Kategoria: Twój poradnik
Opublikowano: 2018-08-07 23:49:34 przez system

Efektywne kampanie 360 stopni

Skuteczne działania marketingowe polegają na kompleksowym wykorzystaniu zintegrowanych narzędzi w taki sposób, aby odniosły zamierzony skutek. Zintegrowane działania są znacznie bardziej efektywne niż pojedyncze, niezależne od siebie akcje promocyjne, gdyż działają na zasadzie synergii, zdecydowanie wzmacniając efekt końcowy. Organizowane obecnie kampanie 360 stopni wykorzystują cały zestaw narzędzi w celu skutecznego oddziaływania na potencjalnych klientów.

Zróżnicowane działania marketingowe
Różnorodne działania marketingowe stosowane w tym samym czasie, w ramach jednej strategii marketingowej, dają znacznie lepsze rezultaty, gdyż zasięg ich działania zwiększa się dzięki możliwości dotarcia do różnych grup konsumentów. W dobie cyfryzacji oraz szeroko rozpowszechnionych, rozmaitych nośników informacji można w prosty sposób dotrzeć do różnych grup konsumentów jednocześnie. Zarówno te osoby, które regularnie korzystają z Internetu czy posługują się telefonami komórkowymi w celu pozyskiwania informacji, jak również i te, które oglądają telewizję, słuchają radia czy korzystają z komunikacji publicznej, będą odbiorcami informacji reklamowej, którą można im przekazać w trakcie jednej kampanii 360 degree. Kompleksowy przekaz, czyli 360 stopni
360 Degree Marketing to starannie opracowana strategia, która polega na dotarciu do konsumentów z przekazem marketingowym z wielu różnych stron. Na etapie planowania takiej kampanii niezwykłe znaczenie ma umiejętny dobór kanałów komunikacji. Dzięki optymalnie dobranym mediom oraz właściwie zaplanowanej, atrakcyjnej dla odbiorców kreacji spójnej z przekazem, rosną szansę na osiągnięcie sukcesu. Sukces kampanii przekłada na wyniki finansowe firmy lub pozytywne postrzeganie firmy. Mierzenie efektywności kampanii
Podczas zintegrowanej strategii marketingowej ogromne znaczenie ma staranne, systematyczne monitorowanie zachowań konsumentów. Polega ono na obserwowaniu ich reakcji na dany przekaz reklamowy, a następnie analizowaniu rezultatów prowadzonych działań oraz optymalizacji całej kampanii. Optymalizacja ma na celu taki dobór przekazu reklamowego oraz mediów, aby skutecznie oddziaływały na wybrane grupy docelowe odbiorców. Kolejnym istotnym aspektem jest takie kształtowanie kampanii, aby była ona kompleksowa i efektywna, co oznacza, że każde z wykorzystanych narzędzi ma wywołać określone reakcje i przynieść konkretne rezultaty. Można to osiągnąć tylko wówczas, gdy regularnie śledzimy przebieg całej kampanii i w miarę potrzeby na bieżąco modyfikujemy różne jej elementy tak, aby optymalnie oddziaływać na odbiorców. Narzędzia e-marketingu
Do narzędzi marketingowych najczęściej wykorzystywanych w ramach kampanii 360 stopni należą działania określane jako SEO i SEM. Mają one na celu oddziaływanie na konsumentów poprzez strony internetowe oraz kampanie marketingowe prowadzone w wyszukiwarkach internetowych. Aplan Media to kompleksowa <https://www.aplanmedia.pl/> i okolice wyznaczają główny obszar jej działań, jednak oferta kampanii 360 wykorzystujących wszystkie narzędzia e-marketingu skierowana jest do klientów z całej Polski.