Kategoria: Bochnia - wydarzenia
Opublikowano: 2015-01-28 14:57:52 przez system

Powiat gotowy na nowych uczniów

Już niebawem gimnazjaliści staną przed trudnym wyborem dalszej drogi kształcenia. Dlatego też, aby ułatwić im decyzję dotyczącą wyboru szkoły, powiat bocheński systematycznie wzbogaca ofertę edukacyjną szkół ponadgimnazjalnych dla których jest organem prowadzącym.

W poniedziałek 26 stycznia w Starostwie Powiatowym w Bochni odbyło się spotkanie starosty oraz wicestarosty z dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych. Dyrektorzy dyskutowali nad wyzwaniami, jakie stoją przed nimi, aby odpowiedzieć na potrzeby młodych ludzi.

Aby zachęcić uczniów do wyboru szkół z powiatu bocheńskiego szkoły przygotują nową ofertę edukacyjną, która będzie dostosowana do wymogów rynku pacy. -* Najważniejsza dla młodych ludzi jest możliwość znalezienia pracy po ukończeniu nauki. Wysoka jakość kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych, które prowadzi powiat bocheński daje taką szansę. Młodzież ma możliwość skorzystania z zajęć pozalekcyjnych, które sprzyjają rozwijaniu umiejętności. Nie możemy zapomnieć również o dobrze przygotowanej kadrze oraz zapleczu sportowym * – wyjaśnia starosta bocheński Ludwik Węgrzyn.

Od wielu lat w szkołach powstają nowe kierunki, pozwalające kształcić młodzież w określonych specjalizacjach. Dzięki temu mogą wybrać dalszy kierunek studiów lub pracować w wyuczonym zawodzie Warto dodać , że o poziomie szkół zawodowych świadczy ich wysokie miejsce w tegorocznym rankingu miesięcznika „Perspektywy”.

W zbliżającym się roku szkolnym rozwijane będzie kształcenie zawodowe, poprzez współprace z lokalnymi przedsiębiorcami. W przyszłości zostaną uruchomione kierunki po których będzie można znaleźć prace na lokalnym rynku. W liceach kontynuowana i rozwijana będzie współpraca z uczelniami wyższymi, co ułatwi dostanie się na studia bocheńskim absolwentom.

Powiat Bocheński prowadzi również kampanie promującą naukę w Powiecie Bocheńskim. Przygotowane w ubiegłych latach spoty promocyjne obejrzało ponad 100 tysięcy osób, a ich niekonwencjonalne podejście do promocji zostało zauważone przez ogólnopolskie media m.in. Gazetę Wyborczą, portal onet.pl czy telewizję TVN24.