Powiat

wtorek 23 kwietnia 2013 12:16:14

Starostwo pisze do wójta w sprawie Górnego GościńcaStarostwo pisze do wójta w sprawie Górnego Gościńca

Jak już kilkakrotnie wspominaliśmy, Górny Gościniec, lub jak kto woli – Via Regia Antiqua - została zamknięta dla ruchu tranzytowego z początkiem kwietnia tego roku decyzją wójta gminy Bochnia. Okazuje się, że wójt miał do tego prawo, gdyż większość tego traktu jest tzw. drogą wewnętrzną i Starostwo Powiatowe nie ma prawa wpływu na organizację ruchu w tym miejscu.


Ale nie wszystko jest jednak w porządku. Przede wszystkim gminny charakter ma droga od kościółka kazimierzowskiego do centrum Moszczenicy i na ustawienie zakazu wjazdu na tym odcinku wójt powinien mieć zgodę Starostwa. Nawiasem - o zmianę statusu tej drogi z wewnętrznego na gminny wsytąpiła sama gmina w 2010r. po to, aby móc pozyskać środki na likwidację szkód powodziowych.

Nie jest też pewny status drogi od krajowej "czwórki" do centrum Moszczenicy. Ponadto oznakowanie ustawione na Górnym Gościńcu decyzją władz gminy nie spełnia wymogów formalnych.

Dlatego też Starostwo wystąpiło do wójta Jerzego Lysego z pismem, w którym wzywa go do oznakowania drogi zgodnie z przepisami oraz do usunięcia znaków zakazu wjazdu na odcinku Górnego Gościńca od centrum Moszczenicy do kościółka. Wójt powinien najpierw uzyskać zgodę organu zarządzającego ruchem w tym miejscu, tj. Starostwa, oraz przedstawić projekt organizacji ruchu.

Zamknięcie tej pięknej trasy dla ruchu kołowego dla wszystkich, za wyjątkiem mieszkańców wzbudziło sporo kontrowersji. Niektórzy właściciele domów wzdłuż Via Regia Antiqua uważają, że zostali odcięci od świata. Inni znów chwalą sobie spokój, bezpieczeństwo i ciszę. Niezadowoleni są natomiast mieszkańcy oś. Niepodległości w Bochni, którzy przywykli skracać sobie tędy dojazd do krajowej czwórki.

Na zdjęciu: znak zakazu wjazdu w Moszczenicy w kierunku kościółka, ustawiony, zdaniem Starostwa, nielegalnie.

Poniżej prezentujemy kopię pisma Starostwa do wójta z 17 kwietnia tego roku.

Napisz swój komentarz:

Nick:

Komentarz:

By uniknąć spamu wpisz kod z obrazka:

Komentarze użytkowników

Czasbocheński nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo, naruszajace dobra osób trzecich lub wypowiedzi prawem chronione mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

jack

2013-04-23 15:34:36
czyzby calka tamtedy jezdzil z nadmierna predkoscia???? i dlatego mu zamkniecie przeszkadza???
prawo o ruchu drogowym

2013-04-23 19:53:28
czy ktoś w gminie Bochnia czuwa nad poczynaniami wójta? na pewno nie jest to rada gminy, oni są tylko od pobierania diet i dbanie o swoje apanaże, ale chyba gmina zatrudnia jakiegoś "gramotnego" prawnika z minimum wiedzy. Za naruszenie przepisu dotyczącego sposobu oznakowania dróg wewnętrznych Kodeks wykroczeń przewiduje karę grzywny. Mam jeszcze tylko jedną nadzieję, że jednak wójt popełnił świadomie to wykroczenie, bo w przeciwnym wypadku należałoby zażądać przeprowadzenie badań lekarskich wójta, aby biegli mogli wydać opinię o "zdolności do wykonywania pracy na stanowisku wójta".
artur

2013-04-23 21:20:43
tomcio calka pomylil sobie gorny gosciniec z chorwackimi autostradami na ktorych zdobywal swoje cenne doswiadczenie
Władysław Migdał

2013-04-24 22:39:38
Szanowni Państwo Redaktorzy artykułów: („Wielka chryja w Łapczycy-wójt uciekł przed mediami”, „Starostwo pisze do wójta w sprawie Górnego Gościńca” - Czas Bocheński; „Górny Gościniec zamknięty. Mieszkańcy krytykują decyzję wójta” – Moja Bochnia; „Górny Gościniec zamknięty. Oświadczenie” – Bochnianin, „Górny Gościniec zamknięty - mieszkańcy oburzeni” – RDN Małopolska”) Szanowny Panie Starosto wraz ze swoimi specjalistami od dróg, Szanowni „obrońcy” mieszkańców Łapczycy i „płacący podatki”!. Czytałem Wasze artykuły i wypowiedzi bardzo uważnie i trudno dalej milczeć. Mam wrażenie, że Górnego Gościńca nie widzieliście, albo jechaliście po tej drodze z szybkością światła i też nic nie widzieliście. Trochę rzetelności dziennikarskiej nie zaszkodzi. Nie mogę zrozumieć skąd tyle troski o mieszkańców Górnego Gościńca, którzy podobno są oburzeni decyzją Wójta, skąd tylu obrońców. Najpierw dziennikarze brali w obronę mieszkańca oburzonego decyzją Wójta o budowie chodnika na Górnym Gościńcu, później bronili oburzonych znakami regulującymi ruch teraz bronią oburzonych decyzją o ograniczeniu ruchu. Jestem mieszkańcem Górnego Gościńca i nikt mnie o moje i nasze mieszkańców zdanie na ten temat nie pytał. W tej kwestii decyzję Wójta popieram. Dlaczego? - wyjaśniam poniżej. Zapraszam Państwa Redaktorów i Pana Starostę ze swoimi specjalistami od ruchu i dróg na krótki spacer od Bochni (od domu Pana Burmistrza Bochni) do Chełmu (do Grodziska). Trochę ruchu Wam nie zaszkodzi a może pewne decyzje zrozumiecie. Jeden warunek – idziemy pieszo, prawidłowo, lewą stroną, blisko krawędzi drogi. My mieszkańcy Górnego Gościńca nauczyliśmy się uciekać do rowu przed szaleńcami, którym (często na dwóch gazach) bardzo się spieszy, a Wam Panie i Panowie trochę adrenaliny nie zaszkodzi – tym bardziej, że adrenalina poprawia myślenie. Ulica Nowy Świat, między domem Pana Burmistrza a drogą na działki – czynne osuwisko, dzięki któremu tworzą się uskoki. Górny Gościniec w Łapczycy (ósmy dom przed Kościołem Królewskim) (nazwisk właścicieli nie będę podawał). Dom łatwo zlokalizować po metalowych opaskach na ścianach, które są ostatnim ratunkiem (oby skutecznym!!!) przed rozjechaniem się domu. Czterdzieści lat dom stał spokojnie, wystarczyło kilka miesięcy „obwodnicy” na Górnym Gościńcu i teren „ruszył”, a wraz z nim dom. Granica Łapczycy z Moszczenicą tzw. Jaroszów. Czynne osuwisko – Gmina drogę załatała i przywróciła ruch, ale garażu, który mieszkaniec sobie legalnie wybudował już nie ma. Nawet przez minutę nie postawił w nim samochodu - garaż rozjechał się wraz z osuwiskiem, a właściciel każdy dzień rozpoczyna od oglądania ścian nowo wybudowanego domu. Kilkadziesiąt metrów niżej – Winnica – powyżej znaków drogowych, które tak zainteresowały Pana Starostę. Osuwające się zbocze a wraz z nim droga, w stronę Królewskiego Kościółka w Łapczycy. Moszczenica, droga w stronę Chełmu. Osuwające się zbocze w kierunku Raby a wraz z nim pękające domy i zabudowania gospodarcze. Droga w kierunku Chełmu (między kurhanem w Moszczenicy a cmentarzem w Chełmie) – osuwające się zbocze w kierunku Raby (osuwisko doszło już do krawędzi drogi). Chełm – od cmentarza aż do Kościoła – osuwające się zbocze w kierunku Raby, osunięta droga, popękane domy grożące zawalaniem. Ponadto osuwające się w kierunku zachodnim i południowym zbocze na którym stoi Kościół Bożogrobców i osuwająca się droga. Panie Starosto – to są tereny Powiatu Bocheńskiego, więc bardziej by nam Pan pomógł, gdyby Pan wystąpił o środki na ustabilizowanie wzgórza od Bochni aż do Chełmu. Uprzedzę Pana odpowiedź – olbrzymie środki finansowe, kryzys, zarządcą jest Gmina Bochnia itp. Rozumiem, więc może pozwólmy Gminie Bochnia zminimalizować skutki i ograniczyć ruch na tym terenie. Odsyłam Państwa Redaktorów i Pana Starostę do opracowań geologicznych na temat tego terenu, może wtedy zrozumiecie dlaczego wzmożony ruch przyspiesza osuwanie się tego terenu (a Górnym Gościńcem jeździ wszystko od samochodów osobowych po ciężarówki z napisem TIR). Jestem mieszkańcem Górnego Gościńca i decyzja Wójta o ograniczeniu ruchu nie odcięła mnie od świata, goście jak przyjeżdżali tak przyjeżdżają, dostawcy przesyłki dowożą. Nie róbcie z naszych bocheńskich policjantów potworów, którzy nie myślą i nie przyjmują tłumaczenia, tylko wypisują mandaty. Do wszystkich, którzy krzyczą, że płacą podatki i z ich podatków remontowano Górny Gościniec, krótkie pytania. Jako mieszkaniec Górnego Gościńca również płacę wysoki podatek (kilkadziesiąt tysięcy rocznie) i mogę powiedzieć, że z tego mojego podatku remontowano w Bochni ulicę Krakowskie Przedmieście. Dlaczego nie mogę jechać do miasta ulicą Krakowskie Przedmieście?. Ulice osiedlowe dostępne tylko dla mieszkańców, a ja chcę dojechać do znajomych, kolegów. My mamy inne prawa niż Wy?. Na koniec komentarz do stwierdzenia jednego z oburzonych „…A kim są mieszkańcy górnego gościńca? Dziećmi innego (lepszego???) Boga? Sądząc po zabudowie to nie są zwykli Kowalscy...” Oburzony ma rację - na Górnym Gościńcu nie mieszka nikt o nazwisku Kowalski. Mieszkają natomiast ciężko pracujący ludzie, którzy nie czekają, by Państwo dało im mieszkanie w prezencie, tylko wzięli sprawy w swoje ręce. Państwo Redaktorzy!. Mam nadzieję, że zainteresujecie się osuwiskami przy Górnym Gościńcu miedzy Bochnią a Chełmem, wskażecie winnego zaniedbań i pomożecie tym którzy tracą dorobek swojego życia, a nie będziecie zajmować się swoimi gierkami, komu by tu dołożyć. Dziennikarska uczciwość i rzetelność tego wymaga, chyba…., że rzetelności Was nie nauczono. Z poważaniem - Władysław Migdał
OBSERWATOR

2013-04-25 18:30:54
A CO ZDROGA W POGWIZDOWIE, LUDZIE SA ODCIĘCI OD SWIATA, PANIE PROFESORZE MIGDAŁ, TAKI PAN MADRY , NIECH PAN PRZEJEDZIE DO DO POGWIZDOWA TO SIE PAN PRZEKONA DO JAKIENU STAMU DOPROWADZIŁ WÓJT GMINY BOCHNA JERZY LYSY I WTEDY BYŁ PAN RADNYM. NIECH PAN POMORZE PANU OCHLOWI
BIEGŁY

2013-04-25 18:31:27
do p. Władysława Migdała

2013-04-25 21:01:33
Szanowny Panie, jeżeli Pan powołuje się na znane Panu opracowania geologiczne zatytułowane "wiem ale nie powiem jakie", to przy ocenie innych polecam Panu przede wszystkim bycie obiektywnym i rzetelnym i na przyszłość nie przedawkowywać adrenaliny, bo przedawkowanie jest równie niebezpieczne jak niedobór. Rozumiem Pana apel o pomoc w ustabilizowaniu osuwisk, ale w tym przypadku proszę o podanie dowodów (może właśnie konkretnych opracowań geologicznych), że to ruch samochodów osobowych, a nie opady deszczu spowodowały w 2010 r. powstanie osuwisk na Górnym Gościńcu . Chciałabym się również dowiedzieć czy jak powstawały plany wyasfaltowania Górnego Gościńca - pewnie było to jeszcze, przed zalecanymi przez Pana dawkami adrenaliny w związku z tym myślenie mogło być troszkę słabsze - ale ufam, że nie wyłączone całkowicie i był Pan jednak w miarę aktywny aby apelować do wójta, o przeprowadzenie badań geologicznych tego terenu, czy można wybudować drogę, na jakiej podbudowie, czy będzie konieczność stabilizacji gruntu, z jaką prędkością i o jakim tonażu będą mogły się po tej drodze poruszać samochody, czy w ogóle można dopuścić ruch samochodów po tej drodze. Czy aby wyasfaltowanie drogi nie spowoduje zwiększenia ruchu samochodowego, który przyczyni się do powstania osuwisk. Ale wtedy to Panu było na rękę nie pytać - w końcu, to miło mieć asfalt pod sam dom. Pewnie też Pan nie pytał gdzie będzie odprowadzana woda opadowa z drogi. Pewnie nie było też Pana przy tym jak wzdłuż Górnego Gościńca powstały tereny budowlane. A warto było wtedy zapytać wójta czy zlecił badania geologiczne tego terenu, czy wykopy pod fundamenty nie naruszą struktur geologicznych terenu, czy nie grozi to powstawaniem osuwisk. Pewnie nie pytał Pan gdzie będzie odprowadzana woda z dachów, wybrukowanych podwórek - czy nie przyczynią się to do powstawania osuwisk Czy jak powstawały tereny budowlane pytał Pan jakie samochody i o jakim tonażu będą dowoziły beton, cegły, kostkę brukową - czy to nie będzie miało wpływu na powstawanie osuwisk. Szanowny Panie, swoją wypowiedź kończy Pan słowami "uczciwość i rzetelność tego wymaga, chyba…., że rzetelności Was nie nauczono". I tego się trzymajmy. Z wyrazami szacunku - internautka
Paul

2013-04-26 12:10:50
Do Pana Wójta Gminy Bochnia -znak umożliwiający wjazd samochodów osobowych na tą drogę + progi zwalniające zabezpieczy interes mieszkańców tego rejonu . Inaczej ,to "mała poliyka" - stać Pana na więcej !
Paul

2013-04-26 12:11:49
Do Pana Wójta Gminy Bochnia -znak umożliwiający wjazd samochodów osobowych na tą drogę + progi zwalniające zabezpieczy interes mieszkańców tego rejonu . Inaczej ,to "mała poliyka" - stać Pana na więcej !
Noe

2013-04-26 20:37:17
Jak zwykle "Czas" podaje nierzetelne informacje. Od kościółka kazimierzowskiego w kierunku Moszczenicy jest prawie 1 km drogi wewnętrznej. Potem dopiero jest kawałek drogi publicznej ale dla znaków nie ma to żadnego znaczenia bo ona kończy się ślepo nad Raba a druga odnogi tez ślepo przy ekranach akustycznych w Moszczenicy obok przystanku.
DO PAULA

2013-04-26 23:04:02
SWOJE DORADY MOŻESZ PAN DAWAĆ SWOJEMU BURMISTRZOWI. NIECH USUNIE IDIOTYCZNY ZAKAZ WJAZDU W ULICĘ NOWY ŚWIAT OD STRONY ZACHODNIEJ. PRZEZ TEN ZNAK WIELE POJAZDÓW ZMIERZAJĄCY DO CENTRUM MIASTA WJEŻDŻA NIEPOTRZEBNIE NA OS. NIEPODLEGŁOŚCI . NASZE BLIKI SIĘ TRZĘSĄ, JEST HUK, SPALINY, ZAGROŻENIE DLA DZIECI CORAZ WIĘKSZE !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!! PAUL, DORADŹ PAN BURMISTRZOWI ABY WYWIĄZAŁ SIĘ Z OBIETNICY BUDOWY 2-GO ETAPU KN-2. JAK KOLAWIŃSKI WYBUDUJE TO CO OBIECAŁ, WTEDY NIECH STAWIA ZAKAZY.
do BIEGŁY do p....

2013-04-26 23:23:17
może jesteś biegły ale w innej dziedzinie - np. śmieci. jeżeli nie wiesz, że czynniki ryzyka dla osuwisk się su-mu-ją !!!!! pouczasz naszego b. radnego i jeszcze piszesz insynuacje, że asfaltowanie drogi via regia przez gminę było na rękę - prywatnie - radnemu. to jest wyjątkowe świństwo. ten pan jest od lat zaangażowany w rozwój łapczycy i żaden ptok nie będzie go pouczał !!!!! fakt, że gdzieś w mieście czy na wsi układają na drodze asfalt nie oznacza że ta droga musi być arterią komunikacyjną. szczególnie jeżeli równolegle do niej istnieje droga o wyższych parametrach(w tym przypadku droga czwórka). żyjemy w 21-wieku i nawet drogi dojazdowe do domów powinny być porządnie utwardzone.
Władysław Migdał

2013-04-27 07:31:43
Witam Adresatów mojego wpisu, W zakończeniu mojego wpisu napisałem „…Państwo Redaktorzy!. Mam nadzieję, że zainteresujecie się osuwiskami przy Górnym Gościńcu miedzy Bochnią a Chełmem, wskażecie winnego zaniedbań i pomożecie tym którzy tracą dorobek swojego życia, a nie będziecie zajmować się swoimi gierkami, komu by tu dołożyć. Dziennikarska uczciwość i rzetelność tego wymaga, chyba…., że rzetelności Was nie nauczono…”. Droga Pani Internautko - tego się trzymajmy. Uczciwie się podpisałem imieniem i nazwiskiem, bo nie ukrywam się pod nickami, pseudonimami itd. Rzetelności dalej się trzymajmy. Via Regia Antiqua, której integralną częścią jest Górny Gościniec powstała kilkaset lat temu. Zapomniała Pani dodać do „winnych zaniedbań”, tych wszystkich, którzy przez te kilkaset lat decydowali o jej przebiegu. Bochnia, Łapczyca, Moszczenica i Chełm powstały przy Via Regia Antiqua, dopiero później przeniosły się w niżej położone tereny. W czasie tych kilkuset lat były lata bardziej mokre i deszczowe niż cytowany przez Panią rok 2010. Powie Pani, że wtedy transport był konny a domy były drewniane, bez głębokich fundamentów. Jak sięgam swoją pamięcią, w ostatnim pięćdziesięcioleciu było kilka lat bardziej deszczowych niż rok 2010 (w tym słynne powodzie stulecia wywołane przez Rabę), a w tym czasie budowano już domy na fundamentach głębokich. Więc pytanie dlaczego w ostatnich latach nastąpiła taka dewastacja Via Regia Antiqua?. Dlaczego zniszczenia przy Via Regia Antiqua nasiliły się od czasu gdy Górny Gościniec stał się nieformalną obwodnicą Łapczycy?. Więc zapomniała Pani dodać do grona winnych - Wójta, Migdała i tych mieszkańców którzy przy Via Regia Antiqua budowali i budują swoje domy - również Najwyższego, bo zesłał deszcz w 2010 roku. Pisze Pani „…jeżeli Pan powołuje się na znane Panu opracowania geologiczne zatytułowane "wiem ale nie powiem jakie…" to odpowiadam, że pisząc to zdanie, sądziłem , że Starostwo Powiatowe w Bochni takimi opracowaniami dysponuje – przepraszam byłem optymistą. Takie opracowania powstawały, chociażby przy projektowaniu obwodnicy Łapczycy. Wskazując winnych zaniedbań, nie wymienia Pani kolejnych Starostów Powiatu Bocheńskiego w tym obecnego Starostę, którzy opiniowali „szalone” plany Wójta dotyczące Via Regia Antiqua. Przepraszam, zapomniałem, że to wszystko „nielegalne samowolki Wójta”. Jeżeli, Panu Staroście tak bardzo przeszkadzają znaki ograniczające ruch samochodowy na Górnym Gościńcu, to niech zleci badania, że to nie ruch samochodowy jest przyczyną osuwisk tylko opady deszczu w 2010 r. – zwykły obywatel ma wyręczać władze powiatowe?. Droga Pani Internautko, Górny Gościniec był asfaltowany jako droga lokalna dla mieszkańców Łapczycy, Moszczenicy i Chełmu, droga dojazdowa do pół dla rolników (dla takiego ruchu zastosowana podbudowa wystarczyła), a nie jako obwodnica Łapczycy. Chyba, że uważa Pani, że chłopy i mieszkańcy wsi mają jeździć po błocie. Ale zapomniałem, przepraszam, że wójt nic nie powinien robić przy drogach gminnych tylko dokładać do infrastruktury dróg powiatowych, będących w gestii Starosty Bocheńskiego. Kiedy Wójt, swoimi wyborczymi decyzjami zrobił z Górnego Gościńca obwodnicę Łapczycy, usłyszał i przeczytał również na wyżej cytowanych portalach kilka przykrych słów właśnie od Migdała. Tylko jak szczypią Wójta to bardzo dobrze, natomiast jak ten sam Migdał ocenia Starostę, jego specjalistów od ruchu i dróg oraz Dziennikarzy jedynie słusznych mediów to bardzo źle. Filozofia Kalego, droga Internautko. Widzę czarne, mówię czarne, niezależnie kogo to dotyczy. Idąc Pani rozumowaniem, rodzi się pytanie, czy Starosta robiąc drogi i mosty tam gdzie robi, prowadzi badania geologiczne i ekspertyzy?. Przecież tam są tereny osuwiskowe i zalewowe, tam też w 2010 padał deszcz i zapewniam Panią w przyszłości też będzie padał deszcz. Czy fakt, że mieszkamy przy Górnym Gościńcu i to że nazywam się Migdał pozbawia nas i mnie prawa do asfaltowanej drogi do domu?. Zapewniam, Panią, że pytałem Wójta, co z wodami opadowymi z drogi, protestowałem, gdy Wasze słuszne media broniły „oburzonych budową chodnika i regulacją wód opadowych” przy Górnym Gościńcu. Ma Pani rację, że nie było mnie gdy „wzdłuż Górnego Gościńca powstały tereny budowlane”, bo zabudowa przy Via Regia Antiqua powstała kilkaset lat temu, a taki stary nie jestem. Mam rozumieć, że jak zostały wybudowane domy posiadające dachy i wybrukowane podwórka, to pojawiła się woda, lub więcej wody, natomiast gdyby tych domów nie było to wody też by nie było (deszcz pada tylko tam gdzie są domy?). Zapewniam Panią, że nie cała woda opadowa wsiąka w ziemię, nadmiar spływa raczej w dół, nie w górę, dlatego przy budowie chodnika regulowany był również odpływ wód opadowych (burzowych). Czyżby specjaliści Starostwa od dróg i ruchu nie sprawdzili tego co i jak robi Wójt na Górnym Gościńcu?. Natomiast jeżeli chodzi o ścieki to chciałem Pani nieśmiało przypomnieć, że Chełm, Moszczenica i Łapczyca mają kanalizację od dawna dzięki „szalonym pomysłom Wójta” i mieszkańców tych miejscowości. Odwrócę pytanie „ Czy jak powstawały tereny budowlane pytało Starostwo jakie samochody i o jakim tonażu będą dowoziły beton, cegły, kostkę brukową - czy to nie będzie miało wpływu na powstawanie osuwisk przy Górnym Gościńcu?”. Przecież dzisiaj Starosta uzurpuje sobie prawo do decydowaniu o ruchu i znakach przy Via Regia Antiqua – wtedy Go to nie interesowało. Czy te wszystkie pytania dotyczą również osuwisk na terenie Bochni, szczególnie osuwiska przy ul. Nowy Świat między domem Pana Burmistrza a drogą na działki?. Rozumiem nie wypada ich Pani zadawać. Kilka lat temu Via Regia Antiqua była drogą ziemno-żwirową, którą trudno było przejść, nie mówiąc o przejechaniu. Droga powyżej znaków drogowych, które tak zainteresowały Pana Starostę istniała tylko w starych mapach. Ludzie, którzy mieli tam pola czekali na kilka dni słonecznej pogody, by tam dojechać. O przejeździe do Moszczenicy czy Chełmu i odwrotnie nikt nawet nie marzył. Nikogo to nie obchodziło. Dopiero „zły Wójt” z paroma „równie złymi ludźmi” (Migdał też się do tego przyczynił) odtworzyli stary szlak królewski (Via Regia Antiqua) na tym odcinku. I nagle znalazł się Starosta, który chce o tej drodze decydować. Gdzie Pan był (lub Pana poprzednicy – ciągłość władzy obowiązuje) gdy ta droga była tylko na mapach. Jeżeli tak bardzo zdenerwowała Was propozycja spaceru i dawka adrenaliny to proszę przyjrzeć się dokładnie zdjęciu, które jest powyżej. Te brązowe plamy nad drogą poniżej szczytu wzgórza to czynne osuwisko, które zjeżdża wraz z drogą prowadzącą w stronę Królewskiego Kościółka w Łapczycy. Więc jeżeli tak bardzo dotknąłem Wasze Wielkości, Nieomylności i Jedyne Słuszności swoim wpisem, jeżeli tyle złego narobił Wójt wraz Migdałem na tej drodze, to może pozwólmy Gminie Bochnia zminimalizować skutki tych decyzji, ograniczyć ruch na tym terenie. Aby odpokutować swoje winy, będziemy wraz z Wójtem modlić się, by nie było takiego deszczu jak w 2010 roku. Panu OBSERWATOROWI, BIEGŁEMU Ochlowi dziękuję za zaliczenie mnie do współwinnych sytuacji na drodze w Pogwizdowie. Chciałem przypomnieć, że od dwóch kadencji nie jestem radnym. Do współwinnych proszę zaliczyć również Sejmik Odwoławczy, RIO, telewizję, posłów, kolejnych Wojewodów, Premierów RP, Prezydentów RP, bo Oni też nic nie pomogli. Jeżeli się Panowie nie dogadacie z Sąsiadem to żadna siła ludzka ani Boska wam nie pomoże. Odpowiadając Paulowi – Na Via Regia Antiqua od ulicy Nowy Świat w Bochni do granic Moszczenicy jest 7 progów zwalniających i działają one tak na szaleńców samochodowych jak (przepraszam za porównanie) Redaktor Wieciech na Wójta. Z poważaniem i wyrazami szacunku dla Adresatów wpisu – szczególnie dla Internautki - Władysław Migdał
Paul

2013-04-27 19:11:44
Do wpisujących" do Paul " - czy ktoś coś poradzi jak kierowcy łamią przepisy -od tego jest Policja ; Burmistrz S. Kolawiński uważnie wsłuchuje się w tematy , które często staram się przedstawiać . Część z nich , po namyśle realizuje a do części z nich -jak np. z tematem" wpuszczenia " samochodów o nośności 7-ton na oś, na część ul.20-go Stycznia- z sobie tylko znanych względów , próbuje,to niedorzeczne rozwiąznie forsować ; Drugi etap KN-2- potrzebny ale z powodu braku pieniędzy i animozji z autorem I etapu-,odwlekany ; Dla mnie, ciekawym rozwiązaniem jest przedstawiony Burmistrzowi pomysł (mieszkańców oś.Proszowskie) budowy drogi od ul.Proszowskiej wzdłuż Raby ,łączącą strefę gospodarczą przy Partyzantów , poprzez istniejące drogi z łącznikiem autostradowym (na razie takim jaki jest) i BSAG. Na marginesie , ja nie doradzam tylko komentuję , a że decydent-adresat jest znany to w ten sposób piszę ;
Internautka do Władysława Migdała

2013-04-27 22:36:30
Szanowny Panie, Internet daje możliwość wypowiadania się wszystkim w sprawach różnych, również w tych ważnych i mniej ważnych. Pana poprzedni wpis „zaprosił” mnie lub właściwszym będzie określenie „sprowokował” do skomentowania Pana wpisu, w którym to usiłuje Pan osłabić lub nawet ośmieszyć działania Starosty nałożone na Niego przez ustawodawcę (dla zrozumienia Sejm jest władzą ustawodawczą). Gdyby Pan faktycznie chciał być obiektywny i rzetelny, to powinien Pan przeczytać jak i ZROZUMIEĆ (warunek wymagalny) pismo jakie zostało wystosowane przez Pana Starostę do Pana Wójta (kopia w załączeniu przy artykule). Może wtedy napisałby Pan jednak zupełnie inny tekst, w którym np. nawołuje wójta do przestrzegania prawa. Pewnie Pana wpis pozostałby mi obojętny, gdyby nie jego forma. Nie znam Pana, Pana kwalifikacji zawodowych, nie wiem kim Pan jest i czy „Władysław Migdał” to Pana Nick, czy nazwisko, nie ma to dla mnie żadnego znaczenia – istotne jest dla mnie „co inny człowiek ma do powiedzenia”. Każdy ma swoje autorytety dla których jest w stanie poświęcić nawet swoje nazwisko, dla Pana być może jest nim np. wójt, a mnie bliżej do Stanisława Staszica. Zaczynam domyślać się, że chyba Pan jest pedagogiem z tych niestety gorszych co zawsze mają rację - „nie dyskutuj Kowalski! – pała!. Zanim Pan rozpisał się i zaczął pouczać Starostę, Redaktora Czasu Bocheńskiego i internautów, to powinien Pan wiedzieć, że w moim kraju źródłami prawa są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe i rozporządzenia. Pan pewnie ma inny pogląd na przestrzeganie prawa i stąd wielkie oburzenie na Starostę i próba „odwracanie kota ogonem” od sprawy będącej tematem artykułu . Oburza się Pan, że Starosta chce od Wójta wyegzekwować prawo. Prawo jest prawem i winno być przestrzegane przez wszystkich obywateli i tych zwykłych i „namaszczonych” jakimi są np. funkcjonariusze publiczni. W piśmie jakie wystosował Starosta do Wójta, ten pierwszy wzywa tego ostatniego do przestrzegania prawa zapisanego m.in. w ustawach: Prawo o ruchu drogowym, ustawa o drogach publicznych, Kodeksu wykroczeń. Jeżeli dla Pana jest to oburzające, to smutne. Co do modlitwy to – jeżeli nie jest szczera, to nie sądzę aby Bóg ją wysłuchał, proponuję też więcej pokory, chyba że ma Pan jakiś dowód na to, że Wy Dwaj jak się już pomodlicie, to u Pana Boga sprawę załatwicie – no, no?. Z poważaniem – internautka. Ps. obym się myliła i jednak nie jest Pan pedagogiem gdyż: „Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie”.
"prawo" w wykonaniu starosty

2013-04-28 10:23:53
Jezeli ktoś mówi o przestrzeganiu prawa przez starostę Pajaka lub jego zastepce Calke, niech zapozna się z patologicznymi inwestycjami starostwa . Najlepiej zacząć od hali w Lapanowie, potem lodowiska dla helikopterów. Teraz Centrum Pomocy Spolecnej na Wygodzie , jest zagrożenie ze nigdy nie zostanie rozpoczęte chociaz przetarg był już dawno temu. PISMO CALKI I PAJAKA O GÓRNY GOSCINIEC ŚWIADCZY ZE NIKT W STAROSTWIE NIE PANUJE NAD SPRAWAMI POWIATOWYMI. DROGA OD GÓRNEGO KOŚCIÓŁKA DO MOSZCZENICY NA DŁUGOŚCI OK. 1 KM JEST DROGA WEWNĘTRZNA GMINY I STAROSTWO NIE MA NIC DO ZNAKÓW.
`bochniak

2013-04-28 11:13:01
Bedę jeżdził nadal tą drogą samochodem osobowym , bo jest to droga asfaltowa wybudowana nie za pieniądze pieniacza wójta.Żaden mandat za to nie grozi, to nie prywatność a drogi dostępne dla społeczeństwa.Należy oczywiście ustawić w obu kierunkach znaki ograniczenia szybkości i tonaż , istniejące spowalniacze są jak najbardziej potrzebne. Zastanowić by się należało nad omijaniem A-4 tą drogą BUS-ów. Wójt Lysy szuka dziury w całym i wszelkie władze lekceważy - a to jest prawda. Kiedy wreszcie zapałci podatek od kupionego hotelu Florian - narosło już 100 tys. Panie burmistrzu - co za wasza nieudaczność w wyegzekwowaniu sądowym tej zwłoki.
jan

2013-04-28 11:19:48
Kto wreszcie zmieni ten absurd. W mieście jest Urząd Miasta i burmistrz oraz Urząd Gminy i wójt - po co dwie władze samorządowe. Czym prędzej niech jakiś poseł podejmie się inicjatywy ustawodawczej i zgłosi tą głupotę ustawową do zmiany. Dlaczego nie może być Urząd Miasta i Gminy Bochnia- jak jeden organ samorządowy.
Władysław Migdał

2013-04-28 14:44:29
Szanowna Pani Internautko, Mój wpis od początku dotyczył dewastacji Via Regia Antiqua, osuwisk i szkód, które powstały między innymi dzięki temu, że Górny Gościniec stał się nieformalną obwodnicą Łapczycy. Nie ukrywam i mówię o tym głośno, że było to wyborczym chwytem Wójta – tylko wtedy to było na rękę Starostwu Powiatowemu w Bochni. Pani jest przekonana, że osuwiska to wina deszczowego 2010 roku. Widocznie tak piszą w Konstytucji, ustawach, ratyfikowanych umowach międzynarodowych i rozporządzeniach. Daleki jestem od osłabiania lub nawet ośmieszania działań Starosty. Nikt lepiej, od samego Starosty, tego nie robi. „Starosta Bocheński jako organ zarządzający ruchem na drogach powiatowych i gminnych…” widząc co dzieje się na Via Regia Antiqua (nawet jeżeli było to spowodowane deszczowym rokiem 2010) powinien wezwać Wójta do zmiany organizacji ruchu (ograniczenia ruchu). Droga Internautko, oznakowanie przedstawione na zdjęciu pojawiło się na drodze gminnej nr 580822K (jeżeli mnie pamięć nie myli) 3 lata temu. Zaskakująca, błyskawiczna reakcja Starostwa Powiatowego w Bochni. Jeżeli Gmina Bochnia nie potrafi, nie umie?!?! przedstawić prawidłowego oznakowania Górnego Gościńca to Starostwo ma Specjalistów od ruchu i dróg, którzy takiej lekcji powinni udzielić urzędnikom Gminy. Swoim wpisem chciałem zwrócić uwagę Redaktorów, Starostwa i Wójta na to co się dzieje z Via Regia Antiqua. Gdyby z piśmie Starosty po słowach „….oraz do przedstawienia projektu organizacji ruchu do zatwierdzenia”, pojawił się zapis „…organizacji ruchu ograniczającego zniszczenia i degradację Via Regia Antiqua” byłbym, pierwszym, który to pismo by popierał. Tym bardzie, że skrajności – od nieformalnej obwodnicy Łapczycy do zamknięcia Górnego Gościńca dla ruchu - są rozwiązaniami najgorszymi. Tak na marginesie do wiadomości Starostwa Powiatowego - Kościół w Łapczycy przy Górnym Gościńcu nosi nazwę Kościół Królewski, Kościół Kazimierzowski, Kościół pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Łapczycy, Kościół Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Łapczycy a nie kościół cmentarny Narodzenia NMP. Jeżeli taką nazwę macie w Starostwie to najwyższa pora ją poprawić. Nawet w spisie zabytków informacja brzmi „kościół fil. p.w. Narodzenia NMP (d. paraf), dzwonnica, w otoczeniu krąg starych drzew, A-4 z 3.04.1968 = A-35 (Tar) st. rej. nr 5 z 13.03.1930 r.”. Droga Internautko, widzę, że argumentów brak i wpisuje się Pani w modny temat pedagogów. Jeżeli bliżej Pani do Stanisława Staszica to polecam cytat Jego autorstwa „Wolno zapomnieć o godnościach, ale nigdy o swojej godności”. Więc myślałem, że stać Panią na więcej, niż tylko ocenianie czy ktoś jest z tych gorszych czy lepszych. Natomiast „Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie... Nadto przekonany jestem, że tylko edukacja publiczna zgodnych i dobrych robi obywateli” - to Jan Zamoyski (Akt fundacyjny Akademii Zamojskiej, 1600) a nie Stanisław Staszic czy Andrzej Frycz Modrzewski. Ponadto, zapewniam Panią, że Wójt jest dla mnie takim samym autorytetem jak i Starosta – czyli wątpliwym. Każdy ma swoje autorytety. Nie „odwracam kota ogonem” od sprawy będącej tematem artykułu, tylko próbuję zwrócić uwagę na problem ważniejszy niż znaki – problem osuwisk przy Via Regia Antiqua (spowodowanych również wzmożonym ruchem samochodowym a nie tylko deszczowym rokiem 2010). Dlatego nawołuję Wójta i Starostę nie tylko do przestrzegania prawa, ale również do zachowania tego co nazwaliśmy dumnie Via Regia Antiqua, pomocy tym, którzy tracą dorobek swojego życia. Ma Pani rację „Prawo jest prawem i winno być przestrzegane przez wszystkich obywateli i tych zwykłych i „namaszczonych” jakimi są np. funkcjonariusze publiczni” – zarówno Wójta Gminy Bochnia jak również Starostę, który o teren Powiatu Bocheńskiego (w tym Via Regia Antiqua) powinien dbać. A co do modlitwy, to chyba więcej ona przyniesie Via Regia Antiqua niż zwracanie się do tych, do których zwracałem się tym wpisem. Ponieważ w swojej dyskusji schodzi już Pani na pedagogów, później zapewne będzie IPN, TW, orientacje seksualne… to zakończę tę dyskusję, bo na tym poziomie nie ma ona sensu. Na koniec Migdał Władysław to autentyczne, prawdziwe nazwisko – bo „Wolno zapomnieć o godnościach, ale nigdy o swojej godności”, a godność to również nazwisko. Z wyrazami szacunku dla lepszej części świata, w tym szczególnie dla Szanownej Internautki - Władysław Migdał
dyskutant

2013-04-28 17:41:59
chyba za mało szkół kończyłem bo nie mogę zrozumieć o co wam chodzi. czy "wyborczym chwytem wójta" była budowa 15 lat temu górnego gościńca czy zamykanie teraz przejazdu gościńcem przez samochody tranzytowe, które mogą dzisiaj bez problemów przejechać "czwórką" przez łapczycę. gdyby nie wójt jerzy leon i ten nasz górny gościniec to starosta(obecny) i burmistrz (poprzedni) nie poradziliby sobie z problemem przejazdu przez bochnię tysięcy pojazdów gdy nie było autostrady. ostatnie 10 lat to był horror !!!! ja nawet myślałem, że wójt zamknie dla miasta górny gościniec 5 lat temu - wtedy gdy burmistrz robił na złość gminie przy projektowaniu obwodnicy łapczycy. ale wójt pokazał klasę i nie zamknął !!!!! prawda jest taka że faktycznie było to kosztem mieszkańców górnego gościńca. pan lysy nie startował w wyborach na burmistrza bochni lecz na wójta gminy bochnia, więc takie działanie mogło mu tylko zaszkodzić !!!!!! tymczasem łapczyca gremialnie poparła lysego, widocznie ludzie pamiętają ile dobrego dla nich zrobił.
Józek do bochniaka

2013-04-28 17:47:42
Szczerze odradzam przejazd Via Regia Antiqua, jeżeli nie masz uprawnień. Ja też próbowałem dyskutować z policją ale dostałem mandat i 6 pkt. W Sądzie Grodzkim najniższa stawka zwyczajowo jest 500 zł, więc absolutnie się nie opłaca.
witek

2013-04-29 15:16:28
a jak mam pytanie ile starosta dolozyl do budowy tej drogi,? ile starosta dolozyl do zabezpieczenia oswuwisk przy gorny goscincu? chyba nic ale do oznakowania jest pierwszy, ja sie ciesze ze jest ograniczenie na gornym goscincu, przenajmniej jest bezpieczniej a lapczyca pusta to przejazd "4" jest bezproblemmowy. a starosta niech lepiej zajmie sia lacznikiem z autostrada to tam jest jeszcze w lesie!!!!!!
witek ma 100% racji

2013-05-05 12:13:59
Święta racja !!!! Starosta Pająk i jego wierny Korta (ten z tłustą buzią i podwójną brodą, patrzący z banera kto wchodzi do starostwa - dyr. dróg powiatowych bez uprawnień zawodowych) niech naprawia i oświetlą swoją drogę przy zjeździe z A-4 która ich KOMPROMITUJE !!!!!!!! Zero pobocza, dziura na dziurza, ciemno jak w d...e , bo lampy są dopiero przy skrzyżowaniu z Krzeczowską. No i zero chodnika, chociaż do Krzeczowa i Rzezawy przy "powiatówce" jest chodnik po OBU stronach drogi. Ludzie dobrze wiedzą kto tam mieszka .....
REKLAMA