Powiat

piątek 27 marca 2015 20:34:03

Sąd Pracy: dwaj pracownicy przeciwko dwóm samorządomSąd Pracy: dwaj pracownicy przeciwko dwóm samorządom

W piatek 27 marca przed Sądem Pracy w Bochni odbyły się dwa znamienne postępowania. Obydwa są następstwem zmian w jednostkach samorządowych naszego powiatu i obydwa dotyczyły wypowiedzenia umowy o pracę.

Pierwszy z nich toczył się z powództwa Aleksandra Dziadowca, radnego powiatowego  i zarazem - sekretarza gminy Rzezawa w zeszłej kadencji, przeciwko obecnemu wójtowi Rzezawy. Jedną z pierwszych decyzji Mariusza Paleja było przeniesienie dotychczasowego sekretarza na niższe stanowisko kierownika wydziału, z jednoczesnym... trzymiesięcznym wypowiedzeniem. Termin tego wypowiedzenia mija z końcem marca. 

Aleksander Dziadowiec, reprezentowany przez pełnomocnika Zbigniewa Biernata, domaga się od Urzędu Gminy w Rzezawie odszkodowania w wysokości 6-miesięcznych poborów, naliczanych tak jak ekwiwalent za urlop. 

Sędzia Marzena Famielec-Roch odroczyła postępowanie, dając pełnomocnikowi gminy czas na zapoznanie się z treścią pisma procesowego, jakie wystosowała strona przeciwna. Zadecydowała też o konieczności przesłuchania świadków, m.in. wójta Rzezawy minionej kadencji, Józefa Słoniny, a także jednego z kandydatów do Rady Gminy, popieranego przez Mariusza Paleja. 

Drugi proces to zapowiadana już wcześniej sprawa Adam Korta vs Starostwo Powiatowe w Bochni, reprezentowane przez pełnomocniczkę Jolantę Machowską. Przypomnijmy, że Adam Korta został również zwolniony z pracy przez nowego starostę, tuż przed świętami Bożego Narodzenia 2014. W uzasadnieniu podano, że Zarząd Powiatu utracił do dotychczasowego dyrektora PZD zaufania, a to wskutek niezapewnienia dyżurów w kierowanej przez niego jednostce w czasie Świąt, oraz skarg na działalność dyrektora, a także liczne „drogowe” interpelacje radnych, które nie doczekały się realizacji.

Adam Korta przed sądem reprezentuje sam siebie. Generalnie nie zgadza się z zarzutami podniesionymi w uzasadnieniu wypowiedzenia. Przytoczył m.in. opinię Urzędu Marszałkowskiego, która stwierdza, że stan dróg na bocheńszczyźnie w trakcie kiedy zarządzał PZD, poprawił się o 300%. 
Adam Korta domagał się w swoim pozwie bądź to przywrócenia do pracy na stanowisku dyrektora PZD, bądź odszkodowania w wysokości 3-miesięcznych pensji. 

Pełnomocniczka Powiatu złożyła Adamowi Korcie propozycję ugody, polegającą na tym, że zostanie mu wypłacona połowa żądanej sumy odszkodowania. Zaznaczyła przy tym, że starostwo nie wycofuje się z negatywnych opinii na temat jakości pracy dotychczasowego dyrektora PZD. Adam Korta stwierdził, że mógłby ewentualnie zrezygnować z roszczenia przywrócenia do pracy. Natomiast nie zrezygnuje z żądania pełnego, 3-miesięcznego odszkodowania. 

Sędzia Famielec-Roch zarządziła przerwę w postępowaniu do ostatnich dni maja. Poleciła dostarczenie wielu, związanych ze sprawą, dokumentów, a także powołanie na świadków wszystkich członków Zarządu Powiatu, którzy byli obecni na posiedzeniu w dniu 22 grudnia 2014 roku, kiedy to starosta Ludwik Węgrzyn powiedział Adamowi Korcie, że musi się z nim rozstać. Zeznawać mają też pracownicy starostwa oraz PZD. Sędzia natomiast, na wniosek Adama Korty nie zezwoliła, aby zeznawali radni z ubiegłej kadencji: Kopańczyk, Gąsiorek, Raczyński i Trojan, którzy mieliby się wypowiedzieć na temat stanu dróg, przychylając się do opinii, że radni ci nie mają kompetencji, aby taką ocenę wydawać.

Adam Korta zawnioskował, aby w roli świadka wystąpił również Jacek Pająk, który ma się wypowiedzieć nt.  jakości pracy powoda.

eb

Napisz swój komentarz:

Nick:

Komentarz:

By uniknąć spamu wpisz kod z obrazka:

Komentarze użytkowników

Czasbocheński nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo, naruszajace dobra osób trzecich lub wypowiedzi prawem chronione mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

R.T.

2015-03-27 21:56:48
Panie Adamie, niech się Pan trzyma, niech się pan tym draniom nie daje - "modlą się pod figurą, a diabła mają za skórą"
ciekawy

2015-03-27 22:03:51
Tym Panom nie zależy na świadczeniu pracy tylko na pieniądzach ???
temida

2015-03-27 22:15:27
w takim tempie pracy sądu to decyzja zapadnie w 2020 roku :-), w sumie kłócą się o kase i nic więcej
kate

2015-03-27 22:15:31
Zależy im na pracy, ale w normalnych warunkach, a nie w terrorze politycznym, niemalże "komunistycznym", gdzie nie liczy się praca, tylko przynależność partyjna, która odpowiada Zarządowi powiatu. Nie muszę chyba pisać, jakie partie są preferowane, a jakie tępione.
katepajac

2015-03-27 22:17:18
Ela znowu dorwałas się do laptopa :-) Mareczek lepiej powinien zagospodarować nocke :-)
czikulinka

2015-03-27 22:19:13
Biernat pełnomocnikiem? przecież największy zlew w gminie Bochnia mają teraz z niego, prawnik z rzezawy oblał egzamin na radcę prawnego areprezentuje Dziadowca w sądzie, co za czasy nastały
tak

2015-03-27 22:54:14
brawo panowie niech to wyjasnia cwaniaczki a jak nie to odwolac sie dalej nawet do Brukseli..
a co jeszcze wyszło ?

2015-03-27 23:10:00
heheheh największy autłołytet jacuś pająk będzie oceniał prace Adama ;-) może powie coś o firmie z brzeska. może okolic, a może............. jeszcze powie o.....? zapunktuje w sądzie
Jakość Korty

2015-03-28 11:22:39
Co był wart Korta świadczy fakt ze przez 8 lat nie potrafił przygotować dokumentacji technicznej i prawnej na budowę łącznika do autostrady. On powinien dostać za to dyscyplinarne zwolnienie . Jakość Korty jako pracownika nie powinien oceniać Pająk, który także był słabym starostą, lecz podobnie jak Korta jest aparatczykiem Platformy Obywatelskiej. Sad wykazałby brak obiektywizmu biorąc go na świadka bo co politolog moze powiedzieć o branży drogowej za którą w powiecie odpowiadał Korta.
drogowiec

2015-03-28 11:31:18
wyjaśnić jak bylo z zatwierdzaniem projektów organizacji ruchu, kto je robił i kto je zatwierdzal, jakie były rozmowy.
kierowca

2015-03-28 17:14:06
Liczy się tylko kasa . Dziury na poboczach zasypywali tuż przed wyborami ,wcześniej namalowali linie ciągłe zwężające drogi na ścieżki rowerowe
jakość opozycji

2015-03-28 17:56:13
O staroście Jacku Pająku można powiedzieć wiele rzeczy, ale na pewno nie to, że był słabym starostą. Potężne inwestycje w powiatowej infrastrukturze mówią same za siebie. Podobnie rzecz tyczy się pana Adama Korty, który był niezwykle prężnie działającym inżynierem (most w Kamionnej, most na Stradomce, stabilizacja osuwiska w Sobolowie, liczne schetynówki). Jedyne co tak naprawdę Zarząd powiatu może zarzucić obu panom to przynależność do PO. Wszyscy dobrze wiemy, jaką nienawiścią pała koalicja PSL - PiS do polityków Platformy.
cześć jacuś

2015-03-28 18:04:57
cześć jacuś miło że się już obudziłeś... jakim byłeś starostą świadczą teraz fakty jak ludzie cie traktują i co tobie myślą, także ci z którymi byłeś od początku... być nikim w polityce i nikim dla ludzi no ale sam jesteś sobie winny, a korta byl bufonem który już się mienił burmistrzem a nie dostał się nawet do rady miasta, a to że się na niczym nie znał to każdy kto miał z nim kontakt potwierdzi,nie mieszajcie przegrani frustraci do swoich niepowodzeń polityki Pisu i PSL bo możecie się dopiero doigrać
cześć, cześć

2015-03-28 21:17:45
Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz, że pana Jacka Pająka nikt nie popiera, chyba na takiej, że sam Go nie lubisz. Pan Pająk ma spore osiągnięcia w administracji samorządowej. Jest człowiekiem cenionym i szeroko znanym. Przez dwie kadencje był starostą i może poszczycić się dużymi osiągnięciami. W listopadzie pan Pająk został wybrany radnym powiatowym i służy ludziom cennymi inicjatywami. To prawda,że po dwóch kadencjach stracił fotel starosty, ponieważ PO osiągnęła w powiecie słabszy wynik. Jednakże, jest to naturalna kolej rzeczy w demokracji, zwłaszcza po dwóch kadencjach. Właśnie dlatego walczyliśmy z komuną, żeby taka Polska była, żeby władza była kadencyjna. A co do pana Korty, to podtrzymuję swój zarzut, że stracił swe stanowisko z przyczyn politycznych. Niestety wciąż cierpimy z powodu syndromu "homo sovieticus".
cześć

2015-03-28 21:31:36
Muszę Cie zmartwić Pan Jacek Pająk nie jest człowiekiem cenionym wręcz przeciwnie, szeroko znanym tutaj masz rację wystarczy popytać nawet jego partyjnych kolegów co o nim sądzą i jak go cenią. Opinia ta jest druzgocąca dla niego, wystarczy fakt że nikt nie chce mu zaproponować pracy nawet jego "koledzy" z PO słysząc jego nazwisko i to że szuka pracy parskają pustym śmiechem... niestety z niego. A cennymi inicjatywami to służy chyba wójtowi Bzdekowi, ciekawe czy dalej chce rozwiązywać Gminę Bochnia. Jeżeli chodzi o radnego powiatowego to dostał się do tej rady ledwo ledwo... Nawet Zbigniew Biernat w Rzezawie zdobył więcej głosów od niego... Ludzie nie głosowali na PO w Bochni właśnie przez niego.... Ale nie kopie się podobno leżącego
kierowca

2015-03-29 08:40:07
Kto dopuścił bubel w Stradomce do użytku i gdzie są pieniądze za złom z tego bubla?
koral

2015-03-29 10:08:33
A jakie znaczenie ma dokończenie widmo mostu w Kamionnej i dla kogo został wybudowany .
do cześć

2015-03-29 12:15:12
To ja cię muszę zmartwić. Twoja ocena Pająka nie jest trafna. Wiem, że jesteś rozżalony faktem, że nie dostałeś upragnionego stanowiska oraz lepszej pozycji na liście, ale takie jest życie. Musisz się pogodzić z faktem, że są lepsi od ciebie. PO ma wielu mądrych ludzi w powiecie, ale wszyscy wiemy, że jeśli chodzi o charyzmę, inteligencję i elokwencję to Pająk jest bezkonkurencyjny. Powiatowa Platforma nie osiągnęłaby tyle bez Niego. A co do wewnątrzpartyjnej opozycji to w każdej partii są ludzie, którzy nie lubią swego lidera. Sam wielokrotnie słyszałem, jak jakiś pisowiec mówił, że "Józek to dupa", a ludowiec, że "Ludwik to ciepłe kluchy". Nie każdy musi kochać szefa swej partii, prawda? Zwłaszcza, że często powodem krytyki jest czysta zazdrość. Nie umniejsza to jednak pozycji tych ludzi w strukturach, którymi kierują.
bochnianka

2015-03-29 18:04:51
Na nic te paszkwile i kalumnie pod adresem Adama Korty. Wielu ludzi go zna i wie, jaki to dobry i prawy człowiek. Pan Adam to człowiek głębokiej wiary, który stosuje zasady chrześcijańskie w życiu osobistym i zawodowym. Tacy ludzie nie pasują do tego układu i dlatego się ich niszczy. Panie Adanie, wielokrotnie widziałam, jak pan się modli w kaplicy Matki Boskiej w Bazylice, kiedy jest już pusta. Wierzę, że Matka Boska panu pomoże.
do bochnianki

2015-03-29 18:25:07
tylko cud mógł go uratować ale nic wskórał bo cuda zdarzają sie wyjątkowo.
Gdyby

2015-03-30 19:45:23
Gdyby byli tacy doskonali (Adaś i Jacek) to już mieli by ciepłe posadki u kolegów. Tylko kolegów brak ?
do Gdyby

2015-03-30 20:02:55
8 lat temu, kiedy pan Ludwik Węgrzyn po dwóch kadencjach stracił fotel starosty, jakoś nie lamentowałeś, że w Urzędzie Gminy Bochnia nikt go nie zatrudnił. Zwłaszcza, że miał tam swoich dobrych znajomych. Ty się kolego nie martw o pana Pająka. Gość jego formatu nie jest bezczynny.
holo!

2015-03-30 20:45:17
halo , halo .. Jacek Pająk jako starosta miał / i nikt Mu nie odbierze / olbrzymie zasługi dla bocheńszczyzny ! Nawet sam Pan Starosta Węgrzyn to docenia i sprawiedliwie ocenia , mimo , że są w pewnym sensie przeciwnikami . Jakżeż więc możesz ty ośle jeden z drugim / a może właśnie jeden / krytykować go i szkalować . Adamowi Korcie zrobiono krzywdę to fakt / ot palityka / , ale tak mądry facet , zresztą jak i Pająk dadzą sobie radę . Spokojna wasza rozczochrana .
Ciekawy

2015-03-31 13:47:25
To w końcu ustalcie KTO BUDOWAŁ mosty i drogi w powiecie bocheńskim : Pan KORTA czy Pan CAŁKA? Przed wyborami na ulotkach obaj Panowie fotografowali się na tle owoców swojej pracy....i obaj przepadli w wyborach. Czy ktoś może mi to wyjaśnić? A do Pana Korty mam tylko jedno pytanie; Kiedy zacznie działać UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU organizowany przez Pana już kilka lat i dziwnym trafem aktywny t y l k o przed wyborami? Ładnie to tak , starszych ludzi nabijać w butelkę?
do ciekawego

2015-03-31 19:02:24
Sukcesy w powiatowej infrastrukturze należy przypisać obu panom. Panu Korcie, jako dyrektorowi Powiatowego Zarządu Dróg oraz panu Całce, jako jego zwierzchnikowi. Jednakże, ja prywatnie twierdzę, że oddane drogi, mosty i chodniki to przede wszystkim zasługa pana inżyniera Korty i wszystkich pracowników PZD. Dzięki Wam za to serdeczne. Tym bardziej, żal serce ściska, kiedy taki człowiek musi odejść. Szkoda koleżeńskiej atmosfery i dobrej pracy zespołowej, która panowała za czasów Korty. Ale cóż, "Murzyn zrobił swoje, Murzyn może odejść". A co do aktywizacji osób w średnim i starszym wieku, to wielkie zasługi ma na tym polu ma pani poseł Platformy Obywatelskiej - Elżbieta Achinger. Więc nikt tu nikogo w butelkę nie nabija.
madzia

2015-03-31 19:29:39
ale śmieszna jesteś kobieto,ciekawe co powiesz jak wyjdą na jaw sprawy karne z PZD na tych dwóch orłów,wtedy to pewnie będziesz pitolić że to sprawa polityczna złego pisu i psl, skończyło się lizanie tyłka przez ciebie całce, korcie i pająkowi, to płaczesz, teraz uważaj żebyś nie zalizała otworka julianowi bo biedak nie bedzie miał jak się jak wys.....ć
Do madzi

2015-03-31 21:47:46
Ale podły wpis aż rzygać się chce. Autorze jesteś taki mały prostak, gburowaty i rozpoznawalny . Mam nadzieję, że nie umkniesz Opatrzności od sowitej zapłaty.
do do madzi

2015-04-01 20:43:07
Wiesz, co jest najgorsze? A no to, że musisz być urzędnikiem, zaangażowanym w sprawę, bo przeciętny człowiek z ulicy takich komentarzy nie pisze. Od urzędnika, wykształconego człowieka ,oczekuje się, że będzie reprezentował jakiś poziom intelektualny i kulturę słowa. Tymczasem twój język jest bardzo ubogi, prymitywny i wulgarny. Myślę, że ty się nie udajesz, ty po prostu nie umiesz lepiej mówić i pisać. Właśnie dlatego tak nienawidzisz Pająka, bo mu zazdrościsz, że jest niezwykle elokwentnym erudytą i takich współpracowników sobie dobierał. Wiesz co? Poczytaj sobie jakąś książkę. Pamiętaj - granice twojego języka są granicami twojego świata.
marlenka

2015-04-04 10:52:56
Pamiętaj - granice twojego języka są granicami twojego świata. No to bzdeku masz bardzo wąskie granice twojego świata Uhahahahhahaah
Ja

2015-04-07 19:54:44
Troche to śmieszne aby żądać wysokość 3 miesięcznych poborów. Panie Adamie nie szanuje sie Pan!!! Na miejscu Pana zażądalabym rocznego wynagrodzenia !!! Niech Pan sobie przypomni na jakiej podstawie Pana zwolnili!!! na żadnej!!!
eler

2015-04-07 23:52:11
Elokwentny erudyta!!!! Pająk! No tak, to potrafi doskonale, do kwadratu!!! I jeszcze doskonale się sprawdza w stosunkach międzyludzkich; wykorzystać, zgnoić, uciszyć i .... zapomnieć... Mistrz świata w te klocki!!!
do eler

2015-04-08 10:03:05
... no to PRAWDZIWY POLITYK... Tak to się kręci na całym świecie. Nie każdy nadaje się na polityka, dlatego wielu absolwentów politologii nie podejmuje pracy zgodnie z kierunkiem ukończonych studiów, bo są przerażeni problemami, które trzeba rozwiązywać i ciągłymi uwagami innych.
do eldera

2015-04-09 16:00:05
To ty tak robisz - "zgnoić, uciszyć, wykorzystać" i sądzisz innych według siebie. Pan Pająk dał się poznać jako osoba miła i kulturalna. W przeciwieństwie do jego głównych adwersarzy, którzy język mają rynsztokowy, a zachowania jeszcze gorsze. Niestety, pan Pająk był na tyle silny, że pewna grupa ludzi zaczęła go systematycznie niszczyć, stosując podłe metody w Internecie. Jednakże, człowiek Jego pokroju się podniesie. Zwłaszcza, że ma wielu zwolenników, a Platforma to główna siła polityczna w Polsce.
do 10.03.05 (środa)

2015-04-09 22:06:59
Jeśli z tym politologiem, to aluzja do Pająka to bardzo się mylisz. Trudno o lepszego starostę, jeśli chodzi o rozwiązywanie trudnych, legislacyjnych problemów. Kierownicy jednostek chwalili pana Pająka za jego merytoryczne podejście w kwestii rozwiązywania trudnych spraw. Pan Pająk nie podejmował decyzji autorytarnie, ale robił rozpoznanie, co się opłaca, a co nie. Pytał, radził się kierowników. A przede wszystkim czytał ustawy, orientował się. Zdarzało się także, że jechał do Warszawy, do jakiegoś ministerstwa, aby interweniować w sprawie jakiegoś wadliwego rozporządzenia, które miałoby złe skutki dla powiatowych jednostek. Jednym słowem, Pająk był dobrym urzędnikiem, ale to się docenia z czasem, widząc różnicę między starą a nową władzą.
do wpisu nade mną

2015-04-13 13:36:07
NIE zrozumiałeś mojego komentarza. Nadal uważam, że Pan Jacek Pająk, to PRAWDZIWY POLITYK z wykształcenia i z charakteru. I PROSZĘ nie doszukiwać się żadnych aluzji.
OK

2015-04-14 21:22:43
Jeśli tak, to przepraszam. Cieszę się, że popierasz mnie w stwierdzeniu, że Jacek Pająk to bardzo dobry samorządowiec i zasługuje na szacunek i uznanie.
Pająk był ...

2015-04-14 22:49:21
świetnym erudytą, wspaniałym mówcą, niezwykłym talentem w formułowaniu pism i wniosków, wszechstronnie wykształconym, kulturalnym człowiekiem, przykladnym mężem, szefem lubianym przez wszystkich pracownikow starostwa, oddanym kolegą struktur PO itd itp. ................ .................. ................... .................... .................... ....................... ALE JUŻ BYŁ !!!! Jak to dobrzee ze teraz juz go nie ma w starostwie !!!!
do wpisu nade mną

2015-04-15 13:45:31
Pan Jacek Pająk n a d a l pracuje dla lokalnej społeczności bo jest przecież radnym. Należy podziwiać Go za upór i konsekwencję w działaniu ..... i za odwagę. Poddał się przecież weryfikacji społecznej w wyborach i wygrał, wybrano Go na radnego. Jako starosta miał też wrogów ale to tylko dowód, że wiele robił... Ktoś mądry powiedział że wrogów nie ma tylko ten, kto nic nie robi. Wszystkich nie da się zadowolić.
LEW

2015-04-16 10:44:05
Pan J. Pająk sprawdził się jako starosta bocheński ale miał bardzo fałszywych i nielojalnych najbliższych współpracowników. Dobry, zgrany zespół to podstawa każdego sukcesu samorządowego. I PRZEDE WSZYSTKIM porządne wykształcenie, a z tym chyba nie było najlepiej ( te sobotnio-niedzielne studia gdzieś w Polsce).
do LEW

2015-04-16 20:43:12
Na glowe upadleś?? Współpracownicy bedą swiecic za niego oczami??? ZADUFANY MAŁY PAJACZEK BEDZIE SIE TERAZ ZASLANIAL... KIM SIE DA............... Żenada!
do poprzednika

2015-04-17 21:38:52
"Zadufany mały Pajączek"??? - sam jesteś karłowatą miernotą!!! Nie dorastasz Pająkowi do pięt i nigdy nie dorośniesz. W październiku zagłosuję na PO i na pewno postawię krzyżyk przy nazwisku Jacek Pająk!!!
Do dopoprzednika

2015-04-17 22:09:43
Nawet skorumpowana Platforma nie będzie wystawiać na listach ludzi zamieszanych w afery. Śledztwo w sprawie afery łapanowskiej jeszcze się nie zakończyło.
et

2015-04-17 22:22:04
Afera to była z Tankownią, a ludzie w nią zamieszani mają się bardzo dobrze. Tym się lepiej zajmij - tropicielu afer. W Łapanowie nie było, nie ma i nie będzie żadnej afery. Jest rozwój, inwestycje w infrastrukturę i efekty dobrych rządów, gminnych i powiatowych. Mam nadzieję, że prokuratora zajmie się kiedyś takimi, jak ty i twoi koledzy.
marek

2015-04-18 02:14:12
a ja proponuje rozwiazac koalicje z PSL za ta tankownie i nie pociagniecie do odpowiedzialnosci winnych - bo zrobilo to wiecej zla niz dobra w powiecie
do marka

2015-04-18 10:57:09
ZŁA? Pan L.WĘGRZYN został wybrany starostą za ogromną pracowitość i za wiele dobra, które uczynił. Gdyby było inaczej nie zdobyłby aż tylu głosów poparcia. Nie ma co zazdrościć, bo starostą się tylko bywa....Pamiętaj, że jesteśmy tu na ziemi tylko pielgrzymami, a wszystkie nasze czyny dobre i złe idą z nami i KTOŚ inny będzie nas sądził.... Obecna koalicja PiS-u z PSL-em jest tak samo dobra jak poprzednia PO z PiS-em.
do marka

2015-04-19 02:40:24
jak trwoga to do boga,posluchaj glosu ludu takich spraw jak tankownia za kolesiostwo jest duzo , oceniac nalezy za przestrzeganie prawa , a nie uklady tu na ziemi
do marka (mateusza ?)

2015-04-19 15:45:29
Zamiatanie pod dywan udawało sie Platformie przez wiele lat. Podobno nie było afery hazardowej, chociaz wszyscy słyszeliśmy jak sie umawiali w sprawie procedowanie ustaw sejmowych Rychu, Grzechu , Zbychu . Według ciebie nie ma afery łapanowskiej a sala sportowa " podrożała" o milion w trakcie budowy inwestycji. Teraz nawet marszałek z PO odkrył ze naruszono ustawę o zamówieniach publicznych i prawo budowlane. Widziałem w lokalnej prasie jak wyprawili okna i zamontowała wymienniki ciepła pod posadzką gdy jeszcze nie było nawet dachu !!!! To sie musiało tak skończyć !!!! Pająk i Calka powinni odpowiadac za te straty własnym majątkiem !!!! Za naruszanie ustaw jest kryminał !!!!
Jan do przedmówcy

2015-04-19 17:27:01
nie napisałeś ze urząd marszałkowski jeszcze kazał zwrócić 600 tysięcy dotacji . to znaczy ze powiat jest w plecy 1mln 600 tys. zlotych ! tego nie wolno puścić płazem !!!!!
do Marka

2015-04-22 16:33:37
Pan Węgrzyn został starostą, nie dlatego, że jest bardzo pracowity, ale dlatego, że jest bardzo przebiegły i sprytny. Dwulicowość i zakłamanie w polityce bardzo się opłaca. A co do koalicji PSL - PiS, to rozumiem, ale dlaczego PiS oddał władzę i stanowisko starosty. Dlaczego wystawili na wicestarostę taką słabą personę?
Pitolenie

2015-04-22 18:35:10
Czujne oko dostrzega że przegrani i żałośni próbują jątrzyć na naszym prawicowym portalu. PiS - 8 mandatów, PSL - 6 mandatów, suma - 14. Na 23 mandaty w radzie do powołania zarządu trzeba 12 radnych. Z platformą w koalicji nie chciał być NIKT! Czemu trudno się dziwić. A przegranym z peo przypominam, że 8 lat temu starostą został jp a wybory wygrał kto inny (psl). TAKILAJF, adijoskałdijos wichrzyciele A od pana wice starosty się odczepcie! I PAMIĘTAJCIE TYLKO ANDRZEJ DUDA!
do Pitolenia

2015-04-23 17:04:25
A dlaczego pan wicestarosta z PiS nie chciał zostać głównym starostą? Nie nadawał się? Bał się? Nie miał kwalifikacji? Dlaczego oddaliście władzę partii, która rządzi razem z tą niedobrą Platformą? Zwłaszcza, że jej niektórzy powiatowi członkowie i sympatycy mają opinię tzw. "czerwonych", którzy z sentymentem wspominają dawny ustrój. Dlaczego wyrzucaliście prawicowców z szeregów PiS, a przyjmowaliście "obcych". I to wszystko przed wyborami. Do tej pory głosowałem na PiS, ale więcej tego błędu nie popełnię.
do do Pitolenia

2015-04-24 14:41:35
"Dlaczego wyrzucaliście prawicowców z szeregów PiS?" Bo sobie na to zasłużyli i powiem oględnie, że nie można dwóm panom służyć. Jeden z wyrzuconych był tak utalentowany, że oficjalnie był w PiS-ie a nieoficjalnie trzymał z PO ( nawet w miejscu reklamy swojej firmy przez pewien czas reklamował w wyborach do Sejmu kandydata PO, a nie z PiS, taki był l o j a l n y). Warto oceniać ludzi po czynach a nie po tym jakie sprawiają wrażeniem.
do do...........

2015-04-25 09:06:26
Jeśli tak dbasz o interesy powiatowego PiS to dlaczego oddaliście władzę PSLowi? Dlaczego wasz człowiek nie jest głównym starostą tylko kwiatkiem do kożucha, który nie ma nic do powiedzenia i na niczym się nie zna. Jeszcze jedno - PO=PSL. To koalicjanci, którzy na równi rządzą Polską. Wiele kluczowych resortów znajduje się w rękach PSL. W każdej sprawie PSL głosuje tak samo jak PO. Obłudniku!
do tego od TAKILAJF

2015-04-25 16:52:30
To nie jest prywatny portal, tu każdy może się wypowiedzieć. A już szczególnie zwolennicy Platformy Obywatelskiej, która jest partią prawicową. Zwłaszcza, ze wielu jej liderów walczyło o wolną Polskę i siedziało w więzieniach w czasie stanu wojennego. Adijoskładijos, "wichrzycielu" z PiS.
do do .......

2015-04-27 09:56:39
Obłudniku?! Raczej realisto! Osiem lat temu układ był bardzo podobny. Poprzedni wicestarosta też nic nie umiał ( był tylko po wieczorowym ogólniaku) i tylko jak cień chodził za j. Pająkiem ..... i jakoś Wam to nie przeszkadzało. Wtedy też wygrał PiS, a starostą został Pan Jacek Pająk z PO, czyli Ci co wtedy wygrali, też oddali władzę, bo nie mieli odpowiednio przygotowanych ludzi do pełnienia odpowiedzialnych funkcji w samorządzie.
zorientowany

2015-04-27 13:01:53
A ja kiedyś czytałem sprawozdanie z sesji na której jeden bardzo facet z Bochni powiedział : w 2006 roku starosta bochenskim mógł zostać Pająk, Caalka, Solakówna albo ...Słoń Trabalski. Szkoda ze nie został Słoń bo on miał dużo lepszy charakter niż tamten starosta. Na szczęście juz jest nowy starosta z jeszcze lepszym charakterem.
mało jesteś zorientowany

2015-04-28 21:11:36
Mój drogi, mało znasz obecnego starostę z PSL. Ja znam go jako osobę wyniosłą i zarozumiałą. Swój sukces zawdzięcza sprytowi, który niestety nie ma wiele wspólnego z lojalnością, uczciwością i prawdomównością. Takie jest moje zdanie i mam do niego prawo. Wszak mamy demokrację. Denerwuje mnie zakłamanie PiS, które bezpardonowo atakowało i knuło intrygi przeciw panu Tomaszowi Całce. Tymczasem panu Mroczkowi można przypisać dokładnie te same braki (brak wykształcenia, kompetencji, słabość charakteru, uległość, osłabianie partii poprzez oddanie władzy). PiSowi brakuje charyzmatycznego lidera na miarę Jacka Pająka. Uważam, że jego słaby wynik to wina słabego wyniku PO. Gdyby starował z PiS byłby starostą. Panowie z PiS - szukajcie takiego lidera!. Wtedy znów na was zagłosuję.
do mało jesteś zorientowany

2015-04-29 09:33:47
Przestań wypisywać głupoty, że K T O Ś snuł intrygi przeciwko T. Całce. Na wyrzucenie z PiS-u sam sobie zapracował ( czy zakładając drugi Klub radnych PiS w ówczesnej Radzie, nie rozbijał jedności tej partii?) Najlepiej porozmawiaj z Panią Gąsiorek (obecnie radną PiS w Starostwie) to wszystko Ci wyjaśni. A Pan Mroczek obecny wicestarosta, to bardzo porządny człowiek Z tych wpisów widać, że jakiś zazdrośnik wyraźnie chce Go ośmieszyć.. 0
olek

2015-05-02 18:10:48
Jak się czyta te komentarze, to opadają już nie tylko ręce... Pająk erudyta, legislator poprawiający akty prawne... Tak się składa, że załatwiając jedną, wyjątkowo prostą sprawę w starostwie, miałem okazję przeegzaminować ze znajomości podstawowych norm prawnych, zarówno Pająka, nieodżałowaną przez wszystkich byłą sekretarz Monikę jak również występującego ponoć przed sądem ostatnio Wielkiego prawnika z Rzezawy. Stąd moja prośba do wszystkich! Wypowiadajcie się w przestrzeni, którą znacie i która jest wam bliska, a sprawy merytoryczne zostawcie fachowcom, którzy może nie mówią językiem "kwiecistym" jak złotousty "Jacuś", ale ślęczą po nocach, by być na bieżąco z każdym nowym aktem prawnym i nie kompromitować się, jak tylko otworzy się usta. Nie wypowiadam się na temat nowej ekipy, bo z nią nie miałem jeszcze "przyjemności", ale nie wyobrażam sobie, że może być to podobna "amatorszczyzna" do tej, z jaką miałem do czynienia wcześniej. A przyczyna jest bardzo prosta. Ci ludzie po ukończeniu, zresztą dosyć kiepskiej edukacji, zajmują się "wewnętrznymi gierkami" i wzajemnie się egzaltują, jaką to mądrość już posiedli i sa niemal pewni, ze dostąpili już boskości, a przecież repetitio est mater studiorum...
do obrońcy PiS

2015-05-03 23:55:15
Wszyscy na tym portalu są bardzo zacietrzewieni. To zrozumiałe. Jednakże, analizując sprawę na chłodno, można dojść do wniosku, że koalicja PiS z PSL nie jest do końca trafnym posunięciem. Na własne uszy słyszałem, jak liderzy krakowskiej PiS negatywnie się o niej wypowiadali na antenie Radia Kraków. Takie sytuacje zdarzają się wtedy, kiedy partykularne interesy członków partii, biorą górę nad interesami całej partii. Ciekawi mnie fakt, czy były lub są prowadzone rozmowy nad zmianą tej sytuacji i poprawie wizerunkowej PiS w powiecie bocheńskim.
obserwator

2015-05-04 16:19:41
Najlepsze jest to że radny powiatowy Biernat wybrany przez mieszkańców Gminy Rzezawa walczy w sądzie przeciw Gminie Rzezawa :)
olek

2015-05-04 19:20:45
Kto miał "przyjemność" zetknąć się chociaż raz z tym panem nie powinien nawet przez chwilę mieć wątpliwości, że według tego pana wszystko jest w jak najlepszym porządku...Niech się rumienią teraz ci wszyscy, którzy go takim zaufaniem obdarzyli. Swoją drogą, apeluję do wszystkich, aby wybrali się na tę rozprawę, i podziwiali oratorskie popisy krasomówcy z Rzezawy w bocheńskim sądzie. Jak widać, sąd też zbytnio nie odbiega poziomem, bo w tak prostej sprawie, zamiast wydać orzeczenie, odracza sprawę i powołuje całą rzeszę świadków, którzy miają zaświadczyć o wyjątkowym profesjonalizmie kolegi...Nic dodać, nic ująć. Z takim sądownictwem daleko nie zajedziemy...Profesjonalni obrońcy, ale trudno ich w Bochni szukać, /może poza jednym/ zacierają ręce, bo każda sensownie napisana apelacja jest w Tarnowie pozytywnie rozpatrzona i przez to wyroki są uchylane i na tym się sprawa kończy, albo wraca do ponownego rozpatrzenia i wszystko od nowa kręci się wkoło...Jacy prawnicy, takie sadownictwo!
do poprzednika

2015-05-04 21:01:23
Drogi internauto, nienawidzisz PO, wiec opluwasz jej radnych powiatowych. Mogę ci tylko współczuć, że funkcjonujesz na takim poziomie. Niezaprzeczalnym faktem jest, że ostatnie osiem lat starostowania pana Jacka Pająka było bardzo owocne. Duże inwestycje są widoczne na każdym kroku. W powiecie bocheńskim liczni kierownicy jednostek mogą zaświadczyć o tym, że pan Jacek Pająk, jako starosta był osobą kompetentną, rzetelną i przykładającą się do swojej pracy. Faktycznie czytał ustawy, znał się na prawie administracyjnym. A kiedy trzeba, interweniował w ministerstwie w sprawie bubla prawnego, który mógł szkodzić powiatowi. Pewnie dlatego liderował pozostałym starostom. Tego mu nikt nie odbierze. A co do pana Zbigniewa Biernata, to dobry prawnik, dobry urzędnik i dobry samorządowiec. Uczynny, pomocny, bezinteresowny, a przy tym szlachetny i honorowy. Życzę wszystkim partiom, aby na ważne stanowiska powoływano ludzi wykształconych i kompetentnych, których nie trzeba się potem wstydzić.
kim teraz jestes jacuś?

2015-05-04 21:46:38
nie wstyd ci jacek że jak pochlejesz to tak obrażasz innych, jesteś juz nikim, a to jak pochlejesz i opowiadasz że mas coć na Pana Kukle który cie teraz karmi bo podobno załatwiles mu fuche... CBS teraz sie tym zajmuje i jak myslisz to jest bochnia? tym tez sie niedługo zajmą wewnętrzne służby
olek

2015-05-05 06:28:51
Jak widać, moja diagnoza jest wyjątkowo trafna. Pająk i jego ekipa już dawno dostąpiła boskości i pozostała im tylko wzajemna egzaltacja...No cóż, grunt to dobre samopoczucie.
olek

2015-05-05 14:47:06
Mam prośbę do wszystkich: proszę czytać ze zrozumieniem! I jeszcze jedno. Jest takie staropolskie powiedzenie: "Jak za dużo to nawet świnia nie chce". I choćby nie wiem jak zaklinać rzeczywistość, to od zaklinania ona się nie zmieni. Jak ktoś całe życie "pajacuje" to trudno nazwać go poważnym.
do poprzedników.

2015-05-05 20:09:15
Bezpodstawne nazywanie kogoś przestępcą i strasznie organami ścigania, to przestępstwo. A jeśli jest skierowane wobec funkcjonariusza publicznego, to jest ścigane z urzędu. Przypominam, że pan Jacek Pająk jest radnym powiatowym. Ponadto, życzę naszemu Powiatowi, aby takiego "pajacowania" było jak najwięcej. Przez ostatnie osiem lat Powiat, a więc starosta, wszyscy urzędnicy: prawnicy, ekonomiści, pedagodzy i inżynierowie wszelkich specjalności ciężko pracowali, aby rozwijać infrastrukturę, pozyskując i wydatkując środki unijne (drogi, mosty, chodniki, modernizacja szpitala, pogotowia ratunkowego, straży, szkół ponadgimnazjalnych, ośrodków pomocy społecznej.........).Przy każdym z tych projektów pracowało wielu podwykonawców. Im też należy się podziękowanie. Nie lubisz pana Pająka, twoja sprawa, ale uszanuj ludzi, którzy pracowali również dla ciebie i twoich dzieci. A pan Wiesław Kukla to lokalny przedsiębiorca, który daje ludziom prace i sprawiedliwie ich wynagradza. Takich ludzi trzeba szanować.
do do poprzedników.

2015-05-05 21:34:02
dziwnie insynuujesz, nigdzie nie pisze nikt o Panu Wiesławie K, ani nie doczytałam się że ktoś nazywa kogoś przestępcą, uderz stół a nożyce się odezwą? masz jakąś fobię tego pająka bo ktokolwiek napisze coś o jakimś jacusiu to ty od razu że to Jacek pająk. lecz się człowieku na głowe, no chyba że sam jestes tym jacusiem
olek

2015-05-06 10:00:56
Gratuluję trafnej diagnozy, bo tych peanów na cześć wyjątkowych miernot nie da się już czytać. Jak byli tacy świetni przez ostatnie 8 lat, to dlaczego Bochnia i powiat bocheński tak odstaje od sąsiednich ...Przecież to gołym okiem widać i nic nie da wzajemne egzaltowanie się...Jak jest tak dobrze, to gdzie jest kapitał, inwestorzy, nowe miejsca pracy. Mam prośbę, wychwalajcie ludzi mądrych, których w Bochni nie brakuje, a "nawiedzonych partyjnych załatwiaczy" zostawcie samym sobie. Niech żyją w swoim świecie, zadowoleni i szczęśliwi, bowiem spokoju ich umysłów nie burzy żadna refleksja...
olek

2015-05-06 20:44:46
1. Poprawa infrastruktury drogowej i bezpieczeństwa (91 miliardów złotych w ostatnich czterech latach. To nie krasnoludki tam pracowały, tylko firmy z okolicy) 2. Budowa nowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, 3. Doposażenie Komendy Powiatowej Policji w Bochni oraz Ochotniczych Straży Pożarnych. 4. Rozwój szpitala (budowa parkingu, ogrzewanie z solarami, lądowisko dla helikopterów, rozwój Oddziału Ratunkowego. 5. Rozszerzenie oferty edukacyjnej w szkołach ponadgimnazjalnych, dostosowanie szkół do wymogów rynku pracy, rozwój szkolnictwa zawodowego. Za kwotę kilku milionów złotych realizowano projekty edukacyjne w ramach funduszy europejskich np. Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce. 6. Infrastruktura szkolna: Szkolny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy - winda dla niepełnosprawnych dzieci, nowy plac zabaw. Zespół Szkół w Łapanowie - hala sportowa. Wszystkie technika i szkoły zawodowe w powiece - modernizacja warsztatów, pracowni i całego wyposażenia. 7. Stawianie na młodzież, na zmniejszenie bezrobocia i przeciwdziałanie przymusowej emigracji: - DARMOWE kursy prawa jazdy, kursy obsługi koparek, walców drogowych, obrabiarek, kursy dla spawaczy, monterów instalacji sanitarnych i elektrycznych, stolarzy, kursy gastronomiczne i wiele, wiele innych w zależności od profilu szkoły. 8. Doposażenie pracowni informatycznych w nowoczesne oprogramowanie branżowe dla budowlańców, mechaników, elektrotechników czy ekonomistów. Dodatkowe pozalekcyjne zajęcia z obsługi tych programów, co przekłada się na innowacyjność w gospodarce i wzrost zainteresowania studiami technicznymi inżynierskimi. 9. Finansowanie praktyk zagranicznych dla uczniów techników w Anglii i Niemczech. 10. Wspieranie wielu organizacji społecznych w Powiecie np. bocheński Oddział PTTK....................................................................................................................................................................................................................................................itp. itd
olek

2015-05-07 08:52:32
1.Najpierw chciałem sprostować, że to nie ja jestem autorem ostatniego postu. 2. Ładnie to tak podszywać się pod kogoś, kim się nie jest? 3.Rozumiem, że w poście tym umieściłeś założenia na Plenum KC PZPR, szkoda tylko, że nie napisałeś na które Plenum. Pozdrawiam
olku

2015-05-07 20:47:00
Wszystko ci się pokręciło Oleczku. Ludzie z PZPR ulokowali się w SLD, PPS ,PSL i wielu innych. Platforma Obywatelska to prawica. Za czasów komuny jej czołowi przedstawiciele byli internowani i siedzieli w więzieniach, zwłaszcza w stanie wojennym.
olek

2015-05-11 09:12:06
Możesz podać w którym więzieniu siedział "Jacuś" i inni czołowi działacze PO z Bochni i okolicy?
j.j.

2015-05-17 13:55:35
Olku, nie dość,że jesteś kretynem to jeszcze przestępcą. Pan Jacek nigdy nie siedział w więzieniu. Natomiast ty, pomawiając w przestrzeni publicznej funkcjonariusza publicznego popełniasz przestępstwo.
olek

2015-05-17 19:17:41
Do poprzednika Bardzo mi przykro, ale zmuszony jestem wystąpić do administratora o udostępnienie danych osobowych, ponieważ takich zachowań nigdy nie pozostawiam bez właściwej reakcji prawnej.
olek

2015-05-17 20:38:00
Ja twoje dane już znam od dawna. Swego czasu pan Jacek Pająk zwrócił się do policji o pomoc w sprawie pomówień w Internecie i wiadomo, z czyjego domu wychodzą tego typu wpisy. Widzę, że teraz wpisów jest więcej, no ale ten pan ma teraz dużo wolnego czasu. Jest jednak na tyle zuchwały, że straszy, bo wie, że ma "plecy". Tylko, czy te plecy wytrzymają październikowe wybory. Różnie ludzie gadają.
oleńka

2015-05-17 21:03:33
na twoim miejscu modliłabym się aby władza sie nie zmieniła, bo dopiero wtedy twoi przyjaciele z PO i ich wasale tacy jak król julian będą cienko piszczeć
gredarek

2015-05-17 22:42:16
"olek 2015-05-11 09:12:06 Możesz podać w którym więzieniu siedział "Jacuś" i inni czołowi działacze PO z Bochni i okolicy?" "j.j. 2015-05-17 13:55:35 Olku, nie dość,że jesteś kretynem to jeszcze przestępcą. Pan Jacek nigdy nie siedział w więzieniu. Natomiast ty, pomawiając w przestrzeni publicznej funkcjonariusza publicznego popełniasz przestępstwo." Wyjaśniam: pytanie nie jest przestępstwem. Natomiast nieznajomość takich właśnie detali jest powodem zgłaszania podejrzeń o możliwości popełnienia przestępstwa. Po prostu składający doniesienie jest nierozgarnięty językowo i ma problem z rozróżnianiem zdań oznajmujących od pytających, albo czyni to złośliwie, wywierając presję na rozmówcy, by już więcej nie zadawał niewygodnych pytań (zastraszanie!). "olek 2015-05-17 20:38:00 Ja twoje dane już znam od dawna. Swego czasu pan Jacek Pająk zwrócił się do policji o pomoc w sprawie pomówień w Internecie i wiadomo, z czyjego domu wychodzą tego typu wpisy. Widzę, że teraz wpisów jest więcej, no ale ten pan ma teraz dużo wolnego czasu. Jest jednak na tyle zuchwały, że straszy, bo wie, że ma "plecy". Tylko, czy te plecy wytrzymają październikowe wybory. Różnie ludzie gadają." Byle kto nie ma dostępu do danych osobowych, także do IP komputera. Albo jesteś zaufanym pracownikiem policji, albo kolegą pana Jacka Pająka, któremu on (nieopatrznie jak widać!) zdradził dane, których mu udostępniać nie wolno. Dodatkowo - jak czytam - podszywasz się pod inną osobę o tym samym nicku, żeby zamieszać w rozmowie i nie było wiadomo, kto co pisał. Ale i IP każdego z owych "olków" policja łatwo od tutejszego moderatora dostanie. Wystarczy zgłosić tego, który rzekomo dysponuje danymi, do których uprawnień nie ma. Jeśli zaś zdobył owe dane w innej sprawie (policjant!), to i tak nie może ich wykorzystywać w innych przypadkach. Straszenie kogoś zawiadomieniem o możliwości popełnienia przestępstwa za zadanie pytania jest śmieszne, ale opowiadanie na lewo i prawo o tym, że się dysponuje danymi osobowymi (w tym IP kompa) jest zdradzaniem swojego pełnego nierozgarnięcia. Tylko osoba o znacznym nierozgarnięciu chlapie takie rzeczy publicznie. Masz zatem jakieś dane, czyjeś dane? Zgłosimy na policję i wtedy się okaże, czy masz prawo je w ogóle mieć :D Dawno czegoś tak niedorzecznego i niedyskretnego nie czytałem... Żeby podnieść swoją rangę w oczach czytających - tak się obnażyć i skompromitować w oczach inteligentnych. Żałosne :D
Pomoc potrzeba od zaraz

2015-05-19 13:58:23
Wiesz co gredarek dał byś już spokój. Od miesięcy czytam te twoje groźby. Na wszystkich doniesiesz, wszystkich zaskarżysz. A co ty od lat robisz na bocheńskich portalach?. Obrażasz ludzi, oczerniasz, pomawiasz, wyszydzasz. Wypisujesz litanie nazwisk i imion wszystkich możliwych urzędników, z partii której nienawidzisz czyli PO. Chłopie, czy ty nie masz życia prywatnego? a może hobby? Zastanów się nad sobą. Tutaj nie policja powinna interweniować, ale jakiś dobry psychoterapeuta.
gredarek

2015-05-19 16:39:37
"Pomoc potrzeba od zaraz 2015-05-19 13:58:23 Wiesz co gredarek dał byś już spokój. [...]" Proszę się zgłosić do polonisty, wrócić do podstawówki. Z wtórnym analfabetą ciężko mi rozmawiać, choć czasami kucam do takiego intelektu, to potem bolą mnie uda. Pomoc potrzebna od zaraz? Niestety nie mogę pomóc, bo mi się po prostu nie uda. Jak już ręce mi opadły, to i pomóc Waćpanu nie zdołam. Radzę jednak skorzystać z pomocy polonisty, wtedy wróci zdolność czytania, także ze zrozumieniem :D
panie gredarku

2015-05-20 20:19:03
Z literówkami nie ma potrzeby zwracać się do polonisty. Natomiast z nerwicą maniakalną i niestabilną osobowością ze skłonnościami do sadyzmu oraz ciągłego i uporczywego dręczenia drugiej osoby warto czym prędzej zwrócić się do odpowiednich instytucji. P.S. zazwyczaj leje pan krokodyle łzy nad pewnym mieszkańcem Bochni. Pański wpis świadczy o tym, że łączy was pogarda wobec innych ludzi, własne poczucie wyższości i niemożność porozumienia się z otoczeniem. Drażni mnie, ze ktoś taki obraża pana Kortę i pana Pająka. Nie ma pan do tego moralnego prawa.
gredarek

2015-05-20 21:25:01
"panie gredarku 2015-05-20 20:19:03 Z literówkami nie ma potrzeby zwracać się do polonisty. Natomiast z nerwicą maniakalną i niestabilną osobowością ze skłonnościami do sadyzmu oraz ciągłego i uporczywego dręczenia drugiej osoby warto czym prędzej zwrócić się do odpowiednich instytucji. P.S. zazwyczaj leje pan krokodyle łzy nad pewnym mieszkańcem Bochni. Pański wpis świadczy o tym, że łączy was pogarda wobec innych ludzi, własne poczucie wyższości i niemożność porozumienia się z otoczeniem. Drażni mnie, ze ktoś taki obraża pana Kortę i pana Pająka. Nie ma pan do tego moralnego prawa." Nie wiem w którym wpisie obraziłem ww. panów. Nie przypominam sobie. Wypowiedziałem się tutaj jasno na temat osób, które szastają informacjami o tym, że mają dostęp do danych osobowych. To nie jest zbyt mądre tak oświadczać, że ma się do czegoś dostęp, do czego się mieć nie powinno. Co do panów Pająka i Korty mam swoje zdanie i go nie wypowiedziałem. Drobiazgi świadczą o człowieku, a pisowni łącznej i rozdzielnej nie można uznać za literówki. Człowiek po szkole podstawowej powinien wiedzieć więcej nt. pisowni partykuły -by. Przypisywanie mi wszystkich tych cech (wyjątkowa ich znajomość, jakby autor sam je posiadał!) jest zatem dość śmieszne. Ale każdy ma prawo o innym człowieku sądzić, co chce. To tylko czyjaś opinia, więc można ją wziąć pod uwagę albo mieć ją głęboko. Proszę pozwolić, że będę ją mieć głębiej, bo nie zwykłem niczego traktować płytko :D :D
Panie szanowny

2015-05-21 15:02:40
Ma pan wyjątkowo dużo wolnego czasu panie Gredarek, żeby tak przepisywać wszystkie komentarze. A skoro pan taki uczony i nieomylny to radzę udać się do miłościwie nam panującego starosty z PSL. Wszak on teraz kompletuje urzędniczy skład, nagradzając kierowniczymi stanowiskami swych wiernych "bojowników". Ma pan wszelkie niezbędne przymioty, a nade wszystko nienawidzi pan Platformy Obywatelskiej, co przyniesie sukcesy w dręczeniu urzędników związanych z tą formacją. Ja swego zdania w sprawie pana Korty i pana Pająka nie zmienię. Ci ludzie i ich liczni współpracownicy przyczynili się do rozwoju Powiatu bocheńskiego i należy im się szacunek. P.S. Często ubolewa pan nad swym losem, a czy ma pan litość dla wielu osób pokrzywdzonych przez pana politycznych idoli?
gredarek

2015-05-21 17:37:43
Odpowiadam osobie o nicku "Panie szanowny", która zechciała ze mną porozmawiać dzisiaj po pracy (najprawdopodobniej) - 2015-05-21 15:02:40. Pragnę uściślić parę rzeczy. Nie jestem wielkim przeciwnikiem Platformy Obywatelskiej. Jestem jedynie przeciwnikiem nieprzyzwoitości, jaką są naznaczeni niektórzy ludzie z nią związani. Odkrywam, że jest ich niemało. Dobrzy ludzie są w PO, zdarzają się wszędzie. Są ugrupowania, w których jest przyzwoitych więcej, są takie, w których ich jest znikomo mało. Jeżeli akurat trafia się podła osoba w PO, to zawsze to ogłoszę, że do przyzwoitych nie należy, że ma mnóstwo przywar. Znajomość wielu rzeczy, jakich niby dokonali (dobrych rzeczy) pan Pająk i jego współpracownicy świadczy raczej o tym, że osoba o tym pisząca była bardzo zaangażowana w to wszystko, najprawdopodobniej wiernym pracownikiem starostwa. Nie dziwią tedy laurki, jakie wystawia swoim koleżankom i kolegom. Z zewnątrz wygląda to zupełnie inaczej, polecam tę perspektywę, bo oglądanie "Bitwy pod Grunwaldem" z jednego metra powoduje to, że Matejko się w grobie przewraca. Dystans jest zawsze potrzebny. Z pewnością jakieś działanie pracowników Starostwa Powiatowego w Bochni z czasów pana Pająka było dobre. Ale znając pana Pająka - tylko przez pomyłkę :D Nasze zdanie co do fachowości wielu pracowników, w tym samego pana Pająka, są całkowicie rozbieżne, więc sypanie laurkami w jego stronę bardziej mnie bawi niż zniesmacza. Bo też świadczy o wąskich horyzontach, małej perspektywie, a w efekcie o braku obiektywizmu. Co do propozycji współpracy ze Starostą Węgrzynem - nie mam takiej propozycji ani się nie ubiegam o stanowisko. Mam swoją pracę, lubię ją. Gdyby mi ktoś zaproponował pracę w mojej dziedzinie, to bym to rozważał. Pan Węgrzyn jednak niewiele o mojej obecności na tym świecie wie, to i propozycji pracy od niego nie mam i raczej się nie spodziewam. Nigdzie nad swoim losem nie ubolewałem, coś mi się tutaj przypisuje, ale nie wiem dlaczego. Piszę zawsze pod tym samym nickiem, a tutaj widzę, że osoba zmienia nick za każdym razem. Trudno taką osobę traktować poważnie, bo ciągle zarzuca mi coś, czego w moich postach nie ma. Trochę to jak rozmowa ze ślepym o kolorach. Porozumienie w takich przypadkach jest prawie niemożliwe, ale zostawiam sobie margines, gdyż przy chęciach obu stron często do konsensusu dochodzi. Poza tym... Ileż razy można mówić o mnie, o moich przymiotach i przywarach? Nie to jest - zdaje się - tematem tego wątku :D Ja wylatuję nad poziomy, jak młodość uskrzydlona, według zaleceń Mickiewicza :)
szanowny panie

2015-05-21 20:54:54
W pańską apolityczność i bezstronność absolutnie nie wierzę. Śledząc pańskie wpisy, można dokładnie określić środowisko w którym pan się obraca. Zwykły zjadacz bocheńskiego chleba nie ma żadnego powodu, ani interesu, aby z niezwykłą systematycznością i regularnością szkalować pana Pająka. Przez ostatnie osiem lat obserwowaliśmy dynamiczny rozwój Powiatu bocheńskiego. Miliardowe inwestycje pozostawiły trwałe ślady w powiatowej infrastrukturze. Jest to zasługa wielu osób, w tym pana Jacka Pająka. Negując te wszystkie osiągnięcia, obraża pan wiele osób, urzędników, prawników, ekonomistów i wielu, wielu podwykonawców. Pańska chorobliwa nienawiść do pana Jacka Pająka pana nie tłumaczy. Proszę docenić ciężką pracę wielu osób, bo oni pracowali również dla pana i pańskich dzieci. A może odniesie się pan do brudnej i plugawej kampanii brutalnych ataków w Internecie na lokalnych polityków PO i wszystkich, którzy z nimi współpracują. Wszyscy dobrze wiemy, że nie są to żadne spontaniczne wpisy mieszkańców. W każdej partii znajdzie się czarna owca, ale dlaczego nikt nie pisze o demoralizacji i degeneracji w szeregach innych partii np. obecnych koalicjantów, gdzie ręczne sterowanie, zwalnianie przeciwników politycznych, zatrudnianie politycznych aparatczyków, nepotyzm, sztuczne tworzenie stanowisk kierowniczych dla partyjnych notabli i wiele, wiele innych grzechów jest na porządku dziennym. Szanowny panie obserwuję lokalną politykę od lat i dobrze wiem, że PSL czy PiS sprawuje rządy dokładnie w taki sam sposób, jak PO. Wiem też, że pan Węgrzyn ma dokładnie takie same przywary i metody działań, jak pan Pająk. Nikt nie jest doskonały, a polityka, zarówno mała i duża, jest polityką.
gredarek

2015-05-21 21:55:21
Nie żywię nienawiści do nikogo. Nie popieram jedynie nieprzyzwoitości. Nieprzyzwoitym jest bowiem mówienie o miliardowych inwestycjach i wzroście znaczenia powiatu bocheńskiego, kiedy ludzie raczej z Bochni uciekają, tanieją tam mieszkania, bo nikt się osiedlać nie chce. Nie powstał tam żaden zakład, który dałby ludziom pracę. Jeśli nie ma pracy, nic się nie dzieje, nie ma rozwoju (a obecnie gmina np. się zadłuża na bieżące potrzeby i nie planuje inwestycji...), w powiecie też niewiele się dzieje, to niedługo Bochnia będzie skansenem. Pozostaną jedynie starzy ludzie i to raczej nie z chęci, lecz z przyzwyczajenia. Bochnia wieczorami jest wymarłym miastem, a poprzednia ekipa temu się przysłużyła. Obecność autostrady winna już w planach, dawno, uczynić z Bochni zaplecze dla Krakowa i Tarnowa. A tutaj Pustynia Błędowska i od 18:00 wymarłe miasto. Jedynie hipermarkety ściągają ludzi, a handel w mieście podupadł. Czy takie rządy PO to rozwój powiatu? Proszę się nie ośmieszać i nie wypisywać liczb, których Bochnia na oczy nie widziała. Gdyby powiat dostawał te miliardy złotych, to zapewne życie bochnian wyglądałoby inaczej, a pana Pająka nikt na forach by bronić nie musiał. Nie byłoby bowiem żadnych ataków. Nie byłoby też zmiany starosty, bo i po co zarzynać kurę, która znosi złote jaja? Niestety owe złote jaja to zbuki, od których smród się niesie daleko poza powiat. Jeżeli w każdej partii jest źle, to jakim cudem pan Pająk z PO uchodzi za anioła? Trochę logiki i konsekwencji. Poziom życia w Bochni spadł na łeb na szyję, bo chwali się niegospodarność poprzednich ekip, twierdząc, że ta jest gorsza. Gorsza być nie może. Można jedynie z Bochni, gminy i powiatu skansen zrobić. Ale skansen ktoś będzie zwiedzał, bo to historia, etnograficzna ciekawostka. Na razie nie ma to statusu skansenu, ale życie tam cuchnie nudą. Młodzież by to najlepiej opisała, ona ma w Bochni tyle ciekawostek, tyle do robienia, że nie wie nawet co wybrać, tyle jest atrakcji... Co do mojej bezstronności i apolityczności. Nigdy nie byłem, nie jestem i nie będę członkiem żadnej partii, bo partie to scheda po XX wieku, są źródłem koniunkturalizmu, fałszywych obietnic, polowania na stołki. To źródło zła. Środowisko, w którym się obracam to po prostu mądrzy, twórczy i inteligentni ludzie, którzy nigdy nie uwierzą w opowiadane brednie, że powiat bocheński się rozwinął i żyje się tam cudownie, którzy nigdy nie uwierzą, że ktokolwiek na tamtym terenie wydał miliardy. Musiałby zainwestować w kamieniołom albo otworzyć fabrykę kurzu w Podgórzu, a następnie zbankrutować. I tyle wtedy powiat by te miliardy widział. Nie było miliardów. Miliardy stworzyłyby następne miliardy. Po to się inwestuje, ale nie w fabrykę kurzu. Sprawa oczywista - nie jestem przeciętnym mieszkańcem. Jestem ponad przeciętną! Mam świadomość i tego, jaka jest przeciętna w Bochni, i swojego poziomu. Nie muszę się wywyższać. Poziom mój widać z dala. Oczywiście niektórzy mogą patrzyć na mnie z lotu ptaka i twierdzić, że mój poziom niski. Wracając do pana Pająka. Jego osobowość jest specyficzna, pasuje na Sycylii, nie w Bochni - ale to oczywiście moje zdanie, może ktoś je podzielać lub nie.
vivere militarae est

2015-05-22 00:35:42
Panie kochany, a może pójdzie pan na jakąś wycieczkę górską i się trochę zrelaksuje? Pana nerwowość z pewnością wynika stad, że nowe władze jeszcze nic nie zaproponowały, nieprawdaż? P.S. Strasznie pan aktywny, pełnia księżyca, czy Halny wieje? Zażywa pan coś? Przecież receptę ma panu kto wypisać.
gredarek

2015-05-22 21:39:06
Pozdrawiam z Kasprowego. Witamina C i kwas acetylosalicylowy są bez recepty. Ktoś, kto udziela rady nieproszony - sam jej potrzebuje. Ja się świetnie bawię, relaksuję się cały czas. Nerwy - jak postrzegam - dopadają innych, bo zrozumienie tekstu i treści jest dla nich wysiłkiem. Vitio malignitatis humanae vetera semper in laude, praesentia in fastidio sunt Przez wadę ludzkiej złośliwości chwali się zawsze stare, a teraźniejsze traktuje się z pogardą. Tacyt "Dialogus de oratoribus" 18.
violcia

2015-05-22 22:09:06
Na ciebie "gredarek" zawsze można liczyć. Jak się czyta wszystko po kolei to wygląda to jak rozmowa mistrza z przygłupawymi uczniami. Pozdrawiam i czekam na następne, tylko na litość boską pisz trochę wcześniej.
navigare necesse est

2015-05-23 23:55:37
Czy Violcia to ta pani z Rady Powiatu, która tak chętnie oddaje władzę swym ulubieńcom. To nic, że z wrogiej partii. Ulubieniec to ulubieniec. P.S. Gredarku, a czy ty morze też lubisz, czy tylko góry?
violcia

2015-05-24 08:52:40
Obsesja, podobnie jak paranoja, jest stanem chorobowym. Teraz wiadomo, dlaczego non stop o lekach ktoś pisze...Jak nazwać, jak nie obsesją to, jeżeli ktoś uważa, że każdy, kto się tutaj wypowiada, jest radnym, partyjnym itd. Jakże ubogi musi być świat takiego człowieka, gdzie wszystko się kręci tylko i wyłącznie wokół partii i polityki. Nie jestem prostytutką, ani żadnym partyjnym "wycieruchem", żebym cokolwiek "dawała" , tym bardziej to, czego nigdy nie posiadałam /władzy/. Nigdy nie byłam żadną radną, ani nie należałam do żadnej partii i wszystkie traktuję jednakowo z obrzydzeniem, bo uważam, że jest to miejsce dla wyjątkowych nieudaczników i miernot i zdania prędko nie zmienię. Wypraszam sobie wszelkie tego typu uwagi pod moim adresem. Tego typu uwagi proszę kierować pod adresem tych, o których w innym wątku napisał "gredarek", że 8 lat temu, rano zawiązali koalicję z PSL, w której główny gracz miał zostać wicestarostą, a po kilku godzinach tak "dotrzymali umowy", że zawiązali już zupełnie inną z PiS, tylko po to, by zaspokoić chore ambicje i być starostą. Czy to przypadkiem nie jest "prostytucja polityczna"? Więc jeśli mój drogi piszesz o sobie, to miej przynajmniej odwagę się do tego przyznać, a nie ukrywaj się pod "kwiecistym" nickiem, którego z pewnością do końca nie rozumiesz, no chyba, że dalej nosisz wszystko "na sekretariat">
gredarek

2015-05-24 14:09:33
navigare necesse est Nie służy mi jedynie klimat szpitala. Mają bardzo małe baseny... :D
REKLAMA