Powiat

poniedziałek 02 września 2013 18:24:13

Nieszkowice Wielkie: burzliwy początek roku szkolnegoNieszkowice Wielkie: burzliwy początek roku szkolnego

Dzieci z Nieszkowic Wielkich prędko nie zapomną tegorocznego rozpoczęcia roku szkolnego. Dziesięcioro pierwszoklasistów gimnazjalnych przybyło do szkoły wraz z rodzicami, mając nadzieję, że wbrew stanowisku wójta Jerzego Lysego i decyzji Rady Gminy będą mogli jednak rozpocząć naukę w swoim macierzystym gimnazjum.

Tak się jednak nie stało. Doszło do słownych utarczek pomiędzy rodzicami a przedstawicielami gminy.

Na naszą redakcyjną pocztę wpłynął list zdesperowanych rodziców, opisujący całą sytuację:

Wójt gminy Bochnia ponad prawem. Protest rodziców w szkole w Nieszkowicach Wielkich, gmina Bochnia. 

Dnia 2 września dyrektor Zespołu Szkół w Nieszkowicach Wielkich, mimo decyzji Kuratorium Oświaty w Tarnowie, nie zorganizował klasy I gimnazjum dla 10 uczniów. (W aktualnym stanie prawnym (…) dyrektor Gimnazjum w Nieszkowicach Wielkich powinien przyjąć z urzędu absolwentów szkół podstawowych zamieszkałych w obwodzie Gminazjumw Nieszkowicach Wielkich” – czytamy w piśmie Kuratorium Oswiaty, delegatura w Tarnowie do rodziców, z 12 czerwca 2013 roku -  przyp. red.) Rodzice walczą o klasę w szkole obwodowej od maja. Informację o tym, że ich dzieci od 2 września nie będą mogły kontynuować nauki w obwodowym gimnazjum dowiedzieli się dopiero na początku maja. Wszelkie decyzje odnośnie likwidacji tej klasy nie mają podstaw prawnych.  Rodzice czują się bezsilni. 

Organ prowadzący powołuje się na zarządzenie wójta gm. Bochnia, które nie ma mocy prawnej. 

2 września rodzice wraz z uczniami mieli jeszcze nadzieję, że wójt wiedząc, że łamie prawo, zmieni decyzję. Przybyli więc wraz z dziećmi na rozpoczęcie roku w szkole w Nieszkowicach Wielkich. Wójt zignorował problem, lekceważąc uczniów i rodziców, nie pojawił się w szkole.  Samorząd reprezentowany był w osobie dyrektora Gminnego Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli. Później pojawił się zastępca Wójta. Obie osoby nie miały żadnej kompetencji do wydania decyzji i tylko zaogniły problem. 

10 naszych dzieci według wójta powinno dołączyć do mniej licznej klasy w Pogwizdowie. W czasie szukania oszczędności, nie znajduje to żadnego uzasadnienia merytorycznego i ekonomicznego. Szkoła w Nieszkowicach Wielkich jest szkołą dużą, szkołą obwodową i posiada liczne klasy.

Szkoła w Pogwizdowie to mały obiekt, szkoła wygasająca, z coraz mniej licznymi klasami.

Rodzice poinformowali policję i noszą się z zamiarem poinformowania prokuratury w związku z tym, że uniemożliwia się ich dzieciom spełnienie obowiązku szkolnego. 

Jesteśmy rozgoryczeni tą sytuacją i prosimy o pomoc,
Zdesperowani rodzice uczniów

O wypowiedź poprosiliśmy zastępcę wójta, Stanisława Bukowca, który był na rozpoczęciu roku szkolnego w Nieszkowicach Wielkich. W rozmowie telefonicznej wyjaśnił nam, że wszystkiemu winny jest niż demograficzny. W ciągu 10 lat ze szkół ubyło aż 700 dzieci. Mimo to gmina stara się nie likwidować placówek oświatowych. W roku szkolnym 2012/2013 nie utworzono pierwszej klasy gimnazjalnej w sąsiądujacym z Nieszkowicami Pogwizdowie. Tamtejsi gimnazjaliści, za zgodą i zrozumieniem rodziców, zasilili szkołę… w Nieszkowicach Wielkich. Pod warunkiem wszakże, w przyszłym roku nieszkowiczanie zasilą Pogwizdów. Jest to po prostu próba ratowania szkół, a przy okazji – pracy dla nauczycieli. Wicewójt zapewnił, że poza dwoma osobami, które odeszły na emeryturę, nikt z nauczycieli nie stracił dotąd pracy. Dodał, że odległość między miejscowościami to zaledwie 1 km, że dzieci znają się z innych okazji i na pewno nie będzie to rzucenie młodych ludzi w obce środowisko. Gmina zapewnia dzieciom dojazd do szkoły.

Stanisław Bukowiec powiedział, że rodzice z Nieszkowic znają problem od półtora roku i w międzyczasie odbyło się około ośmiu spotkań władz gminy z mieszkańcami. Przypomniał też, że stnieją cztery uchwały intencyjne, podjęte przez Radę Gminy, a mówiące o likwidacji szkół. Dotyczą one Pogwizdowa, Nieszkowic Wielkich i Małych, a także Siedlca. W myśl tych uchwal w jednej wsi miałby być tylko jeden typ szkoły: albo podstawówka, albo gimnazjum. Jak na razie władze gminy nie realizują tych pomysłów i starają się ocalić istniejące szkoły. Kiedy jednak spotkają się z oporem i brakiem zrozumienia, wówczas będą zmuszone do wprowadzenia uchwal intencyjnych w życie. Zdaniem władz gminy opinia Kuratorium Oświaty w kwestii organizacji szkół nie jest wiążąca dla organu założycielskiego. Gdyby chcieć ją literalnie stosować, to musiałyby powstawać klasy liczące tylko 2 uczniów. Dodał, że również w innych gimnazjach podległych gminie, m.in. w Damienicach, nie ma wszystkich klas gimnazjalnych i dzieci dojeżdżają do sąsiednich wiosek.

Napisz swój komentarz:

Nick:

Komentarz:

By uniknąć spamu wpisz kod z obrazka:

Komentarze użytkowników

Czasbocheński nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo, naruszajace dobra osób trzecich lub wypowiedzi prawem chronione mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Klasa dla 10 uczniów - idiotyzm !!!

2013-09-02 19:58:38
Podobno kurator nie zgodził sie na połączenie tej maleńkiej klasy z sąsiednią , chociaż często tak robi sie w wiejskich szkołach aby ich nie zamykać !!! Jak kurator chce robic klasy dla 10 dzieci niech sam płaci nauczycielom. W kuratorium dziwią sie czemu gmina nie zlikwidowała 1 szkoły jezeli dwie szkoły są oddalone od siebie o 900 metrów. Uważam ze gmina zaproponowała madry kompromis aby nie likwidować zadnej ze szkół. Dzieci od nas z Pogwizdowa przed rokiem poszły do Nieszkowic. Teraz w nastepnym roczniku ich dzieci powinny iść do nas !!! Wszyscy o tym dobrze wiedzieli rok temu !!! Jak jedna pani bedzie dalej mieszać to wojt i rada gminy zrobi to samo co zrobiono juz dawno w innych gminach - zlikwiduja podwójne szkoły . Ale wtedy 8 nauczycieli pójdzie na bruk .
KTOŚ Z DAMIEŃIC

2013-09-02 20:04:13
U NAS NIE BYŁO PROBLEMU ALE WIDOCZNIE TAM KTOŚ PODKRECA RODZICÓW . PODOBNO ZNP PRZYJECHAŁO DO SZKOŁY W NIESZKOWICACH , CIEKAWE KTO ICH ZAWOLAL. MOŻE CHCĄ PODWYŻEK DLA NAUCZYCIELI ?
xxxx

2013-09-02 20:17:19
w Pogwizdowie utworzono klase dla 8 dzieci. czyżby 8 bylo większe od 10???
wujek dobra rada

2013-09-02 20:27:09
wójcie, wójcie, wyłązże już ten komputer i idźże spać...
jest taka gmina

2013-09-02 20:38:56
gmina-dziwo - można w niej ograniczyć konstytucyjne prawa wyborcze dla sołtysów, wprowadzić, wbrew orzeczeniem SKO, opłaty adiacenckie, nie wypłacać miesiącami nauczycielom należnych im pieniędzy, śmiać się ze stanowiska kuratora oświaty, ograniczać obywatelom ich prawa do uzyskania informacji publicznej i - nadal mieć wysokie mniemanie o sobie. Zgadnij Koteczku, o jaką to gminę chodzi?
puk puk

2013-09-02 22:26:26
Prawda jest taka, że pan Wójt traktuje gminę jak prywatny folwark. to że nie rozmawia z rodzicami dzieci z Nieszkowic Wielkich świadczy o jego arogancji i lekceważeniu problemu. Wysyłanie do rozmów osób niekompetentnych i sterowanych przez niego tylko pokazuje że każdy niewygodny temat można ominąć a ludzi zlekceważyć. Tajemnicą poliszynela jest dlaczego pan Wójt chroni szkołę w Pogwizdowie. To że w poprzednim roku dzieci z Pogwizdowa chodziły do szkoły w Nieszkowicach jest prawdą ale czy było to konieczne dla Nieszkowic? A ponadto nikt nie stawiał żadnych warunków rodzicom walczącym o swoje dzieci. Gry jakie uprawia organ prowadzący są trudne do wyjaśnienia. Cierpią dzieci ale kto się tym przejmuje, denerwują się rodzice z nimi nikt się nie liczy, Kuratorium w niczym nie obliguje, czyli mamy standard zachowań pana Wójta. Zastanawiam się do czego jeszcze posunie się włodarz naszej gminy aby do reszty pod szyldem ,,zrozumienia i dobrego gospodarowania,, zniszczyć niewygodną placówkę która jest solą w jego oku już od wielu lat. Straszenie likwidacją szkół jest kolejną zagrywką przedwyborczą. Popieram rodziców w ich działaniach i życzę im powodzenia. Walczcie o swoje dzieci bo nie po nie po to Wasi ojcowie i dziadkowie pomagali w budowaniu tej szkoły, żeby teraz musiały one emigrować dla czyichś kaprysów do innej szkoły.
radny

2013-09-02 23:36:43
Czemu rodzice kłamią, że wójt z nimi nie rozmawia, jak spotkał się z nimi przynajmniej 2 razy, a raz na ostatniej sesji rady gminy w Bogucicach to nawet przerwę trzeba było robić, bo wójt z zastępcą poszli z rodzicami na godzinne spotkanie do jednej z sal. Rodzice niech nie mieszają, bo każdy widzi jaki jest niż demograficzny, a robienie dwóch klas - jednej dla 10, a drugiej dla 8 dzieci w szkołach oddalonych od siebie o 1 km byłoby ostatnią GŁUPOTĄ!!!!
nick

2013-09-02 23:50:13
i tu widać jak radnym gminy bochnia bardzo zależy na mieszkańcach, owszem powinien powiedzieć prawdę, ale zawsze taki powinien bronić swoich, a nie jakiegoś tam wójta...
parafianka

2013-09-03 00:14:52
a pamiętacie, jak lysy przed laty przechwalał się, że przy każdej gminnej podstawówce zrobi gimnazjum? Miał to być sposób na reformę oświatową Buzka, a może i protest przeciw niej. I co z tego wyszło? Przyzna się taki do błędu? Prawda jest taka, że w 30tys. Bochni są dwa gimnazja, a w 15 tys. gminie ile? Zamiast od początku przyzwyczajać dzieci do dojazdów do gimnazjum, chciał im ponoć zrobić dobrze. Jak dobrze - teraz wychodzi.
hej

2013-09-03 08:26:35
puk,puk,parafianko...itd.."złapałyście wiatr w żgle"...nie macie pojęcia...i nie wypowiadajcie się na ten temat,"podżeganie",mącenie ..to specjalnośc zawistnych ludzi,zresztą znanych.......i dość na tym....nauczyciele wiedzą co dla nich dobre....i w tej sprawie zgadzają sie z P.Wójtem
do parafianki

2013-09-03 08:42:35
łżesz jak pies !!!!! u was dzieci nawet dowozić nie trzeba bo na piechotę jest 10 minut drogi między szkołami. wy chcecie tylko mieszać !!!!! ludzie was zlinczują jeżeli tą awanturą doprowadzicie do tego że rada gminy W MAJESTACIE PRAWA zlikwiduje po 1 szkole w każdym z zespołów szkół. uważam że propozycja wójta jest dobra i oznacza przetrwanie dla obu zespołów szkół.............aha, pamiętam jak wszystkie miejscowe gazety pisały po otwarciu sali gimnastycznej że kolawiński (burmistrz , który był wtedy dyrektorem w Nieszkowicach) i rodzice dzieci dziękowali wójtowi Lysemu za BEZPŁATNE zrobienie dokumentacji na rozbudowę szkoły w Nieszkowicach . czyli gość ma chyba sentyment do tej szkoły. to by wiele wyjaśniało dlaczego nie wykonał uchwały rady gminnej o likwidacji gimnazjum w nieszkowicach wielkich.
puk, puk

2013-09-03 08:45:10
puk,puk. mieszanie i podżeganie to moja specjalność. puk, puk
GOŚĆ

2013-09-03 09:00:04
CZY RODZICÓW NIE PODKRĘCA TAM JEDNA ZWIAZKÓWKA? SKĄD NAGLE NA ROZPOCZĘCIU ROKU POJAWIŁ SIĘ FACET Z ZNP ? NAUCZYCIELOM WYWRACA SIĘ W GŁOWACH . WSZĘDZIE NAOKOŁO BEZROBOCIE JAK DIABLI A ONI CHCĄ BYĆ JAK ŚWIĘTE KROWY.
GOŚĆ

2013-09-03 09:01:51
POWYŻSZA UWAGA NIE DOTYCZY WIĘKSZOŚCI NAUCZYCIELI Z NIESZKOWIC WIELKICH I POGWIZDOWA.
R.Z

2013-09-03 11:09:10
Wójt Lysy ma drobny dylemat, bo z jednej strony wybory za rok, wiec szkół zamknąć po prostu nie może, a z drugiej pieniedzy w kasie brak. Uchwały intencyjne to tylko taki bat - uwaga mogę uderzyć - w efekcie żadnej polityki edukacyjnej. Najprościej zwalić na wyż demograficzny, tylko, że od rządzących oczekujemy planowania, a dane o ilości urodzin nie są tajne panie Lysy. Hasło "nie likwidujemy żadnej szkoły" to propaganda, bo jeśli zwalnia się nauczycieli- specjalistów i wszystkiego uczy jedna pani (od geografii po muzykę), to nie wiem czy gratulować jej talentów czy współczuć dzieciom, czy też pana oskarżyć o szerzenie prywaty kosztem poziomu edukacyjnego gminnych szkół.
do radnego

2013-09-03 11:43:59
masz rację głupotą była lokalizacja dwóch szkół w takiej odległości- pytanie kto za to odpowiada i co na tym zyskał? Ile jesteś radnym? nawet jeśli tylko trzy lata to jak wyglądały w gminie bochnia przygotowania do niżu - przecież niż demograficzny to nie jest powódź. Jaką gmina ma strategię i jaki plan wprowadzenia zmian? Zasada "wójt wama to mówi i tak ma być", raczej nie ma nic wspólnego z zarządzaniem kryzysem. Mieszkańcy chcą znać plany długoterminowe, nie do kolejnych wyborów.
do gminnych kundelków

2013-09-03 15:44:41
jeszcze się wam rządy lysego czkawką odbiją. Już się odbijają.
zlikwidować połowę szkół

2013-09-03 17:11:38
klasa 10-osobowa to absurd! na miejscu wójta zlikwidowałbym połowę szkół tak jak to robią gdzie indziej. Niż demograficzny cały czas się pogłębia, więc nie ma potrzeby utrzymywania tylu szkół!
Do " do radnego"

2013-09-03 17:31:42
Czyli według ciebie ktore szkoły w gminie Bochnia trzeba zamknąć ? Nie wykrecaj sie sianem lecz wymien je . mieszkancow tych wsi bardzo to zainteresuje. Nawet u nas w Baczkowie Wojt i Rada Gminy zostawili mała szkole mimo ze tuż obok jest duża szkoła w Proszowkach. Nauczyciele maja prace a rodzice nie muszą sie denerwować ze dzieciom grozi na drodze niebezpieczeństwo. Duży szacun Panie Wojcie!!!
DO PRZEDMÓWCY

2013-09-03 17:35:24
SZKOŁA W POGWIZDOWIE JEST DUŻO STARSZA NIŻ SZKOŁA W NIESZKOWICACH WIELKICH !!!
olek

2013-09-03 19:01:02
Wojcie zrob tak jak robia w calej polsce - likwiduj szkoly, uczniow w autobusy a nauczycieli na bruk i po problemie!!!!!!!!! a rodzice niech podziekuja tuskowi ze z jednej strony rozpasa nauczycieli PRL-owskimi przywilejami a z drugiej obcina samorzadom subwencje oswiatowa
do gościa

2013-09-03 21:24:28
Czy Ty czasem nie masz na drugie imię Leon? Likwiduj cwaniaczku szkoły, będzie coraz więcej takich mądrych jak Ty ! Ale ludzie już Cię nie wybiorą!
do hej

2013-09-03 22:04:22
Gdyby rada gminy podjęła uchwałę o likwidacji którejś ze szkół to wójt musiał by to wykonać ! Więc jasnym jest, że były to tylko tzw. straszaki czyli uchwały intencyjne, którymi wójt straszył mieszkańców niepokornych miejscowości. Ale ciemniaków ... jest już coraz mniej. Łyknij trochę wiedzy !
do ktoś z Damienic

2013-09-03 22:08:40
U was nie ma problemu, bo wazelina wypełnia nawet dziury w asfalcie. Trzymajcie się rodzice z Nieszkowic Wielkich. Prawo jest po waszej stronie
do dohej

2013-09-03 23:29:43
ale pieprzysz głodne kawałki. uchwała intencyjna - jak sama nazwa wskazuje- wyraża tylko intencje, kierunek działania. wiążąca jest następna uchwała tzw. ostateczna czyli właściwa. ale rok temu takiej uchwały rada gminy nie podjęła więc wójta a nie ma się o co czepiać. ja pamiętam, że wójt był pierwszy aby po dobroci dogadać się z rodzicami. w pogwizdowie było bez problemu ale w nieszkowicach ktoś bruździ. ludzie, opamiętajcie sie, przez was gmina zamknie wam gimnazjum w nieszkowicach a w nam w pogwizdowie podstawówkę. ale przecież nie o to chodzi.
damienicok

2013-09-03 23:33:32
u nas wójt nie oglądał się na tych kacyków ze starostwa i zrobił pięknie ul. leśną bo dogadał się z GDDKiA !
jogi

2013-09-03 23:42:49
Olek ma rację, jak wójt miał miękkie serce to teraz musi mieć twardą d..pę ! ................. ................................................Inna sprawa że ten kurator to jakiś urzędas, dla 2 dzieci by chciłał raby obić odrębną klasę
do wsiowych

2013-09-03 23:48:43
jakżeście se wybrali takiego wójta to teraz macie. U nas w mieście luzik
a kuku

2013-09-04 00:29:18
hej a jakie Ty masz pojęcie o tym problemie? Niech Ci się nie wydaje że puk puk napisał coś o czym nie wie. Jak się jest blisko ,,śmierdziucha,, to czuje się jak śmierdzi. A to jest śmierdząca sprawa i to nie z powodu obrońców klasy w Nieszkowicach Wielkich. Co do sal gimnastycznych w gminie jest ich trochę i dokumentacje na nie były robione na podobnych zasadach więc nie piszcie proszę o sentymentach P. Wójta do Nieszkowic Wielkich. A tak na marginesie jak wprowadzano reformę oświatową ówcześni radni sugerowali P Wójtowi rozdzielenie szkół podstawowej i gimnazjum no cóż byli BEZ-RADNI. I dziś nie byłoby problemu.
do dohej

2013-09-04 07:08:37
czy Ty twierdzisz, że Rada podjęła ustawę intencyjna bez wiedzy wójta, że niby wójt chciał rozmawiać z rodzicami? Albo nie jesteś z gminy, alb jesteś L. , bo wszyscy inni wiedzą,że to wójt właśnie podsuwa Radzie wszyskie uchwały.
do - do radnego

2013-09-04 07:22:46
Mądra polityka polega na mysleniu perpektywicznym, nie podejmuje się decyzji i nie obdziela przywilejami jak wiadomo, ze trzeba będzie je odebrać, bo wtedy zawsze są protesty. Lysy nie umie planować. Trzy lata temu była szumna budowa sal gimnastycznych, a w ubiegłym roku intencja o zamknięciu szkół - czy Ty nie widzisz tutaj braku konsekwencji, a nawet niegospodarności? Przecież o niżu dowiadujemu się jak dzieci się rodzą, a nie jak zaczynają chodzic do gimnazjum. Decyzje o rozbudowie otwarciu szkoły podejmuje się po analizie struktury społecznej, ( tak samo jak decyzję o zamknięciu !), a nie w przedwyborczym amoku. Można wysunąc tezę, że propagandowymi posunięciami Lysu rujnuje gminne finanse.
j23

2013-09-04 07:35:59
Widać władze gminy nie radzą sobie z problemami. Kochani rodzice - wystarczy referendum !!!!! i władza będzie zabiegała o wasze głosy.
cd

2013-09-04 07:37:06
teraz nasuwa się pytanie czy więcej kosztują podatki za hotel i obsługa kredytu, i honorarium prawnika broniącego niezgodne z kontytucja posunięcia wójta, czy opłacenie kilku cząstkowych etatów dla nauczycieli. Bardzo ważna jest jeszcze jedna kwestia_ gimnazjum w NIeszkowicach Wielkich jako JEDYNE w gminie miało wysoki wskaźnik wartości eduklacyjnej dodatniej - myslę, że takie szkoły należy rowijać i jak sądzę Rodzice mając świadomośc dobrze zarządzanej jednostki nie chcą przenieść dzieci o kilkaset metrów, doprawdy nie o odległość tu chodzi. Szkoła to nie jest przechowalnia więc lepiej żeby było blisko, ale placówka edukacyjno wychowawcza, a o tym nikt z gminy w całej aferze nie wspomina. Pozdrawiam Panią Dyrektor i życzę powodzenia Rodzicom, bo to wasz obowiązek dbać o własne dzieci.
Wysoki poziom w NIESZKOWICACH ?

2013-09-04 08:44:43
W ostatnich egzaminach w NIESZKOWICACH uzyskano wyjątkowo wysoki wynik. Ci sami nauczyciele w poprzednich latach uzyskiwali w tej szkole wyniki bardzo przeciętne a w niektórych latach - słabe. Na czym polega fenomen nagłego podniesienia sie poziomu nauczania ? Mozna sie tylko domyslac, jest na to kilka teorii. Niektore z nich przekazywane sa jako tajemnica poliszynela.Tym bardziej ze cześć tych nauczycieli uczy w innych szkołach gminnych i tam juz nie ma rewelacji.
LIKWIDACJA!?!

2013-09-04 08:57:53
Panie Wojcie i szanowny Radni. Wszędzie w gminie gdzie byl podobny problem rodzice i dyrektorzy szkol potrafili sie porozumieć i posłać swoje dzieci z niektorych rocznikow do sąsiedniej szkoły . Dzięki temu nie trzeba zamykać co drugiej szkoły. Ale widać ze w Nieszkowicach ktoś steruje zza pleców rodziców. Większość z nas potrafi zrozumieć ze to jedyna szansa aby rada gminy w przyszlym roku nie zlikwidowała u nas gimnazjum. Mamy już dość tej przepychanki ! Jutro posylamy swoje dziecko do gimnazjum do Pogwizdowa. Przeciez my do nich nic nie mamy, tam jest nasza parafia.
Akuku

2013-09-04 09:49:56
Jeżeli chodzi o poziom nauczania w Nieszkowicach Wielkich to mogę na ten temat wiele powiedzieć. Dwoje moich dzieci ukończyło te szkole. Oboje studiują, w szkole średniej nie było problemów. Poziom nauki w Nieszkowicach jest wysoki nauczyciele kompetentni więc nie szukajcie dziury w całym. Jak wszędzie zdarzają sie lepsi i gorsi ucznoiwie co nieprzeswiadcza o możliwościach edukacyjnych szkoły. Co do Pogwizdowa to nie chce podważać kompetencji nauczycieli ale jest tam inny problem natury ambicjonalno egzystencjonalnej popieramy mocno przez ,,tajemne moce,,
do "Likwidacja?"

2013-09-04 13:54:16
Nie rozumiem właściwie o co chodzi o utrzymanie szkół czy o solidne wykształcenie dzieci. Przecież te sprawy nie są nierozerwalne, a nawet poziom nauczania powinien moim zdaniem byc argumentem koronnym. jesli chodzi o wartośc edukacyjną dodatnią, to wyniki są dostępne na stronie kuratorium, które nie ma powodów ich fałszować. Zresztą można wybrać szkołę w Bochni, Gdowie...
do j23

2013-09-04 15:00:25
Pomysł z referendum przedni. Drodzy Rodzice, jak tylko zaczniecie zbierać podpisy za referendum w sprawie usunięcia wójta, on zrobi szkołę w każdej wsi. Tak jest przywiązany... do koryta.
do Likwidacja

2013-09-04 17:21:29
No to pociągnięcie poniżej pasa. Wielka !!!! wątpliwość czy to napisał którykolwiek z rodziców walczących o swoje dziecko. Jak na razie trzymamy się dzielnie a próba rozbicia od środka mam nadzieję nie wypali.
Radio podało

2013-09-04 22:08:32
Radio Kraków podało dzis wieczorem ze w Nieszkowicach Wielkich doszło do porozumienia rodziców z wójtem. Chwała Bogu bo cierpialy na tym dzieci. Wiekszosc pójdzie do gimnazjum w Pogwizdowie. Reszta idzie do Bochni.
SŁUŻBA

2013-09-06 07:23:34
CHWAŁA PANIE WÓJCIE ZA LAMPY W POGWIZDOWIE ALE OD DWÓCH NOCY SIĘ NIE ŚWIECĄ PRZY POWIATOWEJ DRODZE.
Do olek

2013-09-06 12:11:02
Olek, jesteś głupi jak but z lewej nogi.
do SŁUŻBA

2013-09-06 23:34:06
jeżeli przy POWIATOWEJ to niech naprawia i płaci STAROSTA
rodzic

2013-09-19 21:49:25
Pani radna z Pogwizdowa za wszelka cenę będzie walczyc o szkołę ,bo co córka będzie robic
do ktoś z Damienic

2013-10-20 01:33:52
ZNP to nie UfO osiołku.
do gościa

2013-10-20 01:36:22
Jak znasz się na kiszeniu kapusty to trzymaj się tego co umiesz 1
do Olka

2013-10-20 01:38:27
Masz rację, likwidujmy szkoły ! Olek na Wójta !!!
REKLAMA