Powiat

środa 29 lutego 2012 20:03:09

Rada Gminy Bochnia: szkoly do likwidacjiRada Gminy Bochnia: szkoly do likwidacji

Jak było do przewidzenia, radni Gminy Bochnia udzielili dziś błogosławieństwa wójtowi w planowanej likwidacji czterech szkół: dwóch  gimnazjów i dwóch szkół podstawowych.

Wbrew tradycyjnej jednomyślności, podjęcie uchwał poprzedziła burzliwa dyskusja. Radny Bachmiński przypomniał, że już za parę lat wkroczy do szkół nowy wyż demograficzny, a wtedy trudno będzie zrekonstruować to co się zlikwidowało. Zaprotestował też przeciwko „wrzucaniu trudnych decyzji zza węgla”. Chodziło o to, że większość radnych o planowanej likwidacji dowiedziała się dopiero w przeddzień sesji podczas obrad komisji.

Bardzo znamienną strategię przyjęli radni tych wsi, których dotyczą planowane likwidacje. Każdy z nich głosował przeciwko likwidacji swojej szkoły, dając przyzwolenie na demontaż innych placówek. Jedynie trzech radnych odrzuciło wszystkie projekty uchwał, generalnie nie zgadzając się na likwidację. Sprawę szkoły w Siedlcu przegłosowano zaledwie jednym głosem: ośmiu radnych było za, i aż siedmiu się wstrzymało od głosu bądź głosowało przeciw.

Bardzo emocjonalnie podszedł do zagadnienia wójt Jerzy Lysy. Przestrzegał dyrektorów placówek aby nie organizowali żadnych protestów wspólnie z rodzicami, w przeciwnym razie będzie ich wyrzucał z pracy.
Likwidacja czterech placówek w Gminie Bochnia nie oznacza jednak, że szkoły od września opustoszeją i zabije się je deskami. Jeśli np. w Nieszkowicach Wielkich zlikwidowane zostanie gimnazjum, to pozostanie jednak szkoła podstawowa. To samo dotyczy tych Zespołów Szkół, gdzie ulegnie likwidacji podstawówka – w budynku będzie jednak działać gimnazjum.

Wójt Jerzy Lysy  przez długi czas uchodził za orędownika małych, wiejskich szkól. Z punktu widzenia zarówno społeczności lokalnych jak i wyników nauczania – miał rację. Okazało się, że dzieci w małych szkółkach, nawet w klasach łączonych osiągają lepsze rezultaty niż w wielkich molochach, gdzie nauczycielowi dalej jest do indywidualnego dziecka, większa jest za to patologii, z przemocą na czele.

Dzisiejsze odejście od tej koncepcji wynika z konieczności oszczędzania. Kondycja finansowa gminy nie jest najlepsza.  Plan dzisiejszej sesji przewidywał też glosowanie nad kredytem, który pozwoliłby zapłacić nauczycielom dodatki wyrównawcze. Na sesji projektu uchwały jednak nie przedstawiono. Czy to oznacza, że gmina znalazła pieniądze na ten cel z innego źródła, czy też zrezygnowano z tego pomysłu ponieważ wiadomo, że gmina kredytu nie dostanie (minister finansów zażądał aby w 2012 roku drastycznie ograniczyć zaciągnie kredytów przez samorządy)?

eb

Napisz swój komentarz:

Nick:

Komentarz:

By uniknąć spamu wpisz kod z obrazka:

Komentarze użytkowników

Czasbocheński nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo, naruszajace dobra osób trzecich lub wypowiedzi prawem chronione mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

parafianka

2012-02-29 21:19:31
Bardzo dobrze zrobili radni . Jeżeli nie można zwolnić nadmiaru nauczycieli to trzeba reformować szkoły. Podobno w gminie sąsiednie szkoły dogadałyby się na uzupełnienia uczniów ale dyrektorzy szkół podgrzali atmosferę . Z tego co wiem niewielu nauczycieli było do zwolnienia.
jan

2012-02-29 21:33:48
nauczycielskie pobory i inne świadczenia rujnują budżety wszystkich samorządów w polsce <<<<<<<<<<<< co rok będzie gorzej jeżeli sejm nie zlikwiduje karty nauczyciela >>>>>> wójt lysy jest wiarygodny i dba o małe szkoły jak nikt w okolicy >>>>>> szkoły muszą sobie poradzić bo jest dołek demograficzny >>>>>>> jeżeli dyrektorzy buntują ludzi, należy ich zwolnić bo są bez wyobraźni i pogrzebią wszystkich >>>>
B52

2012-02-29 21:38:33
czy ten radny - "pozytywny" bohater nie jest przypadkiem mężem autorki artykułu ? jeżeli tak to wszystko jasne ...
xx.xx

2012-02-29 21:49:32
"Wójt Lysy przez długi czas uchodził za orędownika małych szkół". To jest sedno sprawy, nawet jak ktoś nie lubi wójta. Można być orędownikiem jeżeli w klasach jest 12 - 15 uczniów ale nie gdy jest 6 -8 osób, jak w tym roku. Rada pomogła wójtowi , teraz powinni rodzice, nauczyciele i wszystko będzie o.k. Za 3-4 lata już będzie lepiej. Najważniejsze że w każdym budynku będzie szkoła. A może dyrektorzy szkół wreszcie dogadają się w temacie wzajemnego uzupełnienia klas? Wtedy tak drastyczne zmiany nie będą potrzebne.
wiolonczelista

2012-03-01 00:05:57
Gdzie mój komentarz? Cenzura działa?!
Obserwator

2012-03-01 01:59:33
Czy pan Wójt ostatnio był na zwolnieniu lekarskim?
urzędnik

2012-03-01 07:46:58
miał zapalenie płuc i na złość wrogom wyzdrowiał . jeszcze chodzi w swetrze pod marynarkę ale forma mu rośnie
Org.pl

2012-03-01 08:52:39
Biedny ten jan. Szkoda mi go, ale klapki na oczach na pewno ma fajne.
KTÓRE?

2012-03-01 09:36:38
KTÓRE TO SZOKŁY/PRZEDSZKOLA??????
taki jeden

2012-03-01 16:15:25
taki jeden pan na rynku w Bochni krzyczał ,że Neron podpalił Rzym , jak nie wiedział co z nim zrobić , właśnie na tej sesji pan wójt " podpalił " gminę Bochnia !!!
wiolonczelista

2012-03-01 17:24:51
Jeszcze raz piszę: Komuś wszystko sie pokręciło. Sieć szkół powinna być dostosowana do ilości uczniów, a nie podtrzymywana przez "przerzucanie" dzieci z jednej do drugiej miejscowości. Reorganizacja kosztem dzieci i młodzieży, którzy będą musieli dojeżdżać do szkoły, mimo, że swoją mają pod nosem!!! Gdzie w tym wszystkim jest dobro ucznia? To dopiero nowatorstwo:(
XXXXX

2012-03-01 20:39:07
Do Jana: Jakie inne świadczenia? Chodzi może o świadczenia socjalne,które są bezczelnie niewypłacane zarówno nauczycielom czynnym jak i emerytom niestety już od wielu lat (gdzie znikają te pieniądze sam pan wójt raczy wiedzieć). Może trzeba się zainteresować wynagrodzeniami i premiami wypłacanymi marnym urzędnikom w tej marnej gminie.
mały

2012-03-01 22:41:19
Pamiętamy że ,koronnym argumentem Lysego w kampanii był ten że ,on w odróżnieniu od swoich rywali nie zamknie ani jednej szkoły .dzisiaj spotykamy jego wiernych popleczników tej wyborczej tezy zarówno w Pogwizdowie jak w Siedlcu jak chodzą ze spuszczoną głową. Widzimy prawdziwy obraz wójta jak stary sposób działania-nauczyciele zamykanych placówek mają milczeć bo sprzeciw będzie oznaczał wylanie z pracy .Ci ludzie mają prawo do sprzeciwu jak każdy pracownik- chyba że się tego ich pozbawia jak prawa wyborczego Chojnackiej czy Wożnickiego ,Swoją drogą na ich miejscu złożyłbym pozew o naruszenie dóbr osobistych.Zamkniecie tych 4 szkół hurtem rozpatrywać należy w aspekcie czysto subiektywnym -wójt ma wybitne ,wiernopoddańcze cechy podobania się władzy.Te jego prężenie muskułów to poza dobra wiernych fanów(niezbyt inteligentne panie w roli klakierów) ale i to ostatnio idzie nie po myśli Racjonalnym podejściem byłaby weryfikacja pod katem wyników nauczania. osiągnięć samych uczniów dlatego wnoszę o rozstrzygniecie tych spraw z udziałem Kuratorium a nie samej Rady nie bez kozery nazywanej wójtową Znam takie szkoły (Siedlec Pogwizdów.Nieszkowice do nich nie należą) gdzie w 2012 zapis wynosi 2 uczniów a wyniki nauczania najgorsze w powiecie- dziwnym zrządzeniem zostaną . Z zazdrością patrze na sąsiednie Gminy gdzie klas przybywa a nie ubywa budowane jest zaplecze dydaktyczne i sportowe- sprawy kanalizacji dawno przeszłe a na bieżąco stawia się Orliki i place zabaw -naszej sprawy kanalizacji przy udziale 4000 zł od domu wyglądają marnie.Na marginesie dodam że w Wierzchosławicach wójt ma pozew zbiorowy - brał po 2000 od domu.Ile kosztuje genialny pomysł zakupu hotelu Florian -ile oddziałów szkolnych można byłoby zachować.Jeżeli przy najbliższych wyborach stanie na przeciw Lysego lub innego z jego towarzystwa ktoś niedouczony garbaty ,choćby nawet był hyclem z profesji zagłosuje w ciemno na niego
aaa

2012-03-01 22:46:38
Też do Jana: A może zrujnowany budżet naszej gminy to efekt niegospodarnych pociągnięć naszego dyktatora. Niedochodowy basen, kilka sal gimnastycznych przy rozpadających się szkołach,lodowisko(wielka atrakcja na końcu gminy),zamiast zrobić je w Bochni,( gdzie łatwo dojechać ze wszystkich stron gminy) w porozumieniu z władzami miasta, to nie współpracują, załatwiają własne porachunki naszym kosztem,przepychają się jak dzieci w piaskownicy. Podobnie basen -wystarczyłby tylko w Bochni. Za te wszystkie pomysły Lysy dostaje statuetki a powinien odpowiadać za niegospodarność. Niestety ci, którzy dają te nagrody działają podobnie.
do xxxxx

2012-03-01 22:53:07
Właśnie przez takich nauczycieli jak ty większość gmin w Polsce ma problemy finansowe. Wszystko nauczycielom się należy, bo tak jest napisane w oświatowej biblii-karcie nauczyciela, nieważne że z tego powodu trzeba zamknąć 20 % szkół. Dopiero gdy szkoły są zlikwidowane przychodzi czas na refleksję -bezrobotni nauczyciele pozwalają się wtedy zatrudnić nawet na 40 godzin tygodniowo przez różne stowarzyszenia. Ale wcześniej gdy wójt albo burmistrz prosił o cierpliwość albo o poświęcenie dodatkowo 2 godzin do śmiesznego 18 godzinnego pensum to takich nauczycieli jak xxxxx łapało święte oburzenie. Jesteście pani xxxxx niereformowalni.
poncyliusz

2012-03-01 22:57:14
Przestrzegał dyrektorów placówek aby nie organizowali żadnych protestów wspólnie z rodzicami, w przeciwnym razie będzie ich wyrzucał z pracy. Lysy = Łukaszenka
mieszkanka

2012-03-01 23:00:47
A może na Kubę pan Lysy by się wybrał, zastąpi Fidela i już, bo tutaj to on jest dla nas a nie my dla niego oczym wyraźnie zapomniał.
duży do małego

2012-03-01 23:10:49
za orliki już zaczynają zamykać pomysłodawców i tzw. lobbystów. orliki to najdroższe boiska szkolne na świecie. placyki ze sztuczną o wymiarach 30x60 i kontenerkiem szatniowym plus toy-toy kosztują minimum 1 milion zł. co z tego że ministerstwo i urząd marszałkowski dopłacają po 33o tysięcy (to również pieniądze publiczne) !!!!!! z porównaniem trafiłeś jak kulą w płot. codziennie przejeżdżam przez gminę jadąc do krakowa i widzę superboiska tartanowe przy gminnych szkołach a przy jednej jest nawet basen i lodowisko. czytałem że pan lysy wybudował więcej sal gimnastycznych w gminie niż jest w całej bochni. szacun panie wójcie.
CDN DO PONCYLIUSZA I MIESZKANKI

2012-03-01 23:18:41
W ARTYKULE WYRAŹNIE NAPISALI ŻE WÓJT BĘDZIE WYRZUCAŁ NIELOJALNYCH DYREKTORÓW A NIE MIESZKAŃCÓW. JA BYM WYRZUCIŁ POŁOWĘ TYCH ŚWIĘTYCH KRÓW A DRUGĄ POŁOWĘ BYM PRZECZOŁGAŁ BO SIĘ IM WE ŁBACH WYWRACA. PODOBNO WIĘKSZOŚĆ NAUCZYCIELI Z GMINNYCH SZKÓŁ MIESZKA W BOCHNI. TO ZNACZY ŻE PO REDUKCJACH KADROWYCH PROBLEM BĘDZIE MIAŁ BURMISTRZ A NIE WÓJT.
xxxxxxxx

2012-03-01 23:26:43
Po co nauczycielom wypłaty, przecież mogą pracować społecznie.
mieszkanka

2012-03-01 23:31:40
do cdn: W tym wszystkim chodzi o nasze dzieci człowieku!!!
pytanie z Proszówek

2012-03-01 23:35:13
Mam pytanie do aaa: dlaczego burmistrz ani starosta nie chcieli budować z razem wójtem sztucznego lodowiska. Pamiętam jak wójt do nich apelował bo pisała o tym lokalna prasa. I jeszcze jedna sprawa o której trzeba przypominać- rada miejska obudziła się dopiero gdy w Proszówkach wybudowano fundamenty pływalni . Wtedy na gwałt miasto podejmowało uchwałę o budowie miejskiego basenu. Zmiana trasy łącznika do autostrady (aby nie przechodził przez gminę) i utworzenie alternatywnego do RPK przedsiębiorstwa komunikacyjnego BZK to ostatnie "popisy" miejskich rajców. Wszyscy na tym tracą ale najbardziej mieszkańcy miasta. Nowy burmistrz powinien to zmienić bo obiecywał w wyborach.
do mieszkanki

2012-03-01 23:37:07
a może chodzi o NASZE ETATY ?
do mały

2012-03-01 23:42:01
nie dość że jesteś mały to jeszcze głupi...
do Mieszkanki2

2012-03-01 23:52:01
Trafiony-zatopiony. Od razu widać że nie chodzi o dzieci lecz o etaty nauczycieli. "Szkoła to piękna rzecz gdyby nie uczniowie" - jak mówi jeden mój znajomy który był nauczycielem ale się przekwalifikował.
gminiak

2012-03-02 02:46:41
Szkoły wyzamykać wszystkie. Nauczycieli, a zwłaszcza bezczelnych dyrektorów wyrzucić do miasta. Zarabiają za dużo, a pracują 18 godzin. Dość już jedynek nastawiali nam i naszym dzieciom. Sale gimnastyczne sprzedać, bo są piękne i na pewno biznes je kupi. Popieramy naszego kochanego Wójta, bo mu się należy. Nie daje się podłym wrogom, ani chorobom.
Duży

2012-03-02 07:09:17
powyrzucać na zbity pysk tych zaplutych karłów reakcji
krzysztof

2012-03-02 08:19:53
to bylo do przewidzenia ze socjalistyczna banka nauczycielska peknie, ich przywileje sa porownywalne z gorniczymi w PRL-u tylko ze rzad przerzuca ten nauczycielski socjal na gminy ale pieniedzy juz nie. nauczyciele to najbardziej rozpieszczona grupa zawodowa ale w koncu premier, prezydent i wiekszosc poslow to nauczyciele
kszysztof masz 150 % racji

2012-03-02 10:00:55
Państwo w ciągu 40 lat PRL, IIIRP, IVRP, i obecnej RP tak przegięło z przywilejami dla nauczycieli że teraz można to zmienić LIKWIDUJĄC KARTĘ NAUCZYCIELA. Żadne drobne korekty nie załatwią sprawy. Prezydent, premier, ministrowie Tuska o to nie wystąpią bo wszyscy to są ...nauczyciele, z wyjątkiem Arłukowicza. Paranoją jest namawianie samorzadów w Polsce przez ministra oświaty aby tworzyć szkoły społeczne bo ... wtedy nie jest stosowana karta nauczyciela. Za czasów Balcerowicza był taki wiceminister finansów Misiąg, który po południu prowadził szkolenia pt.jak omijać przepisy podatkowe aby fiskus zbytnio się nie obłowił. Ale w końcu go wywalili bo nie można 2 panom służyć.
sten

2012-03-02 11:40:38
JAK zwykle w takich sytuacjach wójt szuka kozła ofiarnego - on nie winien -jest cacy - winni są nauczyciele. W tym przypadku można winić tylko tych pedagogów ,którzy tego człowieka wprowadzili w stan totalnego obłędu moralnego
krzysztof 2

2012-03-02 18:34:59
pokazcie mi druga taka grupe zawodowa ktora jak nauczyciele ma: roczny PLANTNY urlop "dla podratowania zdrowia", 2 m-ce w lecie i 2 tyg w zimie PLATNEGO urlopu, wszystkie soboty, niedziele, swieta WOLNE, doplate do SREDNIEJ KRAJOWEJ i USTAWOWE PODWYZKI a o ich CZASIE PRACE nie wspominajac, SKANDAL!!!!!! i jeszcze caly czas im malo i narzekaja
Do stena

2012-03-02 18:44:15
Masz racje że całe to ściemnianie sprawy to robota wójta chce całą gorycz ludzi wylać na nauczycieli ich w opinii publicznej zrobić winnymi .Wywleka poprzez swoich zauszników- internautów jakieś karty ,14- te pensje a tak naprawdę to sami popatrzcie na ich status materialny krezusów na pewno nie znajdziecie.Oczywiści nie potrzeba być detektywem by stwierdzić że te wpisy o kokosach nauczycielskich to piszą te same "dyżurujące (jest ich 4-ry) osoby - ciekawe jak wójt im płaci ?
lysek

2012-03-02 19:15:33
Lysy kupił rozpadający się hotel. Roczne koszty jego utrzymania są olbrzymie, więc szuka oszczędności w szkołach kosztem młodzieży. Uważam, że sprawa powinna znaleźć swój finał w Sądzie o niegospodarność.
J24

2012-03-02 20:12:48
do Lyska: Brawo!
J24

2012-03-02 20:12:52
do Lyska: Brawo!
optymista

2012-03-02 20:55:05
Wojt Lysy naszym przyjacielem jest-proponuje budowę pomnika dla tego osobnika !!!!!
do krzysztofa 2

2012-03-02 21:46:22
Jesteś chyba nie bardzo zorientowany w sprawach, w których zabierasz głos. Nie masz zielonego pojęcia o tym, że w gminie Bochnia pracują również nauczyciele przedszkoli, którzy nie mają ani 2 tygodni ferii, ani wyrównania do średniej krajowej. O ich tygodniowym wymiarze godzin również nie masz pojęcia. Nie wypowiadaj się na temat wszystkich nauczycieli. Nikt ci nie bronił skończyć studiów w kierunku pedagogicznym i pracować w szkole, bo do przedszkola chyba byś się nie nadawał. Byłbyś wtedy w najbardziej rozpieszczonej(twoim zdaniem) grupie zawodowej. Ale nic straconego, możesz podjąć jeszcze studia zaoczne i korzystać do woli ze wszystkich nauczycielskich przywilejów. Życzę powodzenia.
WQ

2012-03-02 22:54:51
krzysztof 2 przekwalifikuj się i będziesz zbijał kokosy zamiast narzekać. Taki jesteś mądry a na to wcześniej nie wpadłeś?
rodzic z nieszkowic małych

2012-03-03 01:25:59
ja byłem dzisiaj na zebraniu w szkole i okazuje się że żadnej likwidacji szkoły nie będzie. część naszych dzieci będzie jeździć do siedlca a stamtąd przyjadą do naszej szkoły dzieci w innych rocznikach. dzięki temu obie szkoły przeżyją. no i nie będzie łączenia sąsiednich klas jak do tej pory .
do rodzica z Nieszkowic

2012-03-03 08:44:54
padł taki postulat ze strony rodziców ale patrząc realnie rozpatruj go w kategoriach koncertu życzeń - kiedyś prowadził to Jan Suzin, nie wiem gdzie teraz znajdziesz adresata
UWAGA !!!!

2012-03-03 09:13:22
Uwaga rodzice i nauczyciele zamykanych szkół " harty i ogary '' spuszczone w teren ,tropią i węszą wszelkie formy niezadowolenia ,codziennie raportują o sytuacji ale poznacie ich łatwo bo nieźle aportują i noszą rude umaszczenie.
mama

2012-03-03 10:03:08
byłam na spotkaniu w szkole w nieszkowicach malych. wójt, pani dyrektor, sołtysi i radny przedstawili sensowne rozwiązanie na obecne ciężkie czasy. pytań było dużo i jest a k c e p t a c j a środowiska. rozwiązanie z dowożeniem jest k o m p r o m i s o w e. ja uważam że byłoby jeszcze lepiej gdyby u nas było tylko gimnazjum a w siedlcu przedszkole i szkoła podstawowa. może zrobią tak za 2-3 lata. wójt zapowiedział dowożenie z buczyny i stradomki więc nawet będzie lepiej niż teraz.
OBSERWATOR Z BOCHNI

2012-03-03 10:11:47
JAKBY WÓJT I RADNI NIE UCHWALILI RADYKALNYCH ROZWIĄZAŃ TO W TYCH SZKOŁACH NIGDY BY SIĘ NIE DOGADALI !!!!!! NAJGORZEJ GDY DO GŁOSU DOCHODZĄ STARE ANIMOZJE MIĘDZY WSIAMI ALBO CHORE AMBICJE DYREKTORÓW. LYSY MA ŁEB.
miś

2012-03-03 10:14:29
zgadzam się z obserwatorem - przed sesja nie dało się porozumieć !!!!! po sesji się dało !!!!!
rudy rydz nie jest trujący

2012-03-03 10:16:31
dobrze że charty i ogary a nie świnie
do UWAGA !!!!

2012-03-03 10:22:16
czytam te komentarze i wnioskuję że jak wszystko uda się uzgodnić między rodzicami sąsiednich miejscowości to nie będzie żadnego zamykania szkół.
UWAGA

2012-03-03 16:27:57
Będzie. Bo Rada Gminy uchwaliła projekt wójta, aby zamknąć szkoły. Przecież to jego pomysł. Jeżeli wójt nie wykona tej uchwały będzie mieć prze...bane. Jak nie od rodziców, to od wojewody.
obserwator

2012-03-03 21:19:02
wali się powoli związek radzieck, oj wali
Zip

2012-03-03 22:10:57
Czytam to wszystko i nie wierze, ja choć nauczyciel nie boli mnie ze ktoś ma wolny urlop itd przy ich pensjach i odpowiedzialności nie poszedł bym do szkoły za zadne skarby, na nauczyli narzekają sami nieudacznicy życiowi, bo kto wam bronił zostać nauczyciel, ja mogłem ale nie ta kas,a to nie dla mnie za 1500 zł rodziny nie utrzymam !! Wolne wakacji i co z tego ?? skąd ta zawiść ja jestem zdania dopłacić wszystkim, zabierając ludzią chleb na życie daleko nie zajdziemy. Na całym świecie tak jest są zawody ruzne kazdy ma swoje wady i zalety, i z nauczyclami tez nie jest tak różowo.
Zip

2012-03-03 22:11:25
Czytam to wszystko i nie wierze, ja choć nauczyciel nie boli mnie ze ktoś ma wolny urlop itd przy ich pensjach i odpowiedzialności nie poszedł bym do szkoły za zadne skarby, na nauczyli narzekają sami nieudacznicy życiowi, bo kto wam bronił zostać nauczyciel, ja mogłem ale nie ta kas,a to nie dla mnie za 1500 zł rodziny nie utrzymam !! Wolne wakacji i co z tego ?? skąd ta zawiść ja jestem zdania dopłacić wszystkim, zabierając ludzią chleb na życie daleko nie zajdziemy. Na całym świecie tak jest są zawody ruzne kazdy ma swoje wady i zalety, i z nauczycielami tez nie jest tak różowo.
Kaziu B

2012-03-03 22:24:12
Budowa sal gimnastycznych zrujnowała budżety szkół!!!!!!!!!!!!!!!! Co za niegospodarność!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
do UWAGA !!!!

2012-03-04 10:40:53
Namierzyliśmy w Siedlcu jednego ogara tropiącego ale nie ma rudego umaszczenia tylko jest łysy jak jego pan.
Florian do UWAGA i do Kazia B.

2012-03-04 13:05:20
Nie przepadam za wójtem Lysym bo demokracją nie grzeszy ale uważam że miał super-pomysł aby rada gminy dała mu przyzwolenie na zamknięcie niektórych szkół. Uchwały podejmowane do końca lutego o zamykaniu szkół mają jedynie charakter INTENCYJNY. Ostatnio czytałem że dopiero po sesji rady gminy 2 środowiska doszły do porozumienia i ZAMYKANIA SZKÓŁ NIE BĘDZIE. Lepiej późno dogadać się niż zamykać. Jeszcze jedno; zgadzam się z Kaziem b. -budowa sali gimnastycznej rzeczywiście może być gwoździem do trumny. Ale Kaziu B. ma oczywiście na myśli rozpapraną budowę sali gimnastycznej u nas w Łapanowie - starosta wydatkował ponad 4 miliony i nie mamy ani sali ani pieniędzy w budżecie powiatu. A staroście przepadnie dotacja - kilka ładnych milionów. To jedyna sala, którą za 5 lat usiłował postawić obecny duet starostów Pająk- Całka. Wszystkie sale wójta Lysego mają się dobrze, podobno wystawił ich 10 albo 11 !!!!!!!!!!!!!
siedlecanka

2012-03-04 13:09:03
słyszałam że do naszej sali wójt załatwił dotację unijną która będzie na wiosnę przekazana gminie. nie wiem dlaczego jesteście tacy złośliwi. jak u was wójt budował sale to myśmy nie protestowali.
do KaziuB

2012-03-04 13:16:05
Zal ci d...ę ściska ??????? Nie podoba ci się że u nas wybudowali tyle inwestycji dla oświaty i sportu ? Niegospodarność jest wtedy gdy wszystkie pieniądze wydajesz na wynagrodzenia belfrów, urzędasów a inwestycje masz w nosie. Z naszym wójtem jest odwrotnie - czasem podkręca śrubę nauczycielom i dyrektorom szkół ale wszystkie szkoły są porządnie odremontowane . Wszędzie są sale gimnastyczne, nawet basen jest i lodowisko. Inni muszą jeszcze długo pomarzyć !
KONTROLER SPOŁECZNY

2012-03-04 14:32:07
PANI PUKAL CO Z KONSULTACJĄ SPOŁECZNĄ CZY PANI ZAPYTAŁA SIĘ MIESZKAŃCÓW. CO W TEJ SPRAWIE MAJĄ DO POWIEDZENIA,A PAN SOŁTYS ZAPOMNIAŁ O ZEBRANIU W SPRAWIE LIKWIDACJI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W POGWIZDOWIE.TO TERAZ BĘDZIE JAZDA.!!!!!!!!!!!
974

2012-03-04 17:40:20
Haha Panie Wojcie niech pan włączy myślenie ! w szkole W Nieszkowicach w gimnazjum jest około 90 dzieci i jak ma się tam zmieścić w pogwizdowie gimnazjum ? (trzeba jeszcze dodać gimnazjum z pogwizdowa)
belfer

2012-03-04 17:43:42
z tym basen jest tak wszystkie dzieci z gminy również miasta mają obowiązek w ramach WF-u uczestniczyć w lekcjach pływania a egzekwowanie tego spoczywa na nauczycielu - stąd taka duża frekwencja. w przeciwnym razie basen w Proszówkach świeciłby pustką
llll

2012-03-04 18:16:12
którą szkołę widziałeś tak porządnie wyremontowaną, chyba ci się coś pokręciło, a może twój pan tak powiedział?
llll

2012-03-04 18:16:44
którą szkołę widziałeś tak porządnie wyremontowaną, chyba ci się coś pokręciło, a może twój pan tak powiedział?
Kaziu B

2012-03-04 19:17:25
RPK w potrzebie? więc bedzie niby wozic uczniow, by przelac kase ze szkół do RPK.
wujek dobra rada

2012-03-04 20:04:59
a przeciez nauczyciele moga (tak jak w krakowie to zrobili) zalozyc stowarzyszenie i sami prowadzic szkole - tylko wtedy nie ma karty nauczyciela, dodatkow, wyrowanan i ustawowych podwyzek, jak sie chce to sie da,
wk

2012-03-04 20:06:45
nauczyciele sa jak grecy - wybujaly socjal przez lata a za rok lub dwa beda musialby byc glebokie ciecia i protesty i likwidacje
ktoś z pogwizdowa

2012-03-04 20:52:00
do gimnazjum chodzi : 90 do nieszkowic wielkich+ 30pogwizdowa = razem120 uczniów . żaden problem bo to jest 6 oddziałów średnio po 24 uczniów (po 2 oddziały w 3 rocznikach). czyli potrzebnych jest 6 sal lekcyjnych !!!! w pogwizdowie jest 7 klas i sala gimnastyczna , kuchnia i fajne zaplecze sportowe i rekreacyjne. będzie świetne gimnazjum ! odległość nie jest problemem bo z woli będą 3 przystanki zamiast 2, z dąbrowicy - tak samo . z rejonu nieszkowic będzie też blisko - jak do kościoła w pogwizdowie ! pomysł jest dobry bo w nieszkowicach byłoby przedszkole i podstawówka dla obydwu rejonów szkolnych. ale podobno wójt nie chce takich radykalnych zmian...
obsesja KaziaB.

2012-03-04 21:00:10
obsesja KaziaB. jest dla wszystkich widoczna. według niego reorganizacja szkół w gminie jest po to aby napędzić klientów do RPK. idąc tą drogą myślenia - KaziuB pisze komentarze w "czasie bocheńskim" aby napędzić "czasowi" czytelników bo portal jest mdły i nieobiektywny lecz wypowiedzi KaziaB bardzo mądre i interesujące, he, he, he
wk ma rację

2012-03-04 21:53:52
nauczyciele nie chcą popuścić nic ze swoich przywilejów. przed każdymi wyborami politycy im jeszcze dokładają przywilejów bo boją się tego wrzeszczącego środowiska. ale wkrótce to wszystko się rozp...li i wtedy nauczyciele będą żebrać o etaty 40-godzinne, albo nawet o pół etatu 20 godzin w szkołach społecznych. ale wtedy nie będzie już żadnych szkół, społecznych też. państwo belfry, więcej wyobraźni !!!!
ktoś z pogwizdowa c.d.

2012-03-04 22:08:00
na zdjęciu obok tytułu można zobaczyć fragment naszej szkoły i boisko . u nas będzie świetna siedziba dla gimnazjum, budynki są zadbane - stara szkoła, 1000-latka i nowa część z salą gimnastyczną .
DO KONTROLERA SPOŁECZNEGO

2012-03-04 22:14:01
NIE PROSIŁEŚ O ŻADNE KONSULTACJE GDY WÓJT WAM BUDOWAŁ NOWĄ SZKOŁĘ. WTEDY TRZEBA BYŁO ZAMKNĄĆ WASZĄ MINI-SZKOŁE I DZIŚ NIE BYŁOBY PROBLEMU. CHYBA BRAKUJE CI WYCZUCIA.
plotkarz

2012-03-04 22:18:56
ja podejrzewam, że może być tak, że tam gdzie będą skargi rodziców, dyrektor może być zwolniony bo ma "słaby kontakt ze środowiskiem".
jan

2012-03-04 22:20:25
O której gminie mówisz ?
plotkarz

2012-03-04 22:21:09
tak sobie bąkam pod nosem, ogólnie.
jan

2012-03-04 22:33:16
ja też słyszałem że ktoś pogwizdowa z godz. 20.52 ma dobrą ostatnią informację więc sensacje plotkarza nie są nic warte
obserwator

2012-03-05 16:17:29
Którą szkołe wójt budował, bo jakoś nie przypominam sobie. Naszą budowano w dużej części w "czynie społecznym" a szanownie nam panujący jeszcze nie był u władzy.
obserwator był ślepy !!!

2012-03-05 18:27:17
Wszyscy we wsi widzieli i pamiętają jak 13 lat temu wójt nadzorował rozbudowę szkoły w Pogwizdowie i remont starej szkoły. Sala gimnastyczna jest zrobiona według projektu, który wójt wykonał bezpłatnie !!!! Mieszkańcy pomagali społecznie bo budowali szkołę dla swoich dzieci. Wójt mógł wynająć projektantów, którzy za 30-40 tysięcy zrobiliby projekt. Pan Lysy zrobił gp osobiście za darmo !!!! Nasz wójt opracował bezpłatnie także plany sal gimnastycznych, które wybudowano potem jeszcze w Nieszkowicach Wielkich, Dąbrowicy, Nieszkowicach Małych i Siedlcu !!! Można obliczyć że to dar o wartości kilkaset tysięcy złotych. Na północy gminy też społecznie projektował sale sportowe ale nie pamiętam gdzie . To następne kilkadziesiąt tysięcy !!!!!! Można mieć różne opinie w sprawie reorganizacji ale należy oddać honor i szacunek jeżeli ktoś bezinteresownie daje coś społeczeństwu. Trzeba niektórym przypominać te fakty bo czas leci i młodzież nie będzie pamiętać. Szacunek dla pana wójta Lysego.
gumiak

2012-03-05 18:48:16
po co w Pogwizdowie szkoła som dwie knajpy gdzie belfry nie piepszą za uszami . jakby jeszcze zbudowali taki basen jak w proszuwkach było sie na kacu gdzie schłodzić i bede wtedy wujta chwalił jest kul chłop
obserwator

2012-03-05 19:07:55
Wiem że wójt jest dobry ale nie nieomylny , bezpłatnie zaprojektował też zajazd w Łazach ale całkiem zapomniał o wymogu pozwolenia zjazdu z drogi A- 4 i zostaje on zamknięty (zjazd nie zajazd)decyzją GDDKiA
krótka piłka

2012-03-05 20:09:36
Nie rozumiem pana wójta że się rozczula ztymi nauczycielami - jest pan szefem i jak nie pasuje to won, anie żeby oni jakąs '' spółdzielnie'' panu oni zakładali jak w wiśniczu i chodzili na skargi do zwiazku.
wxxxx

2012-03-05 21:44:30
Budżet nie rujnują nauczyciele lecz ci co biorą po 500 000 za nic! Starczyłoby na parę szkół.
zajazd w łazach

2012-03-05 22:24:57
zajazd w łazach może projektował pan wójt słonina bo to jest gmina rzezawa, he, he, he.
acu

2012-03-06 06:44:28
Rada Gminy powinna na najbliższej sesji uchwalić nieomylność wójta i skończyłyby się rozterki obserwatora. Bo to, że wójt jest dobry nie ulega kwestii.
do Floriana

2012-03-06 08:56:33
Nie ma czegoś takiego jak uchwala intencyjna. W uchwale jest napisane wyraxnie: LIKWIDUJE SIĘ, więc to będzie musialo być wykonane przez wojta. Likwidacja, a ostatni gasi światlo.
chudek robinek

2012-03-06 09:16:50
Czy to uchwała intencyjna, czy nie - nie ważne. Wójt będzie mógł nią zlikwidować muchę, jak dobrze pacnie. Przynajmniej jeden z koniecznych warunków czyni ją nieważną. Rodzice nie zostali powiadomieni w należytym terminie o zamiarze likwidacji szkół. I rodzice powinni ją skarżyć.
do robinka

2012-03-06 10:06:38
jeden radny mówił mi że tak samo było z opłatą adiacencką. rada uchwaliła chwałę dlatego bo ludzie nie chcieli przepuszczać kanalizacji przez swoje działki. od razu wszyscy się dogadali. tak samo wójt zrobił ze szkołami !!!!! "uchwała jest na wszelki wypadek" tak wczoraj wójt mówił w radio . po ustaleniach w 2 szkołach widać że uchwała nie musi być stosowana. ja bym pogonił paru dyrektorów szkół którzy uprawiają swoją politykę, kogo zatrudniają, dlaczego nie dbają o szkoły które gmina im powierzyła.
DO CHUDEGO R.

2012-03-06 10:14:40
WIESZ NAJLEPIEJ ŻE DZIĘKI TEJ UCHWALE INTENCYJNEJ JEST SZANSA URATOWAĆ 3-4 SZKOŁY BEZ(!) ICH LIKWIDACJI . PO SESJI WSZYSCY TO ZROZUMIELI, NAWET CI CO SIĘ KŁÓCILI. ALE TY DALEJ NIE ROZUMIESZ. IDŹ DO LASU I POMYŚL.
do gumiaka

2012-03-06 12:38:08
Na pewno wójt jest zadowolony z twojej postawy i więcej takich to będzie mu się długo i szczęśliwie rządzić idź do gminy i złóż podobną deklaracje a otrzymasz '' dodatek rozpłodowy'' -coś w rodzaju becikowego
Kinga

2012-03-06 13:48:52
Szkoła to firma, jak każda inna. Jeśli nie ma frontu pracy, czyt. za mało uczniów, firma musi ulec likwidacji, nie ma innej opcji. Gdyby te szkoły były prywatne, już dawno przestałyby istnieć. Takie są prawa rynku...
wójt jest naiwny

2012-03-06 16:40:43
Pan wójt Bochni powinien dawno zrobić tak jak zrobił wójt Gdowa - pozamykać małe szkoły. Nie musielibyście dawać na oświatę takiej dużej kasy. On pewnie myślał że zyska ludzką wdzięczność, ale się pomylił. Tylko radykalne rozwiązania mają sens więc trzeba zamknąć szkoły wg uchwały rady gminy. Wtedy przynajmniej wójt będzie wiedział dlaczego sa pretensje. Bo na razie krytyka niektórych internautów jest bez sensu. Podejrzewam, że sa to nauczyciele, zagrożeni zmianą szkoły, rzadziej zwolnieniem.
jest porozumienie !!!!!!!

2012-03-06 16:42:57
z kół dobrze poinformowanych uzyskałem informację że jest porozumienie we wszystkich szkołach, dyrektorzy mają jeszcze przekazać uzgodnienia rodzicom !!!!!!!!
SŁUŻBA

2012-03-07 19:23:15
JAK SŁYSZĘ ŻE WÓJT PROJEKTOWAŁ SZKOŁY ZA DARMO TO MI SIĘ CHCĘ ŚMIAĆ.PONIEWAŻ ZA URZĘDOWANIE POBIERA NIE MAŁĄ PENSJĘ MIESIECZNĄ.JEŚLI FIRMA BUDOWŁA TO NIE ZA DARMO,A TERAZ CHCE SIĘ LIKWIDOWAĆ. TO COŚ Z NASZYM WÓJTEM JEST NIE TAK.OCEŃCIE TO SAMI DRODZY WYBORCY OBIETNICE WYBORCZE PANIE WÓJCIE SĄ SPRZECZNE Z TYM CO PAN ROBI.JEST TAKIE POWIEDZENIE OBIECANKI CACANKI A GUPIEMU RADOŚĆ.
Pigmej

2012-03-07 20:28:25
Pani Kingo lub Zofio - powyżej pani stwierdza że '' szkoła jest jak firma''i podlega prawom rynku .Subtelna różnica polega na tym że w firmie corocznie robi się bilans -wychodzi on strata lub zysk W pani rozumieniu tymi jedynymi kategoriami za utrzymaniem szkoły ( firmy)to '' front pracy'' bez względu na jakość -mogą szkoły mierne ale z licznymi uczniami wypuszczać rzesze nieuków ale "front pracy '' zapewniony. Biegnąc ściśle do pani myślą to szpital jakkolwiek '' front pracy '' ma w nadmiarze to według pani teorii ''praw rynku '' musi ulec '' likwidacji''( bilans na minusie) - przykro mi - chyba że ''prywatnie'' ????Oczywiście tego pani nie życzę ale pani jako pacjent podlega tym ''prawom rynku''i ''ulega równierz " likwidacji'' no chyba że - prywatnie ????,Przepraszam, ale czy takimi fanaberiami w budynku gminy pani się nie zaraziła ?- przypadek pani do zagrożeń epidemiologicznych nie należy ale radze nie przebywać tam poza godzinami pracy. Dobra rada -brać przykład ze świętych imienniczek KINGA i ZOFIA choć obie cnotliwe były to sukces i szacun rozumem osiągły - wszystko zależy od pedagogów którzy ich do życia przygotowywali.
do SŁUŻBY

2012-03-07 21:05:34
Albo udajesz głupiego albo rzeczywiście nim jesteś >>>>> Wójt jak każdy urzędnik samorządowy pobiera pieniądze podatników za to że pracuje i rozwiązuje ich problemy. Pensje wójtów i burmistrzów są wysokie, ale żaden wójt nie ma płacone za to żeby projektował obiekty za friko dla swojej gminy !!!!!!!! Pokaż mi drugiego wójta albo burmistrza który bezpłatnie wykonał plany na budowę jakiegoś obiektu komunalnego !!!!!! Pan wójt Lysy mógł zlecić wykonanie projektów na rozbudowy szkół , sale sportowe, pływalnię, które wybudowała gmina Bochnia >>>>>>>Mógł też zlecić nadzorowanie tych inwestycji >>>>>>> Wszyscy wiedzą - z wyjątkiem ciebie - że wójt zrobił to sam , poza zakresem swoich obowiązków za które pobiera pensję. Dzięki temu gmina zarobiła kilkaset tysięcy złotych !!!!!!! Rozumiesz zagadnienie, czy jest zbyt trudne ?????
do pigmeja

2012-03-07 21:31:26
koleżanko, poczytaj sobie ocenę z badania wyników nauczania w gminie bochnia za ostatni rok szkolny. sa gorsze niż średnia powiatowa, która z kolei jest dużo niższa niż średnia wojewódzkie. nie dziwię się że wójt się wkurzył bo przez wiele lat wydawał miliony aby szkoły w gminie bochnia miały dobre warunki do pracy i nauki. dyrektorzy tłumaczą się że główną przyczyną słabych wyników było łączenie sąsiednich oddziałów z powodu b.małej ilości dzieci. więc zamiast łączenia klas wójt zaproponował uzupełnienie dzieci w każdym roczniku dziećmi z sąsiedniej szkoły- na przemian żeby było sprawiedliwie. i co - też niedobrze. więc zostaje wersja jak w uchwale rady czyli zrobienie mocnej szkoły podstawowej albo mocnego gimnazjum zamiast 2 słabych zespołów podstawówka-gimnazjum. wg mnie propozycja wójta jest rozwiązaniem kompromisowym ale lepiej byłoby zrobić tak jak uchwaliła rada.
brachu

2012-03-08 08:30:04
Już nie przesadzajcie z tą wielkodusznością i geniuszem Jerzego L. jeszcze RADA przegłosuje dogmat i jego nieomylności we wszystkich dziedzinach nauk. Projekt sali gimnastycznej został łatwo zrealizowany na zasadzie kopiuj- wklej i spieniężony w stanie nie zmienionym do kilku szkół . Wiem natomiast jak Jerzemu zawaliła się pare lat temu oczyszczalnia ścieków w Proszówkach o czym szeroko pisała Moja Bochnia . Więc wazeliniarze nie forsujcie teorii nieomylności do przejdziecie Koree Pólnocną
do bracha

2012-03-08 08:48:35
a ja wiem jak to powiat zamowil projekt i przygotowal inwestycje w lapanowie (budowa sali gim.) i to jest wyrzucanie publicznych pieniedzy w bloto, dyr inwestycji nauczyciel - wydzial liczacy kilka osob - ani jedna nie ma upr bud. ze strony zarzadu powiatu inwestycjami zajmuje sie calka o jego zenujacych kwalifikacjach to juz kraza legendy!!!!!
yyy

2012-03-08 12:52:31
drodzy pisacze tak naprawdę wydaje mi się że problem likwidacji szkół nie dotyczy żadnego z was ale mnie osobiście tak.Ja posłałam dziecko do szkoły rok wcześniej jest ich 17 i mam bez słowa przyjąć to że ono z siędlca będzie musiało jeździć do nieszkowic mając tylko 9 lat. Przy rozbudowie tej szkoły pracowała społecznie cała moja rodzina i proszę mi powiedzieć w takim razie po co jak i tak dzieci z siedlca będą musiały chodzić do innych szkół.
acu

2012-03-08 14:08:48
Niestety nie da się uchwalić poczucia humoru i rozumienia żartów u publiczności. Ale dyktatura tak ma. Absolutny brak poczucia dystansu do siebie.
yyy

2012-03-08 14:17:48
z poczuciem humoru to jest jak jest szkoda tylko że na tym tracą małe dzieci które tak naprawdę niczemu nie są winne.
yyy

2012-03-08 14:20:43
mam nadzieję tylko że te wszystkie zmiany prowadzą do czegoś dobrego a ja poprostu tego nie rozumiem. Oby tak było
artek

2012-03-08 18:06:26
jak sie zawaliła ta oczyszczalnia w proszówkach to pamietam bo wrócłem ze szkoły wieczorem tata z somsiadem przyszli pijani i chcieli pic wódke ale mama ich wywaliła i poszli pic do tej oczyszczalni. przylecieli w nocy i bardzo ze strachu krzyczeli bo malo co ich tam zabiłoJak rano wstałem to strasznie czym śmierdziło a somsiad leżał i harczał pod stołem a mama mówiła żeby nikomu otym nie powiedział bo oni z tych nerwów pomylili se flaszki i popili denatury że somsiad mało co nie umar.Jak szedlem do szkoły widziałem jak tam wszys tko posprzatała firma areszte rzucili do raby
d'artek

2012-03-08 19:01:39
Ja też pamiętam ,jak się oczyszczalnia zawaliła. Wójt się nadął, aby nie pisać "o drobiazgach". Zakazywał mediom. A my w Brzeźnicy swoje wiemy.
proszówki do d'artek

2012-03-08 23:44:29
ja pamiętam jak było bo mieszkam blisko oczyszczalni w proszówkach. wójt przyjechał na budowę i zobaczył że w małej wiacie na kontener jest popękana ściana. strasznie wtedy op...lił inspektora nadzoru i kierownika budowy . kazał rozebrać wiatę i postawić na nowo - więc zburzyli i postawili. przeciwnicy wójta zamiast mu podziękować że dobrze pilnuje gminnych interesów wypisywali bzdury w opozycyjnej gazetce. a ten kontener ma 2,5 m 1,5 m, wiata po pół metra większa. nasza oczyszczalnia jest supernowoczesna, widzę że przyjeżdżają delegacje z innych gmin żeby ją oglądać .
Dartek = Wacek ?

2012-03-09 00:02:57
Wszyscy dobrze wiedzą , jak filozofy z Brzeźnicy zmarnowały dla wsi 4 lata. Oczyszczalnia była dawno gotowa ale te bajoki przeszkadzały i nie dały gminie budować kanalizacji. Dobrze że się radni zmiłowali i pozwolili w tamtym roku wójtowi dokończyć robotę. Największy bałwan dalej pisze donosy, byle się tylko gminie nie nie udało, nawet na księdza naskarżył. Ludzie kapnęli się kto ryje, wszyscy maja go już dosyć.
ja

2012-03-09 10:37:31
Co do zmian w szkołach to jest tak ze pan wójt przychodzi do szkoły w Niszkowicach Wielkich na rozmowę wszystkie argumenty sa nieważne po 2 godzinach oświadcza że jego decyzja jest nieodwołalna to po co te spotkania i mydleie oczu skoro dla niego 8 to więcej niż 10 to dziwne nie jest że w gminie finanse kiepsko stoją
do "proszówki do d'artek"

2012-03-09 15:22:21
Po ile u Ciebie wazelina?
do ja

2012-03-09 15:23:31
przez takie chore przywileje nauczycielskie jak doplaty do sredniej krajowej , platne urlopy "dla podratowania zdrowia" kazda gmina musi sie niezle nagimnastykowac zeby to zaplacic - a rzad umywa rece bo przerzuca finansowanie swoich wyborczych obietniec na gminy. DOSC DOPLAT DLA NAUCZYCIELI, KONIEC Z KARTY NAUCZYCIELA
Obserwator

2012-03-09 18:37:30
mieszkaniec Gminy

2012-03-09 20:21:10
obserwator

2012-03-09 20:27:35
Wójt gminy Bochnia przegrywa sprawy w sądach administracyjnych dotyczących dróg gminnych, jak ktoś ma kłopot niech założy sprawę do sądu administracyjnego w Krakowie.
Mieszkaniec

2012-03-09 21:15:32
Dzięki za informacje, wspólnie założymy sprawę o przywrócenie drogi gminnej. Niech podatnik znowu zapłaci.
zuzka

2012-03-09 23:05:36
wszyscy mówicie o wójcie-ale tu chodzi przedewszystkim o dobro dzieci!!! dlaczego zamyka się szkołe ,która ma ponad 100 uczniów-zmuszone są one dojeżdżać do sąsiedniej.to się tak fajnie mówi,że niedaleko. dlaczego dzieci płacą za niegospodarność gminy.robimy cięcia tam gdzie najłatwiej.pieniądze,pieniądze aDZIECI.muszą wstać wcześniej,jechać do nowego środowiska,czekać np.pierwszoklasiści 4-5godz.na gimnazjalistów,którzy mają po 7-8godz.i dopiero wrócić do domu.czemu rodzice są informowani,jak decyzja już zapadła!!! to my nic nie mamy do powiedzenia!!o jakim porozumieniu mówicie!! my zostaliśmy poinformowani,że 17to osobowa 4 klasa będzie przeniesiona do innej wsi.czy to jest mało uczniów abybyła klasa. wedłóg wójta lepiej,żeby uczyli się w 31osobowej,gdzie jest 12 dzieci,które poszły wcześniej o rok. po co było budować sale sportową -nie za wójta pieniądze tylko za nasze,bo podatników,za unijne-dotacja-za naszą prace w czynie społecznym-to dzisiaj dopiero wójt się dowiedział ze jest niż demograficzny
mamula

2012-03-09 23:12:02
dzieci się nie liczą,tu chodzi jak zawsze o kase!! wój bał się pokazać na zebraniu tzn. na egzekucji,bo to tylko zastępca mówił o kompromisie,ale nie chciał na niego iść my mamy iść na kompromis ale co to za kompromis jak my ustępujemy a on nawet nie próbował
ja też do "ja"

2012-03-09 23:13:49
Ty chyba nie zrozumiałaś problemu - wójt nie musi się prosić rodziców o zgodę na likwidację gimnazjum w Nieszkowicach Wielkich ani o zgodę na likwidację podstawówki w Pogwizdowie. Rodzice powinni tylko być powiadomieni ale co do tego nie masz pretensji. Natomiast wójt jeździ po szkołach i prosi sołtysów, nauczycieli , rodziców i dyrektorów sąsiednich szkół aby się dogadali pomiędzy sobą, bo wtedy jest szansa żeby w jednej wsi nie zamykać całkowicie gimnazjum albo podstawówki w drugiej wsi .
aaa

2012-03-09 23:16:31
tak tu chodzi o kase,jak można wmawiać ludziom żę autobus będzie kosztował miesięcznie 1600zł-może paliwo,a gdzie wypłata kierowcy,ubezpieczenie,ewentualny przegląd,remont,a gdzie zarobek przewożnika.jak można wciskać ludziom taki kit!!
mamuśka

2012-03-09 23:18:43
a opiece w autobusie też trzeba zapłacić i nauczycielowi na świetlicy-bo przecież trzeba będzie ją zorganizować
q

2012-03-09 23:20:56
ludzie co się dziwicie ,przecież ktoś musi na tym zarobić,przetargu jeszcze nie było na dowóz,a co poniktórzy radni już zakupili autobus-podzielą się zarobkiem z gminą
jeszcze do - ja

2012-03-09 23:26:03
rzeczywiście wójt nie musi pytać rodziców bo na sesji dostał od radnych uchwałę, że może zamykać niektóre szkoły !!!!!!!!!! ale on nie chce zamykać - sam słyszałem !!!!!!!!!!!!!! brakuje czasem odrobiny dobrej woli aby szkoły w pobliskich miejscowościach dogadały się i nie będzie trzeba likwidować.
aaa

2012-03-09 23:30:57
rozumiem zamykanie szkół w których jest do 30-50 uczniów ale takich gdzie jest ponad 100 i wcześniej się ją rozbudowyje to nie. jeśli jest w klasie średnio 12 uczniów -to jak najlepiej. nauczyciel ma możliwość zająć się tymi słapszymi uczniami jak i pokierować tymi uzdolnionymi. klasy 30 osobowe to mogą być w srednich szkołach ,gdzie dzieci -a raczej młodzież wie bo co się uczy i dba o siebie. ale w podstaw, i w gimnazjach trzeba poświęcić dzieciom jak najwięcej czasu.najpierw niech mają szanse nauczyć się podstaw dobrze,a potem w tym wieku buntowniczym trzeba ich ukiwrunkować i pomóc aby wyszły kiedyś na dobrych ludzi. jeśli będziemy robić wielkie klasy w takich szkołach to nic dobrego z tego nie będzie,tylko wyrządzimy naszym pociechom wielką krzywdę.
lola

2012-03-09 23:35:31
u nas jak zwykle wypowiadają się ci co dzieci nie mają-BO NAJLEPIEJ ROZUMIEJĄ CO DLA NICH JEST NAJLEPSZE.to jak ten co we warszawie robił projekt wiaduktu abu tiry mogły pod nim jeżdzić ale niewiedział jaką wysokość ma tir-no i się nie zmieścił-ale wiadukt stoi a pieniędzy podatników niema
mamuśka

2012-03-09 23:36:39
nadajecie na nauczycieli ale tu nie onich chodzi tylko o nasze dzieci!!!
z brzeżnicy

2012-03-10 08:06:12
RÓB wreszcie tą kanalizacje bo my zapłacili po 4 tys i a jak nie zrobisz pójdzemy do sądu ty dziadu nieszczęsny !!!!
zuz

2012-03-10 08:51:19
problem jest przede wszystkim w chorych przywilejach nauczycieli ktore dal rzad a gmina musza za nie placic , pomimo ze rzad nie daje na to pieniedzy. a czemu nauczyciele nie zaloza sobie prywatnych szkol??? tylko ze wtedy trzeba byloby duzo wiecej pracowac i dodatkow wtedy nie ma
Prośba

2012-03-10 14:36:40
maja prośba jest żeby dać temu bidakowi spokój żeby tą kanalizacje dokończył i już nic złego nie pisać. Dość już ma zharatane nerwy od tych nauczycieli co nic nie robia -siedzą i pieniądze biorą Jeszcze sobie chłopisko złego w desperacji zrobi a kasa gminy nie ma na nowe wybory
CZYTELNICZKA

2012-03-10 16:23:55
CZYTAJĄC WASZE KOMENTARZE TO MNIE ŚMIESZY TU NIE CHODZI O DOBRO DZIECI TYLKO O WÓJTA I O NAUCZYCIELI ZLIKWIDOWAĆ KARTĘ NAUCZYCIELA. NAUCZYCIELI PRZYJĄĆ DO PRACY NA UMOWĘ O PRACE NA WARUNKACH JAK KAŻDY PRACOWNIK LUB NA SAMOZADRUDNIENIE I PO PROBLEMIE
dobrze wiesz skąd

2012-03-10 18:35:57
rób tą kanalizacje i nie ściemniaj z donosami ty tryku niepłodny-zapłacone
roman

2012-03-10 22:39:57
kanalizacja w brzeznicy dawno skonczona, i teraz glupio tym bezmyslnym oponentom!!!! teraz to oni chca kanalizacji , smiech na sali
do zbrzeżnicy i prośby - też z brzeźnicy

2012-03-11 00:19:16
nie umiesz czytać ogłoszeń ? najbardziej niecierpliwią się o kanalizację ci którzy najwięcej bruździli w budowie kanalizacji. nasz gwiazdor wypisuje pierdoły bo zęby go bolą że ludzie wyautowali gwiazdora. jeszcze jedno - w naszej szkole w niektórych rocznikach jest tak mało dzieci że gmina mogłaby nie robić klasy a jednak robi. szacun panie wójcie.
ja

2012-03-11 06:18:44
zgadza się wójt nie musi się nikogo prosić o zgodę na przeniesienie dzieci do innej szkoly i tak było powiedział ze to jest jego decyzja nieodwolalna a nie przenoszą gimnazjum z Niszkowic tylko jedną klase i z Pogwizdowa .A karta nauczyciela nie obowiązuje od wczoraj
do ja

2012-03-11 10:03:27
u nas w nieszkowicach wielkich niby szkoła wielka ale też jest bardzo mało dzieci w kilku klasach. ja popieram wójta że on się stara uchronić wszystkie szkoły bez względu czy duża szkoła czy mała. jeżeli zaproponował reorganizację z jedną klasą do pogwizdowa to wie co robi. głupio by było na złość wójtowi posłać dzieci z nieszkowic do bochni zamiast do pogwizdowa. odległość żadna , niektórzy nauczyciele lepsi od naszych !!!!!!!!!! podobno w bochni nie chcą przyjmować naszych dzieci bo u nich klasy są bardzo liczne i rodzice z miasta się buntują.
TO PRAWDA

2012-03-11 16:45:38
WÓJT TO KRĘTACZ NAJPIERW SPRZEDAŁ W NIEPRZEŚNI POCZTĘ POTEM SZKOŁĘ W ZAWADZIE A TERAZ BIEŻE SIĘ ZA RESZTĘ NA ODCHODNE JA MU NIE WIERZĘ.
radny do "toprawda"

2012-03-11 17:07:36
Co za idiotyzmy wypisujesz. Wójt zaprojektował społecznie rozbudowę szkoły w Nieszkolicach Wielkich(Zawadzie), wszyscy o tym pamiętają ale nie ty. Na pewno nie sprzedał ani kawałka szkoły.Wręcz przeciwnie -za jego czasów dokupiono część posesji gdzie jest boisko. Czy właścicielowi "Czasu" mało jest jednej sprawy z policją ? Za publikowanie oszczerczych postów odpowiadają karnie autor wpisu oraz właściciel portalu, który nie usuwa takich insynuacji.
JA Z NIEPRZEŚNI

2012-03-11 17:19:41
POCZTA NA WSIACH SAMA SIĘ ZLIKWIDOWAŁA !!!!! NAWET W BOGUCICACH I ŁAPCZYCY POCZTA JUŻ DAWNO ZLIKWIDOWAŁA SWOJE URZĘDY POCZTOWE. U NAS GMINA ODREMONTOWAŁA AGRONOMÓWKĘ I JEST ŁADNA ŚWIETLICA. NIE WIEM CZEMU SIĘ WÓJTA CZEPIACIE, JA UWAŻAM ŻE W SPRAWIE SZKÓŁ WÓJT MA RACJĘ. NIEPRZEŚNIA NIE POTRZEBUJE PSEUDO-OBROŃCÓW !!!!!
Obserwator

2012-03-11 18:24:01
Kiedy będzie kanalizacja w Pogwizdowie widmo?
Mieszkaniec Pogwizdowa

2012-03-11 18:34:15
Dotarła do mnie informacja , że drogą gminną do pana Janusza Ochla zajmują się najwyższe władze w Polsce. Pytam się gdzie jest pan sołtys Antoni Ochel, gdzie rada sołecka z byłym radnym Stanisławem Pietrasem sekretarzem Gminy Czesława Sieczka. rolnik Tadeusz Wełna, prezes OSP w Pogwizdowie Zdzisław Badylak,, następnie pani radna Zofia Pukal- przewodnicząca rady gminy Bochnia, emerytowana dyrektor szkoły w Pogwizdowie, członek zarządu gminy w latach 95-98 wieloletnia radna, społecznik nauczyciel historii i wiedzy obywatelskiej. Niech się wstydzi także wójt gminy Bochnia Jerzy Lysy,który nei wie co to jest praca społeczna.
Mieszkanka Wolo Nieszkowskiej

2012-03-11 18:40:12
Informuję wszystkich. że pan wójt Gminy Bochnia przegrał sprawę w sadzie Administracyjnym w Krakowie dotyczącej lidwidacji drogi gminnej, i znowu podatnik zapłaci za niegospodarność pana wójta Jerzy Lysy.To co mi wiadomo następne sprawy lidwidacji dróg gminnych są w toku postępowania.
opozycja

2012-03-11 18:57:07
panie sołtysie Pogwizdowa gdzie zebrania wiejskie w różnych sprawach jak kanalizacja drogi oświetlenie oraz konsultacja w sprawie szkoły
J24

2012-03-11 20:33:38
Do ja z Nieprześni:Któż korzysta z tej ładnej świetlicy w tej jakże"gęsto zaludnionej"częsci Nieprześni? A może w ramach "oszczędności" komuś trzebabyło stworzyć etat?
4 ostatnie wpisy to 2 osoby

2012-03-12 01:40:21
4 ostatnie wpisy zostały wykonane przez 2 osoby, które nie mogą przeżyć, że gmina olewa spory sąsiedzkie i odsyła walczących do sądu o ustanowienie drogi koniecznej. To jest jedyna możliwość prawnego rozwiązania problemu ale trzeba wyłożyć parę stówek na opłaty więc lepiej oskarżać gminę i wójta. Świetlica w Nieprześni jest jedyną instytucją publiczną w tej wsi .Nikt jej nie robił po to aby załatwić dla kogoś etat. Tylko paranoik mógł tak napisać !
drogę dla J.O. załatwiają najwyższe władze...

2012-03-12 01:43:54
pierwszorzędny dowcip, obśmiałem się jak norka..
Mieszkańcy Pogwizfdowa

2012-03-12 09:06:41
Dziękujemy wszystkim z Gminy Bochnia na czele z Wójtem Gminy Bochnia Jerzy Lysy, Przewodniczącej Rady Gminy Bochnia Pani Zofii Pukal , pracownikom urzędu, sołtysowi wsi Pogwizdów Antoni Ochel, radzie sołeckiej ze bezkuteczność w rozwiązywaniu błędów popełnionych przez Urząd Gminy Bochni.
Biegły

2012-03-12 09:16:56
Potwierdzam, urząd Gminy Bochnia przegrał sprawę w Sadzie Administracyjnym w Krakowie dotyczącej drogi gminnej w Woli Nieszkowskiej.I znowu podatnik zapłaci za niegospodarność Wójta Gminy Bochnia
Biegły z Pogwizdowa

2012-03-12 18:02:04
Mam pytanie dlaczego droga gminna remontowana ze środków gminy została przekazana właścicielowi- niegospodarnośc urzędu, pana Wójta, urzędników, pytam sie gdzie jest sołtys Antoni Ochel, radna Zofia Pukal- droge remontowali swiętej pamięci sołtys Franciszek Rajca, Madera Władysław, Oliwa Jan,Ochel Tadeusz, Władysław Batko, a takze zyjący, Michniak Władysław, Babicz Władysław, Kleszcz Kazimierz, Ochel Aleksander, Ochel Janusz. Ile materiałów pzywiózł na ta drogę pan Janusz Ochel-czy ktośc może tutaj potwierdzić? Co znim wyprawiacie, czy sie nie wstydzicie?Myślę że wam odpłaci z nawiązką i podziękuje wam serdecznie za pomoc
Biegły z Pogwizdowa

2012-03-12 18:06:55
Jeszcze wypada, że dbał także o droge ówczesny naczelnik Gminy Bochnia Ludwik Węgrzyn, a także była sekretarz Gminy Bochnia mieszkańka Pogwizdowa , kiedys dojezdzająca ta doga do pola szwagierka pani Radnej Pukal Czesława Sieczka. Biegły z Pogwizdowa. Pan Janusz Ochel wam jeszcze pokaże kto ma racje,da sobie radę, juz niedługo co niektórzy będa mu buty czyścic. Panie Wójcie Jerzy Lysy czy pan sie nie wstydzi tej sytuacji, popelnił pan bład, ale naprawić nie ma kto.Właściciel były tej drogi chciał przekazać ale pan nie chciał, panie wójcie zawsze pan jakiś wykret znajdzie, pani radna Zofia Pukal czy pamieta ucznia Janusz Ochla, chyba nie bo zawsze mia brudne buty i nie umial mówić, Panie były radny Stanisław Pietras nic nie zrobi z tą drogą- nadmieniam, że teraz jego córka i zięć jest właścicielm tej drogi, a droge asfaltową mają pod nowy dom, ale wyjechali na pięc lat do Irlandii i zawsze wójt znajdzie problem , juz niedługo się sprawa wyjaśni, ale znowu podatnik zapłaci za nieudone zarzadzanie gminą
Urzędnik

2012-03-12 18:16:16
Panie Ludwiku Wegrzyn nie pan pokaże i załatwi ta sprawe, bo ma pan mozliwości.Bedzie to świadczyc pozytywnie o panu.
SŁUŻBA

2012-03-12 18:55:34
PANIE SOŁTYSIE CO Z SPRAWĄ DROGI PANA OCHLA JANUSZA NIECH PAN W TEJ SPRAWIE PODEJMIE STOSOWNE KROKI DO URZĘDU GMINY BOCHNIA PONIEWAŻ DO TEJ PORY PAN NIE WYSTOSOWAŁ ŻADNEGO PISMA.A ZA NIEDŁUGO BĘDĄ KONTROLE W TEJ SPRAWIE I BĘDZIE SIĘ PAN Z TEGO TŁUMACZYŁ.
Radny Gminy Bochnia

2012-03-12 19:08:04
Sołtys jest strachliwy z Pogwizdowa, nie zajmuje stanowiska na sesji rady Gminy Bochnia
Do słuzby

2012-03-12 19:12:24
Jak jestes mocny w buzi, to pomóz panu Ochlowi
Do słuzby

2012-03-12 19:17:46
I co, słuzba za słaba aby ta sprawe załatwić bójcie się wsytscy, az sie w końcu pan Ochel wykończy i wtedy będzecie go żałować
SŁUŻBA

2012-03-12 19:22:31
OCZYWIŚCIE ŻE MU POMOGĘ ALE CI CO SIĘ PRZYCZYNILI DO ZAMKNIĘCIA TEJ DROGI PONIOSĄ DUŻE KONSEKWENCJE KARNO PRAWNE.
Do słuzby

2012-03-12 19:24:52
Co zrobiliście w tej sprawie, napiście pochwalcie sie
do słuzby

2012-03-12 19:27:52
zobaczymy, jak sie sprawa potoczy , czy dalej sam pan Janusz Ochel zostanie, zyjemy w takim kraju
do Słuzby

2012-03-12 19:31:42
Działajcie, aby był rezultat, anie tylko samo pisanie
do słuzby

2012-03-12 19:44:35
Czy pamiętacie jak ojciec Janusza Ochla odgarnywał drogi gminne pługiem konnym, ateraz tak sie odpłaczacie synowi jemu, Ojciec Janusza był bardzo pracowity, zamkliście droge, odniezyć nie ma kto, czyli mozna sie wykończyc, bieżcie się za tych pseudo urzedników i społeczników.
sluchacz

2012-03-12 21:31:58
panie ochel nie rob pan z siebie meczennika - sprawy sasiedzkie nie zalatwia soltys, radny, gmina czy proboszcz. jak pan nie umie sie porozumiec z sasiadem i nie umie pan uszanowac wyroku sadu to panski problem a nie calego pogwizdowa czy powiatu a moze kraju
DEBIL CZY CO ?

2012-03-13 08:53:46
JAKIŚ DEBIL("SŁUŻBA"," URZĘDNIK" WYPISUJE POSTY W SPRAWIE SPORU Z GMINĄ I SĄSIADAMI O DROGI, ALE TO NIE JEST TEMAT . TUTAJ DYSKUTUJEMY O SZKOŁACH. JEŻELI KOMUŚ WSZYSTKO KOJARZY SIĘ Z DROGĄ TO NIE MA WSZYSTKICH KLEPEK. W SPRAWIE SZKÓŁ UWAŻAM ŻE DYREKTORZY I RODZICE MUSZĄ SIĘ DOGADAĆ O POŁĄCZENIACH KLAS Z RÓŻNYCH SZKÓŁ W TYM SAMYM ROCZNIKU. BO JAK NIE TO GMINA POWINNA ZROBIĆ W JEDNEJ SZKOLE PODSTAWÓWKĘ A W SĄSIEDNIEJ-GIMNAZJUM. WTEDY BĘDZIE SPOKÓJ I OSZCZĘDNOŚCI. I BĘDZIE SPRAWIEDLIWIE DLA WSZYSTKICH. INACZEJ - WSZYSTKIE SZKOŁY ZDECHNĄ ZA 1,5 ROKU.
jożin

2012-03-13 21:08:03
a jak się sprawa ma ze szkołą w Dąbrowicy ?
jan

2012-03-14 00:33:14
szkoła w dąbrowicy nie będzie zamykana, nigdy nie było takiego pomysłu.
przeludnienie

2012-03-14 10:50:13
Nie ma nadmiaru nauczycieli. Szkoły są przeludnione. W Bochni np. chodzi po 28 i więcej dzieci do klasy. Wyniki w tak ogromnych liczbowo grupach nigdy nie będą dobre. Będziemy oszczędzać na kształceniu dzieci? Kiepsko widzę przyszłość tego narodu. Nie wiecie, gdzie oszczędzać? Może przestalibyśmy w takim stopniu, jak do tej pory utrzymywać kler? Oczywiście zależy to od decyzji władz państwowych, ale może kiedyś i nasi obywatele dojrzeją i wpłyną na decyzje notabli? Bochnianie o prawicowej opcji pewnie na końcu, ale świat się zmienia. Daj Boże, na lepsze.
do przeludnienie

2012-03-14 17:29:33
Masz rację, wartość "zwracanych" kościołowi majątków przekroczyła już dawno wartość nieruchomości upaństwowionych po wojnie przez władzę ludową. Najpierw religia weszła do szkół wejściem kuchennym (konkordat), potem księża upomnieli się o zapłatę za nauczanie religii, potem te przywileje przeszły na katechetów, a teraz nawet religię zalicza się do średniej - na równi np. z wf albo zpt. Są 2 godziny religii tygodniowo, w czasie rekolekcji lekcje są zawieszone na 3 dni, katecheci mają przywileje z karty nauczyciela ale nie muszą się do niej stosować. A przestępczość rośnie...
do gumiaka i innych którym przeszkadzają nauczyciele

2012-03-14 19:13:15
Widać od razu jak się czyta niektóre komentarze, że z nauką u was było kiepsko. Wróćcie się do podstawówki, to być może poprawicie trochę niż demograficzny i douczycie się chociaż troszkę ortografii. Skoro wy macie takie braki, to pomóżcie chociaż swoim dzieciom. Być może w niedalekiej przyszłości pisząc komentarze nie będą musieli robić takich błędów jak wy. Jest to żenujące, by Polak pisząc w swoim ojczystym języku nie potrafił sklecić kilku zdań bez błędów.
Julek

2012-03-15 14:48:36
Nie ulega wątpliwości że dwa przedostatnie wpisy to wójta . Umiejętnie zmienia temat i próbuje niezręczna dla sytuacje odwrócić przerzucając uwagę internautów Tym razem kozłem ofiarnym jest kler(wina nauczycieli polegała na tym że biorą pieniądze),ja proponuje wójtowi oszczędności zacząć od siebie -czy zaprzeczy (CIEKAWE) że jego pensja wynosi tyle samo co wojewody tj.dokładnie 11800 złotych.
przeludnienie do Julka

2012-03-15 20:30:49
Ale trafiłeś, jak kulą w płot. Wasz wójt wyjątkowo merytorycznie wypowiada się na temat szkół bo większość z nich sam remontował i rozbudowywał. Na temat finansowania księży przez państwo od dwóch dni bębnią wszystkie stacje telewizyjne. Posłuchaj, pomyśl i sam wyciągnij wnioski. Na temat wysokich wynagrodzeń wójtów i burmistrzów uważam, że powinno się im dobrze płacić bo mają dużą odpowiedzialność . Jeszcze pamiętaj, że pochodzą z demokratycznych wyborów i są weryfikowani co 4 lata przez wyborców. Wojewodą można zostać mając nawet niewielkie poparcie społeczne (wielu wojewodów przegrało wybory na posłów). Wystarczy być zaufanym człowiekiem premiera . Najważniejsze oczywiście jest aby należeć do partii rządzącej.
KSIĘŻA NA KSIĘŻYC

2012-03-15 20:47:59
KLER WYCISKA FINANSE PAŃSTWA JAK CYTRYNĘ. NA KAŻDYM KROKU WIDAĆ ŻE W POLSCE KSIĘŻA SĄ PONAD PRAWEM. SZKODA ŻE WŁADZE ŚWIECKIE SĄ SPOLEGLIWE. WÓJT Z KAŻDYM PROBOSZCZEM DOBRZE ŻYJE -DOBRZE ŻE NIE PRZESADZA. ALE ZE SZKOŁAMI NIE ZGADZAM SIĘ Z WÓJTEM BO ON CHCE BEZBOLEŚNIE, NEGOCJACJE, KOMPROMISY ITP. PRAWDA JEST BEZWZGLĘDNA - JEST DUŻO MNIEJ DZIECI NIŻ 5-10 LAT TEMU WIĘC DOTACJA PAŃSTWA JEST DUŻO NIŻSZA . NAUCZYCIELE MYŚLĄ ŻE SĄ NAJWAŻNIEJSI NA ŚWIECIE. TOWARZYSTWA WZAJEMNEJ ADORACJI TRZEBA ROZWALIĆ OD RAZU. Z POŁOWY SZKÓŁ ZROBIĆ SZKOŁY PODSTAWOWE, Z DRUGIEJ POŁOWY - GIMNAZJA. OSZCZĘDNOŚCI BĘDĄ MUROWANE. CAŁA POLSKA DOWOZI DZIECI DO SZKÓŁ. NAJWYŻSZA PORA ZROBIĆ TO W GMINIE BOCHNIA.
radny

2012-03-15 23:22:50
skończcie piep...ć ! cała ta dyskusja jest bez sensu. były zebrania we wszystkich szkołach. dyrektorzy porozumieli się z rodzicami. jeżeli ktoś nie pośle dzieci do szkoły zgodnie z ustaleniami to jego sprawa. większość rodziców zaakceptowała zmiany organizacyjne bo alternatywą jest zamknięcie 4 szkół. uchwała rady jest ostatecznością ale możliwą.
ja

2012-03-16 08:10:26
dlaczego nie ograniczy zarobków w gminie, za brakoróbstwo i niekompetencje maja znacznie więcej niż nauczyciele i WY
Paul

2012-03-16 12:49:43
Wasze ostatnie wpisy w temacie 'kler wyciska" byłyby coś warte gdybyście mieli odwagę napisać o nie przedstawionych przez "reformatorski rząd",propozycjach,a to:likwidacja tzw.praw nabytych w niektorych grupach ,za ktore bezpodstawnie państwo płaci ubezpieczenia społeczne,roznej maści deputatów i ulg.Załatwienie tych spraw równolegle z "kler wyciska" byłoby obiektywne.W tym przypadku nie jest.Przemyśleć i jednostronnie nie pisać;
mam pomysł

2012-03-16 14:52:08
niech wójt zrobi jedną szkolę zbiorczą we Florianie . i podstawówkę i gimnazjum z całej gminy . Jeden dyrektor i paru nauczycieli . Cała gmina we Florianie . oszczędnosci dużo i na dodatek nikt go nie będzie oskarżał o niegospodarność .A tak stoi pusty i niszczeje . Jak sprzeda to mniej weźmie niż za niego zapłacił
mama

2012-03-16 21:04:04
do radnego;A to ciekawe,że tak ochoczo się rodzice porozumiewali, bo byłam na jednym zebraniu i żadnego porozumienia nie było!
ojciec

2012-03-17 04:35:29
A jakież to może być porozumienie, kiedy wójt wygraża rodzicom uchwałą rady? To jest właśnie ta arogancja władzy - "Albo weźmiecie to co daję, albo wam odbiorę wszystko".
widz

2012-03-17 07:57:32
podziekujcie nauczycielom - to ich sprawka !!!! rzad zeby miec ich glosy to zrobil z nich swiete krowy dzieki karcie nauczyciela - dotacji nie zwiekszyl a gminy maja pokrywac ich polityczne zobowiazania. TO CHORE !!!! ZADNA GRUPA ZAWODOWA NIE JEST TAK ZMANIEROWANA, NIE MA TAKICH PRZYWILEJOW I OCHRONY JAK NAUCZYCIELE!!!!! NAUCZYCIELE - SA JAK GORNICY ZA PRL-U - IM TA BANKA JUZ PEKLA A NAUCZYCIELOM WROTCE TEZ PEKNIE!!!!!!
ojciec2

2012-03-17 10:33:50
wójt ma rację !!!!!! jest grupka rodziców i nauczycieli którzy wolą doprowadzić szkołę do upadku niż odpuścić z ambicjonalnych tematów np. my dzieci do innej szkoły nie oddamy. nikt z nich nie chce przyjąć do wiadomości że w ich szkole klasa miałaby tylko 12 uczniów, a w drugiej szkole w tym samym roczniku jest zaledwie 10 dzieci ! tego nikt nie utrzyma przy tej karcie nauczyciela !!!!! gdyby nauczyciele dobrowolnie zrzekli się swoich przywilejów byłaby inna rozmowa. ale im się wszystko NALEŻY.
do ojciec 2

2012-03-18 14:08:14
Czego jeszcze mają się zrzec nauczyciele?. Chodzi mi o nauczycieli w przedszkolach, którym do tej pory nie wypłacono wyrównań za 2009 rok. Przecież oni podlegają również pod kartę nauczyciela a zostali potraktowani przez wójta i radnych ( z których większość nie ma o tym bladego pojęcia, chociaż podpisywali zgodę na zaciągnięcie kredytu na ten cel) delikatnie mówiąc jakby w ogóle ich w gminie nie było. Za 2010 i 2011 również żadnych wyrównań nie otrzymali. Z czego mają jeszcze zrezygnować? To, że się im należy, nie świadczy o tym, że to otrzymują. Czy Ty dobrowolnie zrzekasz się swoich przywilejów?.
ojciec2

2012-03-18 18:25:02
właśnie miałem na myśli takich belfrów bez wyobraźni jak ty. nieważne że gmina bochnia ma więcej przedszkoli niż cała reszta powiatu. nieważne że wójt nie skasował żadnej szkoły chociaż rada dała taką możliwość prawną. ważne że -wg ciebie- NALEŻY ci się jeszcze jeden dodatek nauczycielski . najważniejsze jest dobro nauczycieli !!! dobro dzieci, rodziców, mieszkańców gminy - oczywiście że ważne, ale przy okazji.
do pełnego wyobraźni ojca 2

2012-03-19 19:46:48
Skoro jesteś pełen wyobraźni to szkoda, że nie skorzystałeś z niej wcześniej. Mogłeś sobie wyobrazić jak to dobrze jest wszystkim nauczycielom i skończyć studia pedagogiczne. Zatrudniłbyś się w gminie Bochnia i byłoby ci tak wspaniale. Korzystałbyś z "przywilejów" do woli. Szkoda, że tak późno włączyła ci się ta wyobraźnia.
Zosia

2012-03-20 15:17:41
co to za dyskusja? wójt robi co chce. Nie ma konkretnych wyliczeń, ani rzetelnych planów - uchwała intencyjna, czyli jaka? taka, za którą nie idzie odpowiedzialność. co do stwierdzenia o wyzszości szkół wiejskich - bezsasadne, na podstawie jakich danych i gdzie zebranych, stwierdzono, że dzieci "nawet w klasach łączonych osiągają lepsze rezultaty niż w wielkich molochach". konkrety proszę, konkrety. Nawiasem mówiąc, to świetny gospodarz, który buduje sale gimnastyczne za 2,3 mln aby dwa lata później wyjść z wnioskiem o zamknięcie szkoły...
do krzysztofa2

2012-03-20 19:04:06
ciekawe kim jesteś z zawodu...może jakimś mundurowym...nie masz nikogo w rodzinie kto żyje z naszych podatków...a może należysz do innej uprzywilejowanej grupy...i żyjesz z naszych podatkó
kumpel wójta do Zosi

2012-03-20 22:27:53
Wybacz, sądzę że nie zrozumiałaś intencji wójta Jerzego Leona. Jemu chyba szczególnie ciężko jest pogodzić się z wizją, że powodu słabej demografii i zbyt małej subwencji rządowej mogą upaść szkoły, o które dbał przez wiele lat jako bocheński wójt. Większość z tych szkół to jego "dzieci" bo rozbudowy , modernizacje i sale gimnastyczne sam projektował- za friko!!! Dlatego porozumienia między sąsiednimi szkołami (nauczycielami, rodzicami) bardzo pomogłyby przeżyć szkołom przez parę lat "chudych". Ale rzeczywiście niektórym dyrektorom, nauczycielom i rodzicom zabrakło zdrowego rozsądku. Nie, bo nie - taka jest z nimi dyskusja mimo że gmina deklaruje bezpłatny dowóz pod opieką nauczyciela. I dlatego potrzebne są uchwały o likwidacji, tak na wszelki wypadek. Wójt mówił, że się będzie cieszył jeżeli wszyscy się dogadają i nie trzeba będzie nic likwidować, amen.
pomyślmy

2012-03-26 23:00:45
Ile oszczędności byłoby gdyby rozgonić całą radę gminy z wójtem na czele... Zróbmy wreszcie samorząd funkcja społeczną, zobaczymy ilu się znajdzie takich, którzy się poświęcą.... Wszyscy wylewają pomyje na nauczycieli - niech choć na chwilę znajdą się na ich miejscu, zobaczą jaki to miód, może wtedy doceniliby ich pracę i zaczęli dbać o wychowanie swoich dzieci Co za naród zawistników i narzekaczy o tym że idioci nim rządzą nie wspomnę....
no właśnie pomyślmy!!!!

2012-03-27 14:45:00
tusk i jego rzad obcina gdzie sie tylko da a tam gdzie sie nie da to przerzuca obiazenia finansowe na innych, a teraz zapowiedzial ze jedynie nauczyciele maja zagwarantowana podwyzke we wrzesniu, SKANDAL!!!!!!!!! podejrzewam ze potrzeba jeszcze roku a moze dwoch i cala ta chora karta nauczyciela szlak trafi -
ja

2012-03-29 18:02:33
Co ty myślisz,że karta nauczyciela zniesie te wypominane przez was pensje dla nauczycieli(jakież to przywileje daje karta) i oni będą pracować charytatywnie.A w imię czego? Przecież też mają rodziny i dom na utrzymaniu. Przepraszam bardzo, ale z niektórych wypowiedzi wynika,że nauczyciele mają się czuć winni za to, że biorą wypłaty,a pan wójt ich" dobrodziej"utwierdza wszystkich wokół o ich krociowych zarobkach. Ciekawe kto z tych krytykujących pracuje społecznie.
do ja

2012-03-29 22:37:39
widac ze jestes nauczycielem i to tepym - nauczyciele powinni byc zatrudniani na podst umowy o prace lub umowy zlecenie - powinni miec urlop 26 dni rocznie a nie jak teraz wakacje 2 m-ce + 2 tyg zima + rekolekcje + swieta nauczyciela + roczne PLATNE urlopy dla "podratowania zdrowia" + ROCZNE WYROWNANIA - socjal rodem z PRL-u dla gornikow
do "do ja"

2012-04-01 17:19:27
Jakiś ty oświecony! Masz te 26 dni urlopu i możesz go sobie wziąć kiedy chcesz, nawet na telefon. Nauczyciele tego nie mogą, zwłaszcza ci pracujący w przedszkolach. Mają 35 dni urlopu i muszą na niego czekać cały rok. Nie pisz bzdur i jak czegoś nie wiesz to lepiej zamilcz! A z drugiej strony zawsze możesz się przekwalifikować, skończyć studia pedagogiczne , podjąć pracę jako nauczyciel. Może wreszcie przestaniesz zazdrościć innym. Wtedy okaże się czy będziesz pracował społecznie, czy będziesz chciał za swoją pracę otrzymywać wynagrodzenie. Na koniec przypominam ci, że nauczyciele w przedszkolach nie dostają żadnych rocznych wyrównań. Jak nie wierzysz to spytaj Wójta.
do "do ja"

2012-04-02 17:09:17
Przekwalifikuj się, myślę, że "wódz" cię przyjmie bez problemu, bo co roku zwalnia ludzi by przyjąć kogoś swojego. Sprawdzisz jak się pracuje i przestaniesz prostacko komentować wakacje.A co do wolnych rekolekcji, albo dnia nauczyciela jesteś niedoinformowany, więc się nie wypowiadaj.
go

2013-09-25 10:46:16
Heya i


2013-09-28 20:01:31
The ideal replica Oakleys during the industry are outfitted with characteristics like scratch resistant, shock resistant, anti-fog, versatile frames and polarized lenses.
fake burberry glasses for men in 40s

2013-10-01 22:45:15
"
b

2013-10-07 09:38:33
Heya i
Rift Plat

2013-10-07 17:42:56
FFXIV Gil

2013-10-07 17:43:23
SWTOR Credits

2013-10-07 17:52:15
TSW Pax Romana

2013-10-07 17:53:55
AION Kinah

2013-10-07 17:58:47
SWTOR Credits

2013-10-08 16:50:10
FFXIV Gil

2013-10-08 16:50:38
Diablo 3 Po

2013-10-08 16:59:20
World of Warcraft d'or

2013-10-08 17:01:00
TERA Gold

2013-10-08 17:05:50
mbt outlet

2013-10-09 11:21:48
Hola! Me gustar
3

2013-10-11 11:42:17
I
REKLAMA