Kategoria: Bochnia - wydarzenia
Opublikowano: 2022-06-23 01:13:54 przez Czas2012

Miasto planuje zakup nowych autobusów

W zeszłym tygodniu Urząd Miasta otrzymał promesę na przyznanie środków na zakup nowych autobusów miejskich dla Bochni. „To powoduje, że można rozpocząć procedurę przetargową” – mówi redakcji naczelnik Wydziału Inwestycji, Rewitalizacji Miasta i Funduszy Zewnętrznych Rafał Nosek.

W terminie do 6 miesięcy rozpocznie się procedura przetargowa na zakup taboru zbiorowego transportu drogowego, dla gminy Miasta Bochnia – poinformował nasza redakcję naczelnik Wydziału Inwestycji w Urzędzie Miasta Rafał Nosek. 28 lutego 2022 roku został złożony wniosek o dofinansowanie inwestycji z Rządowego Funduszu “Polski Ład”.

Z opisu inwestycji wynika, że ma to być „niskoemisyjny, efektywny tabor autobusowy, spełniający normy emisji spalin EURO6, poprawiający bezpieczeństwo, ekonomię jazdy i komfort podróżnych. Nowy tabor ma zastąpić część taboru obsługującego obecnie linie. Wartość całego zakupu sięgnie 4 mln zł w tym udział własny miasta wyniesie 820 tys. zł. Kwota wnioskowanych środków to 3.180.000

Obecnie – jak poinformował redakcje prezes BZUK Sławomir Kołodziej – zakład jest w posiadaniu 7 autobusów obsługujących 4 linie. Są to autobusy linii 1, 3, 5a oraz 9. Pięć z nich to pojazdy marki Autosan Solina, zakupione w grudniu 2009 roku, a dwa pozostałe to Suzuki Citibus. Jeden kupiony w 2018 roku, a drugi 2 lata temu. Te zakupione w 2009 roku mają po 12 lat i każdy z nich przejechał po 800.000 km. Aby utrzymać gotowość autobusów i pozostałych pojazdów, BZUK zatrudnia 4 mechaników, a koszt naprawy taboru, to rocznie około 300.000 zł.

Jako prezes BZUK, na komisjach zgłaszałem radnym i burmistrzowi, że stan taboru z każdym rokiem ulega pogorszeniu. Sukcesywnie, miasto cztery lata temu zakupiło jeden, a 2 lata temu drugi autobus Suzuki Citibus. Oczekujemy na zakup nowych autobusów, choć na obecną chwilę jakoś sobie radzimy" - stwierdza Sławomir Kołodziej. Prezes podkreśla, że „ceny biletów nie były podnoszone od prawie 7 lat, a z posiadanych 4 linii miejskich, tak naprawdę na zero wychodzi tylko linia nr 1”. Dla przykładu - linia nr 1 jest wstanie przynieść 200.000 złotych przychodu, a linia nr 3 tylko 40.000 zł.

Nie wiadomo jeszcze jakiej marki autobusy pojawią się na bocheńskich liniach. Nie będą to raczej autobusy elektryczne. Te są zbyt drogie. Temat zakupu elektrycznych autobusów był już poruszany cztery lata temu. Dlaczego nie opłaca się ich kupować? Czytaj TUTAJ

KS