Kategoria: Twój poradnik
Opublikowano: 2016-08-29 10:47:52 przez system

Plusy i minuty reklam kontekstowych

Działania marketingowe znajdują się w obszarze zainteresowań małych i dużych firm. Nawet największe korporacje potrzebują rozgłosu, aby wciąż znajdować się na szczycie. Kampanie tego typu powierzane są specjalistom, aby wszystko odbywało się profesjonalnie i zgodnie z pierwotnym planem. Okazuje się jednak, że szybki rozwój technologii oraz świata multimediów zweryfikował potrzeby klientów i dokładnie je określił. Tradycyjne formy reklamy (np. ulotki, plakaty) okazały się przestarzałe, drastycznie straciły zwolenników i przestały działać tak gwałtownie, jak dotychczas. Odbiorcy stali się bardzo wymagający i wybredni. W jaki sposób skłonić ich do podjęcia konkretnych działań? Czy reklama kontekstowa okaże się w tym przypadku pomocna?


Marketing w Internecie

Obecnie dostępnych jest wiele ciekawych sposobów promowania działalności w sieci (dotyczy to również dowolnego produktu lub usługi). Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb oraz możliwości finansowych. Za najbardziej popularne uważa się linki sponsorowane, banery reklamowe, sprawne funkcjonowanie w mediach społecznościowych, pozycjonowanie stron czy content marketing.

Fenomen reklamy kontekstowej

Oprócz wymienionych wyżej możliwości na zainteresowanie zasługuje modelowa reklama kontekstowa, która cieszy się w ostatnim czasie rosnącą popularnością. Jej największym atutem jest dobieranie treści reklamy do potrzeb i zainteresowań klienta. Na podstawie prywatnych upodobań odbiorcy, jego preferencji oraz historii wyszukiwania można spersonalizować zakres oraz tematykę reklam. Priorytetowym zadaniem jest wzbudzenie zainteresowania oraz nakłonienie do podjęcia pewnych akcji. Aby skorzystać z tego rozwiązania należy przystąpić do jednego z kilku dostępnych systemów. Najwięcej zwolenników ma Google AdWords (w przypadku zleceniodawców) oraz AdSense (w przypadku zleceniobiorców).

Obiektywna ocena

Za największy atut reklamy tego typu uznać można skuteczność, ponieważ dociera z przekazem do dedykowanych grup docelowych, idealnie dopasowuje tematykę reklam, gwarantuje duży wybór portali dla zainteresowanych oraz relatywnie niskie koszty kompleksowego skorzystania z całej usługi. Zwykle opłaty pobierane są na podstawie statystyk kliknięć lub wyświetleń (do wyboru) oraz w odniesieniu do posiadanego budżetu.

W dzisiejszych czasach marketing wykorzystuje coraz bardziej nachalne metody docierania do konsumentów. Dotychczas strony internetowe promowano przez pozycjonowanie stron lub optymalizację. Teraz trzeba podejmować kroki dodatkowe, aby dorównać konkurencji w wyścigu o większe przychody.