Powiat

środa 01 maja 2013 10:38:54

Fundacja im. dr Anny Trzaski-Wilkońskiej z polityką w tle?Fundacja im. dr Anny Trzaski-Wilkońskiej z polityką w tle?

Radny pyta, czy fundacja miała prawo odmówić pomocy?

Zarząd fundacji im. dr Anny Trzaski-Wilkońskiej, która pomaga szpitalowi w Bochni, wystosował pismo, w którym mówi, że wstrzymuje transzę pomocy dla placówki. Czy fundacja miała rację i dlaczego niektórzy zarzucają jej upolitycznienie?

Sporo czasu podczas wtorekowego (30 kwietnia) posiedzenia Rady Powiatu poświęcili radni sprawom, jakie miały w ostatnim czasie miejsce w szpitalu powiatowym w Bochni. Stanowisko wicedyrektora zajął w nim niedawno Bogdan Szumański, były wiceburmistrz miasta. Spotkało się to z dezaprobatą pewnej, dość głośnej grupy ludzi, którzy będąc aktywni na forach internetowych, wypisywali swe oburzenie w stosunku do decyzji dyrektora szpitala.  Najbardziej emocjonalnie zareagowały władze Fundacji im. dr Anny Trzaski-Wilkońskiej, na rzecz której aktywnie działa wójt gminy Bochnia Jerzy Lysy, zachęcajacy często podczas różnych uroczystości i festynów do pomocy finansowej i wpłat na rzecz fundacji.

Władze fundacji w piśmie, które skierowały do radnych, podkreślają swe oburzenie, uważając decyzje organu prowadzącego czyli Rady Powiatu Bocheńskiego, Zarządu Powiatu, Starosty oraz Rady Społecznej Szpitala za skandaliczne. To, co się nie podoba członkom fundacji, to tworzenie sztucznych stanowisk i tym samym marnotrawienie budżetu szpitala. Z tego powodu zarząd fundacji wstrzymał koleją transze pomocy dla placówki.

Na zarzut bezcelowego powołania na stanowisko wicedyrektora Bogdana Szumańskiego odpowiadał obecny podczas sesji dyrektor szpitala Jarosław Kycia. Nie zgodził się z opinią zarządu fundacji. Dyrektor podkreślił, że w ostatnich miesiącach ze szpitala zwolniono trzy osoby, pełniące ważne funkcje, w tym jedną kierowniczą oraz jedną odpowiadającą za dział IT. W miejsce tych trzech osób dyrektor Kycia zatrudnił jedną - Bogdana Szumańskiego. Według dyrektora Kyci nie jest więc prawdą, że w szpitalu tworzy się sztuczne, dodatkowe stanowiska czy marnuje budżetowe pieniądze.

Po wyjaśnieniach dyrektora trudno nie zauważyć, że zarzut Fundacji im. dr. Anny Trzaski-Wilkońskiej o tworzeniu dodatkowych stanowisk nie jest trafiony. Trudno też odmówić kompetencji powołanemu tylko na okres próbny (3 miesiące) wicedyrektorowi Bogdanowi Szumańskiemu, który jak podkreślił dyrektor Kycia jest i inżynierem i posiada kompetencje w dziedzinie zarządzania jakością, co dla szpitala jest obecnie bardzo ważne. W tym kontekście protest Fundacji im. dr Wilkońskiej można uznać albo za zbyt emocjonalny albo za próbę wywarcia nacisków politycznych na Zarząd Powiatu z powodu decyzji personalnej. To, co może oburzać to fakt, że na decyzjach fundacji najbardziej ucierpią pacjenci.

Treść tekstu wysłanego do radnych przez fundację zbulwersował także radnego Wacława Woźnickiego, który nazwał pismo Fundacji "skandalicznym". Wytknął autorom pisma, że nazywając postawę organu prowadzącego skandaliczną odniósł te słowa do Rady Powiatu Bocheńskiego i Zarządu Powiatu. Dalej radny apelował, by dać czas, aby nowy dyrektor jak i jego nowy zastępca się wykazali - wtedy będziemy mieli czas ich rozliczyć – mówił radny. Wacław Woźnicki słusznie pytał, czy fundacja ma prawo wstrzymać transzę kolejnej pomocy rzeczowej i finansowej w sytuacji gdy mieszkańcy powiatu bocheńskiego przekazali 1% podatku na szpital powiatowy w Bochni? Zastanawiam się jeszcze raz – czy zarząd fundacji ma prawo? Czy zapytał swoich ofiarodawców? Przecież pomagali szpitalowi, a nie wicedyrektorowi Szumańskiemu.

Trudno się nie zgodzić z wypowiedzią radnego Woźnickiego. Skoro zarząd fundacji uzależnia przekazywanie pomocy dla pacjentów od obsady personalnej zarządu szpitala, a nie od sposobu zarządzania, który można ocenić dopiero po jakimś czasie i myli się co do tworzenia dodatkowych stanowisk, to trudno nie nazwać takiej decyzji polityczną czy może mało przemyślaną. Zwłaszcza, że wicedyrektor Bogdan Szumański był jakiś czas temu kontrkandydatem wójta Lysego, aktywnie zaangażowanego w działalność fundacji, w wyścigu na stanowisko wójta.


Wypowiedź radnego Wacława Woźnickiego:
Mam prośbę do radnych, abyśmy nie utrudniali nowemu dyrektorowi szpitala pracy na początku. Jeżeli powołał zastępcę to pozwalało mu na to prawo i nie zrobił niczego niezgodnego z prawem. Naszą wadą jest, że ciągle wiemy co jest lepsze i dla kogo. Lepiej od zainteresowanych bezpośrednio. Chciałem nawiązać do pisma jakie dzisiaj otrzymaliśmy. To pismo zarządu fundacji. Fundacja która ma tak szczytne hasło - „pomagajmy szpitalowi w Bochni.” To pismo zarządu fundacji jest skandaliczne. Napisane w nim jest, że skandaliczna jest postawa organu prowadzącego; to jest rada powiatu, zarządu, starostwa. Nie podważajmy niczyich kompetencji. Dajmy czas aby się wykazał jeden dyrektor i drugi. Wtedy będziemy mieli czas rozliczyć. To mieszkańcy powiatu bocheńskiego przekazali 1% podatku na szpital powiatowy w Bochni. Czy zarząd fundacji ma prawo wstrzymać transzę kolejnej pomocy rzeczowej i finansowej? Zastanawiam się jeszcze raz – czy zarząd fundacji ma prawo? Czy zapytał swoich ofiarodawców? Przecież pomagali szpitalowi a nie Szumańskiemu. Jest to bardzo smutne i przykre. Bardzo proszę nie przeszkadzajmy dyrektorowi. Mamy czas. Wszystkim nam zależy, aby bocheński szpital dobrze funkcjonował. Więc pozwólmy ludziom, którzy są powołani do tego i za to pobierają pieniądze, żeby ten szpital prowadzili dobrze – apelował radny Woźnicki.

Poniżej treść pisma fundacji:
Zarząd Fundacji im. dr Anny Trzaski-Wilkońskiej „pomagajmy Szpitalowi w Bochni” z przykrością zawiadamia, że zmuszony jest wstrzymać przekazanie kolejnej transzy pomocy rzeczowej i finansowej bocheńskiemu szpitalowi. Przyczyną tego kroku jest bulwersująca opinię publiczną decyzja o utworzeniu w szpitalu powiatowym sztucznych stanowisk administracyjnych i zatrudnieniu na nich osób na podstawie wyłącznie koneksji politycznych. Nie chcielibyśmy, aby zebrane przez nas urządzenia i środki finansowe wydatkowane były na cele szpitalne, podczas kiedy budżet szpitala jest marnotrawiony lub rozdawany lekką ręką na tworzenie zbędnego stanowiska kolejnego wicedyrektora.

Skandaliczna jest postawa organu prowadzącego, tj. Rady Powiatu Bocheńskiego, Zarządu Powiatu, Starosty oraz rady Społecznej Szpitala, które akceptują, a być może nawet – inspirują taką sytuację, w obliczu powszechnego braku pieniędzy na służbę zdrowia w Polsce, a w szczególności – w bocheńskim Szpitalu. Ze smutkiem stwierdzamy, że nasza pomoc bazująca od wielu lat na ofiarności społecznej, w świetle ostatnich działań personalnych w Szpitalu Powiatowym w Bochni, przestaje mieć jakikolwiek sens.

Napisz swój komentarz:

Nick:

Komentarz:

By uniknąć spamu wpisz kod z obrazka:

Komentarze użytkowników

Czasbocheński nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo, naruszajace dobra osób trzecich lub wypowiedzi prawem chronione mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

kazimierz

2013-05-01 14:49:00
ok 500 tys zl kosztowal podatnikow szumanski gdy byl wiceburmistrzem, korzysci dla miasta......zadne wg mnie rownie dobrze mogloby go nie byc a 500 tys zl przeznaczyc na remont drog. podobnie bedzie w szpitalu. wiekszosc osob to wie skad ta awantura
kazmierz 2

2013-05-01 14:51:43
a kwalifikacje szumanskiego sa wysokie bo jak przegral wybory to przez pol roku na L-4 siedzial i dostawal kase wiceburmistrza (stad taka wiedza o sluzbie zdrowia), podbnym specjalista od sluzby zdrowia jest woznicki .....rencista
Kompromitacja Fundacji

2013-05-01 18:41:13
Ani grosza już nie dam na tych pajaców od wójta. Prezes tej fundacji Mariusz Trojak był radnym z BiZBR czyli od Lysego. To jak ta fundacja ma nie być polityczna? Właśnie po to jest chyba zrobiona, że to niby strasznie pomagają, a jak przyjdzie co do czego to będą ingerować w obsadę stanowisk i robić szum, że zabiorą pieniądze. Radny Woźnicki ma 100% racji. Ludzie dają na szpital a nie na dyrekcję. Ciekawe czy się zapytali ludzi czy wycofują pieniądze? Panie Mariuszu w co Pan wdepnął z tym Lysym i z tą całą kontrowersyjną fundacją? Niemiło od niej pachnie.
Cynizm Fundacji

2013-05-01 18:45:49
Właśnie wyszedł cynizm i obłuda fundacji Trzaski-Wilkońskiej. Niby pomagają a w tle polityka. Obrzydliwe!
KOK

2013-05-01 18:50:55
Cała ta Rada to sami fachowcy. Ludzie co nie mają co robić tylko paplają głupoty i żyją za cudze pieniądze. Sprywatyzujcie ten szpital, sprywatyzujcie szkoły i okaże się, że Ci wszyscy fachowcy od szpitali i szkół nikomu już nie są potrzebni. Pojadą myć garnki do Irlandii. He, he. Tacy to fachowcy sami.
kazimierz 3

2013-05-01 21:12:23
fundacja przekazala szpitalowi sprzet o wartosci ponad 300 tys zl a woznicki co zrobil dla szpitala ???nic!!!!! poza tym ze pobiera rente i dietki radnego i jest w radzie szpitala i komisji zdrowia, a ze szumanski to jego kumpel polityczny to broni go jak niepodleglosci!!!
Nagroda pocieszenia dla Szumanskiego

2013-05-02 11:29:59
Zbyt cenna jest ta nagroda pocieszenia od Woznickiego dla Szumanskiego. Wynik w wyborach na wójta miał slabiutki. Ale dlaczego kolesie Pajak i Woznicki dają stołek-nagrodę płaconych z naszych pieniędzy ??? Wystarczy nam utrzymywanie rencista Wacusia . Ciekawe dlaczego nikt w ZUS-ie nie interesował się jak aktywny Woznicki radny powiatowo-pajakowy może od tylu lat pobierać rentę i dietę. Z publicznej kasy !!! Poza tym , kto daje mu rentę i za co. Mojego sąsiada bez nogi co rok wzywają na komisje ZUS. Widocznie rencisci polityczni maja łatwiej. Szumanski pobierał chorobowe przez pól roku.
Z daleka od tej fundacji

2013-05-02 19:05:27
Skoro prezesem tej fundacji jest były radny z Bochni i Ziemi Bocheńskiej Razem, gdzie szefem jest Jerzy Lysy, to ta fundacja ma dwa cele. Pomaganie szpitalowi oraz działalność polityczną. Zgadzam się z opinią trochę wyżej. Pod płaszczykiem pomocy robi się politykę - jak wyszło obecnie. Obrzydliwe. Ta fundacja to jakieś ciemne polityczne interesy. Radny z klubu wójta prezesem fundacji. Jedzie polityką na kilometr. Fałsz i obłuda. No i jak trzeba skasować przeciwnika to fundacja bierze się za szantaż. Zwolnić wicedyrektora bo zabieramy pieniądze. To oczywiście nie jest polityka. Zgroza! Ani grosza na tą fundację.
kazimierz 3,5

2013-05-02 20:01:10
korzysci dla szpitala sa wymierne dzieki fundacji 300 tys zl w sprzecie - ja pytam sie co dla szpitala zrobil woznicki i jego stowarzyszenie odnoga upss odnowa gminy bochnia - to dopiero polityczne stowarzyszenie tylko na potrzeby wyborow i pisania donosow. woznicki najpierw zrob cos pozytecznego - tego nie umiesz za to do koryta pierwszy razem z kuplami typu szumanski
Czy lista wpłat jest jawna?

2013-05-02 22:13:11
Bardzo jestem ciekaw kto wpłaca pieniądze na tą fundację? Jest gdzieś lista wpłat? Dobrze by było widzieć kto i ile wpłacił. Czy ta lista jest jawna? Czy to jakiś ciemny interes z tą fundacją?
zastepca dyrektora d.s. politycznych

2013-05-02 22:21:38
ojciec opowiadał mi ze za komuny w kazdej jednostce wojskowej był zastępca dowódcy do spraw politycznych. teraz sa inne czasy - polityczni są prezesi i dyrektorzy panstwowych firm !!! jak nie są polityczni to nie są prezesami..... ale żeby ze szpitala robić polityczny folwark , to jest dranstwo do wiwatu !!!!! ludzie wam tego nie daruja pajaku, calko i woznicki !!!!!!
Szczyt obłudy

2013-05-03 00:38:54
No, ale by z fundacji niby dobroczynnej robić folwark polityczny? Szczyt obłudy.
kazimierz

2013-05-03 09:36:39
ten kycia musi byc bardzo nieudolny bo do tej pory dyrektor szpitala mial tylko zastepce d/s medyczny a sprawami administracyjno-ekonomiczno-inwestycyjnymi sam sie zajmowal , a kycia bedzie korzystal z pomocy szpeca od medycyny pracy, eksperta od L-4 szumanskiego - ZENADA!!!!!!!!!!!!! panie kycia ale panu zastepce wsadzili d/s propagandowo - politycznych
snajper

2013-05-03 16:10:04
Wiosenny wykwit głupoty- tylko tak mogę nazwać całą tę burze w szklance wody jakim jest zamieszanie wokół powołania zastępcy dyrektora szpitala.Przeciwników wcale nie interesuje ,że zastępca [stanowisko nie osoba] zostaje powołane po redukcji 3 etatów a więc argumenty ekonomiczne przemawiają za tą właśnie decyzją. Jeżeli ktoś wątpi w kompetencje SZumańskiego to niech nie jeżdzi trasą K-2 ani chodzi do Galerii RONDO bo to on z Kosturkiewiczem budowali a przecież nie mają dyplomów architekt a więc - pewnie może się zawali ?Cała sprawa ma typowo polityczny podtekst a fundacja sterowana przez wszeobecnego i wszystkowiedzącego wójta wespół z całym atypisowkim lobby skupionym wokół Bochnianina bije na alarm.Najgorsze jest to że taki lojalne watażki przenoszą ze stolicy całą tą wojenke na rodzimy grunt czyniąc świadomie lub bezwiednie Bochnie zaściankowym grajdołkiem.
Budowniczy Szumanski, ha, ha, ha !!!

2013-05-04 01:10:44
Jeżeli ktogos interesuje znajomość Szumanskiego ze służba zdrowia niech go zapyta, kto mu dawał przez pól roku zwolnienia lekarskie, gdywyborcy kopneli w d..e ekipę w której on był wiceburmistrzem. Ja wiem !!! To nie burza w szklance wody, to jest skandal do kwadratu bo etat jest SZTUCZNY a wicedyrektor jest NIEKOMPETENTNY. To samo mówił Rzepecki na sesji powiatowej tylko ja go nie lubię więc nie będę go cytowal.
Paul

2013-05-04 11:14:20
Osobiście, nie widzę żadnej "polityki" w takim oświadczeniu . Stowarzyszenie przekazując zebrane pieniążki -od darczyńców- na rzecz Szpitala jest zobowiązane reagować na nieprzemyślane kroki Zarządu i Dyrektora .
Nick:

2013-05-04 16:36:09
Coś tu nie pasuje, jedni dają, inni skoro mają dużo to wydają !
dyżurny

2013-05-05 02:23:30
Gdyby u nas komendant zatrudnił jeszcze jednego vicka i jednocześnie wystąpił o dotacje na zakup sprzętu to by mu dali wielkie g...o !!!
do Pana Wożnickiego

2013-05-05 19:05:56
Co ten pan umie robić to pokazal,będąc z-cą Burmistrza i szpital nie stac na takiego fachowca.Dziwie sie panu na taką wypowiedz,bo ona bardzo zle świadczy o panu.Kompletnego braku rozeznania co do fachowości powoływania osób na stanowiska,finansowania szpitala itd.itd.Bochenski szpital nie stac na żadne eksperymenty i będąc radnym powinien pan o tym wiedzieć.
iga

2013-05-05 22:24:50
Popieram decyzję Fundacji. Ten pan już pokazał Bochni jakie ma kwalifikacje. A pan dyrektor niedoświadczony, mówi to co mu każą.
Do dopanawoznickiego

2013-05-05 23:15:27
Ale jesteś naiwny. To nie dyrektor nie ma rozeznania w sprawie Szumanskiego. To właśnie Woznicki i Pajak maja dobre rozeznanie, kto z PiS-u może im pomoc . Na obecnych radnych PiS nie mogą liczyć bo Kopanczyk i Gasiorkowa poznali się dobrze na Pajaku i jego zausznikach. Swinstwem jest robienie sobie takiego PiS-owskiego parasola za pieniądze podatników i przy pomocy biednego szpitala. Jeżeli chcą to robić rekami nowego dyrektora to oznacza ze on nie zdaje się do swojej funkcji bo każdy z powiatowych decydentów może go wykorzystać do własnych celów politycznych.
do kyci

2013-05-05 23:25:17
ale wtopa z tym twoim zastepca - myslalem ze bedziesz lepszym dyrektorem
PANIE PAJAK I WOZNICKI

2013-05-08 13:59:36
WSZYSTKIE ZWIĄZKI ZAWODOWE ZE SZPITALA I CAŁA ZAŁOGA SZPITALA MAJA SERDECZNIE DOŚĆ POLITYKOWANIA STAROSTY PAJJAKA I PRZEW. KOMISJI ZDROWIA WOZNICKIEGO. UWAŻAMY ZE DYREKTOR MUSIAŁ MIEĆ OD WAS POLECENIE ABY ZATRUDNIĆ NOWEGO ZASTĘPCĘ, POLITYKA . JEZELI JE MIAŁ TO ŻĄDAMY WASZEJ DYMISJI !!!!! Jeżeli to był jego pomysł bez waszej akceptacji to trzeba odwołać dyrektora w trybie natychmiastowym !!!!
nie napisali ze związki zawodowe protestują

2013-05-08 14:05:47
Załoga i związki zawodowe dostały szału na wiadomość ze brakuje kasy nawet na pare zlotych na podwyzki ale rownoczesnie zatrudniony jest jeszcze jeden dyrektor( kompetencje b.burmistrza !). Kiedy "czas bochenski" o tym napisze ?
tendencyjny podtytuł

2013-05-09 13:42:55
jak się okazało to nie polityka ale walka ze świnstwami w bochni przyswiecała fundacji !!!! dzisiaj wszyscy już przejrzeli na oczy, nawet wrogowie lysego !!!!!
do "czy list awpłat jest jawna"

2013-05-12 22:49:26
można napisac do fundacji w trybie dostępu do informacji publicznej prosbę o wskazanie wpływów, z podziałem na wpłaty os. prywatnych i przedsiębiorstw (te drugie sa jawne z nazwy) oraz innych instytucji.
do poprzednika

2013-05-15 21:49:40
ale jesteś nieuk . fundacja im. dr wilkońskiej jest prywatną organizacją i ustawa jej nie dotyczy !!!!!!!!!!!!!!!!!!! ale fundacja wielokrotnie dziękowała wszystkim darczyńcom. czytałem że prezes fundacji mówił w lokalnej prasie że prawie wszyscy darczyńcy to zwykli ludzie - podatnicy, którzy przeznaczyli na pomoc dla bocheńskiego szpitala 1% ze swoich podatków. podobno takich ludzi jest już kilka tysięcy !!!!!! oni wszyscy mogą się czuć oszukani teraz, gdy za szpitalne pieniądze przygotowano ciepły stołek dla lokalnego polityka, zdymisjonowanego przez wyborców 2 lata temu.
eZsKGpParf

2013-08-18 00:21:59
I might be beaintg a dead horse, but thank you for posting this!
REKLAMA