Bochnia wydarzenia

niedziela 28 sierpnia 2016 23:21:52

"Solidarność" zaprasza na obchody rocznicy Sierpnia'80"Solidarność" zaprasza na obchody rocznicy Sierpnia'80

NSZZ "Solidarność" Bochnia zaprasza w środę 31 sierpnia na godz. 17.30 do kościoła p.w. św. Jana Nepomucena, w którym odbędzie się uroczysta msza św. w 36. rocznicę podpisania porozumień gdańskich.

Po mszy św. nastąpi przejście pod pomnik Jana Pawła II, gdzie odbędzie się ceremonia składania kwiatów.

Rocznica podpisania 31 sierpnia 1980 roku porozumień pomiędzy Międzyzakładowym Komitetem Strajkowym, zrzeszającym strajkujące zakłady Wybrzeża, a delegacją rządową, od kilku już lat jest polskim świętem państwowym, obchodzonym pod nazwą Dnia Solidarności i Wolności.

Napisz swój komentarz:

Nick:

Komentarz:

By uniknąć spamu wpisz kod z obrazka:

Komentarze użytkowników

Czasbocheński nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo, naruszajace dobra osób trzecich lub wypowiedzi prawem chronione mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

O którą chodzi?

2016-08-29 10:17:01
A o którą Solidarność chodzi? Bo były dwie. Jedna w 1980 roku, którą Kiszczak z Jaruzelskim rozjeździł czołgami i na której czele stał TW Bolek i druga którą 17 kwietnia 1989 rejestrował Michnik z Kiszczakiem? Czy może chodzi o obydwie?
prawak

2016-08-29 16:01:22
a g... cię to obchodzi. I tak nie przyjdziesz to nie pluj, lewaku
Do "prawaka"

2016-08-29 18:38:19
Nie, no po co te nerwy? Gość przecież napisał jak było. Pierwsza Solidarność, ta robotnicza, została przez komunę rozwalona. Wprowadzili Stan Wojenny, wyaresztowali ludzi, rozstrzelali robotników, zdelegalizowali związek i było po Solidarności. A główny szef Solidarności - TW Bolek, za sprawną współpracę, został nawet później prezydentem. Ale Solidarność zarejestrowali drugi raz. Data się zgadza. 17 kwietnia '89. Ale rejestrowali ją już tylko na potrzeby Okrągłego Stołu, kiedy żydzi dogadali się z polskimi komuchami, pod nadzorem tych co Okrągły Stół organizowali, czyli głównie pod nadzorem Kiszczaka. Tak patrząc teraz z perspektywy to i nad pierwszą i nad drugą Solidarnością SB czy WSI miało chyba sporą kontrolę. Nad tą drugą to już prawie całkowitą. A co jeszcze dodać to nie ma też się co obrażać bo Solidarność to przecież ruch robotniczy i związki zawodowe czyli typowo ruch lewicowy i socjalny. Solidarność i jej spadkobiercy czyli głównie elektorat PiS to nikt inny jak ludzie roszczeniowi, domagający się opieki państwowej i socjalnej. Chcą by się państwo nimi opiekowało. A to są typowe zachowania lewicowe. Więc ten kolega podpisany "prawak" ma dwa wyjścia. Jeśli jest "prawakiem" to może albo zmienić towarzystwo na prawicowe albo zostać w Solidarności i zmienić nazwę na "lewak" - może dodać: lewak pobożny. Lewica solidarnościowa tym się bowiem różni od lewicy laickiej, że ci pierwsi klęczą na mszy, a ci drudzy chcą pozamykać kościoły. Ale jedni i drudzy chcą by państwo im dało i się nimi zaopiekowało, a pieniądze mają krążyć nie poprzez rynek ale przez budżety. Bo oni już lepiej wiedzą komu je poprzyznawać ;)
świadek

2016-08-30 00:39:26
"Solidarnosc " to bylo jedno wielkie oszustwo. Pamietam jak najpierw mówili : socjalizm - tak, wypaczenia - nie. Czyli byli za socjalizmem w czystej postaci !!!!!! Prawie jak ideowi komuniści !!!!! Potem poszli na całość bo mysleli że poprze ich Ameryka a ZSRR odpuści - czyli: strajki w hutach, kopalniach i stoczniach, okupacja gmachow urzedow panstwowych, żadania polityczne, nierealne żàdania ekonomiczne, zagrożenie strajkiem generalnym. Dopiero wtedyJaruzelski wprowadził stan wojenny.... A potem po 10 latach "reaktywowana" Solidarność dostala po kawalku wladze od komunistów . WSTYDLIWYM faktem. o ktorym nie mówià I nie pisza dziś srodki publicznego przekazu jest ROLA NOTARIUSZA, którà pełnił Kosciół poprzez najwazniejszy biskupów desygnowanych przez Prymasa GLĘBA do przygotowania i udziału w obradach Okràgłego Stołu. Za to kler I kosciół rzymski uzyskli w solidarnościowej Polsce niespotykane w swiecie przywileje - finansowanie z panstwowego funduszu koscielnego etaty, odrębny( symboliczny) system podatkowy, etaty w szkolach, przedszkolach, wojsku, policji, zwrot majàtku koscielnego( z ogromnà nadwyżkà). DZISIAJ nie jest również wygodnie przypominać, že była wowczas (1989r )inna sytuacja polityczna w Europie Wschodniej : nie było już bezposredniego zagrożenia zbrojnà interwencjà Armii Czerwonej w Polsce bo Breżniew nie żyl już od paru lat a nowym przywôdcà ZSRR był Gorbaczow - zwolennik demokratyzacji , przebudowy systemu i jawności w życiu publicznym( glastnost i pierestrojka),który o mało co swoich pogladow nie przyplacił życiem ze strony rodzimego " betonu partyjnego"(pucz Janajewa). W rezultacie po 1989 r do wladzy doszli solidarnosciowcy. Mimo ogromnych forów, ktore dostali od Zachodu - m. in. umorzenie ponad połowy długu przez klub londynski(rzády państw zachodnioeuropejskich) i klub paryski ( banki zachodnie) dzialacze solidarnościowi - wtedy już prezesi, dyrektorzy, ministrowie, premierzy, senatorowie, poslowie - zabrali sie za rozgrabianie majatkowe narodowego wytworzonego przez 45 lat rzadów KOMUNY. Dzika prywatyzacja trwa do dziś !!!! Nastapiło gigantyczne bezrobocie, szczególnie wśród młodzieży, z ktorej ogromna częś musiała emigrować za pracà . Utworzyla sie mała grupa rodzimych kapitalistów, która we współpracy z finansistami z narodu wybranego, dzialajac pod skrzydłami zachodnich I polskich polityków ( w tym głównie postsolidarnosciowych PO I PiS !) przejęła ogromnà część majàtku narodowego !!! I my to k... wa mamy świętować ???!!! Absurd !!!! Najwiekszych paradoks II polowy XX wieku !!!!
rany boskie, co wy robicie ?

2016-08-30 01:10:13
przecież porozumienia gdańskie podpisywał w imieniu "solidarnosci" agent SB - Lech Wałęsa ps.Bolek, a porozumienia szczecińskie - agent SB Marian Jurczyk ps. Święty. !!!!!! co tu swiętować ???? nawet mniej ważne porozumienia w jastrzębiu na ( ślàsku) podpisywał za "solidarność" agent bezpieki Jarosław Sienkiewicz.
prawak

2016-08-30 07:28:06
diabeł się w ornat ubrał i na mszę ogonem dzwoni - jak ulał to pasuje do niektórych tu komentarzy. Wszelkiej maści lewactwo, ubectwo i kodziarstwo nagle wykazuje niespotykaną "troskę" o robotników, którzy dali się rzekomo manipulować jak dzieci, a większość tu wpisujących przechowuje pewnie w domach pały zomowskie - pamiątki po tatusiu
PYTANIE

2016-08-30 08:58:32
SOLIDARNOSC CZYLI KTO ? CI SMIESZNI LUDZIE
klinga

2016-08-30 21:07:20
Niedobrze się robi od bredni i zwykłych kłamstw, które zawierają niektóre z wpisów powyżej. Klamstewka małe - że Wałęsa i Jurczyk byli agentami w chwili podpisywania porozumień. Wałęsa urwał się esbecji w 1973 r. a Jurczyk w 1979 r, ale co to obchodzi opluwaczy "Solidarności" - i tych z lewa (co nie dziwi) i tych z tzw. prawa (korwiniści, co to ich szefunio ostatnio podziwiał czeczeńskiego satrapę Kadyrowa). Dla opluwaczy, który cały rok siedzą cicho, bo to przecież intelektualni impotenci, niezdolni wymyślić coś twórczego - całą energię pożytkują na plucie jadem, sygnałem do pobudki jest zawsze rocznica 31 sierpnia i dalejże! wyżywają się na znienawidzonej przez nich pannie "S". A że to zwykłe jełopy, to oprócz kłamstw powtarzają tylko zasłyszane gdzieś frazesy - a że to "S" niby lewicowa, bo używała kiedyś hasła "socjalizm tak, wypaczenia nie", a że to niby pookrągłostołowi złodzieje, bo się obłowili na państwowym majątku (fortuny różnych Kluczyków, Przywieczerskich powstały za to tylko i wyłącznie dzięki ich ciężkiej pracy) itepe itede... Flaki z olejem, czyli komunistyczno-korwinowe bajanie. A że jedni i drudzy to obecnie skansen, geriatria i folklor, to co chłopakom zostaje - wyzywać się przed kompem, bo są anonimowi. No ulicę nie wyjdą, bo by musieli to zrobić wszyscy trzej i byłby smiech. takie niegroźne muchy plujki
Co zostało zrealizowane?

2016-08-31 11:34:45
Co zostało zrealizowane z 21 postulatów gdańskich? Dziś kolejna rocznica.
aaaa

2016-08-31 18:06:38
a ochrona z biedronki tez bedzie?
do klingi

2016-09-01 11:58:19
to byli agentami czy nie ???? rocznica podpisania porozumień komunistów z ich agentami jest czczona w kraju rządzonym przez pisowców, ale jaja !!!!!
Do Klinga

2016-09-01 17:01:23
Klinga przywaliłeś do korwinowców ale skąd w sumie wiesz, że te wpisy to od nich? Korwin jest jaki jest. Często ma rację, czasami nie ale i tak ma znikome poparcie. Nie wiem czy w Bochni w ogóle ktoś działa od Korwina. Uważasz, że to sprawka korwinowców, którzy siedzą i wypisują złe rzeczy o Solidarności? Wątpię, że to oni. Ale jak już przy Korwinie jesteśmy. To za co m.in. cenię Korwina to za uchwałę lustracyjną z 1992 roku. Gdyby nie ówcześni UPRowcy to kto wie czy byśmy się tak szybko dowiedzieli, że Wałęsa i inni tak polubili się z SB, że mają u niej pokaźne teczki, a Okrągły Stół był tylko teatrem dla głupich wyreżyserowanym przez Kiszczaka. To nie Macierewicz ani Kaczyńscy chcieli zrobić lustrację w Polsce tylko UPR i Korwin. Jak wiadome Kaczyńscy mieli nie raz okazję by teczki ujawnić i posprzątać po PRLu i tego nie zrobili. Obecnie "złowrogi Antoni", mimo, że już kilka razy zapowiadał odtajnienie teczek, do dziś tego nie zrobił. Czyli jak zwykle bajki dla głupich.
Polak

2016-09-01 20:44:55
Obserwuję to co się dzieje na Sesji Rady Miasta Warszawy to jestem przerażony przemianami w okresie od roku 1989 do dziś. Jak się to ma z tezami JPII - Otwórzcie drzwi Chrystusowi lub Niech zstąpi duch i odnowi duch tej Ziemi? Jak się na przynależność Prezydent Hanny Gronkiewicz - Waltz do Odnowy w Duchu Świętym? Czy nie było przyzwolenie Kościoła Katolickiego na takie paskudztwa uwzględniając głośnie afery z udziałem dostojników kościelnych? Moim zdaniem w okresie od 1981 i wcześniej mamy do czynienia z umyślnym cynicznym oszustwem politycznym za wolą np Radia Wolna Europa, Radia Londyn, Radia Waszyngton, Radia Paryż i innych podobnych? Ma zatem zastosowanie głośna teza Jacka Kurskiego - Polak głupi wszytko kupi lub inna Alicji Grześkowiak Polacy to przypadkowe społeczeństwo. Co na to czytający?
klinga

2016-09-01 23:18:57
Widzę, że muszę pisać wielkimi literami, bo do niektórych nie dociera: W MOMENCIE PODPISYWANIA POROZUMIEŃ ANI WAŁĘSA ANI JURCZYK AGENTAMI NIE BYLI. Paniatno? Zostali wyrejestrowani przez SB z czynnej sieci - Wałęsa 7 lat, a Jurczyk rok wcześniej. Wiecie, co mnie najbardziej wkurza w tym hejcie na Solidarność"? Że piszą go ludzie ze wzajemnie przeciwstawnych pozycji: czerwoni, bo (przynajmniej częściowo) przez wydarzenia 1980-81 stracili władzę i mają "S" za przedstawicieli prawicy, a z drugiej strony właśnie liberalna, czasami wręcz libertariańska prawica (kiedyś UPR, później coś tam, teraz Korwin), która ma ich za pobożną lewicę. A "Solidarność" to była idea, ruch, który zrzeszał bardzo różnych ludzi, co było jego siłą. Przetrwał wojnę jaruzelską, dał Polakom wolność. A że przy okazji wypłynęło trochę śmieci? Tak jest zawsze przy tego typu rewolucjach. Jakie znaczenie ma to, że w Gdańsku podpisywał porozumienie były TW "Bolek"? Żadne. Bo za nim stały miliony ludzi, i to oni, a nie jeden Wałęsa, zmienili oblicze tego kraju. To "Solidarność", nie Wałęsa jest narodowym dobrem. Kto tego nie rozumie - ten kiep
dyżurny do klinga

2016-09-02 02:59:39
wypisujesz bzdury ! wam solidaruchom jest wygodnie tak interpretować tamten wydarzenia. w przeciwnym przypadku wychodzicie na idiotów kierowanych przez agentów reżimu, który oddał opozycji władzę, ale zrobił to wtedy gdy chciał i w sposób jaki sobie życzył. ale nawet Jaruzelski i Kiszczak przewracaja sie ze smiechu w grobach gdy słysza jak nowa władza pisze na nowo historię Polski. !!!!! no jezeli przyjać wasz sposób myslenia że Walesa i Jurczyk jako sygnatariusze porozumień sierpniowych byli już eks-agentami SB to Jaruzelski i Kiszczak, którzy postanowili oddać "solidarności" władzę w PRL byli także eks- agentami NKWD, co jest im teraz codziennie wymawiane, choć nie potwierdzone !!!!! a biskup Skworc to były agent SB - TWDabrowski, żeby sympatycy obu generałów nie mieli kompleksów.
Solidarność nie obalila komuny

2016-09-02 21:58:26
Oczywiście Solidarność nie zmieniła wiele rzeczywistości w Polsce. Klinga opowiada bajki. Ryba gniła od głowy, a przemiany w Polsce były spowodowane bankructwem Związku Sowieckiego i ich niewydolnego systemu komuny. Zostały wymuszone także przez USA i wyścig zbrojeń, który sowiety przegrały. Cały proces późniejszych przemian był ściśle kontrolowany i nadzorowany przez WSI, włącznie z teatrzykiem pt. Okrągły Stół. I to one zawładnęły największym kapitałem w Polsce i dalej rządzą oni i ich już dzieci. Najlepszym dowodem jest to, że absolutnie nikt nie odpowiedział za komunę i zbrodnie komunistyczne. Opowiadanie bajek, że Solidarność pokonała komunę można sobie opowiadać głupim. Tak samo jak bajki o bohaterskim Wałęsie.
klinga

2016-09-03 08:54:22
No i tłumacz tu tłumokom, że to nie Wałęsa i nie Jurczyk obalili komunę, tylko miliony zwykłych ludzi, którzy wreszcie poczuli, że zjednoczeni mogą coś razem zadziałać. Do zakutych czerwonych łbów nic nie dotrze. Zamiast tego siedzą w bamboszach przed kompem, i chronieni anonimowością, dają upust swoim frustracjom. Pewnie mają poczucie przegranego życia, stąd poziom ich agresji i nienawiści do tego najpiękniejszego polskiego ruchu XX w. ciągle wzrasta. A że sekundują im młode wilczki spod znaku korwina, to smutna prawda. Ale tak to już wśród polaczków (nie mylić z Polakami) jest: własne frustracje i niepowodzenia (co chłopaczkom w polityce wyszło?) próbują przysłonić agresją i opluwaniem. Stąd te banialuki o przemożnym wpływie agentów na "S" itp. I czerwoni, i korwiniści - i im podobni - to w sumie teraz tylko niegroźny planktom, pokrzyczą, potuptają krzywymi nóżkami i tyle. Natomiast miejsce "S" w historii Polski i jej wpływ na losy całego świata są po prostu niepodważalne. I możecie sobie pluć do woli, frustraci. Koniec polemiki, amen:)
Berdet

2016-09-03 10:26:57
Pisanie, że Solidarność miała wpływ na losy świata jest nieprawdą. Nie miała nawet dużego wpływu na to w którym kierunku idą przemiany w Polsce. O ile w ogóle jakiś miała. Powszechne mniemanie, że "Solidarność obaliła komunę" jest taką samą bujdą jak twierdzenie, że PiS to partia prawicowa. Wystarczy prześledzić pochodzenie elit po '89 roku i stanie się jasne, kto utrzymał się przy władzy, kto miał wpływ na reprywatyzację i w którym kierunku idą zmiany w Polsce oraz zaobserwować w którym miejscu są teraz robotnicy "obalający komunę". Po prostu komuna sama się urządziła jak chciała. Solidarność nie przeszkodziła jej w tym nawet na jotę. Co więcej wielu jej członków zostało wykorzystanych w charakterze pożytecznych idiotów by firmować tzw. "transformację ustrojową" i uwiarygadniać ją w oczach ciemnego ludu m.in. ciemnych robotników, którzy to wszystko naiwnie kupili.
Paul

2016-09-04 14:11:51
Do klinga- nie tłumacz tłumokom! Ruch społeczny, jakim był NSZZ Solidarność- robotnicy, studenci,młodzież, inteligencja, przedstawiciele Kościoła - mający , w tamtych "gorących" latach, prawie 10 mln zapisanych osób, był siłą faktyczną i sprawczą upadku socjalizmu, w Polsce. Wypaczenia- niestety zawsze są i co gorsza będą. Autorytaryzm lepszy od zgniłej komuny i UE bez korzeni.
wujek

2016-09-04 19:13:54
mój wujek byl sekretarzem komitetu zakladowego PZPR i opowiadal że 1 mln członkôw PZPR wpisalo się do "solidarnosci" w latach 1980-81!!!!!! wszystkich PZPR-owców bylo 2,5 mln...
Berdet

2016-09-05 19:37:24
Tak, Solidarność niby była siłą ale ta siła była tak kierowna i w dużej części sterowana, że ostatecznie nie osiągnęła zamierzonych celów. Komuniści osiągnęli co chcieli. Nie tylko włos im z głowy nie spadł za PRL i zbrobie jaką popełnili, za zdradę i znieszczenie kraju. Nie tyko nie ponieśli żadnej odpowiedzialności ale jeszcze w dodatku uwłaszczyli się na majątku państwowym lub w złodziejki sposób zreprywatyzowali państwowe zakłady i nikt absolutnie im w tym nie przeszkodził. Świadczy to o tym, że Solidarnść, mimo, że była ruchem masowym, zdolnym do np. wywołania strajków w całym kraju, ostatecznie jednak nie była w stanie przejąć władzy i ograniczyć roli komunistów. O pociągnięciu ich do odpowiedzialności nie wspominając.
REKLAMA