Bochnia wydarzenia

czwartek 23 maja 2013 17:32:24

Klub "Gazety Polskiej" domaga się prawicowej prasy w biblioteceKlub "Gazety Polskiej" domaga się prawicowej prasy w bibliotece

Poniższy list otrzymaliśmy od. p. Mariusza Zająca, przewodniczącego Klubu "Gazety Polskiej” w Bochni.

"Ad.1 Pierwszy artykuł, napisany 16.04.2013r.

Będąc w tamtą środę w czytelni Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Bochni zauważyłem rzecz dość niepokojącą. Na wystawce czasopism do przeczytania zauważymy gazety takie jak: ,,Gazeta Wyborcza", ,,Wprost", ,,Newsweek" itp. Były również czasopisma takie jak ,,Gość Niedzielny". Ale to, co uderza najbardziej, to brak prawicowych gazet opiniotwórczych. Ani ,, Gazety Polskiej", ani ,,Sieci", ani ,,Do Rzeczy" tam nie uświadczymy. Gdy zapytałem o to Panią Dyrektor dostałem informacje, że niestety teraz nic nie da się z tym zrobić, bo został podpisany kontrakt z dostawcą na takie, a nie inne tytuły, a wtedy kiedy na ten rok podpisywany był ów kontrakt ,,Sieci" i ,,Do Rzeczy" nie było jeszcze wydawanych. Tylko mam wrażenie, że było ,,Uważam rze" albo ,,Gazeta Polska", więc dlaczego dla prawicowego czytelnika nie ma w czytelni żadnych czasopism opinii?

Natomiast wcześniej zapytałem o tę sprawę panią pracującą w bibliotece, która z kolei powiedziała, że to ona kupuje czasopisma, więc informacja podana przez panią dyrektor była troszkę inna. Czy ktoś tutaj kłamie? Cóż, biblioteka z tego co wiem, podlega starostwu powiatowemu, a ono z kolei wiadomo komu... Nie chciałbym tą notką urazić kogokolwiek. Moim celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie czy jest to dyskryminacja, czy jedynie nie kierowanie się rozkładem ideologicznym kanonu gazet w bibliotece.

Ad.2 drugi artykuł, napisany 19.04.2013r.

Kilka dni temu napisaliśmy o problemie monopoglądowości prasowej w bocheńskiej bibliotece publicznej, a bez zbędnego nadęcia, o braku prawicowej prasy w tym miejscu, bądź co bądź przeznaczonym dla ludzi o różnych poglądach. Sprawa wydawać by się mogła na pierwszy rzut oka błaha, jednak na takich niuansach swoje poparcie w naszym mieście buduje sobie Platforma. Nonsens? Ależ skąd. Ludzie młodsi i starsi przychodzą do biblioteki chcąc dowiedzieć się co gazety mówią o konkretnych sytuacjach, zdarzeniach. Często to, co przeczytamy, wpływa na nasze poglądy i opinie. I jak taki człowiek może wyrobić sobie zdanie obiektywnie, czytając ,,jednie słuszną prasę, w której pracują jedynie słuszne autorytety"? Będziemy więc apelować do pani dyrektor o reakcje w tej sprawie. Zachęcamy do rozmów z kierownictwem biblioteki i upominanie się o przestrzeganie pewnych standardów w sprawie tutaj przedstawionej, w końcu biblioteka utrzymuje się z pieniędzy podatników (tak jak wszystkie instytucje publiczne), czyli nas.
Ad.3 list do Pani Dyrektor wręczony do rąk własnych 22.05.2013r.

Pani Dorota Rzepka
Dyrektor Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Bochni

Szanowna Pani Dyrektor
Ośmieliłem się napisać do Pani tych kilka słów, gdyż żywię głęboką nadzieję, że jako osoba szanowana i kompetentna nie przejdzie Pani wobec tej kwestii obojętnie. Zanim przejdę do właściwej treści listu chciałbym zapewnić już na wstępie, że moimi działaniami nie kierują pobudki polityczne, lecz troska o dobro wspólne naszej małej ojczyzny i nas Bochnian.

W przeciągu kilku ostatnich tygodni zgłaszały się do mnie osoby (przeważnie młode), które deklarowały się jako czytelnicy kierowanej przez Panią biblioteki. Wspólnym mianownikiem ich wypowiedzi był niepokój i daleko posunięta niepewność w stosunku do rodzaju prenumerowanej przez bibliotekę prasy tj. dzienników, tygodników i miesięczników opinii, czyli traktujących o tematyce społeczno-politycznej. Problemem, jak Pani się zapewne domyśla, był brak w czytelni biblioteki publicznej prasy o charakterze i światopoglądzie prawicowym. Z relacji czytelników wynikało, że na półkach widnieją takie tytuły jak ,,Gazeta Wyborcza”, ,,Wprost”, ,,Newsweek”, ,,Rzeczpospolita” i kilka innych pozycji.

Tajemnicą nie jest, że odbiorcami powyższych tytułów prasowych jest czytelnik o światopoglądzie centrowym i lewicowym. Więc pytanie, jakie jestem zmuszony zadać, brzmi: czy w bibliotece, bądź co bądź publicznej, nie ma miejsca dla czytelnika prawicowego, który żyjąc w wolnym kraju chciałby przeczytać pozycje bliższe swemu sercu, właśnie w instytucji, która powinna być ostoją pluralizmu i wolności ideowej, jak i politycznej? Jednak bardziej niepokojącym wydaje się brak spójności stanowiska Pani podwładnych, wraz ze stanowiskiem Szanownej Pani Dyrektor.

Jedną z osób, które odwiedziły moje biuro, był młody człowiek, który twierdził, że o opisaną wyżej sprawę zapytał jedną z Pań bibliotekarek. Pani bibliotekarka uprzejmie poinformowała, że o rodzaju prasy decyduje właśnie Pani, a podwładna jedynie dokonuje zakupu nadmienionych pozycji. Młody człowiek został skierowany z powodu niewystarczających wyjaśnień do Pani gabinetu. Dowiedział się, że biblioteka prenumeruje prasę, a kontrakt z dostawcą został podpisany na cały rok, więc niestety nic nie da się w tej sprawie zdziałać. Według relacji tego czytelnika, twierdzi Pani, że instytucja stara się zachować neutralność światopoglądową i umieszczać w niej tytuły tak prawicowe jak i lewicowe. Niestety jak widać po zwartości tytularnej czytelni, słowa wypowiedziane przez Panią, z całym szacunkiem, ale były dalekie od prawdy.

Gdy zaczynał się rok 2013 można było zdecydować o prenumeracie bądź kupowaniu na bieżąco (tu brak spójności stanowiska biblioteki) gazet takich jak: "Uważam rze", "Gazeta Polska”, "Nasz Dziennik", "Gazeta Polska Codziennie” i wiele innych. Tajemnicą również nie jest, że placówka podlega Starostwu Powiatowemu w Bochni. Myślę, że nie muszę przypominać do jakiej partii należy pan starosta Jacek Pająk, jak mniemam Pani przełożony, a stąd już niedaleko do prawdy o tym, jakiej opcji politycznej sprzyjają wymienione na początku listu tytuły prasowe, które zatwierdziła Pani(?)

Jeszcze raz chciałem podkreślić troskę moją i mojego prawicowego środowiska o nasze wspólne dobro i tolerancje dla różnych poglądów obywateli. Instytucja publiczna tj. finansowana z pieniędzy obywateli, powinna być jak wcześniej pisałem neutralna w każdej społecznej kwestii. Nie chcę używać wzniosłych słów jednak w tym miejscu jestem zmuszony to uczynić. Rzeczą przykrą i niedopuszczalną jak również skandaliczną byłoby uczynienie z biblioteki prywatnego folwarku starostwa i jednej z opcji politycznych, dlatego też żywimy nadzieję na poczynienie kroków w kwestii odpolitycznienia tj. prenumerowania prasy również o charakterze prawicowym. Wierzę w możliwość bezkonfliktowego i pokojowego rozwiązania sprawy. Będziemy bacznie przyglądać się decyzją, jakie podejmie Pani w przedstawionej sprawie.

Z wyrazami szacunku
Mariusz Zając
Przewodniczący Klubu ,,Gazety Polskiej” w Bochni"

Od redakcji: pozostawiamy osąd przedstawionej w pismach p. Zająca sprawy samym Czytelnikom. Sami też możemy potwierdzić, że nadreprezentatywnośc jednych, a nikła reprezentacja drugich tytułów prasowych jest w naszej bibliotece faktem, co nie powinno mieć miejsca, zwłaszcza po lekturze informacji i wynikach sprzedaży poszczególnych tytułów w skali kraju. Zarówno tygodniki „Sieci” jak i „Do rzeczy”, pomimo że na rynku istnieją zaledwie od kilku miesięcy, notują bardzo wysoką sprzedaż, w przeciwieństwie do np. tygodnika „Wprost” czy „Uważam Rze” – odkąd to ostatnie przeszło do stajni p. Hajdarowicza. Świadczy to tylko tym, że Polacy chcą mieć możliwość wyboru tego, co chcą czytać. Instytucje publiczne, w tym biblioteki, powinny im to ułatwiać.

Na koniec – p. Zając troszkę się myli w ocenie podległości bocheńskiej Biblioteki. Z tego, co wiemy, w przeważającej większości jest utrzymywana ze środków miasta, a i sama p. dyrektor podlega służbowo burmistrzowi. Powiat jedynie tę instytucję dofinansowuje.

Napisz swój komentarz:

Nick:

Komentarz:

By uniknąć spamu wpisz kod z obrazka:

Komentarze użytkowników

Czasbocheński nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo, naruszajace dobra osób trzecich lub wypowiedzi prawem chronione mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

koral

2013-05-23 17:44:46
POPIERAM Pana M.Zająca
czytelnik

2013-05-23 23:24:36
Ma chłopak rację. A wiadomo ten kto daje kasę ten dyktuje warunki... Więc Starosta ma wiele do powodzenia
wiem, co piszę

2013-05-24 00:09:21
90 procent kasy daje burmistrz, więc nie róbcie ściemy z tym starostą, a z kolawińskiego aniołka
czytelnik

2013-05-24 08:03:31
Nie sądzę, aby burmistrz zalecał prenumeratę określonych tytułów. Obecność tych a nie innych gazet wynika z politycznego instynktu pani dyrektor.
Hmm..

2013-05-24 08:26:49
Ładne jaja, dziwne, że nikt wcześniej nie dostrzegł tego problemu? a Bochnia niby taka prawicowa.
oczywiście, że tak

2013-05-24 09:04:41
Powiat czy Miasto, to nasze pieniądze ! Starosta i burmistrz niech czyrają to, co sami sobie kupią (też za nasze pieniądze). A pani dyrektor niech wypełnia wolę czytelników.
Miki

2013-05-24 09:13:54
Co racja to racja nigdy nie widziałem czasopism prawicowych. Ciekawe co..? Popieram P Zająca:)
a co z antyprawicowa prasa ?

2013-05-24 09:20:46
dlaczego w bibliotece publicznej nie ma "faktów i mitów" oraz tygodnika "nie" ???? !!!!!!!! to jedne z najbardziej czytanych gazet w polsce !!!!!!! pruderyjno-klerykalne samorządy nie chcą upowszechniać tej prasy bo kleru i prawicy boją się jak ognia.
prawicowa passa

2013-05-24 09:30:02
prawicowa passa mija. prawicowa prasa nie jest tak poszukiwana jak kiedyś. wałęsa i borusewicz potwierdzili tezę, że mit prawicy stworzony pn "solidarność" był wymysłem pary osób dla przechwycenia władzy w kraju. mało tego - mit stał się obowiązującą doktryną - uczą o nim w szkołach na historii, religii, wosp-ie ... teraz prawicowcy głowią się jak podtrzymać ten mit !!!! biblioteki i różne pisemka są im b.potrzebne !!!!! a naród mówi - posyłamy wam gest kozakiewicza !!!!!
Status biblioteki

2013-05-24 10:56:31
Biblioteka jest to jednostka organizacyjna Gminy Miasta Bochnia podległa burmistrzowi S. Kolawińskienu. Budżet biblioteki uchwala rada miasta bochnia, natomiast powiat bocheński (starostwo) jedynie dotuje zadania z zakresu powiatowego przekazując dotację urzędowi miasta bochnia. Starostwo więc nie ma nic do powiedzenia w tej sprawie, jedyna władna osobą jest burmistrz oraz rada miasta bochnia.
Paul

2013-05-24 14:23:07
Do Pana Zająca - właściwy wpis osoby wpisującej "status biblioteki" . Biblioteka rozlicza się z Urzędem Miasta , tak więc wpływ pośredni na zakup tytułów ma Organ Urzędu Miasta , do którego radzę się udać .
m

2013-05-24 17:16:52
Popieram Mariusza Zająca
dv

2013-05-24 17:31:22
panie prawicowa prasa: Bezczelnie Pan kłamiesz i insynuujesz. Dlaczego?cPo prawica szeroko rozumiana jest przeciwko mitowi solidarności. Przykład? Postawa braci Kaczyńskich wobec Wałęsy (twierdzą ze był ,,Bolkime"). Mało tego gdyby był Pan poinformowany prawicowa prasa również ukazuje że był to jedynie mit i stara się ukazać prawdę o Wałęsie. Przykład: ,,SB a Lech Wałęsa" Gontarczyka i Cenckiewicza. Proszę jak lewica manipuluje i kłamie chcąc zniszczyć nas prawicowców.
bo nie

2013-05-24 17:41:10
Panie zamiast się trzeciewić przeczytaj Pan sobie "Długie ramie Moskwy" A później myśl pan co chcesz.
ala

2013-05-24 18:02:44
Mysle, że ta sytuacja jest efektem przekonań samej pani dyrektor
PiS to też lewica

2013-05-24 18:51:57
Jaka z tego PiSu jest prawica? Oni sami nie wiedzą chyba co to jest. Patrząc obiektywnie na polską scenę polityczną to tylko, niestety, partia Kongres Nowej Prawicy (dawniej UPR) - Korwina Mikke ma prawicowy program. Reszta to lewicowe partie z PiSem włącznie. Z tą różnicą, że PiS chodzi tylko do kościoła. Poza tym czym oni się wiele różnią od takiego SLD? Wszyscy chcą by państwo wyręczało ludzi ze wszystkiego.
Do "status biblioteki"

2013-05-24 19:50:13
Ty chyba jesteś decydentem ze starostwa. Wybierasz nieudolnie wladcow powiatu. Zwłaszcza na Kolawinskiego którego akcje bez tego dołuja.
m

2013-05-24 20:19:15
PiS to też lewica: Trzeba być idiotą żeby tak mówić. Znowu kolejny nawiedzony Korwinem. Korwin jest bowiem pseudo prawicowcem. Nie powiesz mi że kara smierci, legalizacja marihuany, jego wypowiedzi na temat niepełnosprawnych to domeny prawicowego światopoglądu. Więc światopoglądowo cokolwiek powiesz pis jest dużo bardziej prawicowy niż korwin, który ma się nie za prawicowca ale liberała! Więc przestań gadać głupoty które mówi Ci Korwin bo one się same wykluczają tak jak zosatło tu pokazane. Jak można mówić że pis nie jest prawicą. paranoja...
xx

2013-05-24 20:39:46
Jak Zając chce czytać typowe prawicowe czasopisma to u siebie w pracy, jeśli inni chcą również je przeczytać to je znajdą. Zając jak typowy pisior szuka dziury....
zatroskany o stan waszych umysłó

2013-05-24 21:01:21
Panie xx widać że nie rozumiesz pan, że biblioteka tak jak napisał w tych tekstach Zając jest dobrem publicznym, więc powinni mieć tam swoje czasopisma ludzie ze wszystkich stron nie tylko lewica i centrum. Więc nie mówcie że szuka dziury w całym bo bardzo słusznie zwrócił uwagę, że to zaczyna się przeradzać (o ile już nie jest) w prywatny folwark pełowców. A co do tego żeby sobie kupował i czytał swoje prawicowe czasopisma i nie zawracał głowy, można z tym się zgodzić ale tylko wtedy jak będą równo traktowani wszyscy i z biblioteki znikną publikacje lewackie. Proste czy mam waszym prostym główkom tłumaczyć jeszcze prościej?
good

2013-05-24 21:03:44
Dobrze że ktoś w końcu zajął się tą sprawą, bo to niby niewiele ale jako obywatele mamy prawo, czyli przywilej patrzeć władzy na rękę, kontrolować ich i zabiegać o to co nasze.
Do m

2013-05-24 23:43:36
Słuchaj stary. Jak byś z takim wykładem wystąpił na egzaminie na np. politologii to wykładowca kopnął by Cię w zad tak, że musiałbyś się przenieść na jakąś Akademię Rolniczą. Nie obraź się stary ale po prostu nie masz pojęcia co mówisz i o czym. Nie chce mi się Cię tu pouczać ale najpierw znajdź sobie gdzieś definicję prawicowości i lewactwa i ci wyjdzie, że PiS który chce nadal by pieniądze były w państwowych budżetach, marzy mu sie na powrót wszystko państwowe, ma alergię na prywatyzację czy chce nas uszczęśliwać państwowymi emeryturami i sto razy na minutę powtarzając państwo, upaństwowić i państwowy to nic innego jak narodowy socjalizm, z tym, że w jego wydaniu jeszcze pobożny........................................................ Natomiast wyjaśnię Ci jedną rzecz co do narkotyków. W Bangkoku działka hery kosztuje 20 gr. Teraz w Warszawie kosztuje ok 25 zł. Przebitka jest 200-STU KROTNA! Rozumiesz to stary czy nie bardzo? Jak ktoś ma przebitę na towarze 200 razy to nawet kara śmierci go nie przestraszy by to szmuglować. A dlaczego jest taka przebita? Bo Ci idioci z rządu i z PiSu z tym walczą dlatego hera jest dostępna tylko i wyłącznie u dealerów z mafii. To oni dyktują takie ceny, bo kto jest uzależniony to musi kupić, a kupić się da tylko u mafii. Jak by to zalegalizować i puścić na wolny rynek i było by to powszechnie dostępne, w każdym kiosku czy aptece to cena by spadła na łeb. I okazałoby się, że nikomu się nie opłaca tego sprowadzać i nikogo uzależniać bo narkoman kupi sobie to gdzie chce, a nie tylko u jednego dealera który tą cenę mu dyktuje. Nikomu by się już nie opłacało uzależniać gówniarzy bo żaden na tym interes. Chyba to jest zrozumiałe. Przed wojną nikt nie walczył z narkotykami i nie było w Polsce narkomani. Teraz narkotyki są w handlu zabronione i narkomania kwitnie. Odpowiedzialny za narkomanie w Polsce jest także PiS. Bo wnioski są chyba proste. I tu już mniej chodzi o politykę a bardziej o głupotę tych co rządzą. Na koniec. Jestem przekonany, że rządy dostają jeszcze w łapę by nie legalizować narkotyków. Lobby narkotykowe jest bardzo skuteczne i Kaczyński chyba dobrze o tym wie, tak jak i wiedzą inni politykierzy ale woli kłamać i gadać głupoty. Bo na głupocie można ugrać elektorat. Takie to jest smutne zakończenie.
xx

2013-05-25 08:48:00
Tak prawdę mówiąc nie chodzi tu o prasę tylko o to aby mówiono o Zającu. Szukał i znalazł temat , ludzie osłuchają się nazwiska a potem w razie wyborów będą głosować na to nazwisko bo coś tam słyszał o nim..... to jest powód zadymy!!!!
bochnianin

2013-05-25 08:54:57
Prawda jest taka że to co wam Korwin nakład w te główki to same głupoty. Gość może sobie pozwolić na komfort takich kontrwoersyjnych poglądów bo wie że nigdy nie wygra wyborów więc nie będzie musiał wprowadzać zmian których wporowadzić zwyczajnie się nie da. On chce sprowadzić nas do poziomu krajów muzułmańskich i średniowiecza (chce wprowadzić karę chłosty). A i to co powiedzaił o niepełnosprawnych to już kompletna porażka. Jak można mówić że powinniśmy oglądać w telewizji zdrowych i silnych bo tylko wtedy będizemy się dobrze rozwijać. To jawna dyskryminacja niepełnosprawnych nie tylko sportowców ale i zwykłych ludzi. Cierpienie powinni ludziom pokazywać żebyśmy wiedzieli że my w porównaniu do innych mamy wszystko tak naprawdę. Więc Korwin sam się z mediów wyklucza, a nie media jego.
statut

2013-05-25 10:15:34
Przeczytałem Statut Biblioteki i pisze tam co prawda że nadzór nad nią sprawuje Burmistrz ale w zakresie wynikającym z $ 7 ust.2 Zarząd Powiatu! czyli Pan Starosta! i pod tą $7 są 2 strony zadań za co odpowiada Starosta. Uważam, że Burmistrz jak i Starosta odpowiadają za całokształt tej biblioteki a więc również za to co się tam znajduje.
Do bochnianin

2013-05-25 12:48:50
Widac, ze po prostu masz juz sprany mozg poprawnoscia polityczna. Tzn. wedlug Cibie mozna mowic tylko to co przyniesie korzysc w wyborach. Prawdy juz mowic nie wolno bo to zepsuje wynik wyborczy. Sam chyba nie wiesz co to oznaza. Oznacza wlasnie demokratyczna cenzure. Rugowanie prawdy z dyskursu publicznego. Bo jak sie ja powie to sie nie wygra, to poleca slupki poparcia. To jest dyktatura motlochu i demokratycznych klamcow wyborczych. Oczywiscie, ze niepelnosprawnych nie powinno sie promowac bo po pierwsze niepelnosprawnosc nie jest zadna cnota tylko ludzkim nieszczesciem. Po drugie panstwem powinni rzadzic silni i zdrowi a nie ulomni, co wcale nie znaczy, ze nie nalezy im sie szacunek. Po trzecie zapytaj kolezko kto na niepelnosprawnych zarabia pieniadze i komu ta olimpiada przynosi najwieksze zyski.
mal

2013-05-25 13:05:24
Bochnianin, mi się wydaje, że ty masz troche ciasny beret. Najlepiej czujesz sie w stadzie bo sam myśleć nie potrafisz. Akurat wiem coś o Korwinie i o tym co mówi. W ekonomii to czysta szkoła austryjacka oparta na takich ekonomistach jak Mises, Hayek, Smith, Freedman, Rothbard ... Znasz ich czy czytałeś tylko w życiu Lenina i program PiS? A społecznie Korwin jest zwykłym konserwatystą, katlikiem, tym m.in. różni się od Kaczyńskiego, że nie znosi feministek i słusznie mówi, że tylko szkodzą. A Kaczyński do feministek puszczał oczka bo wiadome jak demokracja to o elektorat trzeba zabiegać. Choć by się miało i wąchać z komuszkami i bredzić o prawicowości jednoczeście mówiąc o państwie opiekuńczym.
zujek

2013-05-25 16:26:06
Racja .. popieram !!!!
bochnianin

2013-05-25 17:37:26
Oczywiscie, ze niepelnosprawnych nie powinno sie promowac bo po pierwsze niepelnosprawnosc nie jest zadna cnota tylko ludzkim nieszczesciem. Po drugie panstwem powinni rzadzic silni i zdrowi a nie ulomni, co wcale nie znaczy, ze nie nalezy im sie szacunek. Po trzecie zapytaj kolezko kto na niepelnosprawnych zarabia pieniadze i komu ta olimpiada przynosi najwieksze zyski. Ależ brednie. Niepełnosprawnosć nie jest cnotą ale Korwin chciałby zabronić im czegos co jest ich życiowym zajeciem co pozwala im żyć i nie załamywać się przeciwnościami losu. Chciałby zabronić puszczania paraolimpiady w telewizji ze względu na ekonomie bo ludzie by tego nie ogladali. Być może. Ale obowiązkiem telewizji publicznej nie jest zarabianie na siebie ale puszczania tego czego domagają sie obywatele a z tego co wiem wiekszosc mimo że nie ogladałaby paraolimpiad życzyłaby sobie żeby w ,,ich" telewizji ją pokazywali, ot choćby dla dobra niepełnosprawnych. Nie wszystko da się sprowadzić do zasad żelaznej logiki tak jak to chce zrobić wasz mentor. Pamietacie jak pewien lewak w ,, młodzieży kontra" zmiażdżył Korwina, a ten żeby nie wyszło to jako jego porażka zaczął rzucać inwektywami w stylu: ,,Pan żyje tylko po to żeby się nażreć, a są ludzie którzy umierają za swoje ideały"- coś w ten deseń. Przypomne chodziło o rozwiązania spolecznej gospodarki rynkowej. Lewak wymienil 3 kraje w Europie, w których obywatele najmniej boją się o swoje oszczędności i co ciekawe to były kraje w których obowiązywał ten rodzaj gospodarki. Wtedy Korwin nie wiedział co odpowiedzieć wieć zaczął obrażać go tak jak powiedziałem przy czym stwierdził ze celem życia nie jest przezycie hahah:) To jak to jest telewizja ma na siebie zarabiać dlatego nie powinna puszczać paraolimpiad, a jak chodzi o nasze pieniądze ale w innym wymiarze tj. bezpieczeństwa stwierdza że celem życia nie jest przeżycie, to się wyklucza. Poza tym chce wprowadzić monarchie co jest absurdem. Bo monarcha mógłby być przecież skorumpowany i np. zwerbowany przez rosyjskie służby. I co wtedy? Więc kolejny absurdalny pomysł
bochnianin

2013-05-25 17:41:21
I jesZcze jedno wymień sytuacje w której kaczyński puszczał oko do feministek. Wymień sytuacje kiedy nie zachował się jak patriota, Udowodnij że nie jest katolikiem. Widzisz nie udowodnisz, więc w Twojej wypowiedzi jest tyle kłamstw, że szkoda czasu na rozmowe z Tobą. Łatwo jest krytykować wszystkich wkoło kiedy samemu nie odgrywa się w polityce zadnej roli. Zauważcie też że krytykuje bardziej pis niż po. Dlaczego? Nie dlatego bo tak uważa ale dla korzyści politycznych bo pis jest partią prawicową więc zabiera mu elektorat. Proste prawda?
bochnianin

2013-05-25 18:10:27
Byłbym zapomniał. Dlaczego uważacie że popieram PiS? Co to juz jak nie popieram platformy i Nowej prawicy to oznacza, że jestem wyborcą Kaczyńskiego? Jeżeli tylko przez wzgląd na to że Korwin powiedział wam o tym że pis jest blleee, nie popieracie inicjatywy skąd inąd słusznej, Zająca to jesteście półgłówkami. Nawet jeśli to ma być dla niego możliwość do zaistnienia a jest to inicjatywa słuszna powinniście ją popierać.
ave

2013-05-26 08:20:42
Nastepny bochenski Dyzma i tyle
Do bochnianin

2013-05-26 10:33:00
Sznowny bochnianinie. Widze, że temat traktujesz bardzo emocjonalnie. Skoro popierasz publiczną telewizje i rozumiem że zgodnie za Kaczyńskim tzw. państwo opiekuńcze, jak np. w Szwecji, gdzie ludzie nie mają już prawie wolności bo państwo wtrąca im się już w całe życie łupiąc ich niemiłosiernie z pieniędzy. (Szwedzi wieją z kraju przed fiskusem, nie ma już SAABa, a Volvo przejęli Chińczycy - tak działa szwedzka gospodarka), gdzie ludzie żyją już prawie jak bydło którym pogania państwo i którym się opiekuje od kołyski po grób, skoro nie zgadzasz się z poglądem, że ludzie sami mają decydować o sobie i o tym jak wydawać swoje własne pieniądze i skoro jesteś zafascynowany tą coraz bardziej gnijącą, ubecką demokracją jednocześnie pogardzając monarchią to coż, gratuluję Ci. Poglądy, oparte na niezbyt chyba dobrej wiedzy, możesz mieć jakie Ci się podoba. Tylko trudno je nazwać prawicowymi. Bo jeśli tak myślisz jak piszesz to masz po prostu poglądy lewicowe, z tym że takie pewnie także pobożne, czyli jak ludzie którzy sami nie wiedzą w co wierzą czy w Pana Boga czy w demokrację i jakie to ma konsekwencje. Inicjatywę co do biblioteki popieram, ale z pewnością nie poprę kreowania Jarka na prawicowego przywódcę. PiS to nic innego jak narodowy socjalizm czyli karmienie olbrzymiej biurokracji państwowej kosztem ludzi i przedsiębiorców. A socjalizm, jak to z historii i ekonomii wynika i jak widać gołym okim zawsze się zawali. A co do niepełnosprawnych czy przekonań religijnych to wyciąga pan fałszywe wnioski. To, że napisne było, że Korwin jest katolikiem nie znaczy przecież, że Kaczyński nie jest. Nie rozumiem takiego wywodu. Podobnie co do niepełnosprawnych. To, że nie powinno się promować niepełnosprawności jak jakiejś cnoty, nie oznacza, że trzeba zabronić paraolimpiad. Skąd takie niedorzeczne wnioski? Nie rozumiem. No i pytanie bez odpowiedzi. Czy jest pan zorientowany w zagadnieniu któremu patronują autorzy wymienieni wcześniej? Bo mam wrażenie, że kompletnie nie rozumie pan o czym jest mowa. A z odróżnieniem co jest lewicą czy prawicą ma w Polsce problem prawie całe to demokratyczne towarzystwo.
xx

2013-05-26 10:33:18
poprzednik dobrze to ujął, brawo
xx

2013-05-26 10:34:15
poprzednik ave oczywiście
pytanie?!

2013-05-26 19:51:08
Dla czego tej informacji nie ma na innych portalach?
odpowiadam, dlaczego

2013-05-26 23:44:02
bo inne portale zajmują się d... Maryny. Sensacyjki, plotki, ataki personalne, szczucie na Kościół (specjalność jednego portalu) to ich chleb powszedni
Eugeniusz Konieczny

2013-05-28 13:35:51
Zespół Skaldowie w jednym ze znanych utworów śpiewał " Ludzie listy piszą, nawet z małej wioski ....". I niech sobie pisze, co się mu żywnie podoba, i o czym tylko chce - ten i ów.Jak paru kolesi chce sobie założyć jakiś klub, klubik, popierający tego,czy owego, to niech sobie zakładają. Niech się spotykają, gadają o czym kolwiek. Najlepiej o nch samych, bo wówczas będą słyszani.Niech tam będzie każdy, jeśli im jest "po drodze".Tylko niech nie zawracają głowy szeroko pojętemu społeczeństwu, w tym przypadku miasta Bochni.Ale gdziesz tam! To Towarzystwo, a raczej Klubowicze zabierają się za oceny , formułując żądania utrzymujące się w absolutnym tonie. I tak "..brak w czytelni biblioteki publicznej prasy o charakterze i światopoglądzie prawicowym", i finał tego listów pisania " Wierzę w możliwość bezkonfliktowego i pokojowego rozwiązania sprawy" i co najważniejsze w tym m e m o r a n d u m, 'Będziemy bacznie przyglądać się decyzjom jakie podejmie Pani w przedstawionej sprawie"- koniec cytatu tegoż oficjału, wiekopomnego Klubu "najbardziej poczytnego"czasopisma Gazety Polskiej. O zgrozo, cóż za ton, jaka buta! Nie ma prawicowej prasy w Bibliotece. Pytam , jaka tam jest prasa, jak nie prawicowo-kościelna?Powiedzcie lepiej, że chodzi Państwu o swoich ulubieńców dziennikarzy,publicystów. Którzy przez swoją fanatyczność są "awansowani", i to z każdej redakcji. Przecież mógłbym mieć pretensję,że nigdy w czytelni nie widziałem Przeglądu, Trybuny, Zdania Krakowskiej Kużnicy, czy innych czasopism.Są tytuły najbardziej znane i poczytne zarazem.Nie uważam by Biblioteka musiała spełniać wszystkie gusta i guściki partyjnych, prawicowych oficerów.W Polsce i Bochni czasy Komisarzy Ludowych,Grup Operacyjnych, Brygad Robotniczo-Chłopskich i Wydziałów Kontroli Prasy i Telewizji - już dawno odeszły do lamusa histori. Ja to wiem, gdyż żyłem i pełniłem różnorodne funkcje w innych realiach politycznych.Czy dziwić się zachowaniom - przypominających tamten czas - Mariusza Zająca?Można by się nie dziwić. Tylko, nie prowadzi to zachowanie do niczego dobrego!
Zdziwiony

2013-05-29 10:51:58
Pnie Przemku, gadasz Pan jak szkolony oficer UB do spraw propagandy. Tak to zabrzmiało. Kto pana wybrał do tej rady powiatowej?
Do Eugeniusza Koniecznego

2013-06-06 10:37:33
Słuchaj pan, nie widzisz że w teksie jest mowa o czasopismach opinii? Gość niedzielny to jets owszem prasa katolicka ale nie jest to tygodnik opinii. Czasopism tego rodzaju co wspomniałem jest mnóstwo tylko po stronie lewackiej. Polecam powrót do szkoły podstawowej, tam uczą czytania ze zrozumieniem
Gocha do zdziwonego

2013-06-07 17:39:34
Pomyliłeś chyba osoby. Wpisu dokonał Eugeniusz Konieczny ( zasłużony komunista), a nie PRZEMEK Konieczny ( zasłużony dziennikarz ).
REKLAMA