Kategoria: Twój poradnik
Opublikowano: 2016-09-28 21:44:07 przez system

Jak wyposażyć sklep spożywczy?

Największe grzechy główne polskich sklepów spożywczych: brak miejsca, niefunkcjonalność i nijakość. Co zrobić, żeby wyróżnić się na tle konkurencji i osiągnąć sukces?

Prowadzenie biznesu, a szczególnie sklepu spożywczego, jest nie lada wyzwaniem. Konkurentów jest mnóstwo, począwszy od małych sklepów, aż do marketów i hipermarketów. Przedsiębiorca musi zmierzyć się z wieloma kwestiami, a jedną z nich jest aranżacja i zaprojektowanie wnętrza sklepu.

Co jest kluczowe w projekcie wnętrza sklepu?

Urządzając sklep spożywczy, ważne jest zwrócenie uwagi na kwestie techniczne oraz komunikację marketingową. Obydwa elementy powinny współpracować, aby sprzedaż rosła i klienci nawiązali kontakt z firmą.

Kwestie techniczne

  • produkt i polityka cenowa

  • ekspozycja towarów

  • witryna sklepowa

  • lokalizacja

Kwestie marketingowe

  • wypracowanie spójnego przekazu marki

  • jakość obsługi

  • kolorystyka

  • muzyka

  • zapachy

Błędy właścicieli sklepów

Dobór odpowiednich mebli sklepowych jest ważny, ponieważ są one nie tylko nośnikiem produktów, ale również elementem kojarzonym z marką. Zgodnie z badaniami, 80% decyzji zakupowych zapada przy półce z towarem. To właśnie tam powstają emocje kojarzone z marką. Klient po prostu kupuje ją lub nie – w sensie dosłownym i w przenośni. To decyzja automatyczna – w taki sposób mózg odbiera bodźce, a za reakcję odpowiada prawa półkula.

Reakcja jest negatywna, jeśli:

  • w sklepie jest zbyt mało miejsca, a półki są przeładowane towarem aż po sam sufit,

  • otwieranie lodówek blokuje przejście innym klientom,

  • jest zbyt mocne lub zbyt słabe światło,

  • towar jest źle ułożony – potrzebne towary leżą zbyt wysoko lub są przykryte innym produktem,

  • chcąc znaleźć jakiś produkt, trzeba przemierzyć cały sklep,

  • wchodząc do sklepu, nie wiemy, w którym z nich właściwie jesteśmy (brak odróżnienia firmy od konkurencji).

O co warto zadbać?

Dobrej jakości meble sklepowe – wykonane z odpowiedniego tworzywa (np. stelaż wykonany ze stali nierdzewnej lub drewna, a nie płyt wiórowych.

Dostosowanie wymiarów, rozstawu półek i kąta nachylenia mebli do produktów.

Przejrzystość i przestrzeń. W niektórych, mniejszych sklepach spożywczych lepiej mieć mniej towaru, ale poukładać go tak, aby klient zauważył go od razu. Ustawienie światła powinno być przemyślane – jarzeniówka świecąca równo w całym sklepie nie zachęca do odwiedzin. Warto delikatnie podkreślić światłem charakter produktu.

Zadbanie o spójny przekaz marki i pozytywne emocje kojarzące się z marką – spójność wszystkich elementów, komunikacja wewnątrz i zewnątrz.

Ergonomia i wytrzymałość

Transparentność prowadzenia biznesu jest kluczowa, ale również charakter i własny styl. Krokiem na tej drodze jest zamówienie sprawdzonych mebli sklepowych u producenta wyposażenia sklepów. Przedsiębiorstwo VONART przygotowuje systemowe meble metalowe, regały i stojaki firmowe, gabloty szklane, elementy zabudowy ścian, a także meble nietypowe na zamówienie.

ZOBACZ: <http://www.vonart.com.pl/>