Region

poniedziałek 07 stycznia 2013 18:12:02

Rząd nie dołoży do łącznikaRząd nie dołoży do łącznika

Poseł Czesak: pieniądze na drogi nie są dzielone sprawiedliwie

Poniedziałkowa (7 stycznia) konferencja prasowa posła Edwarda Czesaka z PiS poświęcona była problemom drogownictwa w naszym regionie. Na ostatnim posiedzeniu sejmu 4 stycznia posłowie jego partii próbowali przeforsować poprawkę do budżetu na rok 2013. Ich intencją było, aby 30 mln zł wsparło budowę trzech łączników autostradowych w Małopolsce: w Bochni, Brzesku i Tarnowie.

Projekt przepadł w głosowaniu, za sprawą posłów PO. Bezpośrednio potem odbyło się posiedzenie Podkomisji Stałej ds. Transportu i Drogownictwa. Wzięli w nim udział przedstawiciele centralnej i krakowskiej GDDKiA, a także wiceminister transportu Tadeusz Jarmuziewicz. Wystąpienie tego ostatniego nie pozostawiało złudzeń: finansowanie budowy łączników autostradowych to wyłącznie sprawa lokalnych samorządów!

Zapytany, czy rząd nie zrzuca zbyt wielu obciążeń na samorządy poseł Czesak zgodził się z tym i dodał: nie tylko w dziedzinie drogownictwa.

Według parlamentarzysty istnieje wielka różnica w finansowaniu inwestycji drogowych na północy kraju i tych samych na południu. To skutek, jego zdaniem, bardzo mocnej pozycji w PO ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, Sławomira Nowaka, który pochodzi z Gdańska.

Tymczasem skomunikowanie autostrady A4 z lokalnymi drogami ma kapitalne znaczenie dla rozwoju gospodarczego tych regionów. – Trzeba pomagać przedsiębiorcom w tych trudnych czasach – zauważył poseł – tak aby ich firmy miały jak najlepsze warunki istnienia.

Dobrym wyjściem dla samorządów wydaje się takie rozwiązanie, jakie zastosowano w Niepołomicach. Oto lokalni przedsiębiorcy w porozumieniu z burmistrzem zdecydowali się sami sfinansować łącznik autostradowy z tym miastem, którego pierwotnie nie było w planach. Wnioskodawcy zyskali poparcie parlamentarzystów i najpewniej Niepołomice będą miały swój łącznik. Czy jednak w Bochni znalazłoby się wystarczająco dużo bogatych firm, które zechciałyby sfinansować inwestycję, szacowaną na 100 mln zł?

Edward Czesak poddał też samorządy delikatnej, lecz wyraźnej krytyce. – W czasie kampanii wyborczej wszyscy samorządowcy skupieni są na budowie chodników. Ale dojdzie do tego, że po tych chodnikach będą chodzili bezrobotni ludzie, ponieważ firmy będą omijały miejscowości o słabej sieci dróg. Lepiej więc byłoby pieniądze przeznaczyć od razu na drogi.

Stwierdził również, że łącznik w Bochni jest wielkim problemem z uwagi na to, że nie ma zgody pomiędzy poszczególnymi samorządami na jego przebieg (wójt gminy Bochnia nie zgadza się z trasą łącznika proponowaną przez trójporozumienie: marszałka województwa, starosty i burmistrza Bochni).

Poseł wspomniał też, że mimo całego swojego zaangażowania w sprawy drogownictwa Małopolski, w ostatnim czasie ani raz nie został zaproszony na trójstronne rozmowy.

Ostrożnym optymizmem napawa obietnica wiceministra Tadeusza Jarmuziewicza o przygotowaniu na najbliższe posiedzenie komisji infrastruktury dezyderatu do rządu, aby uwzględnił wsparcie dla budowy lokalnych połączeń z autostradą oraz dokończenia autostrady Szarów-Tarnów tak aby mogły po niej jeździć tiry.

eb

Napisz swój komentarz:

Nick:

Komentarz:

By uniknąć spamu wpisz kod z obrazka:

Komentarze użytkowników

Czasbocheński nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo, naruszajace dobra osób trzecich lub wypowiedzi prawem chronione mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

dino

2013-01-07 20:05:03
Jeżeli starosta, burmistrz i marszałek chcą na siłe - wbrew logice i ekonomii - budować łącznik po łąkach krzeczowskich to czemu tego jeszcze nie zrobili? Przecież to nie teren gminy Bochnia więc wójtowi nic do tego! Ale widać że wszyscy szukają winnego braku łącznika, a prawda jest taka, że winni są PAJĄK i KOLAWIŃSKI - to ci goście (a wcześniej też Cholewa i Kosturkiewicz) z uporem godnym lepszej sprawy forsowali i forsują ten projekt, zamiast wrócić do pierwszych planów - jeszcze z lat 90., które przewidywały i przewidują nadal budowę łącznika koło Blachstalu. Można Lysego lubić lub nie, ale to ten gość ma rację. Zresztą pogadajcie z mieszkańcami Bochni i sąsiednich gmin - mają w większości podobne zdanie.
oj dino

2013-01-07 20:35:04
dinuś, a co tam słychać w sprawie obwodnicy Łapczycy?:) też cholewa z kosturkiewiczem mieszają, do spólki z pająkiem i kolawińskim?:)
do ojdino

2013-01-07 20:47:10
A ja pamiętam jak wojewoda Miller przyjeżdżał do Bochni i namawiał burmistrza Kosturkiewicza aby ten PISior nie blokował obwodnicy Łapczycy, bo była niewielka szansa aby tę inwestycję zapisać w programie rządowym. Kosturkiewicz zablokował na rok starania (bo 500 m obwodnicy miało iść przez teren miasta), a potem gdy na prośbę wojewody odpuścił, było już po sprawie. Przyszła druga kadencja PO - i kryzys. Teraz jest finansowy krach i nikt w kraju nie robi obwodnic wzdłuż autostrad.
buhahaha

2013-01-07 22:45:15
oj, jaki ty jestes w tym twoim wojtem biedny:) Po prostu zalosc bierze;) wszyscy się przeciwko wam sprzysiegli:))
mecenas

2013-01-08 09:36:22
Co ma wójt do przebiegu obwodnicy w Bochni? Tyle samo co poseł Czesak. Niech zajmą się pilnowaniem swoich stołków, bo wybory już niedługo, a wtedy pokażemy jednemu i drugiemu gdzie jest ich miejsce.
tylkopis

2013-01-08 12:51:10
Brawo dla PiS, jedyna prawdziwa Polska partia. Jarosław Kaczyński to prawdziwy Ojciec Narodu i umiłowany przywódca, ma mój głos na wieki.
adwokat do mecenasa

2013-01-08 16:40:57
Jesteś słabym mecenasem - nie pisałbyś takich bzdur gdybyś rozumował logicznie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wójt nie ma nic do nowej trasy łącznika, proponowanej przez burmistrza i starostę od 5 lat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jest prawda, bo ta droga w całości ma przebiegać przez teren miasta !!!!!!!!!!!!!!!!! Ale w takim razie czemu sami nie budują łącznika , nawet wbrew wójtowi. Jak sadzisz , starosta i burmistrz wykazują się lenistwem czy brakiem kompetencji ?????!!!!!!!!Czepiasz się wójta bo nie masz na kogo zwalić ewidentnych błędów Pająka i Kolawińskiego !!!!!!! Gdyby wójt Jerzy Leon miał budować w gminie salę sportowa albo sieć kanalizacyjną to by już na pewno zrobił - tak jak robi już przez 20 lat !!!! Ale na pewno nie oglądałby się na nieudanych sąsiadów z bocheńskiego starostwa i z magistratu.
DO ADWOKATA

2013-01-08 19:59:13
MASZ 100 % RACJI. JEŻELI STAROSTA I BURMISTRZ UMÓWILI SIĘ ŻE ŁĄCZNIK MA BYĆ NA TERENIE MIASTA - CZEMU NIE GO BUDUJĄ ?????!!!
jg

2013-01-09 09:13:53
Kiedy Poseł Czesak zacznie promować nowe twarze w Bochni? Czas leci a wybory chyba trzeba wygrać tak do powiatu jak i do miasta a jeszcze sejmik itp...
Podpowiedź

2013-01-09 22:02:56
Pan minister Nowak podał, że w latach rządów PiS oddano do użytkowania 289 km autostrad i dróg ekspresowych (w ciągu 2-ch lat), a podczas obecnej koalicji - od 2002 do 2012 r. (ok. 10 lat) 1740 km. Pogubił się Pan minister Nowak, chciał pokazać ile wybudowała autostrad obecna koalicja, a tu wpadka, bo z obliczeń wynikałoby, że gdyby rządził PiS wybudowałby 2890 km. Co Pan minister na to?
Paul

2013-01-14 09:17:43
Wystąpieie w sprawie dofinansowania z budżetu ,budowy łączników od Szarowa do Tarnowa , opiewało na 30 000 000; -tak w wywiadzie dla S-ki stwierdził Poseł Czesak.Wykonanie łączników pomiędzy autostradą a drogą krajową to obowiązek agendy państwowej czyli GDDKiA oraz ZDW .Obecnie n/Państwo nie wypełnia swoich obowiązków .Samorząd powinien zająć jednoznaczne stanowisko w sprawie przebiegu łącznika i jego dofinansowaniu przez wszystkie gminy powiatu bocheńskiego.
toms shoes outlet sale

2013-09-13 12:32:29
19.?And five and five similar to a mason-gang,?That carried the ladders lang and hie;?And five and five like broken nike zoom six.0 oncore men's skateboarding shoe guys;?And so they attained the Woodhouselee.
michael kors australia

2013-10-31 06:25:24
your write very nice
REKLAMA