Wygraj laboratorium dla swojej szkoły
Szkolne lekcje chemii, biologii czy fizyki bez doświadczeń są jak kurs na prawo jazdy bez samochodu. Nauczyć się podstaw niby można, ale frajdy nie ma w tym żadnej. Cała zabawa i potęga edukacyjna w naukach ścisłych drzemie w eksperymentowaniu i dobrze wyposażonym szkolnym laboratorium. Dzięki Grupie Adamed szansę na nowoczesne pracownie ma każde gimnazjum i szkoła ponadgimnazjalna w województwie małopolskim. Sprawdź, co należy zrobić, aby to była właśnie Twoja szkoła.
Na swoje 30-lecie Adamed, polska firma farmaceutyczno-biotechnologiczna, wyposaży 30 placówek edukacyjnych w nowoczesne pracownie laboratoryjne. O tym, gdzie one trafią zadecyduje konkurs dla uczniów i nauczycieli, który ruszył 21 kwietnia br. Wystartować w nim mogą klasy lub koła naukowe, a zadaniem konkursowym jest przygotowanie 2-3 minutowego filmu z lekcją edukacyjną wraz ze scenariuszem.
Do wyboru jest jeden z czterech tematów konkursowych:
• Chemia w kuchni i jedzeniu
• Co by były gdyby? (o roli mikroorganizmów w świecie)
• Z czego składa się Wszechświat?
• Jak komórka przetwarza energię z pożywienia.
W pierwszym etapie konkursu przesłane prace będą oceniane przez internautów w głosowaniu online. Setka projektów z największą liczbą głosów dostanie się do drugiego etapu, w którym pięcioosobowe jury dokona wyboru finałowej trzydziestki.
Kapituła konkursowa weźmie pod uwagę takie kryteria, jak: pomysłowość, oryginalność́, kreatywność, poprawność merytoryczną, jakość i czytelność materiału video, a także liczbę zdobytych głosów w publicznym głosowaniu – mówi Katarzyna Dubno Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Ekonomiki Zdrowia Grupy Adamed i Członek Zarządu Fundacji Grupy Adamed.
30 najlepszych prac zdobędzie nagrodę – wyposażenie pracowni chemicznej, biologicznej lub fizycznej. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane będą do 12 czerwca na stronie www.adamed.com.pl oraz na profilu na Facebooku Adamed SmartUP. Rozstrzygnięcie nastąpi natomiast po wakacjach.
Dlaczego nowoczesne laboratoria są takie ważne?
Trudno mówić o nowoczesnej szkole bez nowoczesnego laboratorium, a wiele placówek w swoich wydatkach na pracownie zatrzymało się dziesiątki lat temu – nic więc dziwnego, że fizyka czy chemia są w czołówce najmniej lubianych przez uczniów przedmiotów szkolnych.
Tymczasem możliwości, które daje współczesna technika stwarzają przed nauczycielami niesamowite wręcz możliwości edukacyjne. Zamiast jedynie czytać książki i oglądać ilustracje, młodzi ludzie mogą naukę dotknąć, wyhodować, spróbować, poczuć i powąchać. To nie tylko ciekawszy, ale również znacznie bardziej efektywny sposób na zdobywanie wiedzy. Dowody, że takie podejście naprawdę działa można znaleźć choćby na bezpłatnych warsztatach ADAMED SmartUP Academy, które odbywają się w pięciu dużych miastach w Polsce. Zajęcia, które polegają na wspólnym eksperymentowaniu i nauce w nowoczesnych warunkach, cieszą się dużym zainteresowaniem licealistów i gimnazjalistów.