Kategoria: Sport
Opublikowano: 2009-07-16 07:55:37 przez system

Bouffier rzutem na taśmę

Do ostatnich kilometrów trwała walka na trasach 24. Rajdu Karkonoskiego. Na jeden odcinek przed końcem zawodów na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej znajdowała się załoga Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski w Peugeocie 207 S2000.

Duet zespołu Peugeot Polska wyprzedzał zaledwie o 1.8 sek francuskiego kierowcę Bryana Bouffier pilotowanego przez Xaviera Panseri w Mitsubishi Lancerze Evo IX.
Ostatecznie na mecie zwycięzcami okazali się ci drudzy. Kierowca Lancera pomimo awarii skrzyni ( brak 4 biegu ) na ostatniej próbie pokonał Tomasza Kuchara o 5 sek. i w całym rajdzie o 3.2 sek.

Na trzecim miejscu uplasowali się Michał Sołowow z Maćkiem Baranem w Peugeot 207 S2000, którzy również stoczyli zacięty pojedynek o najniższy stopień podium
z załogą Subaru Poland Rally Team — Kajetanem Kajetanowiczem i Jarkiem Baranem. Różnica na mecie między nimi wyniosła 2.6 sek.
Piątą pozycję zajął Radosław Typa z Maciejem Wisławskim.
Bardzo szybkim tempem od pierwszego odcinka specjalnego podróżowali bracia Michał i Grzegorz Bębenkowie, którzy po pierwszej pętli zawodów prowadzili
z przewagą 5.9 sek nad Leszkiem Kuzajem. Na koniec dnia ze stratą 4.3 sek do lidera rajdu — Tomasza Kuchara plasowali się na trzeciej pozycji co pozwoliło zdobyć
10 pkt. do klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Drugi dzień rozpoczęli od czwartej pozycji na próbie Podgórzyn. Pechowy okazał się dla nich jednak następny oes.
Na jednym z zakrętów, około 5 kilometrów przed metą odcinka kierowca Lancera popełnił błąd uderzając w drzewo tylną częścią po stronie pilota. Dalszą jazdę uniemożliwiło urwane w tym miejscu koło. Duet z Bochni został sklasyfikowani w rajdzie dzięki systemowi SuperRally.

Prowizoryczna klasyfikacja RSMP po Rajdzie Karkonoskim
1. Bouffier - 83 pkt.
2. Kuchar - 69 pkt.
3. Sołowow - 58 pkt.
4. Kuzaj - 53 pkt.
5. Kajetanowicz - 52 pkt.

W piątek, pierwszy dzień imprezy na odcinkach specjalnych walczyli również zawodnicy Rajdowego Pucharu Polski i Pucharu Łużyc.
W nieoficjalnej klasyfikacji generalnej RPP zwycięzcami rajdu okazali się Marek i Piotr Klementowicze w BMW 318 IS. Wyprzedzili oni na mecie duet Hondy Civic Type-R — Jarosława i Marcina Szeję o 15.5 sek. Na najniższym stopniu podium ze stratą ponad 1 minuty uplasowali się Leszek Kapłan i Michał Miklaszewski w Peugeocie 106 Rallye.
Bardzo dobrą, siódmą pozycję w klasyfikacji generalnej oraz zwycięstwo w klasie N2 uzyskali Janusz Knopt z Łukaszem Jastrzębskim.
Na dziewiętnastej pozycji w klasyfikacji generalnej i ósmej w klasie N3 uplasował się bocheński kierowca niebieskiego Renault Clio Sport — Wiesław Ingram u którego na prawym fotelu po raz pierwszy zasiadł Krzysztof Janik.
Również nasi rodacy - bracia Sławomir i Krzysztof Kurdysie - osiągnęli metę rajdu na 21. miejscu w "generalce" i dziewiątym w N3, natomiast Krzysztof Zelek z Michałem Kasiną uplasowali się na 23. miejscu w kl. gen. i 10. miejscu w N3.

Zarówno bracia Kurdysie jak i załoga Zelek/Kasina wzięła również udział w Pucharze Łużyc osiągając kolejno jedenastą i trzynastą pozycję. Zwyciężyła niemiecka załoga Richert/Prillwitz w Fordzie Escorcie Cosworth.