Kategoria: Archiwum
Opublikowano: 2008-09-29 08:48:38 przez system

Kościół a media

O obecności Kościoła w mediach 25 września dyskutowali w Tarnowie dziekani diecezji tarnowskiej. Do większej otwartości i współpracy z mediami zachęcał kapłanów, rzecznik biskupa tarnowskiego ks. Jerzy Zoń. Podał także praktyczne wskazówki jak budować dobre relacje z mediami i z dziennikarzami.

Dodał także, że trzeba zwrócić w duszpasterstwie uwagę na element wychowywania wiernych do odpowiedzialnego i dojrzałego korzystania ze środków społecznego komunikowania, ponieważ przekazywane treści mogą mieć na człowieka zarówno pozytywny jak i niestety negatywny wpływ.

Diecezja tarnowska ma swoje radio, gazetę, stronę internetową, od października będzie mieć także godzinny program w Telewizji Małopolskiej. Natomiast od roku działa Diecezjalny Serwis Informacyjny, który do stacji radiowych, gazet codziennych i telewizji wysyłane są informacje z życia Kościoła tarnowskiego. Dzięki temu o jego inicjatywach dowiadują się ludzie w kraju i za granicą.

O nowym medialnym pomyśle - magazynie katolickim w lokalnej telewizji, mówił księżom ks. Jacek Miszczak, który jest odpowiedzialny za realizację programu. "Niedzielne Anioły", tak nazywa się magazyn, który powstaje przy współpracy Telewizji Małopolskiej z Kurią Diecezjalną w Tarnowie. — Znajdą się w nim informacje z życia Kościoła tarnowskiego, felietony, reportaże, teledyski z muzyką religijną - mówi ks. J. Miszczak, szef Redakcji Katolickiej TVM.

Godzinny program ruszy w pierwszą niedzielę października o godzinie 14.00, a po jego zakończeniu będzie transmitowana Msza św. z Bazyliki Katedralnej lub kościoła św. Józefa czy Matki Bożej Fatimskiej.

Od roku w Tarnowie tworzony jest Diecezjalny Serwis Informacyjny. Tworzony jest przy współpracy z redakcją informacji Radia RDN Małopolska. Wiadomości, zdjęcia i pliki mp3 wysyłane są do mediów lokalnych, krajowych i zagranicznych. — Kościół uczy się mediów i musi z nimi współpracować, ale także media powinny uczyć się języka Kościoła. "DSI" jest przykładem takiej współpracy. W ciągu roku wysłaliśmy około 70 wiadomości i 80% z nich zostało opublikowanych — mówi ks. Jerzy Zoń rzecznik biskupa tarnowskiego. Informacje wysyłane są m.in. do Radia Watykańskiego, biura prasowego Konferencji Episkopatu Polski, religijnych portali internetowych oraz do mediów z Małopolski i Podkarpacia.