Prosty sposób na zwiększenie zysków Twojej firmy
Reklama ma kolosalny wpływ na rozwój firmy. Odpowiednio dobrana strategia marketingowa może zdziałać cuda. Decydując się na właściwe narzędzia możemy w krótkim czasie odczuć wzrost zainteresowania naszymi produktami i usługami. Wybierając półśrodki i niesprawdzone metody nie powinniśmy liczyć na wielkie zyski. Jak dobrać odpowiednie narzędzia reklamowe, by odnieść sukces?
Jakość i rozmiar się liczy
Perfekcyjnie zaplanowana strategia marketingowa jest na wagę złota. Tylko odpowiednio promując firmę możemy odnieść sukces. Bez reklamy mamy marne szanse na utrzymanie się wśród konkurencji, która tylko czeka na naszą porażkę. Kiedy decydujemy się na działania marketingowe upewnijmy się, że dysponujemy odpowiednim budżetem. Półśrodki nie przyniosą oczekiwanych efektów. A wprowadzanie oszczędności w trakcie kampanii może przynieść bardzo negatywne skutki. Potencjalny klient nie śpi i nie da się oszukać tanimi chwytami. Obecnie kluczowe marki organizują akcje marketingowe składające się z kilku etapów. Na początku docierają do potencjalnego klienta wywołując zaciekawienie, a nawet często kontrowersję. Następny krok ma za zadanie zaproponowanie konkretnej usługi lub produktu. Cała kampania jest zawsze bardzo dobrze przemyślana i spójna. Dobry wizerunek firmy to żelazna podstawa działań marketingowych.
### Stwórz idealny wizerunek
Tworząc wizerunek firmy warto czerpać inspiracje od najlepszych, analizując ich pomysły na kampanie marketingowe. Tutaj liczy się każdy detal, kolor, symbol, tekst, hasło. Wszystko ze sobą perfekcyjnie współgra. Nie ma firmy, która nie korzystałaby z reklamy wielkoformatowej. Popularne billboardy to bardzo skuteczny sposób na dotarcie do klientów. Na ich korzyść przemawia cena, która w porównaniu z reklamami w telewizji, gazecie lub radio jest stosunkowo niska. Billboardy reklamowe przy ruchliwych drogach są też zdecydowanie bardziej skuteczne od małych plakatów czy ulotek, które szybko trafiają do śmietnika. Kiedy chcemy odnieść sukces musimy zrobić dobry projekt billboardu i umieścić go w kluczowych punktach miasta. Nie opłaca się, bowiem kupować powierzchni przy mało uczęszczanych drogach. Najlepszym miejscem na reklamę jest centrum miasta, okolice galerii handlowych, kluczowe skrzyżowania lub blisko usytuowane zabytki.
### Najtrudniejsze jest projektowanie
Zdecydowanie najtrudniejszym etapem jest zaprojektowanie grafiki. Tutaj nie ma miejsca na pomyłki, każdy element powierzchni musi być maksymalnie przemyślany. Zacznijmy od kolorów, które muszą rzucać się w oczy. Stawiajmy na intensywne barwy i zachowujmy spory kontrast pomiędzy elementami na billboardzie. Jasne, pastelowe barwy są złym pomysłem, nie przyciągają wzroku i są słabo widoczne z dużej odległości. Nie umieszczajmy rozbudowanych treści, a jedynie chwytliwe hasła. Kierowcy i przechodnie mają zazwyczaj kilka sekund na zapoznanie się z treścią, dlatego stawiajmy na małą objętość tekstu. Wybierajmy tylko czytelne czcionki, które bez problemu będziemy mogli odczytać w ruchu. Rozmieszczenie elementów na billboardzie ma też znaczenie. Jak pokazują badania odbiorca skupia uwagę na środku powierzchni, następnie kieruje wzrok w lewy i prawy górny róg, a praktycznie nie zwraca uwagi na dolną prawą część powierzchni. Dlatego w tym miejscu nie umieszczajmy kluczowych danych, gdyż mogą zostać niedostrzeżone przez odbiorcę.
### Kupować czy wynajmować?
Nie opłaca się kupować na stałe powierzchni reklamowych. Rozwój każdej firmy jest tak dynamiczny, że nie możemy zakładać ograniczenia się jedynie do reklamy wielkoformatowej. Możliwe, że za jakiś czas będziemy promować się jedynie z użyciem Internetu. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wynajem powierzchni. Kwota przeznaczona na taką inwestycję jest sporo niższa od zakupu billboardu na stałe, a dodatkowo możemy co jakiś czas zmienić lokalizację naszej reklamy. Dzięki temu będziemy mogli porównać gdzie lepiej nasze produkty trafiają do odbiorcy. Na zmianę decyzji zawsze przyjdzie pora i będziemy mogli kupić powierzchnię w dobrej lokalizacji.