Bochnia wydarzenia

czwartek 10 kwietnia 2014 23:15:29

Marsz Pamięci przeszedł przez Bochnię w rocznicę katastrofy smoleńskiejMarsz Pamięci przeszedł przez Bochnię w rocznicę katastrofy smoleńskiej

Mszą św. i Marszem Pamięci uczcili bochnianie i mieszkańcy okolicznych gmin 4. rocznicę katastrofy smoleńskiej 10 kwietnia 2010 r., w której zginęła Para Prezydencka wraz z 94 towarzyszącymi jej osobami – generałami Wojska Polskiego, szefami centralnych instytucji państwa, parlamentarzystami, duchownymi i członkami rodzin pomordowanych oficerów WP, których szczątki znajdują się w Katyniu.

To właśnie masakra w Katyniu, której ofiary chcieli uczcić pasażerowie tragicznie zakończonego lotu do Smoleńska, była klamrą spinającą czwartkowe (10 kwietnia) obchody w Bochni.

Nawiązał do niej ks. dr Marek Mierzyński w kazaniu, wygłoszonym w trakcie mszy św. odprawionej w intencji ofiar katastrofy rządowego tupolewa. Nawiązując od odwiecznej walki dobra ze złem mówił m.in., że współczesnym Polakom usiłuje się zaszczepić pedagogikę wstydu, za popełnione, ale najczęściej niepopełnione grzechy. Chce się nam odebrać wszelkie wartości, wszystko, co było święte i powszechnie szanowane przez stulecia, w zamian za to zasiać nihilizm i beznadzieję. Dlatego wiele się robi, by ośmieszyć, przedstawić w groteskowym świetle grono tych wspaniałych Polaków, spod wszystkich możliwych partyjnych znaków, którzy nie dla happeningu, ale powodowani uczuciami głębokiego patriotyzmu, wybrali się w podróż do Katynia, by pokłonić cieniom zamordowanych oficerów. W konsekwencji spotkała ich śmierć w okolicznościach, które u coraz szerszego grona rodaków wywołują wątpliwości. Jednak ich ofiara nie poszła na marne, tak samo jak oficerów, pochowanych w katyńskich dołach śmierci.

Po zakończeniu mszy, w której modliło się kilkaset osób, około 100 jej uczestników przeszło zwartą grupą pod pomnik katyński. Na czele maszerowały poczty sztandarowe – trzy komisji zakładowych „Solidarności” ze Stalproduktu, Kopalni Soli i b. Dromostu oraz poczet Związku Kombatantów i b. Więźniów Politycznych z Lipnicy. Po nich szli młodzi ludzie niosący dużą biało-czerwoną flagę, a za nimi reszta uczestników Marszu, z posłem Włodzimierzem Bernackim. Pod pomnikiem zebranych przywitał szef struktura powiatowych PiS Józef Mroczek, który zaprosił do zabrania głosu kolejno: posła Bernackiego, burmistrza Stefanowi Kolawińskiego oraz dra hab. Teofila Wojciechowskiego. W ich wystąpieniach brzmiała wspólna nuta niezgody na sposób, w jaki władze traktują sprawę wyjaśnienia przyczyn katastrofy i ich bezsilność wobec Rosjan w staraniach o pogłębienie tej wiedzy (nieoddanie wraku, czarnych skrzynek etc.) Żywiono jednak nadzieję, że tak jak prawda o Katyniu wypłynęła na wierzch po latach, tak samo stanie się ze smoleńska tajemnicą. T. Wojciechowski stwierdził dodatkowo, że żywi nadzieje, iż kolejna, za rok obchodzona rocznica wydarzeń z 10 kwietnia 2010 r. będzie miała miejsce koło stosownej tablicy czy obelisku im poświęconemu.

Uroczystość zakończyła się złożeniem kwiatów od licznie zgromadzonych delegacji: Prawa i Sprawiedliwości, Ruchu Społecznego im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, kombatantów z AK, „Solidarności”, Prawicy Rzeczypospolitej, Klubu Gazety Polskiej. Swoje wieńce złożyli poseł Bernacki i burmistrz Kolawiński, a szeregowi uczestnicy Marszu, wśród których obok mieszkańców Bochni nie zabrakło przedstawicieli sąsiednich gmin: Lipnicy Murowanej, Trzciany, Łapanowa i Drwini, zapalili znicze. Wśród uczestników uroczystości dało się także zauważyć radnych miasta Bochni i Rady Powiatu.

Napisz swój komentarz:

Nick:

Komentarz:

By uniknąć spamu wpisz kod z obrazka:

Komentarze użytkowników

Czasbocheński nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo, naruszajace dobra osób trzecich lub wypowiedzi prawem chronione mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Rocznice, sztandary, przemówienia...

2014-04-11 01:17:31
PIS naparza sie z PO w walce o władzę juz od wielu lat. Nawet obchody zbrodni katyńskiej zrobili w Rosji w 2010 r oddzielnie i to ich zgubiło. Gdyby polecieli wszyscy we środę to by szczęśliwie wrócili. Wtedy pogoda była wyśmienita. Słyszę od ludzi ze powinno się zlikwidować obie te partie bo to sa polityczne pijawki .
ja

2014-04-11 07:32:32
no to podziękuj swojemu premierowi, że ręka w rękę z Putinem doprowadzili do rozdzielenia wizyt
Myślący

2014-04-11 10:44:44
Syn starego Milicjanta idzie na czele pochodu i trzymając Polską Flagę. Najlepsze jest to że jak się cofam pamięcią, to ten osobnik wychwalał Rządy PO. Ale jak to już w życiu bywa punkt widzenia(poglądy) zmieniają się od miejsca siedzenia(medialna gwiazda) :) . Pozdrowienia dla kornika.
Anka

2014-04-11 11:01:05
"Myślący" - skażony nienawiścią i pogardą, tchórzliwie skrywający się za nickiem - "czyim" ty jesteś synem? Różne brzydkie myśli przychodzą do głowy.
Myślący_logicznie

2014-04-11 11:08:07
do Myślący. To, że ktoś niesie flagę Polski w dzień rocznicy katastrofy smoleńskiej świadczy o tym, że jest patriotą i oddaje hołd wszystkim 96 Polakom, którzy zginęli pod Smoleńskiem, oraz ofiarom zbrodni katyńskiej. Nie widzę żadnego związku z tym kim jest Jego Ojciec, albo jakie miał/ma poglądy polityczne.
do Myslący

2014-04-11 11:46:27
a ty czyim jesteś synem? jakiegoś ubola? Co jak co, ale szczuć na innych umiesz pierwszorzędnie. Pewnie jak tatuś.
Do myślący

2014-04-11 11:56:40
Znam Mariusza od dzieciaka. Odkąd zaczął się interesować polityką, zawsze przejawiał poglądy prawicowe i nigdy nie popierał innej partii niż PiS, więc jest to oszczerstwo. Co do ojca, to on w nim zaszczepił chrześcijańskie i prawicowe wartości, więc może warto się zastanowić zanim kogoś się obraża bezpodstawnie.
Berdet

2014-04-11 12:20:17
PiS nie jest prawicą. To narodowi socjaliści. To, że machają flagą i idą do kościoła wcale nie oznacza, że to partia prawicowa. Wystarczy przeczytać ich program by jasno wyszło, że to taki konserwatywny Gierek. Dziesiątki rozwiązań socjalnych, przymusowe ubezpieczenia, regulowanie prawie wszystkiego i akceptowanie lewackiej biurokracji unijnej. Przestańcie kłamać, że PiS to prawica.
ssss

2014-04-11 15:11:45
partia korwina widać tutaj ma swoje głosy ale to jest polityk, który zainfekował nas utopijną wizją państwa, wielu młodych za tym poszło, dodać należy młodych i naiwnych. Ja mam swoje lata, też kiedys na niego głosowałem ale z biegiem czasu zauwazyłem że on wcale nie chce dostać sie do sejmu, a robi jedynie ferment. Młodzi nie dawajcie się naciągać
do ssss

2014-04-11 15:25:58
dokładnie. Jakoś Korwina nie widać było pośród ludzi, składających hołd ofiarom Smoleńska, za to w tiwi go pełno, na równi ze zdrajcą Miśkiem Kamińskim
Berdet

2014-04-11 17:00:07
PiS mówi młodym ludziom, że jest prawicą a nie jest, więc kłamią. To wstyd, że poważni ludzie chcą w ten sposób zyskać głosy - przez mówienie nieprawdy. A co do sejmu to wejście do niego nie może być celem samym w sobie. PiS w nim jest od pierwszej kadencji i co z tego wynika? Kompletnie nic. Dla PiSu dobrze bo nabijają sobie kieszenie dietami ale dla Polski i ludzi nie ma żadnego większego pożytku. Wszystko idzie w złym kierunku. Pic i socjalistyczna demagogia.
rot

2014-04-11 17:54:57
ten Berdet to jakiś stary ubek albo leming
Berdet

2014-04-11 20:08:08
Panowie bądzcie poważni. Czy jak ktoś nie jest w PiS to od razu jest ubekiem :-) To na serio jest dość płytkie postrzeganie rzeczywistości. A tak prawdę mówiąc socjalizm PiS przysówa go bardzo blisko ustroju w ktorym rządzili ubole. Nie bądzcie śmieszni.
ort

2014-04-11 20:39:49
Berdet - wiemy że nie jestes ubekiem i sUwnicowym.
SMOLEŃSK PAMIĘTAMY!

2014-04-12 02:09:43
[!] [!] [!]
garagulec

2014-04-12 10:20:17
warto obejrzeć filmik na yt zrobiony zaraz po katastrofie widać tam kogoś kto przeżył katastrofę i słychać strzały
Berdet

2014-04-12 23:32:53
Wątpię ale co ma z tym wspólnego suwnicowy? Jakieś enigmatyczne macie pomysły. Ja rozumiem jakieś szlachetne nawet pobudki większości członków PiS ale jaką chcą budować Polskę w komunistycznej unii i szerząc socjalizm to czym PiS się różnią Michnika, Geremka, Kwaśniewskiego i całej tej czerwonej hołoty? Gomułka czy Adolf też byli socjalistycznymi narodowcami, więc chyba nie tędy droga.
do garagulca

2014-04-13 00:43:44
nie tylko ten filmik daje do myślenia - w "Anatomii upadku" cz. 1 jest taka scena, gdy rosyjski paralotniarz przelatuje z kamerą w ręku nad słynną pancerną brzozą. Okazuje się, ze tylko to drzewo ma urwany wierzchołek, inne stojące w niewielkiej odległości, pozostały nietknięte. Ciekawe, nieprawdaż? Tupolew wyrżnął w to jedno drzewo, a przez pozostałe przeniknął jak duch...
...

2014-04-13 00:50:43
Tak, to jest zdumiewające. Ta brzoza to może być fikcja na potrzeby manipulowania tą katastrofą. Po prostu nie znamy prawdy, a śledztwa żadnego nie było - tylko jego pozorowanie. Co się stało na prawdę wie tylko wąska grupa osób. Reszta raczej się nie dowie.
TAWS 38

2014-04-13 02:48:30
prawda i tak wyjdzie na wierzch. najpierw trzeba tylko pognać precz POpaprańców
Paul

2014-04-13 14:48:02
Do Berdet - a jakie sa Pana propozycje i co z nich wynika, dla Polski i Polaków oraz Bochni i jej mieszkańców ?
eskelon

2014-04-13 19:42:58
Oglądajcie "Anatomię upadku 2" to się wam oczy otworzą
Berdet

2014-04-13 23:12:18
Ja nie jestem politykiem ale wiem jedno. Im mniej państwa w życiu społecznym i w gospodarce tym lepiej. A członkowie PiS - przynajmniej tak wynika z wypowiedzi i tego wyborczego programu, próbują wszędzie się ludźmi opiekować i wszystko regulować i ustawiać. Państwo zrobi to, państwo zadba o tamto, państwo stworzy, zaopiekuje się, ludzie muszą to, mysleć muszą tak a nie inaczej. Zostawcie ludzi, niech oni wszystko organizują. A państwo niech tylko pilnuje prawa i tyle.
do Berdet

2014-04-14 07:14:36
"Zostawcie ludzi, niech oni wszystko organizują" i pod przewodnictwem Twego guru JKM niech idą pod rękę z Putinem. Ha, ha, ha. Wy korwinowcy z choinki urwani jesteście i bardzo pocieszni, .... gdyby to nie było niebezpieczne.
Ten Berdet ...

2014-04-14 07:33:17
... to taki bocheński pożyteczny idiota wyświadczający usługi nikomu innemu tylko Putinowi (wystarczy posłuchać i poczytać wypowiedzi jego przyjaciela Korwina). Pod płaszczykiem liberalizmu i wolności niszczy jedyne propaństwowe środowisko w Polsce. Nic dodać nic ująć. Ciekawe ilu jeszcze takich pajaców w Bochni jest?!
do Berdet

2014-04-14 07:35:41
Panie Berdet, liberalizm i wolność rynkowa to słowa wydmuszki, m.in. banksterów dojących naiwniaków ile się da. 2008 rok, upadek Lehman Brothers, późniejsze konsekwencje i zachowania rządów (także USA) niczego cię nie nauczyły?
garagulec

2014-04-14 13:45:56
Takie pranie mózgu jak robi ten Berdet nic nie da w końcu wszystkie lemingi też przejrzą na oczy.
garagulec

2014-04-14 13:48:27
...a typy typu Berdet zostaną usmażone przez tłum w imitacji masła na bazie oleju.
ala

2014-04-14 22:32:05
PO się kończy, nawet wojenna retoryka ryżego tuska już im niewiele pomaga
Berdet

2014-04-14 23:18:28
Przykro mi ale brak wiedzy powoduje właśnie takie socjalne i lewicowe poglądy. Panowie niestety nie macie większego pojęcia jakie mechanizmy spowodowały ten kryzys ani też najwyraźniej o tym, że to nie wolny rynek czy banki były temu winne a interwencje rządowe i interwencje FEDu, które dały pokrycie bankom na udzielanie kredytów nawet kloszardom. Bez tych gwarancji banki by się tego nie podjęły. I tak bardzo źle na tym wyszły. Pisanie, że wolny rynek czy liberalizm stoi za tym kryzysem jest pisaniem NIEPRAWDY. W ogóle po 11 września i po słynnym ataku na WTC rząd amerykański się wystraszył, że uderzy to mocno w gospodarkę. I co zrobił? Obniżył stopy procentowe i zalał rynek tanim kredytem i dał właśnie pokrycie na kredyty Nindża. To nie wolny rynek ale interwencje rządowe czyli posunięcia sterujące gospodarką doprowadziły na dłuższą metę do tego krachu w Stanach. Na wolnym rynku nie robi się takich głupot. Najpierw zapoznajcie się ze stanem faktycznym a nie wypisujcie głupot. No ale skoro reprezentujecie PiS i piszecie takie rzeczy to znaczy, że w PiS bardzo cienko z wiedzą o rynku i ekonomii. Ktoś was nakarmił lewicowymi stereotypami i w to wierzycie. Lepiej zajmujcie się tym IPNem i tymi żołnierzami wyklętymi a nie rynkiem bo wyjdzie wam leninowska urawniłowka i krach jak za PRL. A największym bandziorem jest zawsze państwo, które w Polsce dosłownie okrada ludzi z zarobionych pieniędzy. I z tym trzeba skończyć. Smutne, że PiS także nie widzi nic poza dojeniem Polaków z podatków.
do Berdet

2014-04-15 09:10:36
Panie Berdet, ale co z Ukrainą i Putinem?, dlaczego go popieracie?
Berdet

2014-04-16 00:15:49
My go popieramy tzn. kto? Pisze tu jako jedna osoba. Ja Putina nie popieram choć trudno mu odmówić skuteczności w dbaniu o ruskie interesy.
REKLAMA