych pomieszczeń Wicestarosta nie myśli iść siedzieć odpowiem, ze nie ma przypadku żeby ktokolwiek za pomoc osobom niepełnosprawnym - czyli podjęcie wiążącej decyzji w dobrej wierze szedł do wiezienia. A czy np. w innej sprawie w sprawie Tankowni w Proszówkach ktoś został ukarany? To czego, lub kogo się Panowie obawiają? Panie Starosto, czy nie warto rozważyć ponownie nie tylko sprawy WTZ, ale może szerszego Pańskiego pomysłu utworzenia w tym miejscu centrum rehabilitacji, które też jest bardzo Bochni potrzebne - wierzę, że Samorząd Powiatu stanie na wysokości zadania i nie dopuści do zlikwidowania tak renomowanej placówki jaką jest WTZ w Proszówkach!!!
do Maks

2017-02-19 09:44:04
popieram pomoc dla WTZ i załatwienia rewalidacji dla szerszej grupy osób niepełnosprawnych, popieram utworzenie centrum pomocy rehabilitacyjnej dla niepełnosprawnych w Proszówkach ale nie popieram mieszania wszystkich nie związanych z WTZ do sprawy... co ci przeszkadza tankownia,i co ma tankownia do spraw WTZu?? Może deklarujący się przyjaciele WTZ nie są prawdziwymi przyjaciółmi skoro w takiej sprawie nie potrafią konkretnie pomóc!!!! Życzę powodzenia!!!
REKLAMA