Kategoria: Bochnia - wydarzenia
Opublikowano: 2016-09-13 15:31:06 przez system

Ruszają pomiary natężenia ruchu

Urząd Miasta Bochnia uprzejmie informuje, że w środę 4 września w ramach przygotowywania Studium Transportowego Miasta Bochnia rozpocznie się I tura pomiarów natężenia ruchu komunikacji indywidualnej w tzw. punktach węzłowych układu drogowego (skrzyżowania lub węzły drogowe). Pomiary, które na zlecenie miasta prowadzić będzie firma Via Vistula z Krakowa obejmować będą 6 lokalizacji:

  1. Trudna - Brzeska - Krzeczowska - Poniatowskiego
  2. Trudna - Kraszewskiego - Gazaris
  3. Regis - Kraszewskiego Bernardyńska
  4. Karosek - Więźniów Oświęcimia
  5. Samlickiego - Brodzińskiego - Wiśnicka - Kazimierza Wlk.
  6. Proszowska - Partyzantów - 20 stycznia.

Celem planowanych badań jest określenie wielkości natężenia potoku pojazdów oraz ustalenie tzw. godziny szczytu. Ich wyniki zostaną wykorzystane podczas II tury pomiarów natężenia ruchu tzw. badań kordonowych, które planowane są w dniach od 20 do 22 września. Badania kordonowe obejmować będą 9 punktów pomiarowych na wlocie do miasta (kordon zewnętrzny) oraz 9 punktów pomiarowych na wlocie do centrum (kordon wewnętrzny).

Kolejnym elementem przygotowywania studium transportowego dla Miasta Bochni będą badania preferencji komunikacyjnych mieszkańców Bochni, które przeprowadzone zostaną w dniach od 19 września do 2 października. Ankieterzy legitymujący się identyfikatorem ze zdjęciem odwiedzą 450 mieszkańców w ich domach. Celem badań ankietowych jest uzyskanie informacji o preferencjach mieszkańców w sposobie podróżowania do pracy i szkoły oraz przemieszczania się po mieście, a także zebranie ich opinii o systemie transportowym Bochni.

Równolegle planowane są badania społeczne zachowani komunikacyjnych mieszkańców w ramach Zrównoważonego Planu Mobilności Miejskiej, które realizować będzie firma Eu-Consult z Gdańska.

Prowadzone pomiary natężenia ruchu oraz badania preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców pozwolą na lepsze zrozumienie procesów mobilności miejskiej, co w konsekwencji umożliwi lepsze zaprojektowanie i organizację układu komunikacyjnego oraz wprowadzenie zmian, które usprawnią funkcjonowanie transportu publicznego, ruch pieszy i rowerowy oraz podróże samochodem osobowym.