Bochnia wydarzenia

poniedziałek 10 listopada 2014 00:24:18

Jan Balicki: jest już BSAG, czas na BSATJan Balicki: jest już BSAG, czas na BSAT

Kandydat na burmistrza Jan Balicki przedstawił swoją wizję rozwoju sektora usług, związanych z obsługą turystyczną i generalnie „przemysłem czasu wolnego” na terenie miasta.

25 października odbyło się uroczyste otwarcie Bocheńskiej Strefy Aktywności Gospodarczej.W myśl przysłowia – „koniec wieńczy dzieło” - inwestycja ta jest niewątpliwie największym sukcesem kończącej się kadencji urzędującego burmistrza S. Kolawińskiego. Jej celem  było zaprojektowanie i uzbrojenie strefy w konieczne do działalności gospodarczej drogi i sieci doprowadzające media. I choć można mieć różne krytyczne uwagi, że nie w pełni wykorzystano przyznane dotacje i znacznie więcej niż trzeba było wydano ze środków miasta, to strefa zaczęła już własne życie, a firma Werner i Kenkel zapewniła miejsce pracy dla kilkudziesięciu osób.

Ten sukces ma jednak jeszcze inny wymiar. BSAG jest przykładem wskazującym, że konsekwentne realizowanie strategicznych dla miasta przedsięwzięć przynosi oczekiwany wynik. Zapracowało na to kilku burmistrzów oraz kilka kadencji Rady Miasta. Każdy(a) z nich ma swój wkład w to dzieło, bez którego dzisiaj nie byłoby końcowego efektu. Szkoda, że zabrakło Ich na otwarciu strefy, bo w jakiejś części to dzieło każdego z nich, które ponad podziałami służyć będzie całej lokalnej społeczności.

I choć nadal trzeba będzie podejmować starania i zabiegi o odpowiednich inwestorów (najlepiej takich, którzy wejdą w strefę z nowoczesnymi technologiami opartymi na wiedzy i informacji), to wypełnienie strefy zakładami przemysłowymi jest już tylko kwestią czasu. Sama strefa pewnie po kilku latach stanie się cennym źródłem dochodów miasta oraz miejscem pracy kilku setek mieszkańców Bochni i okolicy.

Teraz czas na kolejne wyzwanie – na Bocheńską Strefę Aktywności Turystycznej, którą  można by zaplanować i zrealizować głównie w starej, historycznej części miasta. Mogłaby ona  uczynić Bochnię przyjazną dla turystów, którzy coraz liczniej będą nas odwiedzać, dając jednocześnie nowy impuls do rozwoju i aktywności zarobkowej Bochnian.

Marka kopalni soli, wsparta znakiem UNESCO i średniowieczne korzenie Bochni mogą zadziałać, tak jak bliskość autostrady dla  BSAG, a czekające na rewitalizację pokopalniane obiekty i centrum przypominają oczekiwania na inwestorów smykowskiej przestrzeni.

Tym razem jednak „uzbrojenie” terenu tylko częściowo ma charakter poprawy infrastruktury technicznej. Owszem, potrzebny jest mądry plan i działania przystosowujące zabytkowe obiekty do nowych funkcji, potrzebna jest poprawa ruchu pojazdów w centrum, nowe miejsca parkingowe lub zwiększona rotacja pojazdów na miejscach już istniejących. Niezbędne są  inne obiekty o różnorodnym charakterze komunalnym, kulturalnym czy hotelowo – gastronomicznym, które przyciągną turystę nie tylko do kopalni, ale także do centrum miasta i zachęcą swoimi atrakcjami do pozostania na dłużej.

Konieczne jest również nowe „wyposażenie” centrum w zaplecze i ofertę kulturalną, pozwalającą gościom i turystom interesująco spędzić czas. Przyjemne, czyste i estetyczne otoczenie – parkowa  zieleń z małą architekturą, być może z wybudowaną tężnią, która swym działaniem uzupełni zdrowotne turnusy „spa”, organizowane przez uzdrowisko i  hotele. Potrzebne  są  miejsca takie jak park na Uzborni, który warto dodatkowo wzbogacić w park linowy, tworząc w ten sposób kolejną propozycję ciekawego spędzenia czasu  dla przyjezdnych, ale także i mieszkańców. Trzeba pomyśleć  też o ciągach  spacerowo – rowerowych, zwłaszcza tym wzdłuż Babicy, który stanie się dogodnym traktem dla pieszych lub rowerzystów poruszających się od ul. Wiśnickiej przez centrum, aż nad Rabę i dalej do puszczy. Trzeba tworzyć zalążki przemysłu wolnego czasu i nowe inicjatywy  wpisane w kalendarz wydarzeń bocheńskich, które przyciągną  turystów.  Dni Bochni, to już za mało. Może będzie to Jarmark Solny, może Festiwal Chórów lub Miast Solnych, Maraton Solny, Polskie Diamenty UNESCO, czy inne wydarzenia lub przedsięwzięcia, które sprawią, że o Bochni będzie głośno i pozytywnie, że  Bochnię będzie się chętnie odwiedzać.

Wybór ostatecznych koncepcji musi być poprzedzony szerokimi i autentycznymi konsultacjami z mieszkańcami. Przyjęte rozwiązania w jakimś stopniu zdefiniują bowiem na nowo warunki życia w Bochni, być może będą wymagać pewnych wyrzeczeń i kosztów. Konieczne więc będzie wypracowanie konsensusu społecznego dla przyjętych planów i co niemniej ważne konsekwentnego ich realizowania. Niestety, naszym wrogiem jest czas, bo nie ma jeszcze nawet koncepcji rewitalizacji  i nie wiadomo, czy zdążymy wykorzystać możliwości aplikacji o dotacje ze środków unijnych. Jeśli się to nie uda, realizację trzeba będzie rozłożyć na lata i z żelazną konsekwencją dążyć do wyznaczonego celu. Tak jak z BSAG.

Napisz swój komentarz:

Nick:

Komentarz:

By uniknąć spamu wpisz kod z obrazka:

Komentarze użytkowników

Czasbocheński nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo, naruszajace dobra osób trzecich lub wypowiedzi prawem chronione mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

stach

2014-11-10 08:58:25
Bardzo ciekawe inicjatywy, popieram Pana w tych działaniach oraz oddam głos na Pana 16 listopada.
Jadwiga

2014-11-10 09:55:44
Po zapoznaniu się z sylwetkami wszystkich kandydatów mogę stwierdzić, że Jan Balicki to jedyny kandydat który reprezentuje duże doświadczenie samorządowe, nie buja w chmurach i nie obiecuje gruszek na wierzbie, ale ma przygotowany realny i kompleksowy program, oraz przedstawia ciekawe inicjatywy. Czekamy na nowego burmistrza, może już 17.11.2014!
adam

2014-11-10 10:21:59
Balicki wygra!
Karol M.

2014-11-10 10:33:56
Słyszałem że Korwin bedzie w Bochni 14 listopada, czy ktoś może udzielić szerszej informacji, gdzie , o której godzinie i czy to jest spotkanie otwarte dla mieszkanców?
do tego wyżej

2014-11-10 12:45:11
a kogo obchodzi wizyta w Bochni niepoważnego lidera jakiejś niszowej partyjki...
Zofia

2014-11-10 13:31:52
Uważam podobnie jak Adam. Jan Balicki to najbardziej wiarygodny kandydat spośród pozostałych. Przynajmniej wiemy "skąd przychodzi" i na co możemy liczyć.
bochnianka

2014-11-10 13:43:33
też popieram z całą rodzinką P. Jana Balickiego.Moe liczyć na nas w 100%
Jan

2014-11-10 15:14:30
Janusz Korwin-Mikke będzie w Bochni 14 listopada o godzinie 17 w Oratorium św. Kingi :) Spotkanie jest oczywiście otwarte, dla wszystkich.
pol

2014-11-10 16:30:17
Panie Balicki, może Pan liczyć na mój głos. PS. Po co ten Korwin tu w ogóle przyjeżdża... Kogo to interesuje?!
obserwator

2014-11-10 16:49:03
Z całym szacunkiem,ale nie dla pana Balickiego.Był przez tyle lat radnym w opcji rządzącej i w opozycji i niestety nic ciekawego i dobrego dla Bochni nie wniósł i nie zrobił,a mógl bardzo dużo.Niech każdy robi to co umie w przypadku tego pana rządzenie w ogóle nie wchodzi w grę-to nie ten typ człowieka.Jednego nauczyciela juz mamy i to wystarczy Bochni na wiele lat.Taka jest niestety prawda.Reasumując to już wolę obecnego.Taka jest niestety prawda i rzeczywistość.
do bserwatora

2014-11-10 20:22:23
I to jest dobre w wyborach, że możemy w tych czasach spokojnie wybrać osobę która będzie włodarzem naszego miasta. Pan ma swój wybór ktoś inny i mam nadzieję będzie ich więcej widzą w osobie Pana Balickiego przyszłego Burmistrza Miasta Bochni.
Janek

2014-11-10 23:05:06
Sorry ale gdyby nie znaczek PiS to gość żadnych szans by nie miał. Tak więc krowie daliby znaczek partyjny też byłaby swietnym burmistrzem
abc

2014-11-11 00:08:07
Będą jeszcze większe problemy z tym Balickim niż Kolawińskim. Jednego nauczyciela zastąpimy innym.Niech lepiej pozostanie w Technikum. Do tej pory niczym szczególnym się nie zasłużył.
Jola

2014-11-11 08:10:00
Widać po wpisach abc i Janka, ze kurs nienawiści przeciwko J. Balickiemu się podkręca. Oj musi boleć, że PiS poparło tak mocnego kandydata a kandydat ze swoimi poglądami jest właśnie po tej stronie. Nic Wam nie da ujadanie bo Bochnianie swój rozum mają i na odległość czują jaka jest jest różnica między Balickim a Kolawińskim, Kortą, Zastawniakiem i Bukowcem. Wystarczyło być nawet pobieżnym obserwatorem biegu spraw w mieście a wnioski nasuwały się same.
stach

2014-11-11 08:13:27
Do Janka I tego właśnie w naszym mieście nie mogę zrozumieć, zamiast "różnić się ładnie" staramy się opluwać konkurentów. Jeżeli ma Pan jakieś konkretne zarzuty do osoby Pana Balickiego jako kandydata na stanowisko burmistrza jest na to miejsce ale epitety takie teksty świadczą tylko o słabości oraz może nawet strachu że wygra Pan Balicki czego mu serdecznie życzę.
Józef

2014-11-11 08:58:32
Ja też oddam swój głos na pana Jana Balickiego. Jedyny sensowny i dodatkowo bardzo uczciwy człowiek, dość już szemranych interesów w Bochni.
Józef

2014-11-11 08:58:41
Ja też oddam swój głos na pana Jana Balickiego. Jedyny sensowny i dodatkowo bardzo uczciwy człowiek, dość już szemranych interesów w Bochni.
obserwator

2014-11-11 10:37:52
A co ten Pan Radny przez tyle lat/ kilka kadencji/ będąc radnym miasta zrobił w tym zakresie?
Zygmunt

2014-11-11 11:32:40
Tylko głos na Mieszkowskiego to dobrze oddany głos ,prawie całe reszta kandydatów to już miała swój czas , i jak go wykorzystała to widać i czuć.
do Adama

2014-11-11 11:37:26
Kto wygra to się okaże , skąd taka pewność ze wygra p . Balicki . Czyżby w Bochni wyniki głosowania były już z góry ustalone? Jeśli tak , to Bochnia " na dnie jeszcze trochę posiedzi".
Zofia

2014-11-11 11:44:50
Racje ma "obserwator" , ze p. Balicki jak sam się chwali był radnym przez 16 lat, i co z tego wynikło? Przez te 4 kadencje nic nie zrobił , pisał tylko interpelacje a to trochę mało . Ja i moja rodzina na Niego głosu nie oddamy, jedynie na kandydata w żaden sposób nie związanego ze "Znajomymi króliczka",/ bocheńskimi układami/ . Jest to Pan Bogumił Mieszkowski.
stach

2014-11-11 13:18:46
Do Obserwatora. Dlaczego ferujesz wynik wyborów, skąd taka pewność że Pan Balicki przegra wybory, o tym zadecydują mieszkańcy Bochni w niedzielę 16 listopada. Ja mówię w swoim imieniu że liczę na wygraną Pana Balickiego i na niego oddam swój głos.
krystyna

2014-11-11 15:41:02
ja życzę P.J.Balicki aby wygrał znam Jego doświadczenie a to co pisze obserwator to uważam że Go krzywdzi "nic nie zrobił przez 16 lat będąc Radnym",chyba mało czytasz i nie mieszkasz na Oś. Niepodległości skoro tak twierdzi więcej zainteresowań Bochnią i wkładem pracy poszczególnych Radnych. Ja życzę P.Balickiemu aby wygrał te wybory.Jestem przekonana,że zadba o Nasze miasto i Jej mieszjańców. Panie Janie POWODZENIA!!!!!!!!!
bochniak

2014-11-11 16:04:20
Kadzenie i popieranie tej kandydatury to porażka dla dla Bochni, A CI CO W TO NIE WIERZĄ, TO ZROZUMIEJĄ PO CZASIE. FACET PRZEZ TYLE LAT RADNY I NADAL BEZPŁCIOWY I BEZRADNY, Jeśli ma w Bochni wygrać wybory PiS, to oczekujemy spodziewanego dziadostwa.
do Bochniaka

2014-11-11 18:30:08
Tylko osoby które nic w życiu nie zrobiły mogą pisać takie bzdury. Straszenie PISem wyszło już trochę z mody a po drugie przynajmniej do Rady Miasta głosujemy na człowieka a nie na partie lub listę partyjną nie obrażaj takich samych jak Ty mieszkańców Bochni może nie są "tępakami" i może potrafią pracować dla dobra swojego miasta.
fe

2014-11-11 21:04:57
Poseł z Brzeska zadbał o to aby u nas pis wystawił tak marnego kandydata, dalej chce trzymać Bochnie w tyle .Po wyborach znowu bocheńscy kapciowi będą mu składali pokłony. Aż wstyd że 16 lat brał nasze pieniądze za friko,ale teraz to dopiero skok na kasę. Tylko p. MIESZKOWSKI rozbije ten chory układ i jest to realne zagrożenie dla wiecznych działaczy /radnych/ i ich popleczników.
Obserwator

2014-11-11 22:37:58
Bez żadnych ceregieli i wyborczych zapowiedzi w sąsiedniej gminie wójt Lysy zbudował najpiękniejszą na ziemi bocheńskiej trasę turystyczną Vie Regia Antiqua z Bochni do Chełmu. Wymyślił Wianki Swietojanskie nad Rabą i RockAutostradę w Proszowkach, ktore sławią Bochenszczyznę w całej Malopolsce. Ostatnio doszły do tego Koncerty Pod Patrią. Byłem w niedzielę w Gierczycach. To była muzyka z najwyższej półki - Chopin i Beethoven. Orkiestra od państwa Pendereckich . Takie coś marzy mi się w naszym mieście . Bo na razie księża wyręczają burmistrzów - Festiwal Maryjny i Dzień Dziecka na plantach to jedyna własna impreza miasta. Bo na Dni Bochni urzad miejski zamawia zespoły za 200 tysięcy zł ale nie o to chodzi.
Janina

2014-11-12 09:25:39
Też mieszkam na os. Niepodległości i nie widzę by ten pan cokolwiek zrobił dla mieszkańców tego osiedla. Parking koło bloku w którym jest SM , to nie jego zasługa, więc dlaczego przypisuje ją sobie i tak można wyliczać wiele. Jego jedyne zadanie jako radnego było pisanie interpelacji i to też z marnym skutkiem. Więc jak tak ma wyglądać rządzenie przez Niego Bochnią to wielkie dzięki za zaangażowanie . Niech dalej uczy w szkole i będzie dobrze.
Staszek

2014-11-12 10:28:13
Nagle znaleźli się oponenci Pana Balickiego mieszkający na Osiedlu Niepodległości. Wszystko co ponoć robił ich zdaniem to tylko brał diety. Przykre to bo znam wiele osób które nie są tak biegłe w obsłudze komputera i nie mogą napisać prawdy o pracy jaką tutaj włożył. Myślę że łatwiej im będzie zrobić to w niedzielę na wyborach bo wiem że będą głosować na niego jako burmistrza Bochni.
Marek

2014-11-12 20:25:18
Ja i moja rodzina w niedziele oddamy głos na jedynego, całkowicie nie związanego układami z bocheńską władzą p. Bogumiła Mieszkowskiego.
bochnianka

2014-11-12 20:36:20
a znasz Tego Pana ja mogę Go porównać do pierwszych wyborów prezydenckich kiedy niektórzy głosowali na P.Tymińskiego- tego Pana tez nikt nie znał.Myślę że wybiera się tego o którym coś wiemy a P.Mieszkowski urodzony w Bochni znika na wiele lat, pojawia się nagle i startuje na Burmistrza obiecując ,,,,,ze swoje wynagrodzenie przekaże na szczytne cele, podejrzewam że sobie to odbije ze swojej Fundacji. Jeśli Go źle osądziłam to przepraszam , ja głosuje na Tego co znam i wiem że można Mu zaufać znając Jego uczciwość czyli P.Jana Balickiego,życzę Mu powodzenia i wygranej
Ala

2014-11-13 19:08:06
Tylko głos oddany na Bogumiła Mieszkowskiego pozwoli przerwać bocheński "układ".
Do obserwator

2014-11-13 20:08:54
Twój wpis wygląda tak jak by to sam wójt pisał .
stach

2014-11-13 20:31:18
Każdy ma prawo oddać głos na kandydata którego popiera. Przykre jest to, że wielu z nas najlepiej czuje się opluwając innych nie swoich kandydatów. Życzę każdemu zadowolenia z kampanii która już się kończy i szanuję każdego z kandydatów na burmistrza. A na koniec ja z rodziną oddamy głos na Pana Balickiego dla nas jest najlepszym kandydatem.
Krystyna

2014-11-13 21:57:44
Ja i moja rodzina , krewni i znajomi głos oddamy na Bogumiła Bogdana Mieszkowskiego ,jedynego kandydata na burmistrza miasta Bochnia ,który jest kandydatem niezależnym i nie związanym z żadnym układem.
Jan

2014-11-14 10:09:40
13.11. w MDK było podsumowanie kampanii przez kandydata na burmistrza Pana Zastawniaka. Duża preferencja na sali. Istotne jest to , że ten Pan jest bardzo dobrze przygotowany na to stanowisko. Świetnie zna problemy miasta, duże zaangażowanie w kampanii, zdrowe pomysły dla Bochni. Dlaczego media tego nie pokazują , czyżby ktoś zakazał? A co pokazali inni kandydaci - no. Balicki to w ogóle chyba bał się na spotkania, unikał jak kot myszy. Jemu - jak uważa chyba - starcza poparcie Czesaka , Szydło , no i szyld PiS. Druga tera bez Balickiego.
bochnianka do Jana

2014-11-14 11:20:31
i tu mam nadzieję ,że się mylisz,ja mam nadzieję że właśnie P.Balicki i P.Kolawiński będą w II turze obu Ich szanuję choć wygranej życzę P. Balickiemu
Emil

2014-11-14 12:28:42
Od lat w Bochni pęd do władzy a przede wszystkim stołka , bo z tym związana kasa mają sami swoi i ich elektorat a miasto sięga dna. W/w może pokonać tylko kandydat niezależny i nie związany z bocheńskim układem. Bochnianie oddając swój głos przy bieżących wyborach do samorządu na takiego kandydata na burmistrza zostaniecie podmiotem ,który będzie miał swój udział przy znalezieniu nowej drogi rozwoju miasta i wybudzenia go z letargu. Takim kandydatem jest Prezes Fundacji Rozwoju Bochni i Regionu BOGUMIŁ BOGDAN MIESZKOWSKI.
mieszkaniec Niepodległości!

2014-11-14 14:16:06
Pan J.Balicki, to kiepski pomysł.Czym on zarządzał? A na osiedlu na którym mieszka, nie za wiele zdziałał. Ja oraz znajomi głosujemy na Mieszkowskiego.Pan Jan niech dalej uczy w szkole.!
do mieszkańca Niepodległości!

2014-11-14 14:38:36
Pan J.Balicki przyczynił się do uratowania, od koniecznych zmian, Spółdzielni.Mieszkaniowej. Przecież kilka lat temu budowano słynny Komitet Ratowania Spółdzielni. Dużo mówi, ale mało robi.Dajcie z tym Panem spokój.
REKLAMA